آشنایی کامل و امتیازدهی به سگ نژاد لئونبرگر (Leonberger)
تماس با ما !به آسانی، لینک اول گوگل باشید ✨
سگ نژاد لئونبرگر (Leonberger)  | پت لینک

سگ نژاد لئونبرگر (Leonberger)

مدت مطالعه 12 دقیقه

سگ نژاد لئونبرگر (Leonberger) که به اسم لئو هم شناخته میشه، جزء یکی از بزرگترین نژادهای سگ در دنیاست که با ظاهری شبیه به شیر 🐵 و پارس کردنهایی که به غرش شباهت داره در نگاه اول خشن و ترسناک به نظر میرسه 😨 در صورتیکه اصلا اینطور نیست و این غول پشمالو خیلی مهربون و خانواده دوسته. یکی از مهمترین خصوصیات اخلاقی که باید درباره ی این نژاد آلمانی بدونی اینه که لئون برگرها عاشق دویدن هستند و برای همین اگه میخوای سرپرست خوبی باشی وظیفه داری فضایی برای دویدن و بازی کردن این سگ فراهم کنی؛ بهتره بقیه ی خصوصیات رفتاری و ظاهری این پشمالوی دوست داشتنی رو در ادامه ی مطلب بهت بگم. پس اگه میخوای بیش تر با این نژاد آشنا بشی تا آخر این مقاله با من همراه باش. تازه آخر این مطلب یه بخش امتیازدهی هم گذاشتم که مطمئنم خییییلی برات جالبه 😍.

در این مقاله چه خواهیم خواند؟

 

📌 اجازه بده قبلش یک نکته ی مهم رو بهت بگم از قدیم گفتن کار رو باید به کاردان سپرد!! پس اگه متوجه شدی حیوان طفلکی رفتار یا ظاهر غیرعادی داره و بیماره از تجویزهای خودسرانه دست بردار و با کمک لینک لیست دامپزشکی ها دنبال نزدیکترین کلینیک به خونه ات بگرد و خیلی فوری حیوان رو به آنجا برسون.

 

ویژگی های ظاهری لئون برگر آروم و باهوش

🐶 خُب دیگه وقتشه بریم سراغ شناخت این غول مهربون... میخوام اول از همه از مشخصات ظاهری این پشمالو بهت بگم، این سگ جزء نژادهای کاری بوده و خاستگاهش کشور آلمانه، سگ نگهبانی با پوششی دو لایه، صاف و بلند. پوشش نرم این سگ در مقابل آب مقاومه و به رنگهای طلایی مایل به قرمز، قهوه ای و زرد شیری دیده میشه.

لئو سگی نجیب، آروم، باهوش و یک محافظ خوب است. در قدیم این نژاد در بین خانواده های سلطنتی فرانسه، اتریش، آلمان و ایتالیا محبوب بود. لئون برگرهای نر وزنی بین 54 تا 77 کیلوگرم و ماده ها معمولا بین 54 تا 77 کیلوگرم هستند و قد نرها هم 71 تا 80 و ماده ها تا 65 تا 75 سانتی متر رشد خواهند کرد؛ این نژاد اگه شرایط زندگی ایده آلی داشته باشه 10 تا 12 سال عمر میکنه.

ویژگی های ظاهری لئون برگر آروم و باهوش | عکس سگ

تغذیه ی سگهای نژاد Leonberger

🍖 لئون برگرها باید در طول روزانه 2 وعده غذا بخورند فقط حواست باشه که غذا خوردن سریع یا نوشیدن آب با عجله باعث چرخش معده ی این طفلکی میشه؛ علاوه بر این نباید اجازه بدی حیوان بلافاصله بعد از غذا خوردن ورزش کنه چون براش خطرناکه. در واقع یک رژیم غذایی سالم شامل انواع ویتامین، پروتئین و مواد مغذی باید برای سگ آماده کنی و آب تمیز هم در کنارش قرار بدی تا هر موقع تشنه شد آب داشته باشه.

یادت باشه که غذاهای سرخ شده، دودی و شیرینی میتونه باعث ایجاد مشکلات گوارشی در حیوان بشه، حتما مقاله " رژیم غذایی مناسب سگ ها رو بخون " 

تغذیه ی سگهای نژاد Leonberger | نژاد سگ های بزرگ

وضعیت سلامتی لئونبرگر بزرگ جثه

🏥 این غول پشمالو هم مثل خیلی دیگه از نژادها در معرض یکسری بیماریهای ژنتیکی قرار داره و ممکنه در طول عمرش به این بیماریها مبتلا بشه البته اصلا نمیشه گفت صد در صد این نژاد به این مریضیها دچار میشه هاااا اما خُب احتمالش هست و برای همین لازمه که با این بیماریها آشنا بشی. مهمترین بیماریهای ژنتیکی در نژاد لئون برگر عبارت است از:

اتساع و چرخش معده: انبساط معده یا نفخ که به اختصار GVD هم گفته میشه در واقع یک مشکل متداول در نژادهای غول پیکر و بزرگه و زمانی رخ میده که معده با غذا یا گاز پر شده باشه در این شرایط امکان قطع جریان خون به معده وجود داره. از آنجایی که این حالت برای حیوان بسیار خطرناک بوده و حتی ممکنه سگ طفلکی جون خودش رو از دست بده باید در این مواقع خیلی سریع حیوان رو پیش دامپزشک ببری.

دیسپلازی هیپ: از دیگر بیماریهایی که نژادهای بزرگ به خصوص لئونبرگرها مستعد ابتلا به آن هستند دیسپلازی هیپ نام داره که احتمال انتقالش از طریق ژنتیک 95% است. این بیماری به دلیل رشد غیر عادی مفاصل استخوانهای آرنج و ران به وجود آمده و باعث میشود سگ در هنگام دویدن و راه رفتن لنگ زده و احساس درد داشته باشه. سگی که این مشکل رو داره باید اول توسط دامپزشک بصورت کامل معاینه شده و در نهایت دامپزشک تصمیم میگیره که برای درمان دیسپلازی هیپ جراحی لازمه یا نه.

Entropion: انتروپیون یکی از بیماریهای چشمی ارثی در بین نژاد لئون برگرهاست که در این بیماری پلکها بر روی هم قرار می گیره؛ در واقع در این شرایط پلک به سمت داخل چرخیده و این امر موجب ساییده شدن مژه ها خواهد شد. این بیماری چشمی رایج سبب تحریک چشم و در نهایت زخم قرنیه میشود. برای همین باید فورا برای درمان آن اقدام کنید.

وضعیت سلامتی لئونبرگر بزرگ جثه | انواع نژاد سگ موجود در ایران

Polyneuropathy: از دیگر بیماریهای وراثتی در این نژاد که باعث از بین رفتن عضلات حیوان میشود پلی تورویاتی نام دارد این یک بیماری عصبی-عضلانی است و از جمله مهمترین علائم آن درد شدید در زمان بازی، ورزش و دویدن حیوان میباشد.

Ectropion: اکتروپیون دقیقا برعکس بیماری انتروپیون بوده و از دیگر مریضیهای ارثی چشمی در این نژاد غول پیکر است. با برگشت حاشیه ی پایینی چشم به سمت داخل، چشم حیوان حساس شده و دچار عفونت می شود. افزایش ترشح و اشک از جمله مشکلاتی است که در طی اکتروپیون رخ میده و درمان این مشکل از طریق جراحی امکانپذیر خواهد بود.

 

اصلاح و نظافت نژاد لئون برگر مهربون

همونطور که گفتم این حیوان دارای پوشش دو لایه است؛ حالا برای اینکه لئوی آراسته و تمیزی داشته باشی کافیه یک بار در هفته موهاشو شونه بزنی اینطوری موهاش در هم گره نمیخوره. 2 بار مسواک زدن در هفته و معاینه ی گوشها به صورت منظم از دیگر وظایفی است که به عهده داری. حواست باشه هر گونه قرمزی، ترشح و بوی بد از گوشهای حیوان میتونه نشونه ای از عفونت باشه و باید آن رو جدی بگیری.

از دیگر نکاتی که باید در نظر داشته باشی کوتاه کردن به موقع ناخن های 🐾 حیوانه اگه موقع راه رفتن و دویدن صدای کشیده شدن ناخنهاش روی زمین رو شنیدی وقتشه که آنها رو کوتاه کنی.

 

بازی های  مورد علاقه ی لئوها

لئون برگرها عاشق گل و آب بازی هستند، همچنین این نژاد نیاز داره در طول روز ورزش و فعالیت بدنی داشته باشه و برای همین باید شرایطی رو برایش فراهم کنی تا بتونه در یک فضایی مثل حیاط مشغول دویدن و بازی کردن بشه. فقط چون لئونبرگر از گرما بیزار هستند باید طوری برنامه ریزی کنی که این فعالیت ها رو در ساعات خنک روز انجام بده. 

بازی های  مورد علاقه ی لئوها | انواع نژاد سگ

قیمت نژاد لئونبرگر (Leonberger)

💰 قیمت این نژاد با توجه به جنسیت، میزان سلامتی و سن حیوان متفاوته و برای همین نمیشه قیمت دقیقی برای آن اعلام کرد. البته لازمه بدونی توله سگهای این نژاد اصلا ارزان نیستند.

 

امتیازدهی به نژاد لئونبرگر

💯 خُب... همونطور که قول داده بودم دیگه رسیدیم به بخش جذااااب مقاله یعنی امتیازدهی به این غول پشمالو؛ در ادامه ی مطلب میتونی با یک نگاه ساده به امتیازها با تمامی رفتارها و خصوصیات ظاهری و اخلاقی این نژاد آشنا بشی. فقط لازمه بدونی که 5 ستاره ی طلایی بیش ترین و 1 ستاره کمترین امتیازه 🌟.

نیازهای جسمی      

نیازهای جسمانی یکی از فاکتورهایی است که حتما باید درباره ی سگها بدونی برای همین اول از نیازهای جسمی حیوان شروع کردم.

میزان بازیگوشی             

بعضی از نژادها توله سگهای دائمی هستند و همیشه دنبال شیطنت و بازیگوشی اما یکسری از نژادها بعد از تولگی و با بزرگتر شدن دست از بازیگوشی برمیدارند و خیلی آروم و افتاده میشوند. لئون برگر جزء نژادهای بازیگوش شناخته میشه و وقتی هم بزرگ بشه همچنان خلق و خوی تولگیش رو داره و شیطونه برای همین هم 4 امتیاز میگیره.

 نیاز به تمرین

نیاز به تمرین و ورزش هم در نژادهای مختلف سگ با هم فرق داره بعضی از نژادها نیاز به تحرک و ورزش بیشتری دارند مثلا نژادهای نگهبان یا سگهای کاری که باید بدن آماده ای داشته باشند و برای همین نیاز به یک برنامه ی منظم ورزشی دارند. و برای یکسری قدم زدن و پیاده روی آهسته کافیه. Leonberger علاقه به ورزش زیاد و تحرک در فضاهای باز داره و بسیار چابکه. ورزش روزانه حیوان رو سرحال و شاداب نگه میداره.

 قدرت و نیرو

این نژاد آلمانی جزء سگهای قدرتمنده 💪 و این نیرو و قدرت در هیکل این سگ هم دیده میشه، در واقع سگهایی که قدرت و نیروی بالایی دارند اگه به خوبی آموزش نبینند سعی میکنند با وارد کردن فشار به قلاده آن رو باز کنند؛ حتی بقیه ی کارهاشون هم با قدرت بالایی انجام میدن مثل راه رفتن یا غذا خوردن. اما سگهای کم قدرت اینطور نیستند و رفتار آروم تری دارند.

میزان انرژی

میزان انرژی یکی از مشخصه هایی است که در نژادهای مختلف سگ با هم فرق داره، سگهای کم انرژی رو بیش تر روی کاناپه ای در حال چرت زدن 💤 میبینی اما سگهای پر انرژی دائما اینطرف و آنطرف دویده و بیشتر وقت خودشون رو صرف پریدن، بازی و کشف و اکتشاف بوی جدید میکنند. لئون برگر هم جزء نژادهایی است که انرژی بالایی داره و این انرژی رو میتونی در رفتارش به راحتی مشاهده کنی به خصوص توله های لئونبرگر که سرشار از انرژی هستند.

 

رفتار و برخورد در لئونبرگرها چگونه است؟  

اگه میخوای بدونی لئونبرگر از نظر عاطفی 💕 چه رتبه ای داره و چطوری با اطرافیان و غریبه ها رفتار میکنه با من همراه باش.

عشق و علاقه به سرپرست

لئونبرگ از نظر عشق و علاقه به خانواده 5 ستاره ی طلایی میگیره و این یعنی امتیاز کامل، دلیلش هم اینه که لئوها خیلی مهربون و عاطفی هستند و ارتباط محکمی با خانواده و سرپرست خودشون دارند برای همین میتونن یک همدم و دوست خیلی خوب برای سرپرستشون باشن.

 علاقه به کودکان

این نژاد به کودکان 👯 هم خیلی علاقه داره و باهاشون مهربونه، منظور از اینکه سگی با بچه ها مهربونه اینه که نسبت به بغل کردنهای طولانی، جیغ کشیدن و دویدنشون واکنش بدی نداره. البته یادت باشه که وظیفه داری به کودک خودت آموزش بدی که سگ ها اسب نیستند و چون جثه ی بزرگی دارند نباید بر روی آنها سوار شده یا دم و گوشهاشون رو بکشند و این نکته رو هم در نظر داشته باشی که سگها دندان ها و فک قدرتمندی دارند و ممکنه گاهی اوقات عصبانی شوند. برای همین باید هم مواظب سگ پشمالوت باشی و هم کودک کوچولوت تا بتونید به خوبی کنار هم زندگی کنید.

 علاقه به همنوع   

Leonberger از نظر عشق و علاقه به همنوع خودش 3 ستاره ی طلایی میگیره، در واقع این موضوع خیلی به نژاد سگ ارتباط نداره و ممکنه 2 سگ از یک نژاد رفتارهای متفاوتی با همنوع خودشون داشته باشند، بعضی از نژادها به محض دیدن یکی مثل خودشون حالت تهاجمی گرفته و شروع میکنن به دعوا و یکسری دیگه اصلا اینطور نیستند و به همنوع خودشون علاقه دارند و سعی میکنند با رفتارهایی مثل چرخوندن سریع دمشون این خوشحالی رو نشون بدن. در کل آن سگهایی که تا چند هفتگی در کنار مادر و خانواده ی خودشون زندگی کردند رفتار بهتری با همنوعشون دارند.

 عشق و علاقه به غریبه ها 

لئونبرگ ها نسبت به آدمهای غریبه بی اعتماد هستند. اما خُب به ندرت پیش میاد که بخواهند رفتار تهاجمی نسبت به یک فرد غریبه از خودشون نشون بدن ولی در کل نسبت به عشق و علاقه به غریبه ها 2 امتیاز بیش تر نمیگیرند. معمولا سگهایی که خوب آموزش دیده باشند نسبت به آدمهای غریبه رفتار تهاجمی ندارند.

سازگاری با شرایط در سگهای بزرگ جثه لئونبرگر           

در ادامه بهت میگم این سگ باوفا آب و هوای گرم رو بیش تر دوست داره یا سرد؟ اصلا برای زندگی در آپارتمان و سرپرست بی تجربه مناسبه یا نه؟

تحمل آب و هوای گرم            

میزان سازگاری با آب و هوا رابطه ی مستقیمی با نژاد سگ داره، لئونبرگر پشمالو به دلیل پوشش دوگانه و بلندی که داره اصلا نمیتونه آب و هوای گرم 🔥 رو تحمل کنه و از آن فراریه. برای همین بهتره این نژاد رو در روزها و ساعات خیلی گرم بیرون نبری.

 تحمل آب و هوای سرد           

نژادهایی که پوشش بلند و ضخیمی دارند آب و هوای سرد رو به راحتی تحمل می کنند و آن دسته از سگهایی که بی مو یا کم مو هستند تاب و توان تحمل سرما رو ندارند. برعکس هوای گرم، این نژاد غول پیکر میتونه خیلی راحت سرما رو تحمل کنه برای همین هم 5 امتیاز میگیره.

 تحمل تنهایی                         

یکسری از نژادها به دلیل ارتباط خوبی که با سرپرست و خانوادشون دارند وقتایی که تنها میشوند مضطرب و نگران شده و رفتارهای عجیبی از خودشون نشون میدن و شروع میکنن به ناله و پارس کردن حتی ممکنه اسباب و وسایل خونه رو هم جویده و خراب کنند. نژاد لئونبرگر هم جزء سگهایی است که خیلی تنهایی رو دوست نداره و دلش میخواد کنار سرپرست و اعضای خانواده باشه.

زندگی در آپارتمان                  

اگه در آپارتمان زندگی میکنی و میخوای سرپرستی سگی رو به عهده بگیری باید به آسایش و آرامش همسایه ها فکر کنی از طرف دیگه لازمه شرایط مناسب برای زندگی و فعالیتهای سگ رو در خونه فراهم کنی و اگه نمیتونی و شرایط خونه به نحوی است که حیوان نمیتونه تمرین و ورزش داشته باشه بهتره از سرپرستی گرفتن سگ صرف نظر کنی. لئو مناسب زندگی در خونه های آپارتمانی نیست چون نیاز به فضایی مثل یک حیاط کوچک برای دویدن و بازی کردن داره. در غیر اینصورت سگ طفلکی کلافه میشه و اونموقع دیگه نمیتونی کنترلش کنی.

مناسب برای سرپرستان تازه کار 

آن دسته از نژادهای سگ که ارتباط باهاشون ساده تره و میتونی راحت تر دستورات مختلف رو بهشون یاد بدی بهترین انتخاب برای افرادی هستند که تا حالا تجربه ی نگهداری از سگی رو به عهده نداشتند؛ این نژاد غول پیکر چندان انتخاب مناسبی برای سرپرستان تازه کار نیست! پس اگه دفعه ی اولیه که میخوای از سگی نگهداری کنی بهتره به سراغ بقیه ی نژادها بری.

 

وضعیت سلامتی سگهای نژاد لئونبرگر              

اگه دوست داری با وضعیت سلامتی، بهداشت و نظافت، ریزش موی این نژاد آشنا بشی بزن بریم .

ریزش مو                          

ریزش مو در تمامی نژادهای سگ اتفاقی طبیعی است؛ منتها بعضی از نژادها ریزش موی بیشتری دارند و بعضی دیگه کمتر و فصلی در واقع اگه میخوای با این پشمالو زندگی کنی باید تحمل وجود موهای حیوان روی لباس، مبلمان، فرش و ... رو داشته باشی و اگه نسبت به این قضیه حساسی بهتره به سراغ نژادهایی بری که ریزش موی کمتری دارند. Leonberger ریزش موی متوسطی داره و در سال دو بار شاهد ریزش موی شدید این نژاد خواهی بود. این ریزش موی فصلی معمولا در بهار و پاییز اتفاق می افته.

آبریزش بزاق دهان          

آبریزش بزاق دهان در بعضی از نژادها در مقایسه با بقیه بیشتره و برای همین اگه دوست نداری آب دهن سگ بر روی لباس، مبل، میز، فرش و... بهتره به سراغ نژادهایی بری که آبریزش بزاق کمتری دارند چون اگه سگی آب دهنش بیش از اندازه بریزه ممکنه حتی با نوازش کردنش دستهات خیس بشه؛ این غول پشمالو هم آبریزش بزاق متوسطی داره و خیلی از سرپرستان این نژاد همیشه یک دستمال یا پارچه در جیب خود دارند و دستهای خودشون رو خشک میکنند.

نظافت و شستشوی آسان 

بعضی از نژادها رو باید زود به زود حموم 🛀 کنی و یکسری دیگه از سگها خیلی نیاز به شستشو و حموم کردن ندارند، این نژاد تنومند هم جزء سگهایی است که نظافت و شستشوی ساده ای داره و خیلی نیازی به حموم کردن نداره. اگه میخوای سگ آراسته ای داشته باشی کافیه دندونهاشو مسواک بزنی و موهاشو مرتب کنی.

 استعداد چاقی                  

بعضی از نژادها مثل لئونبرگر مستعد چاقی و اضافه وزن هستند و اگه حواست به غذاشون نباشه خیلی سریع چاق میشوند و متاسفانه سلامتیشون به خطر می افته، یک رژیم غذایی سالم و رعایت اعتدال در تشویقی دادن به حیوان میتونه از اضافه وزن این پشمالو جلوگیری کنه.

وضعیت بیماری                

یکسری از بیماریهای ژنتیکی هست که امکان داره این نژاد به آنها مبتلا بشه البته اینکه میگم بیماریهای ارثی و ژنتیکی به این معنا نیست که اگه سرپرست سگی از نژاد لئون برگر هستی این طفلکی حتما به این بیماریها گرفتار میشه نه اصلا اینطور نیست و شاید تا آخر عمرش اصلا دچار این مریضیها نشه؛ در واقع این سگ جزء نژادهای سالم است اما مهمترین بیماریهای ژنتیکی که سلامت این نژاد رو تهدید میکنه عبارت است از: دیسپلازی هیپ، آپاندیس، اکتروپیون، پلی نورویاتی و انتروپیون.

اندازه                                 

از نظر اندازه همونطور که از اول مقاله دارم میگم این نژاد جزء سگهای غول پیکر قرار میگیره. یکی از فاکتورهایی که برای نگهداری و سرپرستی سگ باید بهش توجه داشته باشی جثه و اندازه ی حیوانه که لئون‌برگر از این نظر 5 امتیاز کامل رو میگیره.

 

میزان تربیت پذیری             

یاد دادن دستورات و تربیت سگ یک وظیفه ی مهم بر عهده ی سرپرست حیوانه و برای همین لازمه با میزان تربیت پذیری لئوها آشنا بشی. البته این نژاد هوش خوبی داره و همونطور که میبینی جمع امتیازاش برای میزان تربیت پذیری 3 ستاره ی طلایی شده.

 وضعت یادگیری و آموزش  در Leonberger        

لئونبرگ ها باهوش هستند و باید از زمان تولگی آموزش دیده و تربیت شوند؛ فراموش نکن که برای یاد دادن دستورات مختلف به این پشمالو باید صبور و با محبت باشی خیلی از افراد اعتقاد دارند که این نژاد گفتار ما آدمها رو درک میکنه برای همینه که بهت میگم باید با محبت و مهربونی و لحنی آروم دستورات رو به این حیوان یاد بدی.

پارس کردن و زوزه کشیدن    

پارس کردن و سر و صدا در نژادهای مختلف سگ با هم فرق داره بعضی از سگها خیلی پارس میکنن و زوزه میکشند و برعکس یکسری دیگه از نژادها ساکت تر هستند. لئون برگرها جزء نژادهایی هستند که پارسهای غرش مانندی داشته و چون تنهایی رو دوست ندارند زمانی که تنها باشند یا دچار استرس شوند شروع میکنند به سر و صدا و پارس کردن.

گاز گرفتن و جویدن                 

این نژاد آلمانی از نظر گاز گرفتن و جویدن 5 ستاره ی طلایی میگیره، گاز گرفتن موقع بازی یکی از عادتهای توله سگ این نژاده. در واقع خیلی از نژادهای سگ عادت به گاز گرفتن داشته و دوست دارند حتی اشیا و لوازم خونه رو هم داخل دهانشون گذاشته و بجوند؛ یادت باشه که باید سگ خود رو جوری تربیت کنی که یاد بگیره جویدن و گاز گرفتن لوازم خونه کار اشتباهی است.

علاقه به ولگردی                      

بعضی از سگها در مقایسه با دیگر نژادها آزادتر رفتار میکنند یعنی وقتی با آنها به پیاده روی و گردش میری سریع ازت جدا میشن و برای خودشون آزادانه اینطرف و آنطرف میروند معمولا سگهای شکاری این رفتار رو دارند و به محض دیدن یک طعمه به سرعت دنبال آن میدوند؛ اما یک گروه دیگه از نژادها اینطور نیستند و حتی دوست ندارند یک لحظه از پیشت تکون بخورند، Leonberger  از نظر علاقه به ولگردی 2 امتیاز بیشتر نمیگیره و این یعنی خیلی علاقه به پرسه زدن و آزاد بودن نداره.

دنبال طعمه دویدن                   

دویدن دنبال طعمه یکی از رفتارهای مهم سگهای شکاری است که در نژاد لئونبرگر هم دیده میشه؛ این سگها بصورت غریزی عاشق دنبال کردن، گرفتن و شکار طعمه هستند و برای همین نگهداری این نژادها در کنار حیوانات خانگی کوچکی مثل گربه، همستر و سگهای کوچک کار ساده ای نیست چون ممکنه حیوان آنها رو مثل طعمه دیده و شکار کنه.

هوش                                      

لئون برگرها سگهای نسبتا باهوشی هستند و این یک مزیت به حساب می آید چون میتونی خیلی راحت تر دستورات مختلف رو بهشون یاد بدی اگه سگی کم هوش داشته باشی مجبوری تمامی دستورات رو بارها تکرار کنی و حتی برای اینکه بتونی به سگ هایی که هوش کمتری دارند آموزش بدی باید از تشویقی و اسباب بازیهای مختلف هم استفاده کنی.

 

و در آخر...

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ازت ممنونم و امیدواریم مطالب این مقاله برات مفید بوده باشه و الان دیگه نژاد لئونبرگر رو خیلی خوب شناخته باشی و بتونی سبک و سنگین کرده تا ببینی توانایی نگهداری از این نژاد رو داری یا نه اصلا برای سرپرستی نژاد لئو ساخته نشدی. هر نظر یا سوالی درباره ی این مقاله داری یا حتی اگه تجربه ی نگهداری از این نژاد رو داشتی خوشحال میشم نظراتت رو در بخش ثبت دیدگاه ذر آخر همین صفحه برام بنویسی.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400