بزرگترین سگ دنیا
بزرگترین سگ دنیا

بزرگترین سگ دنیا

مدت مطالعه 3 دقیقه

بزرگترین سگ دنیا را معمولا از دیدگاه قد و وزن تعیین میکنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند سگی که مدعی عنوان بزرگ ترین سگ جهان هستند آشنا کنیم. با پت لینک همراه باشید.

همراه شما هستیم با این موضوعات 

✅زئوس بزرگ ترین سگ تاریخ

✅بزرگترین سگ دنیا با نام فردی FREDDY 

✅سنگین ترین سگ جهان زوربا ZORBA

✅یکی از بزرگترین سگ های جها ن با نام بومر BOOMER

✅رکورد دار سگ های بزرگ جهان یوفریتیس EUPHRATES

زئوس بزرگ ترین سگ تاریخ

برای تعیین کردن بزرگترین سگ جهان لازم است ابتدا به طور دقیق تعریف کلمه بزرگترین مشخص شود. اگر معیار این انتخاب فاصله پنجه تا تیغه بین شانه های سگ باشد، نژاد گریت دین (great dane)  به طور قطع سالهاست مدعی این عنوان است. سگی از این نژاد به نام زئوس (ZEUS) بلند ترین سگ از نژاد گریت دین بود. قد حالت ایستاده این سگ بی نظیر 44 اینچ معادل حدود 112 سانتی متر بود! باور کردنی نیست نه ؟ جالب تر اینکه وقتی زئوس روی پاهای خود می ایستاد قدش به 2 متر و بیست سانت میرسید که تقریبا از قد هر انسانی بلند تر بود.

نکته جالب اینجاست که زئوس، اهل میشیگان آمریکا به عنوان یک سگ آموزش دیده، عمر خود را به عنوان یک بهیار بیمارستانی سپری کرد و به بیماران در راه رفتن کمک میکرد. این سگ که عنوان بزرگترین سگ دنیا را یدک میکشید در سن 6 سالگی در سال 2015 برای همیشه خوابید. نام او در کتاب رکورد های گینس به عنوان قد بلندترین سگ دنیا در سال 2011 به ثبت رسید. رکورد زئوس تنها یک اینچ بیشتر از یک سگ گریت دین دیگر به نام جرج بود. زئوس هم اکنون رکورد دار عنوان قد بلند ترین سگ تاریخ است.


برای آشنایی با نژاد گریت دین و سایر نژاد ها مطلب "نژاد سگ ها" را مطالعه کنید

بزرگترین سگ دنیا با نام فردی FREDDY 

رکورد فعلی کتاب گینس برای عنوان بزرگ ترین سگ دنیا در حال حاضر متعلق به سگ گریت دین دیگری است به نام فردی. فاصله پنجه تا تیغه پست شانه های فردی به 40 اینچ می رسد. فردی در انگلستان زندگی میکند. رژیم غذایی فردی شامل روزانه یک کیلوگرم گوشت چرخ شده، استیک و جگر است. جالب اینجاست که فردی علاقه زیادی به جویدن و مبل دارد ! سرپرست فردی، شخصی به نام کلیر استونمن است که میگوید فردی تا بحال 26 کاناپه را کاملا از بین برده. خواهر فردی، فلر هم علاقه زیادی به همین کار دارد.  


سنگین ترین سگ جهان زوربا ZORBA

زوربا یک سگ ماستیف انگلیسی ساکن شهر لندن در انگلستان بود. نام این سگ ماستیف مسن از نظر طول بدن در کتاب رکورد های گینس در سال 2008 ثبت شد البته اندازه گیری دقیق زوربا در سال 1987 انجام شده بود! فاصله نوک بینی تا انتهای دم زوربا 2 متر و نیم اندازه گیری شده بود! زوربا علاوه بر اینکه برنده عنوان بلند ترین سگ دنیا بود، همچنین نام او به عنوان سنگین ترین سگ جهان نیز ثبت شده بود. زوربا این عنوان را در سال 1989 کسب کرد. وزن زوربا در آن زمان 343 پوند معادل تقریبا 155 کیلوگرم بود!!! این در حالی است که وزن سگ های ماستیف انگلیسی از 230 پوند فراتر نمی رود. در نتیجه دور بدن زوربا قطور و همراه با اضافه وزن زیادی بود.

🔴🟠 برای داشتن یک سگ خوب قبل از هر چیز لازم است با شناخت نژاد او از خلق و خوی او با خبر باشید ،در این مقاله با انواع نژاد سگ ها میتوانید آشنا شوید🔴🟠

اگرچه اگر امروز زوربا زنده بود قطعا یک ستاره در شبکه های اجتماعی بود و تعداد زیادی فالوئر داشت اما در آن زمان زوربا باید به داشتن چند عکس بسنده میکرد. البته لازم به ذکر است که سنگین ترین سگ دنیا در فیلمی از دیوید لوترمن به نام late night در سال 1989 حضور داشت.


یکی از بزرگترین سگ های جها ن با نام بومر BOOMER

در سال 2009 سگی به نام بومر در نشریه associated press به نام بومر معرفی شد. بومر از نژاد لندسیر از کشور کانادا و دارای طول 2 متر و 13 سانت و وزن 81 کیلوگرم بود. با اینکه بومر برای بدست آوردن رکورد گینس چند اینچ کم داشت و نتوانست رکورد دار شود اما بلندی شگفت انگیزش او را به یکی از بزرگترین سگ های جهان تبدیل کرده بود. بومر می توانست به راحتی از روی پیشخوان ها بپرد و به راحتی از شیر آشپرخانه آب بنوشد. وقتی بومر یک توله سگ دوست داشتنی بود، با چنان سرعتی رشد کرد که چند بخیه که روی شکم خود داشت مرتبا پاره میشدند. بومر دوست داشتنی در سن 6 سالگی در سال 2012 درگذشت.

رکورد دار سگ های بزرگ جهان یوفریتیس EUPHRATES

کلمه EUPHRATES به معنی فرات است. بله همان رود فرات. یوفریتیس هم مانند بومر از ثبت شدن نام خود در کتاب رکوردهای گینس باز مانده بود اما این سگ از نژاد ملوسوس طوری رشد میکرد که میتوانست یک مدعی برای عنوان بزرگترین سگ دنیا باشد.

🔴🟠ما در چند لحظه و با چند کلیک ساده به شما میگوییم که نزدیک ترین دامپزشکی اطراف شما کجاست برای پیدا کردن نزدیک ترین کلینیک دامپزشکی اطراف خود کلیک کنید🟠🔴🟠

در سال 2018 سگی به نام یوفریتیس به طول 182 سانتی متر و وزنی بیش از 81 کیلوگرم در یوتاه آمریکا اندازه گیری شد. نژاد ملوسوس یا مولاسس نتیجه پرورش و آمیزش نژاد های ماستیف انگلیسی و ماستیف ناپلی (ایتالیایی) است. قدمت این نژاد به 5000 سال قبل میلاد باز میگردد و گفته می شود توسط سپاه اسکندر به عنوان سگ جنگی پرورش داده شده بود.

یوفریتیس تا بحال به کسی حمله نکرده است اما سرپرست او ، Jared howser میگوید در محله ما گاهی قطعاتی از وسایل نقلیه همسایگان پیدا میشود که نشان از وجود یک سگ جنگی در این محل است.

 

 

 اگر به حیوانات علاقه دارید پیشنهاد میکنیم مطلب چرا نباید حیوانات را خرید و فروش کرد؟ را مطالعه کنید
برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" یکم زیادی ترسناک نیستن؟ "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400