بهترین عکسهای سگ گریت دین | مشخصات کامل نژاد سگ گریت دین (Great Dane)
مشخصات کامل نژاد سگ گریت دین (Great Dane)

نژاد گریت دین (Great Dane)

مدت مطالعه 9 دقیقه

نژاد گریت دین بر خلاف ظاهرش که اونو یک سگ درشت و غول پیکر نشون میده سگی مهربون و صبوره البته تا وقتی که صاحبش مورد حمله قرار نگرفته باشه! زمانی که این سگ احساس خطر میکنه دیگه مهربون نیست و آن موقع اس که روی دیگه ی گریت دین رو میبینی و قطعا از ترس به خودت میلرزی 😱. همین خلق و خو، این نژاد رو مناسب یک سگ نگهبانی برای خونه های بزرگ و ویلایی کرده حالا اگه میخوای این غول مهربون رو بیشتر بشناسی و با اخلاق و رفتارش آشنا بشی تا آخر این مقاله با من همراه باش.

📌 قبل از اینکه بری سراغ ادامه ی مطلب همونطور که میدونی پت لینک یک بانک جامع اطلاع رسانی برای دسترسی به اطلاعات دامپزشکی ها و مراکز خدمات حیوانات محسوب میشه ، بنابراین ازت میخوام اگه کلینیک یا مرکز درمانی حیوانات رو در نزدیکی خودت میشناسی که اسمش در پت لینک نیومده همین الان روی لینک ثبت رایگان مراکز خدمات حیوانات کلیک کنی و اطلاعات آن کلینیک یا پت شاپ رو برای کسانی که حیوانات رو دوست دارند 💕 ثبت کنی، تا دوستات هم بتونن به راحتی با یه سرچ ساده به مرکز مورد نظر دسترسی داشته باشن.

تصاویر سگ گریت دین بزرگ | سگی که شبیه اسب است

در این مطلب چه خواهیم خواند؟

 

ویژگی های ظاهری گریت دین

Great Dane 🐶 زیبا و با قدرتمنده، چشمهای این سگ مشکی، براق و گرده، این نژاد گردن و پاهای بلندی داره. گوشهای ایستاده با دمی بلند و مخروطی شکل گریت دین رو خیلی خاص و زیبا کرده؛ این نژاد رو جزء بزرگترین سگهای دنیا میشناسن که بدن قدرتمند و عضلانی اش همه رو شگفت زده میکنه.

موهای این سگ کوتاه، ضخیم و براقه، گریت دین به رنگهای ابلق، خاکستری، زرد متمایل به قهوه ای، خالخالی، مشکی، سفید با لکه های مشکی دیده میشه. قد نرهای این نژاد بین 76 تا 81 و ماده ها 71 تا 76 سانتیمتر و وزن نرها 64 تا 81 و ماده ها 50 تا 64 کیلوگرم است، این نژاد اگه خوب بخوره و زندگی کنه متوسط عمرش بین 7 تا 10 ساله.

نژاد گریت دین (Great Dane) | واگذاری رایگان توله سگ گریت دین

غذای سگ بزرگ گریت دین

🍖 این سگ هم مثل بقیه ی نژادها به یک غذای استاندارد و با کیفیت نیاز داره، توله گریت دین نباید از غذای سگهای معمولی تغذیه کنه و نیاز به غذای توله سگ نژاد بزرگ داره. غذاهای پسمانده یا استخوانهایی که چربی زیادی دارند برای این سگ مناسب نیستند.

میزان غذای Great Dane با توجه به جنسیت و سنش متفاوته اما تا 5 ماهگی نیاز به 3 وعده ی غذایی در طول روز داره و بعدش دو وعده غذا براش کافیه، یک وعده ی غذایی در روز برای گریت دین کمه و سیرش نمیکنه.

 

وضعیت سلامتی سگ نژاد گریت دین

🏥 آنچه میتونه به گریت دینها صدمه بزنه نفخ یا اتساع و چرخش معده است که به اختصار GDV هم گفته میشه، معمولا نژادهایی مثل گریت دین که سینه هایی عمیق و باریک دارند در معرض جی دی وی هستند و این مشکل با علائمی مثل تورم معده، دردهای شکمی، ناله در زمان لمس شکم، حالت تهوع، ریزش بزاق، خس خس، سرفه، رنگ پریدگی و نبض ضعیف همراهه و اگه این علائم رو در سگ دیدی باید خیلی سریع و اورژانسی حیوان رو پیش دامپزشک ببری.

کم کاری تیروئید، بیماریهای چشمی و قلبی و دیسپلازی مفصل ران هم از دیگر بیماریهایی است که نژاد گریت دین مستعد آنهاست.

 عکس توله گریت دین Great Dane | پت لینک

اصلاح و نظافت سگ درشتی مثل گریت دین

گریت دین پوشش کوتاهی داشته و برای همین خیلی ریزش مو نداره، برس کشیدن بصورت هفتگی برای آراستن گریت دین کفایت میکنه، این نژاد خیلی نیاز به حموم کردن نداره مگر اینکه عاملی باعث کثیف شدنش بشه؛ ناخنهای این سگ هم مثل بقیه ی نژادها باید مرتب کوتاه بشه تا بتونه به راحتی دویده و راه بره.

ویژگی های ظاهری گریت دین | جنگ سگ گریت دین و سرابی

بازی های مورد علاقه ی گریت دین

پیاده روی سریع در طول روز میتونه گریت دین ها رو سرحال بیاره؛ یک نکته ی مهم که در بازی کردن با این نژاد باید بهش توجه کنی همون مشکلیه که گفتم در کمین این نژاده یعنی خطر نفخ، برای همین وقتی تازه غذا خورده اصلا نباید تمرینات و پیاده رویهای طولانی داشته باشه. خیلی از سگهای این نژاد عاشق ورزشهایی مثل پرتاب توپ هستند.

 

قیمت سگ گریت دین در تهران

💰 قیمت سگ گریت دین در ایران به 20 میلیون هم میرسه و چون سگ قدرتمند و بزرگیه خیلی ها توانایی خرید سگ گریت دین و نگهداری از آن رو ندارن و وقتی این نژاد سن و سالش بالا میره آنها رو واگذار کرده و به پناهگاه میسپارن که این موضوع خیلی ناراحت کنندس میدونید که ما هیچ وقت بهتون پیشنهاد خرید حیوانی رو نمیدیم لطفا تا جای امکان حیوان نخرین.

قیمت سگ گریت دین در تهران | عکس سگ گریت دین وحشی

 

امتیاز به سگ گریت دین

در ادامه همه ی رفتارها و ویژگیهای نژاد گریت دین رو امتیاز دهی کردم خیلی جالبه نه؟! 😍 اینطوری میتونی با یک نگاه اجمالی به این امتیازها این نژاد رو بهتر بشناسی.

 

نیازهای جسمی            

در این بخش نیازهای جسمی سگ درشت هیکل گریت دین رو مورد بررسی قرار میدیم تا ببینیم از نظر جسمی این حیوون چه نیازهای داره که لازمه من به عنوان سرپرست این نیازها رو برآورده کنم

 

میزان بازیگوشی  

بعضی از نژادهای سگ مثل زمان تولگیشون عاشق بازی کردن هستن و سن و سال و گذر زمان تاثیری در شیطونی و جنب و جوششون نداره. اما برعکس بعضی دیگه خیلی شیطون و پر تحرک نیستند و بیشتر دوست دارند یه گوشه لَم بدن.

نیاز به تمرین

انرژی بعضی سگها خیلی زیاد و یکسری کم انرژی هستن درست مثل ما آدمها، بعضی از نژادها دوست دارند آهسته قدم بزنن و همین براشون کافیه و نژادهایی هستند که از طریق دویدن، پارس کردن و کندن زمین انرژیشون رو تخلیه میکنن. سگهای نگهبان و گله دار اگه به اندازه ی کافی تمرین و ورزش نداشته باشند دچار اضافه وزن خواهند شد.

قدرت و نیرو در سگ بزرگ جثه گریت دین                    

سگهای بزرگ و نیرومند همه ی کارهاشون رو هم با قدرت انجام میدن مثل یک غذا خوردن ساده که آنچنان با ولع میخورند که میتونی قدرتشون رو حس کنی. در مقابل سگهایی که نیرو و قدرت کمتری دارند کارها و رفتارشون آروم تره.

میزان انرژی                     

سگهای پر انرژی بیش تر ساعات روز رو در حال تحرک، بازی کردن، دویدن و پریدن هستند، اما سگهایی که انرژی کمتری دارند بیشتر طول شبانه روز رو یک گوشه نشسته و چرت میزنن.

 سگ گریدین بزرگ جثه | سگ گیریدین

رفتار و برخورد                      

از نظر رفتار و برخورد میتونیم بگیم گریت دین جزو نژاد سگ های بزرگ اما بسیار مهربان محسوب میشه امتیاز هایی که به دست آورده را ببنید : 

عشق و علاقه به سرپرست

بعضی از نژادهای سگ نسبت به صاحب و دیگر اعضای خانواده محبت چندانی ندارند و بی تفاوت هستند و یکسری فقط سرپرست خودشون رو دوست دارند اما به بقیه ی خانواده بی محلی میکنند و یک عده از نژادها هم خیلی اعضای خانواده و کسایی که باهاش زندگی میکنن رو دوست دارند و در کنار آنها احساس راحتی می کنند گریت دین جزو سگ هایی که یه سگ بزرگ مهربونه .

علاقه به کودکان                    

اینکه یک سگ به کودکان عشق و علاقه نشون داده و وقتی بچه ای محکم بغلش میکنه صبوری به خرج بده خیلی به نژاد سگ بستگی نداره و ممکنه دو سگ از یک نژاد، رفتارهای متفاوتی در برابر کودکان از خودشون نشون بدن. برای همین آنچه در این رتبه بندی آمده تقریبی است؛ سگ ها فک و دندانهای محکم و قوی دارند و امکان داره در شرایطی که عصبانی هستند یا استرس دارند نزدیکترین فرد به خودشون رو هم گاز بگیرند.

علاقه به همنوع                     

بعضی از سگها با همنوع خودشون خیلی رفیق میشن و دوست دارند با هم بازی و معاشرت کنند اما بعضی از نژادها به محض دیدن یکی مثل خودشون سریع گارد میگیرن و واسه ی مبارزه آماده میشن، معمولا سگهایی که از زمان تولگی و جوانی وقت زیادی را با همنوع خودشون گذروندن خیلی اجتماعی و رفیق باز میشن.

عشق و علاقه به غریبه ها     

دم تکان دادن، مالیدن پوزه به خاک رفتارهاییه که میتونی در یک سگ اجتماعی ببینی اما اگه سگ با دیدن افراد غریبه شروع به پرخاش کنه یا خجالتی و بی تفاوت باشه عشق و علاقه ی زیادی به غریبه ها نداره. به هر حال فرقی نداره سرپرست سگ اجتماعی هستی یا بد اخلاق، برای گردش رفتن با سگ باید حتما باید قلاده ی خوب و قوی براش بخری.

 عکس نژاد سگ گریت دین | پت لینک

سازگاری با شرایط                 

از نظر سازگاری با شرایط محیطی میتونیم یه مقدار امتیاز پایین تری برای گریت دین ها در نظر بگیریم در ادامه دلیل این امر رو متوجه میشین

تحمل آب و هوای گرم

سگها با پوشش بلند و ضخیم خیلی تاب و تحمل گرما رو ندارن، اگه سگ به گرما حساسه بهتره فکر گردش در روزهای گرم و داغ رو از سرت بیرون کنی چون طفلکی خیلی اذیت میشه این سگ همانطور که گفتیم موهای کوتاهی داره بنابراین تحمل آب و هوای گرم رو بیشتر داره.

تحمل آب و هوای سرد           

سگهایی با پوشش کم و نازک یا آنهایی که بی مو هستند خیلی طاقت سرما رو ندارند و برای همین این سگها باید در آب و هوای سرد، داخل خونه باشند.

 

تحمل تنهایی                          

بعضی از سگها وقتی تنها میشوند شروع میکنن به پارس و ناله کردن و خیلی دچار استرس میشن، این سگها تحمل تنهایی رو ندارند و در وقتی تنها هستند خیلی اذیت میشن.

 

زندگی در آپارتمان 

اینکه یک سگ جثه ی ریز و کوچکی داشته باشه دلیل نمیشه که بشه داخل آپارتمان نگهش داشت چون ممکنه خیلی از سگهای کوچولو انرژی زیادی داشته باشند. مناسبترین سگ برای نگهداری در خانه های آپارتمانی آنهایی هستند که آروم و کم انرژی باشند، همچنین سگ هایی مانند great dane که جثه بزرگی دارند معمولا از دسته سگ های پر انرژی و نگهبان هستند بهتره این سگ ها به محیط آپارتمانی محدود نکنید. 

 

مناسب برای سرپرستان تازه کار 

اگه اولین باریه که میخوای از یه پشمالوی دوست داشتنی نگهداری کرده و به عنوان عضو جدید به خونه بیاریش خیلی مهمه که نژادی رو انتخاب کنی که حرف گوش کن باشه و تربیتش راحتتر. در واقع چون تجربه ی کافی در زمینه ی نگهداری از سگ رو نداری باید یک سگ رام و آروم بیاری؛ تا خیلی خوب با رفتارهای سگ آشنا شده و تجربه پیدا کنی برای تربیت گریت دین لازمه تا حدودی با نحوه آموزش سگها آشنایی داشته باشید

 عکس نژاد سگ great dane | پت لینک

وضعیت سلامتی               

افزادی که معمولا به دنبال نگهداری سگ در منزل هستند ریزش موی سگ براشون اهمیت زیادی داره قبل تو مطلب " سگ های آپارتمانی بدون ریزِش مو " رو با هم بررسی کردیم، درسته که گریت دین جزو سگهایی که ریز موی کمی داره اما با توجه به اندازه بزرگ این سگ و همچنین روحیه اش برای نگهداری در منزل سگ مناسبی محسوب نمیشه، تو این بخش میخوایم به سراغ وضعیت سلامتی این سگ دوست داشتنی بریم و صفر تا صد رو بررسی کنیم. 

ریزش مو                          

ریزش موی در سگها یک مسئله ی طبیعیه که در بین نژادهای مختلف متفاوته. بعضی از سگ ها ریزش موی فصلی و یکسری فقط یک بار در سال دچار ریزش مو میشوند. اگه به وجود موی سگ در خونه و روی مبل و تخت وسواس داری بهتره نژادهایی رو انتخاب کنی که ریزش موی کمتری دارند.

 

آبریزش بزاق دهان           

اگه به آب دهان سگ حساس هستی و وسواس داری باید سراغ نژادهایی بری که خیلی ریزش بزاق ندارند، چونکه سگهایی که مستعد ریزش آب دهان هستند دائما صورت یا لباست رو خیس میکنند.

نظافت و شستشوی آسان 

همه ی نژادها نیاز به نظافت و حمام کردن دارند حالا بعضی هاشون کمتر و بعضی ها بیشتر، یکسری از سگ ها با یک برس کشیدن ساده تمیز میشوند ولی برای نظافت بعضی سگ ها باید وقت بیشتری بذاری؛ حموم ببریشون و موهاشونو کوتاه و مرتب کنی.

استعداد چاقی                  

مثل ما آدمها یکسری از نژادها اشتهای خوبی دارند و خیلی زود دچار اضافه وزن میشوند و این اضافه وزن سلامتیشون رو به خطر میندازه و بعضی دیگه اصلا اینطور نیستد. اگه سگی داری که خیلی زود چاق میشه باید حواست به خورد و خوراکش باشه و زمان مناسبی رو برای ورزش کردنش در نظر بگیری.

وضعیت بیماری               

بعضی از سگها با توجه به نژادی که دارند بیشتر در معرض یکسری از بیماریها قرار میگیرند مثل مشکل اتساع و ولولوس معده که در گریت دین ها دیده میشه و در آن معده پر از گاز شده و اگه برای درمانش اقدام نشه میتونه مشکلات جدی برای حیوان به وجود بیاره.

اندازه                                 

سگ ها جثه های مختلفی دارند و نژادهایی مثل گریت دین قدرتمند و کمی ترسناک به نظر می آیند. برای همین هم سگی که میخوای سرپرستیش رو به عهده بگیری باید با فضای زندگی و خلق و خویی که داری متناسب باشه

عکس سگ گریت دین | پت لینک  

میزان تربیت پذیری             

یکی از بهترین سگ ها تو تریبیت پذیری میتونم بگم گریت دین محسوب میشه گریت دین یه سگ مهربون نگهبان بزرگ با قدرت یادگیریه بالاس اون استعداد درخشانی تو یادگیری دستورات شما داره و با تمرین و تکرار خیلی زود آموزشتون به درجه قابل قبولی میرسه

یادگیری و آموزش              

سگهایی که استعداد بالایی برای یادگیری و آموزش دارند خیلی زود دستورها رو یاد میگیرن، آن سگهایی که دیرتر یاد میگیرن نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارن و باید دستورها رو از طریق بازی یا تشویقی، بهشون یاد بدی.

 

پارس کردن و زوزه کشیدن     

چون پارس کردن و زوزه کشیدن در نژادهای سگ مختلفه اگه تحمل سر و صدای سگ رو نداری باید سراغ نژادهای ساکت تر بری؛ این مسئله در انتخاب محل زندگی حیوان هم تاثیر داره سگ هایی که سر و صدای زیادی دارند مناسب زندگی در خانه های کوچک و آپارتمانی نیستند.

 

گاز گرفتن و جویدن                 

خیلی از سگ ها دوست دارند هر چی گیر دستشون میاد داخل دهانشون بذارن و گاز بزنن، این نوع از سگ ها عاشق بازیهای واکشی هستند (همون بازی که اسباب بازی رو کمی دورتر پرت میکنی تا سگ برات بیاره).

باید به سگ هایی که گاز گرفتن و جویدن رو دوست دارند یاد بدی اینکار رو در برخورد با اعضای خانواده یا آدمهای دیگه انجام ندن، میتونی با خرید اسباب بازیهای جویدنی اینو بهشون آموزش بدی.

 

علاقه به ولگردی                     

بعضی از سگ ها عاشق ولگردی هستن و دوست دارن آزاد باشن برای همین وقتی با این سگها میری گردش نگهداری و مراقبت ازشون خیلی سخت میشه؛ اما بعضیها اصلا اینطور نیستن و تمایلی به ترک سرپرستشون ندارن.

دنبال طعمه دویدن                   

سگهای شکاری همیشه دنبال این هستند که طعمه ای رو شکار کنند آنها هر چیزی که صدا داره یا حرکت میکنه رو مثل طعمه می بینند؛ برای همین اصلا نباید این سگها رو بدون قلاده بیرون ببری و اگه در کنار حیوانات کوچک دیگه ای مثل گربه یا همستر زندگی میکنن باید خیلی مراقب این کوچولوها باشی تا سگ مثل طعمه به آنها نگاه نکنه.

هوش                              

سگهای گله دار باید مغز تمرین یافته ای داشته باشند و نیاز به تمرکز و البته هوش بالایی دارند، لازمه با تمرین و اسباب بازی های تعاملی تمرکز و حافظه ی این سگها رو پرورش بدی.

 تصاویر نژاد گریت دین

و اما در آخر:

ممنونم که تا آخر این مقاله همراه من بودی و امیدوارم الان دیگه این غول مهربون رو خوب شناخته باشی و اگه این سگ وظیفه ی نگهبانی از خونه یا ویلا رو به عهده داره با شناختی که ازش پیدا کردی بتونی خیلی خوب ازش نگهداری و محافظت کنی.  در آخر هم بهت پیشنهاد میکنم برای دسترسی به اطلاعات تماس و آدرس نزدیکترین کلینیک های دامپزشکی به خونه بر روی لینک لیست دامپزشکی ها کلیک کنی و با فیلتر کردن محل زندگی و خدمات مورد نیاز به لیستی از کلینیک های نزدیک محل زندگیت دسترسی پیدا کنی.

 

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400