چرا نباید حیوانات را خرید و فروش کرد
خرید و فروش حیوانات

چرا نباید حیوانات را خرید و فروش کرد

مدت مطالعه 2 دقیقه

خرید و فروش حیوانات  کار صحیحی نیست.شاید این موضوع به گوش شما رسیده باشد که  در عین حال متاسفانه امروزه در فضای مجازی آگهی فروش حیوانات خانگی و بعضا حیوانات وحشی به فوور یافت می شود.

در این مطلب سعی داریم به شما پیشنهاد کنیم که اگر قصد دارید حیوان خانگی داشته باشید، بهتر است پس از اطمینان از اینکه شرایط نگهداری حیوان خانگی را دارید، حیوان خود را از میان حیوانات بی سرپرست انتخاب کرده و به سرپرستی بگیرید و به هیچ وجه با پرداخت پول برای حیوانات ، در این تجارت سیاه شریک نباشید.

حیوانات کالا نیستند !

وقتی صحبت از خرید و فروش و تجارت در میان است، لازم است موضوع این تجارت یک کالا باشد. اگر کمی دقت داشته باشیم، به راحتی خواهیم دانست که هرکجا که موضوع خرید و فروش، چیزی جز یک کالا باشد، این تجارت امر صحیحی نبوده و خارج اصول اخلاقی است. مانند خرید و فروش اعضای بدن. بنا بر این نگاه ابزاری و کالا گونه به حیوانات که از مخلوقات خداوند هستند صحیح نیست و زندگی آنها را به طور قطع تحت تاثیر قرار خواهد داد.


خرید حیوانات برابر با حمایت مالی از ظلم علیه آنها

وقتی یک سگ، یا گربه و یا هر حیوان دیگری  را به عنوان حیوان خانگی خود می خرید، در واقع از پرورش دهندگانی حمایت کرده اید که به معنی واقعی "کارخانه های تولید مثل" راه اندازی کرده اند و سود مالی را در اولویت خود قرار داده اند. حیوانات این مراکز معمولا در شرایط بسیار بد و تکان دهنده ای نگهداری می شوند  بدون مراقبت های دامپزشکی و سلامتی، بیشتر آنها به بیماری هایی دچار می شوند و از نظر رفتاری دچار مشکلات بزرگی هستند. حیوانات والد یا همان مادر توله ها در قفس های جداگانه ای نگهداری میشوند و زمانی که دیگر قادر به تولید مثل نباشند، و در واقع سود آوری نداشته باشند به طرز ناراحت کننده ای کشته ، رها و یا در بهترین حالت مجددا فروخته می شوند.


تمام حیوانات پاک و مهربان هستند، مستقل از نژاد اصیل یا ظاهری خاص

پناهگاه های حیوانات و گروه های فعال در حوزه نجات حیوانات، همیشه پر از حیوانات سالم بوده که در انتظار یک سرپرست هستند که آنها را با خود به خانه ببرد. حیوانات خانگی زیادی که به علت بی مهری سرپرت خود رها شده اند و یا پس از درمان از یک آسیب جدی نجات یافته اند و دیگر قادر به زندگی بدون سرپرست نیستند.

تمام کسانی که حتی مدتی را با یک حیوان گذرانده اند می دانند که حیوانات چگونه به سرپرست خود عشق می ورزند و چقدر سپاسگذار محبت صاحبان خود هستند. ضمن اینکه اکثر حیوانات پناهگاه ها یا قبلا صاحبانی داشته اند و یا در پناهگاه آموزشهایی به آنها داده شده است تا راحت تر با انسان ها هم زیستی داشته باشند و زحمت کمتری برای شما ایجاد کنند.

 

حیوانات هم به یک خانه و خانواده دائمی نیاز دارند

وقتی ما برای داشتن یک حیوان خانگی پول بپردازیم، ناخواسته به آن حیوان نگاه کالایی داشته و اگر به هر دلیلی توان نگهداری از آن را نداشته باشیم، ممکن است به فروختن حیوان خود فکر کنیم. به همین ترتیب خریدار بعدی و خریدار بعدی....

حال آنکه میدانیم حیوانات نیز مانند ما انسان ها احساسات و عواطف زیادی دارند و درک و شناخت بالایی از اعضای خانواده ی خود دارند. این حیوانات با خرید و فروش و دست به دست شدن از سرپرست به سرپرستی دیگر و از صاحب به صاحبی دیگر، دچار اختلالات روحی روانی و رفتاری می شوند.

فقط لحظه ای تصور کنید که خود ما را در کودکی ، هر چند ماه یک بار به یک خانه جدید با اعضای خانواده ای کاملا نا آشنا می سپردند...

دردناک و غیر قابل تصور است. اینطور نیست ؟ پس اگر تصمیم به سرپرستی گرفتن یک حیوان خانگی گرفتیم، لازم است مطمئن باشیم که می توانیم تا آخر عمر آن حیوان، کیفیت زندگیش را تامین کنیم.


زیستگاه اصلی حیوانات

تمام حیوانات ، از سگ و گربه به اصطلاح اهلی گرفته تا سایر حیوانات وحشی به طبیعت تعلق دارند و زیستگاه اصلی آنها آپارتمان نیست. اما حیوانات بسیاری هستند که به دلایل مختلف قادر به زندگی در زیستگاه اصلی خود نیستند و این شانس را به ما می دهند تا بتوانیم از آنها نگهداری کرده و ما را از محبت خود سرشار کنند. پس بیایید برای بهرمند شدن از این فرصت ، حیوانات بی سرپرست را به سرپرستی بگیریم و از خرید و فروش حیوانات خودداری کنیم.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" کاملا درسته نباید حیوونا رو خرید وقتی این همه پناهگاه هست "

" بسیار صحیح و مسئولانه.. ممنون از سایت خوبتون "

" ممنون از شما "

" Petlink بی نظیره ممنونم که هستید "

" نظر محبت شماست "

" کاملا درسته، بهتره آدم حیوانات پناهگاه رو به سرپرستی بگیره تا بخواد پول بده به پرورش دهنده ها "

" ممنون از شما "

" بسیار درست و اخلاقی نوشتید، نگرش ما انسانها به حیوانات به عنوان کالا و تملک، باعث شده خیلی از اصول اخلاقی و فرهنگی کمرنگ بشه و ناخودآگاه به طبیعت و حیوانات پیرامونمون صدمه برسه، ولی از یه جایی باید این نگرش و طرز فکر عوض بشه و یاد بگیریم که ما یه زیستگاه مشترک با گیاهان و حیوانات داریم و مالک آنها نیستیم "

" کاملا همینطوره. ممنون از دیدگاه شما "

" متن بسیار مفید و آموزنده ای بود، سپاس فراوان "

" نظر لطف شماست "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400