نژاد سگ ها (قسمت دوم)
سگ های خانگی

نژاد سگ ها (قسمت دوم)

مدت مطالعه 4 دقیقه

سگ های خانگی یا سگ های همدم انسان سالهای بسیار زیادیست که جزئی از زندگی ما انسان ها هستند. در قسمت قبلی مقاله از سری مقالات نژاد سگ ها، به معرفی چند نژاد معروف از دسته سگ های نگهبان پرداختیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله به توضیح چند نژاد از سگ های خانگی بپردازیم.

پیشنهاد میکنیم حتما قسمت اول مقاله به عنوان نژاد سگ ها (سگ های نگهبان) را مطالعه کنید

سگ های خانگی

سگ پودل POODLE

این سگ اصالتا یک سگ فرانسوی است و به زبان فرانسه به آن Caniche گفته می شود. این کلمه در زبان فرانسوی به معنی اردک است چرا که در گذشته دور نژاد پودل برای شکار اردک مورد استفاده قرار می گرفته ولی به تدریج و با گذشت زمان به سگ خانگی یا همدم و رفیق انسان تبدیل شده است. سگ پودل سگی بسیار خون گرم و باهوش است و استعداد فوق العاده ای در یادگیری کلمات دارد. در نتیجه فهم معنی کلمات فرمان پذیری بالایی دارد. 

نژاد پودل معمولا در سه نوع بزرگ، متوسط و کوچگ جثه یافت می شود. ارتفاع و وزن پودل بزرگ به ترتیب 50 سانت و 22 کلیوگرم، سگ متوسط 40 سانتی متر و 12 کیلوگرم و پودل کوچک 30 سانتی متر و 7 کیلوگرم می باشد. سر این حیوان زیبا و با بدن کاملا موزون است. گوش ها روی صورت آویزان بوده ، موهای مجعد و فرفری پرپشت  و دم بلند ایستاده ای دارند که معمولا نصف یا یک سوم آن را کوتاه می کنند.

سگ های پودل معمولا به رنگ های سفید، سیاه ، خاکستری و بلوطی یافت می شوند که در تمامی موارد رنگ آنها یک دست و بدون لکی می باشد.معمولا موهای پودل را مرتبا آرایش میکنند. 

در کل نژاد پودل سگی مهربان ، با کودکان خوب و دارای استعداد یادگیری بالایی است.

 

سگ اشپیتس (SPITZ)

نژاد اشپیتس که در زبان آلمانی به این نام معروف است در فرانسه با نام لولو، در زبان ایتالیایی ولپینو و در زبان روسی لاتیکا  شهرت دارد. اسپیتس به رنگ های مختلفی یافت می شود.

ارتفاع سگ های اشپیتس در جنس نر حدود 27 تا 30 و در جنس ماده حدود 25 تا 28  سانتی متر است. همچنین وزن این حیوان در حدود 4 کیلوگرم و دارای سری هرمی شکل ، گوش های تیز مثلثی، دمی حدود 15 سانتی متر و بینی سیاه است. بدن این حیوان توسط موهای بلند پوشیده شده. اشپیتس سگی سرزنده و با افراد خانواده بسیار مهربان است اما نسبت به غریبه ها گاهی بدگمان می شود و به راحتی با آنها اخت نمیشود. 

سگ اشپیتس ، سگ خانگی خوبی است چرا که نسبت به بیماری ها مقاوم بوده و طول عمر نسبتا زیادی دارد. 

 

بولداگ (BULLDOG)

نژاد بولداگ سگی بسیار قوی است که اصلا ترس را نمی شناسد. تا قرن نوزدهم از سگ بولداگ در میدان های نبرد استفاده میشد. آنها به قدری پرخاشگر بودند که در بعضی اماکن قوانینی وجود داشت که صاحبین این سگ ها حتی با قلاده مجاز به بیرون آوردن آنها نبودند. طی سالها ، پرورش دهندگان تغییرات زیادی در ظاهر و حتی خلق و خوی این سگ ایجاد کرده اند به طوری که امروزه بولداگ سگی با وقار، آرام و خوش اخلاق شمرده می شود. 

بولداگ ها دارای سری پهن و بزرگ می باشند که همین موضوع باعث شده زایمان در این سگ ها به سختی انجام شود و در بیشتر مواقع با عمل سزارین همراه است. پوست آنها پوستی شل بوده که در ناحیه سر، پیشانی و دهان دارای چین های بسیاری است. لب بالای بولداگ آویزان و فک پایین دارای تو رفتگی زیادیست. همچنین گوشهای کوچک و دم کوتاهی دارند.

وزن سگ بولداگ حدود 20 تا 25 کیلوگرم و ارتفاع آنها حدودا 30 تا 35 سانتی متر است. استعداد فراوانی در یادگیری و تعلیم پذیری دارد و نسبت به گرمای زیاد و ناگهانی حساس است. 

 

چوچو (CHOW CHOW)

سگ چوچو یکی دیگر از سگ های خانگی و هم دم انسان به شمار می رود. اصالت این سگ از کشور چین بوده که در گذشته در برای نگهبانی نیز مورد استفاده قرار میگرفتند. با اینکه چوچو معمولا رفتار های تملق آمیزی ندارد اما نسبت به صاحب خود بسیار باوفا و مهربان است و این وفاداری را تا آخر عمر خود از دست نمیدهد. 

آیا با روش های پیدا کردن حیوان گم شده خود آشنایی دارید؟ ایا میدانید که با ثبت اطلاعات حیوانتان در این سایت به راحتی میتوانید برای یابنده مژدگانی تعریف کنید؟ 
راهکار های پیدا کردن حیوان گم شده 

نژاد چوچو معمولا به ندرت پارس میکند و معمولا خوشحالی زیادی نیز از خود نشان نمیدهند اما مانند تمام نژاد های سگ دیگر، وقا و محبت خود نسبت به انسان را دارا هستند. 

جثه سگ چوچو متوسط و با سری پهن و عریض ، ظاهری شبیه شیر دارند. بدن این سگ پوشیده از موهای پر پشت و گوش های آنها کمی برجسته است. دمشان پر مو بوده و به پشت آنها بر میگردد.

نژاد چوچو معمولا در رنگ های خرمایی، سرخ ، سیاه طوسی و به ندرت سفید یافت میشود و اغلب یک رنگ و یک دست هستند. ازتفاع آنها حدود 49 سانت و وزن آنها بین 24 تا 27 کلیوگرم می باشد.

 

حیوانات را نخریم! به سرپرستی بگیریم. اینجا بخوانید: چرا نباید حیوانات را خرید و فروش کرد؟

 

دالماسین  (DALMATIAN)

سگ دالماسین که اصالتا سگی از کشور یوگوسلاوی است دارای ظاهری خاص و بسیار زیباست. این سگ دارای موهایی کوتاه، جثه ای متوسط گوشهای آویزان و دمی نسبتا بلند است. ویژگی خاص دالماسین ها لکه های سیاه یا قهوه ای رنگی است که در کل سطح پوست این حیوان پخش هستند و ظاهر بسیار جذابی به آن بخشیده اند. همچنین جثه ی عضلانی این سگ، دالماسین را قادر می سازد تا بتواند به سرعت بدود. 

توله دالماسین کاملا سفید هستند و از روز چهاردهم تولد به بعد، به تدریج لکه ها روی بدن آنها ظاهر می شوند. این لکه ها ابتدا روی گوش ها، سینه و شکم و به تدریج به روی کل بدن ایجاد می شوند. این نژاد سگ ها بسیار پر انرژی و شلوغ بوده و به ورزش، تخلیه انرژی و فعالیت زیادی نیاز دارند. همچنین سگ دالماسین حافظه قوی و آموزش پذیری فوق العاده ای دارد به طوری که فرمان آموزش دیده را هرگز فراموش نمیکند. 

نژاد دالماسین سگی مهربان است که با بچه ها رابطه خوبی دارد. در گذشته این سگ به عنوان سگ شکاری استفاده میشده که به مرور زمان و طی تربیت های نسل به نسل و تغییر خلق و خو ، به سگ خانگی بدل شده که به خوبی از وظایف یک سگ نگهبان هم پشتیبانی میکند. 

دالماسین سگ بسیار تمیزی است و از کثبف کردن خود در محیط بیرون خانه امتناع میکند همچنین علاقه فراوانی به آب و صابون دارد ! 

دالماسین دارای ارتفاعی حدود 55 سانتی متر و وزنی در حدود 25 کیلوگرم هستند.

 

پاگ (PUG)

سگ پاگ سگی است با بدنی متراکم و ساختار عضلانی دارای موهایی کوتاه و براق و گوشهایی شبیه گل رز. دم این سگ به صورت حلقه به پشت آن بر میگردد. پاگ سگ مهربان و باهوشی است که گفته می شود همدم بسیار خوبی برای خانم هاست. 

پاگ نسبت به حرارت حساس است و در دمای بالا رنج می برد از این رو توصیه می شود مانند سایر نژاد سگ ها، این سگ را هم در خودرو و در مکان های گرم محبوس نکنید. 

نژاد پاگ ارتفاعی حدود 27 سانتی متر و وزنی بین 3 تا 8 کیلوگرم دارد و به رنگ های زرد، طوسی و سیاه دیده می شود.  

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400