معرفی نژاد سگ بول ماستیف Bullmastiff و مشخصات کامل این نژاد بزرگ جثه
نژاد بول ماستیف (Bullmastiff) | پت لینک

نژاد بول ماستیف (Bullmastiff)

مدت مطالعه 9 دقیقه

نژاد بول ماستیف رو هممون از روی ظاهرش میشناسیم بول ماستیف نژادی است که جثه بزرگ ، هیکلی درشت عضلانی و قدرتمند دارد، عضلات قفسه سینه Bullmastiff عریض ، فرورفته و دارای ماهیچه های بزرگ است که عضلات سینه این سگ در مقایسه با رنگ پوشش سایر قسمتهای بدن تیره تر است. پیشانی صاف و در بخش اتصال به پوزه دارای شیب ملایمی است. بینی سیاه و حفره های عریض دارد.  اما خیلیهامون با خلق و خو و عادتهاش آشنایی نداریم، این نژاد 🐶 که با نام سگ نگهبان یا سگ شکاربان هم شناخته میشه سگی مهربون و مطیع بوده و خیلی روحیه ی تهاجمی نداره. این سگ قدرتمند به یک صاحب قوی هم نیاز داره، میخوایم در این مقاله از پت لینک با ویژگی های رفتاری و شخصیتی این نژاد قدرتمند بیشتر آشنا بشیم.

📍 یه پیشنهاد خیلی خوب برای پیدا کردن نزدیکترین کلینیک های دامپزشکی به خونه، میتونید روی لینک لیست دامپزشکی ها کلیک کنید و از طریق فیلترهای مشخص شده کلینیک یا مرکز درمانی نزدیک محلتون رو پیدا کنید.

در این مقاله چه خواهیم خواند؟

ویژگی های ظاهری بول ماستیف

تغذیه Bull mastiff breed

وضعیت سلامتی سگ نژاد بول ماستیف

رنگ موها و اصلاح و نظافت در نژاد بول ماستیف

مدت زمان بارداری Bullmastiff

بازی های مورد علاقه ی bullmastiff 

قیمت سگ بول ماستیف

امتیاز به سگ بول ماستیف

 

ویژگی های ظاهری بول ماستیف

Bullmastiff نژادی است با جثه ی درشت و بسیار قدرتمند و عضلانی، قفسه سینه ی این نژاد، عریض و ماهیچه های بسیار بزرگ با رنگ تیره ای داره. از دیگر ویژگیهای ظاهری Bullmastiff میتونیم به پیشانی صاف و دندانهای منظمش اشاره کنیم. دندانهایی که در ردیف پایین کمی عقب تر قرار گرفتن. این نژاد حاصل آمیزش ماستیف و بولداگ است.

این نژاد نترس و با اعتماد به نفس بالاست، در واقع این سگ باهوش میتونه یک نگهبان خوب برای خونه مون 🏠 باشه، ما به عنوان سرپرست وظیفه داریم از همون تولگی تربیت سگ رو شروع کنیم تا اینطوری مهارتهای اجتماعی حیوان بالا بره.

وقتی برای بار اول این نژاد رو میبینیم چشمهایی تیره 👀، پوزه ای عمیق، گوش های بلند بیش از همه خودنمایی میکنه. رنگ بول ماستیف به رنگهای قرمز، حنایی و برنزی دیده میشه.

ویژگی های ظاهری بول ماستیف | نژاد های سگ

قد بول ماستیف های نر بین 64 تا 68 و ماده ها بین 61 تا 66 سانتیمتر هستند و بول ماستیف نر بین 50 تا 60 و ماده ها بین 45 تا 55 کیلوگرم وزن دارند. بطور میانگین طول عمر این نژاد کمتر از 10 ساله؛ البته اگه به این نژاد به خوبی رسیدگی کنیم و به تغذیه اش اهمیت بدیم احتمالا سنشون به بیش از 10 سال هم میرسه. شجاعت، مهربونی و وفاداری از خصیصه های این سگ قدرتمنده.

 

تغذیه نژاد بول ماستیف

Bullmastiff در طول روز به 3 و 8/1 تا 4 و 8/1 پیمانه غذا نیاز داره که بهتره در دو وعده بهش بدیم، البته میزان غذای سگ به عوامل مختلفی مثل نژاد، سن و فعالیتش هم بستگی داره. این نژاد رشد سریعی داشته و خیلی از دامپزشکان توصیه میکنند که در زمان تولگی به این سگها غذای توله سگ نژاد بزرگ بدیم.  البته اگه سگهای بول ماستیف بیش از حد غذا بخورند هضم آن براشون دشوار میشه.

 

وضعیت سلامتی سگ نژاد بول ماستیف

این نژاد استخوانهایی مستحکم داره و به خاطر اینکه اصلیترین کارش نگهبانیه خیلی قدرتمنده، البته Bullmastiff هم مثل نژادهای دیگه در معرض انواع بیماریها قرار داره و علاوه بر نژاد، وراثت هم نقش مهمی در بیمار شدن بول ماستیف ها داره.

ما به عنوان سرپرست وظیفه داریم سگمون رو برای چکاپهای دوره ای و معاینه پیش دامپزشک 🏥 ببریم، گوشهای حیوان را بصورت هفتگی بررسی کنیم، و اگه بوی بدی میده یا پر از مواد چسبنده است در این خصوص با دامپزشک مشورت کنیم؛ چون ممکنه سگ دچار عفونت گوش شده باشه؛ کارهای دیگه ای که وظیفه داریم به عنوان سرپرستش انجام بدیم کوتاه کردن ناخنها 🐾 و بهداشت دهان و دندانه.

کم کاری تیروئید، آنتروپیون (بیماری که بر اثر برگشت پلک به داخل رخ میده) و سیستینوری (بیماری ژنتیکی که به کلیه ها آسیب میزنه) از جمله مریضیهای رایج در بول ماستیف است.

وضعیت سلامتی سگ نژاد بول ماستیف | انواع نژاد سگ خانگی

 

رنگ موها و اصلاح و نظافت در نژاد بول ماستیف

نژاد بول ماستیف دچار ریزش موی فصلی میشه البته اگه باید زمانی که متوجه ریزش موی شدید و غیر عادی حیوان شدیم حتما سگمون رو پیش دامپزشک ببریم. بهترین روش برای حفظ سلامت پوست و موی سگ اینه که یک رژیم غذایی متعادل و مناسب براش در نظر بگیریم. با حموم کردن سگ 🛀 بصورت منظم میتونیم تا حد زیادی ریزش موهای سگ رو کنترل کنیم. این نژاد موهایی کوتاه و متراکم داشته و در برابر سرما مقاوم است برای همین از این نظر خیالمون راحته...

مدت زمان بارداری Bullmastiff

بارداری این نژاد ماده بین 62 تا 65 روز طول میکشه و بهترین زمان زایمانش 63 روزگی است، معمولا سگمون میتونه 5 تا 13 توله ی بامزه واسمون بیاره.

 

بازی های مورد علاقه ی bullmastiff 

این سگها خیلی پر انرژی هستند و عاشق بازی کردنن، البته بعضی از نژادهای این سگ تحرک کمتری دارند. برای سگهای کم تحرک اسباب بازیهای جویدنی و برای آنهایی که تحرک بالایی دارند دویدن در فضای باز بهترین سرگرمی است.

بازی های مورد علاقه ی bullmastiff  | نژاد سگ ها

قیمت سگ بول ماستیف

ظاهر زیبا و منحصر به فرد این سگ از مهمترین ویژگیهایی است که خیلیها عاشق این سگ میشن، در واقع Bullmastiff مشکی کمیاب و گرونههه.  انواع نژاد سگ ماستیف به دلیل ابهت و قدرتی 💪 که دارند نظر همه رو به خودشون جلب میکنن.

 

امتیاز به سگ بول ماستیف

😍 ما یه کار خیلی جالب انجام دادیم و در ادامه همه ی رفتارها و ویژگیهای بول ماستیف ها رو امتیاز دهی کردیم فکر کنم اینطوری خیلی بهتر این نژاد رو بشناسید.

 

نیازهای جسمی            

اگر شما هم دوست داشته باشید یکی از نژاد بول ماستیف رو نگه داری کنید حتما لازمه راجع به نیازهای جسمانی این سگ باوفا بدونید در ادامه کامل بررسی کردیم: 

میزان بازیگوشی             

خیلی از نژادهای سگ مثل زمان تولگی عاشق بازی کردن هستن؛ این نژاد یکی از نژادهای پر انرژی با تحرک بالاست.

نیاز به تمرین                   

خیلی از نژادهای سگ به خصوص سگهای نگهبان و گله دار دوست دارن انرژی خودشونو از طریق دویدن و پارس کردن تخلیه کنن اما در مقابل بعضی دیگه از نژادها تنها تمایل به راه رفتن آهسته دارند.

قدرت و نیرو                    

نیرومندی در سگها باعث میشه آنها با ولع و میل زیاد غذا بخورن، این سگها با قدرت راه رفته و سعی میکنند قلاده ی خود را جدا کنند. البته ما به عنوان سرپرست  باید سگمون رو طوری تربیت کنیم تا که این کارها رو انجام نده.

میزان انرژی                     

سگ هایی که سطح انرژی بالایی دارن معمولا بیشتر طول روز رو مشغول بازی کردن، دویدن، پریدن و در حال کشف و اکتشاف بو و محل جدید هستند؛ در مقابل سگهای تنبل مثل آدمهای تنبل همیشه یک گوشه ای رو برای خودشون انتخاب میکنن و چرت میزنن.

 

رفتار و برخورد                      

در ادامه به نحوه برخورد سگ های بول ماستیف نگاهی میندازیم: 

عشق و علاقه به سرپرست

بعضی از نژادهای سگ از همون تولگی عشق و علاقه ی زیادی به سرپرستشون دارن و میتونن رابطه ی نزدیکی با صاحبشون برقرار کنن؛ اما در مقابل بعضی دیگه از نژادها کاملا بی تفاوت هستند و نمیتونن رابطه ی عاطفی با اعضای خانواده داشته باشن.

علاقه به کودکان                    

وقتی سگی عاشق کودکانه و بهشون علاقه و محبت داره در برابر بغل کردنهای محکم یک بچه خیلی تحمل بالایی از خودش نشون میده، گاز نگرفتن و مهربانی با سگ در خیلی از نژادها دیده میشه البته باید حواسمون باشه چون سگها دندونهای به شدت قدرتمندی دارن و ممکنه به کودکان یا حتی به خود ما در شرایطی که دچار استرس میشن آسیب وارد کنن.

علاقه به همنوع                     

اینکه سگی با اعضای خانواده مهربون باشه دلیل نمیشه که به همنوع خودش هم عشق و علاقه داشته باشه؛ ممکنه بعضی از نژادهای سگ به همنوع خودشون حمله کرده یا آسیب برسونن. اگه سگی از زمان تولگی با اعضای خانوادش زندگی کنه مهارت های اجتماعی خوبی به دست میاره و به همنوعاش علاقه ی زیادی نشون میده. در ضمن اگه این نژاد با گربه ها بزرگ شده و آموزش دیده باشه میتونه به خوبی با گربه ها زندگی کنه و باهاشون دوست بشه.

 

عشق و علاقه به غریبه ها      

بعضی سگها وقتی غریبه یا مهمونی رو میبینن بهش دم تکون میدن، با مالیدن پوزشون به خاک سلام میکنن؛ بعضی دیگه از نژادها هم با دیدن غریبه ها پرخاشگر یا بی تفاوت هستن. معمولا سگهایی که از تولگی با آدمها ارتباط دارن اجتماعی تر میشوند.

 

سازگاری با شرایط                  

در ادامه قصد داریم سازگاری با شرایط محیطی رو بررسی کنیم: 

تحمل آب و هوای گرم             

معمولا نژادهایی که پوشش کمی داشته و موهاشون کوتاهه یا بی مو هستن در مقابل سرما تحمل زیادی ندارند، این سگها باید در داخل خونه زندگی کنن.

تحمل آب و هوای سرد            

 سگهایی با موهای بلند و ضخیم در مقابل سرما مقاوم هستند اما تاب و توان تحمل گرما رو ندارند، برای همین باید این نژاد سگ رو در روزهای خیلی گرم بیرون نبریم.

تحمل تنهایی                           

بعضی از نژادهای سگ تاب و توان تنهایی رو ندارن و دوست دارند بیشتر زمان خودشون رو با ما که سرپرست یا صاحبشون هستیم بگذرونن. در مقابل بعضی دیگه از نژادها به محض تنها شدن استرس گرفته و شروع به سر و صدا میکنن.

زندگی در آپارتمان                   

الزاما کوچک یا بزرگ بودن جثه ی سگ ها به معنای این نیست که میتونیم ازشون در آپارتمان نگهداری کنیم یا نه. بعضی از نژادهای سگ جثه ی کوچکی دارند اما به حدی انرژیشون زیاده که نمیشه در خانه های آپارتمانی باهاشون زندگی کرد. بول ماستیف با محیط خونه سازگاری خوبی داره ولی به دلیل جثه ی بزرگش باید آنها رو در حیاط نگهداریم.

 

مناسب برای سرپرستان تازه کار 

اگه برای اولین باریه که میخواید از یک سگ نگهداری کرده و به عنوان عضو جدید به خونه تون بیاریدش خیلی مهمه که نژادی از سگ رو انتخاب کنید که حرف گوش کن تر و تربیت راحت تری داره تا بتونید به خوبی مدیریتش کنید. در واقع چون تجربه ی کافی در زمینه ی نگهداری از سگ رو ندارید باید یک سگ رام و آروم به خونه بیارید؛ تا خیلی خوب با رفتارهای سگ آشنا شده و تجربه پیدا کنید.

 

 

وضعیت سلامتی              

از نظر سلامتی لازمه ما وضیعت پیشفرض حیوانمون رو بدونیم تا در صورتی که وضعیت متفاوتی رو مشاهده کردیم خیلی زود اقدام کنیم کارهای لازم رو برای حفظ سلامتی سگ خوبمون انجام بدیم

ریزش مو                           

ریزش مو در نژادهای سگ مختلفه و بعضی نژادها بصورت سالانه یا فصلی ریزش موهاشون تشدید میشه، و یکسری از نژادها هم ریزش موهای خیلی کمی دارن، اگه روی این قضیه حساس هستید و دوست ندارید خونه پر بشه از موی سگ باید به سراغ نژادهایی بروید که ریزش موی کمتری دارند، بول ماستیف ریزش موی فصلی داره.

 

آبریزش بزاق دهان          

وقتی سگی ریزش آب دهانش بیش از اندازه باشه ممکنه با نوازش کردن دستتون خیس شده یا لکه های بزرگ و خیسی بر روی لباستون ایجاد بشه. اگه نسبت به این قضیه وسواس دارید باید سگی رو انتخاب کنین که ریزش آب دهانش کم باشه.

نظافت و شستشوی آسان 

بعضی از نژادها به اصلاح و کوتاهی مو در فواصل بیشتری نیاز دارند و موهای یکسری دیگه از سگها باید خیلی زود به زود کوتاه بشه.

استعداد چاقی                   

یکسری از نژادهای سگ مثل ما آدمها استعداد چاقی خوبی دارن و خیلی سریع وزنشون زیاد میشه که این مسئله میتونه مشکلات زیادی برای سلامتیشون ایجاد کنه؛ بهتره اگه سگمون مستعد چاقیه حتما یک رژیم غذایی سالم براش در نظر بگیریم و به فعالیتش در طول روز اهمیت بدیم.

وضعیت سلامتی                

وقتی میگیم بعضی از نژادهای سگ مستعد ابتلا به یکسری از بیماریها هستند معناش این نیست که آن نژاد حتما به بیماری مربوطه دچار میشه بلکه معناش اینه که بیش تر در معرض این مریضیه. برای همین شناخت بیماری های رایج در هر نژاد میتونه در نگهداری از حیوان موثر باشه.

اندازه                                  

سگها جثه و اندازه های مختلفی دارند و خیلی از آنها نقلی و گوگولی و یکسری دیگه از نژادها با ابهت و قدرتمند  هستند. برای نگهداری یک سگ باید حتما به فضایی که میخواین نگهش دارید توجه کنید سگهای بزرگ جثه مناسب زندگی در آپارتمان نیستد و باید در فضای باز زندگی کنند.

 

میزان تربیت پذیری             

همیشه ما به دنبال پروش و آموزش به حیوانمون هستیم تا کارهایی مثل دستورات ساده و پیچیده تر رو یاد بگیره در رابطه با سگ های بول ماستیف میتونم بگم حیوانات به نسبت تو یادگیری باهوشی هستن و میتونید خیلی از دستورات رو به راحتی بهشون آموزش بدین که در ادامه از جنبه های مختلف به این موضوع نگاه میکنیم: 

یادگیری و آموزش               

سگهایی که استعداد یادگیری بالایی دارند خیلی زود نسبت به دستوراتی که ما بهشون میدیم واکنش داده و مثلا موقع گفتن بشین به سرعت نشسته و به حرفمون گوش میدن. اما بعضی از نژادهای سگ نیاز به تکرار بیشتر و البته صبر بالای ما دارند تا دستورات رو به خوبی یاد بگیرن.

 

پارس کردن و زوزه کشیدن    

بعضی از نژادهای سگ نسبت به بقیه بیشتر سر و صدا میکنن، پارس کردن، واق واق و زوزه کشیدن صداهایی است که از سگ شنیده میشه. تمایل به زوزه کشیدن و پارس کردن در این نژاد نسبتا زیاده و اگه سگ آرومی دوست دارید نمیتونید با بول ماستیف کنار بیاید.

 

گاز گرفتن و جویدن                  

سگ ها در زمان تولگی عاشق گاز گرفتن و جویدن هستن البته این گاز گرفتن درد نداشته و گاز نرمیه که باعث آسیب رسیدن بهمون نمیشه. این سگها از طریق آموزش یاد میگیرن که گاز گرفتن ما و دیگر اعضای خانواده کار اشتباهیه و بهتره با خرید اسباب بازیهای مخصوص، این طفلکیها رو سرگرم کنیم.

 

علاقه به ولگردی                      

بعضی از نژادها تمایل به گشت و گذار و به اصطلاح ولگردی داشته و یکسری از سگ ها خیلی علاقه به ولگردی ندارند. معمولا سگهای شکاری علاقه ی زیادی به گردش داشته و به محض دیدن طعمه به دنبال آن می روند.

 

دنبال طعمه دویدن                    

سگهای شکارچی تمایل زیادی برای تعقیب و دویدن دنبال طعمه دارند؛ ما خیلی باید مواظب این سگها باشیم و اگه باهاشون بیرون میریم نباید قلاده رو فراموش کنیم. در کل سگ شکارچی چندان برای زندگی در کنار حیوانات خانگی کوچک مثل همستر، پرنده یا بچه گربه ها مناسب نیستند چون این حیوانات کوچولو برایش مثل طعمه میمونه.

 

هوش                              

سگهایی که وظیفه ی نگهبانی دارند معمولا هوش و تمرکز بالایی هم داشته و باید تمرکز و هوششون رو تقویت کنن، مثل سگهایی که برای دویدن لازمه تا بدن خودشونو قوی کنند و البته اینها وظیفه ی من و شماست که به عنوان سرپرست حیوان از روش های مختلفی مثل دستور و آموزش اطاعت یا اسباب بازی های مختلف هوش سگمون رو تقویت کنیم.

 

و ما در آخر...

از همراهی شما تا انتهای این مقاله بی نهایت سپاسگزارم، امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشه و به شناخت و درک درستی از نژاد بول ماستیف رسیده باشید و بتونید با در نظر گرفتن شرایط فیزیکی و روحی این سگ رو به سرپرستی بگیرید و اگه فکر میکنید از عهده ی نگهداریش بر نمیاید یا فضای کافی ندارید بهتره از به سرپرستی گرفتن این نژاد صرف نظر کنید چون ما به عنوان سرپرست این حیوانات در مقابلشون مسئولیت زیادی دارید و باید شرایط مناسب برای نگهداریشون رو فراهم کنیم.

اگه دوست دارید به پت لینک برای کاملتر شدن اطلاعاتش کمک کنید کافیه اطلاعات کلینیک یا دامپزشکی رو که میشناسید و اسمش در این سایت نیومده از طریق ثبت رایگان مراکز بصورت رایگان درج کنید.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400