چگونه حیوانات گمشده را پیدا کنیم؟
راهکار پیدا کردن حیوان گمشده | پت لینک

راهکار پیدا کردن حیوان گمشده

مدت مطالعه 4 دقیقه

یافتن حیوان خانگی گمشده، یکی از پرچالش ترین اتفاقات برای سرپرست حیوانات خانگی می باشد. گم کردن حیوان خانگی شاید یکی از بدترین اتقاقاتی باشد که میتواند برای ما و حیوان خانگی ما رخ دهد. ما به عنوان سرپرست حیوان خانگی مسئولیت داریم که راهکارهایی برای پیدا کردن حیوان خانگی در هنگام رخ دادن احتمالی، اندیشیده باشیم. در ادامه به بررسی روشهای مختلف برای پیداکردن حیوانات خانگی گمشده و مزیت ها و معایب کدام از این روشها می پردازیم.



چه مطالبی را در این مطلب بررسی خواهیم کرد؟ 



 

 

حیوانات گم شده | ثبت حیوان در پت لینک

گم شدن حیوانات خانگی به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیافتد. از جمله این دلایل، فرار کردن حیوان خانگی در فصل جفت گیری، فرار کردن به دلیل شنیدن صدای بلند، دنبال کردن گربه ها توسط سگها، دزدیده شدن و در مورد پرندگان، باز بودن در و پنجره خانه می باشد.

حیوانات خانگی گم شده معمولاً به دلیل ظاهر و رفتار متفاوت خود، برای افراد دیگر جلب توجه کرده و افراد اقدام به گرفتن آنها می کنند. بسیاری از افرادی که سگ گمشده یا گربه گمشده را پیدا می کنند، تمایل به برگرداندن حیوان به صاحب او را دارند.

لیست کلینیک های دامپزشکی مشهد 

حیوانات گم شده را چطور میتوان به صاحبشان برگرداند؟

به نظر شما اگر حیوانی را پیدا کنید اولین کاری که برای برگرداندن حیوان به صاحبش میتوانید انجام دهید چیست؟ خب این موضوع بستگی داره به صاحب حیوان که چقدر آینده نگری کرده باشه!!! 

در زمان پیدا کردن حیوان گمشده که اغلب سگ و گربه است، معمولاً همه ما به دنبال پلاک مشخصات حیوان و شماره سرپرست حیوان در قلاده گردنی او می گردیم. در صورت عدم وجود پلاک گردنی سگ و گربه در گردن حیوان، ممکن است او را به دامپزشکی محل خود ببریم و وجود میکروچیپ حیوانات خانگی را زیر پوست حیوان بررسی کنیم. درصورتیکه سگ یا گربه میکروچیپ داشته باشد و مشخصات حیوان و سرپرست او در سامانه یکپارچه میکروچیپ حیوانات خانگی ثبت شده باشد، میتوان به اطلاعات صاحب حیوان دسترسی پیدا کرد که البته روش ساده و دردسترسی نیست و احتمال اینکه فرد یابنده این مسیر را طی نکند بسیار زیاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میکروچیپ حیوانات خانگی این مطلب را نیز مطالعه کنید.

 

یافتن حیوان گمشده با ثبت اطلاعات حیوان

 

سریع‌ترین روش برای پیدا کردن حیوانات گمشده

یکی از سریع ترین روش ها برای پیدا کردن حیوان گم شده استفاده کردن از gps است ، دستگاهی که به شما آدرس و موقعیت مکانی را نشان میدهد، احتمال خیلی زیاد شما هم این دستگاه  را در ماشین دیده باشید که برای پیدا کردن ماشین گم شده از چنین دستگاهی استفاده میکنند، ردیاب قلاده ای وسیله  است که به دور گردن حیوانات اهلی یا وحشی قرار میدهند و  موقعیت لحظه حیوان خانگی تان را میتواند به شما نمایش دهد. در ادامه این ردیاب را بیشتر بررسی خواهیم کرد. 

 

استفاده از ردیاب برای حیوانات خانگی

آیا استفاده از ردیاب سریعترین روش برای پیدا کردن حیوانات گمشده است؟ ردیاب یا GPS حیوانات خانگی تنها راه جانمایی دقیق حیوان بر روی نقشه است ولی معایب خود را نیز دارد. این ردیابها در اندازه بزرگتر از یک جعبه کبریت بوده و به قلاده حیوان متصل می گردند و تا زمانیکه باتری ردیاب تمام نشده باشد یا از قلاده حیوان گمشده جدا نشده باشد، امکان ردیابی آن بر روی نقشه وجود دارد. استفاده از این ردیابها مشکلاتی دارد که به ذکر آن می پردازیم:

  • قیمت این ردیابها بالا بوده و در ایران هم در اغلب دسترس نیستند.
  • وزن و حجم نسبتاً بزرگی دارند که برای گربه ها و سگهای کوچک ناراحت کننده است.
  • به دلیل اندازه بزرگ و نیاز به شارژ کردن، نمیتوان در 24 ساعت شبانه روز و به صورت دائمی به حیوان متصل نمود.
  • شما نمیتوانید در آنها اطلاعاتی درباره حیوان برای یابنده حیوان درج کنید.

 

ردیابت حیوانات خانگی | ثبت حیوان در پت لینک

 

سگ گمشده و راههای پیدا کردن سگ

آگهی کردن حیوان خانگی گمشده یکی از راههاییست که صاحبین حیوان گمشده، از آن استفاده می کنند. آگهی می تواند به صورت فیزیکی پرینت شده و در حوالی منظقه گم شدن حیوان، پخش شود. ولی این احتمال وجود دارد که به دلایل مختلفی، حیوان در محلی دورتر از جایی که از صاحب خود جدا شده، پیدا شود. بنابراین شخصی که حیوان گمشده را پیدا کرده، هرگز آگهی مروبوط به آن را نمی بیند.

آگهی حیوانات گمشده و پیدا شده همچنین می تواند در شبکه های اجتماعی منتشر شود. در این روش احتمال اینکه افراد بیشتری آگهی را ببینند بیشتر خواهد بود. درحال حاضر برخی از کانالهای تلگرامی، آگهی حیوانات گمشده و حیوانات پیدا شده را منتشر می کنند که میتواند به پیدا شدن حیوانات خانگی گمشده کمک کند.

 

مسئولیت مدنی صاحب حیوان در نگهداری از حیوان چیست؟

گم شدن حیوان خانگی اتفاقیست که حتی با وجود توجه صاحبان حیوانات، در طول سال به دفعات زیادی اتفاق می افتد. ما به عنوان سرپرست حیوان خانگی موظف هستیم اقدامات لازم را پیش از گم شدن احتمالی سگ و گربه خود انجام دهیم

  • حتماً از پلاک مشخصات حیوانات خانگی در قلاده گردنی سگ و گربه خود استفاده کنید.
  • حتماً از قلاده هنگام پیاده روی با سگ استفاده کنید تا احتمال گم شدن و دزدیده شدن سگ خود را کاهش دهید
  • به سگ خود آموزش دهید که گربه ها را دنبال نکند.
  • به سگ آموزش دهید که همقدم با شما راه برود و هنگام صدا زدن نام و فرمان بیا، تحت هرشرایطی به سمت شما برگردد.
  • اگر برای سگ یا گربه خود میکروچیپ تزریق کرده اید، حتماً اطلاعات خود و حیوان را در سامانه میکروچیپ حیوانات خانگی ثبت کنید.
  • حیوانات خود را عقیم کنید تا احتمال فرار کردن به دلیل تمایل به جفت گیری از بین برود.
  • در مورد پرندگان خانگی، در پنجره های خانه و در بالکن، از توری استفاده کنید.

 

بهترین راه پیدا کردن سگ گمشده و گربه گمشده

با توجه به تمامی مطالب ذکر شده، پیشنهاد ما به شما استفاده از پلاکهای گردنی QR-code پت لینک برای یافتن حیوانات خانگی گمشده است.

 

 

ثبت اطلاعات حیوانات خانگی

 

مزایای استفاده از پلاکهای گردنی QR-code پت لینک برای سگ و گربه خانگی گم شده:

میتوانید علاوه بر نام حیوان، عکس خود را همراه با حیوان خانگی جهت شناسایی، ثبت کنید.

میتوانید داروهای موردنیاز، بیماریها و آلرژیهای خاص، عادات، نیازها و غذای موردنیاز حیوان خانگی خود را ثبت کنید تا هنگام پیدا شدن به یابنده کمک کند تا نیاز حیوان شما را مرتفع نماید.

آیا میدانید این موجودات دوست داشتنی یعنی سگ ها هم سرما میخورند؟ با علائم سرماخوردگی در سگها آشنایی دارید؟ کنل کاف چطور؟ این مطلب رو به هیچ عنوان از دست نده همین الان مطالعه کن : سرماخوردگی سگها و علائم آن 

 

میتوانید مژدگانی موردنظر خود را برای یابنده حیوان خانگی درج کنید تا انگیزه بیشتری برای بازگرداندن حیوان خانگی گمشده شما داشته باشد. حتی درصورتیکه حیوان خانگی شما دزدیده شده باشد، دیدن مژدگانی این امکان را بالا می برد که فرد سارق به جای فروختن سگ دزدیده شده، آن را به طریقی به شما برگردانده و مژدگانی را دریافت کند.

در پلاک QR-code حیوانات خانگی پت لینک میتوانید بیش از یک شماره تماس ثبت کنید تا درصورت دردسترس نبودن، بتوان با فرد مورد اعتماد شما تماس گرفت.

میتوانید وضعیت عقیم سازی حیوان خود را ثبت کنید که کسی به طمع توله کشی، تصمیم به نگه داشتن حیوان شما نگیرد.

به طور کلی خواندن یک جمله احساسی از شما درباره حیوان خانگی عزیزتان میتواند انگیزه بازگرداندن او به شما را بیشتر کند.

در مجموع با داشتن یک پلاک مشخصات qr-code شما به حیوان گمشده خود زبان گویایی می بخشید که میتواند با هرکسی که او را یافته صحبت کند.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" سلام من یک خرگوش استخونی لوپ داشتم که بعد از یک ماه گم شد در محله ی تهران پارس لطفا اگر دیدین زنگ بزنید🥺😓😓😥😥 "

" دوست عزیز. حتما حتما آگهی های کاغذی پرینت کنید و توی محل مخصوصا دم نونوایی محل و سوپری و .. بزنید و مژدگونه بیشتر از قیمت حیوون بذارید "

" سلام همتون رو درک میکنم گربه منم از خونه بیرون رفت و گم شد چند ماهه دنبالش میگردم پیداش نکردم..اما امیدم رو از دست ندادم..شک ندارم بامید خدا انشاالله پیداس میکنم "

" من خرگوشم گم شده خرگوشم ماده است اگر پیداش کردید با شماره ۰۹۳۰۱۷۱۵۰۹۰ تماس بگیرید "

" من صبح بیدار شدم دیدم خرگوشم تو جاش نیست نه در خونش باز بون نه سوراخی کنده بود معلوم نیست کجا رفت همه جای حیاط مون رو گشتم ولی نبود تا سر کوچمون رفتم بازم نبود خیلی نگرانم "

" آگهی بزنید توی محله و مژدگانی بیشتر از قیمت حیوون بذارید. "

" می دونم منم خرگوش گم شده و باید امیدوار باشیم "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400