قیمت واکسن سگ | قیمت واکسن گربه و هزینه واکسن در سال 1402

مقدار هزینه واکسن حیوانات در سال 1402

مدت مطالعه 8 دقیقه

هزینه واکسیناسیون حیوانات میتونه برای همه ما از اهمیت ویژه ای برخوردار باشه چون یکی از هزینه های مهم برای نگه داری حیوانات به شمار میره ، این هزینه معمولا به حیوان خانگی که شما دارید و همچنین به کلنیک دامپزشکی که حیوان خود را میبرید بستگی دارد ، از طرف دیگر با توجه به شهری که در آن زندگی میکنید قیمت واکسن حیوانات تفاوت هایی دارد، بنابراین با توجه به نوع حیوانی که دارید ممکن است این هزینه بالاتر از عدد یک و نیم میلیون تومان در سال نیز برود، البته با خواندن این مبلغ نترسید منظور حیوانات کوچک نیست مثلا برای واکسن گربه در برخی مراکز حتی اینکار را رایگان هم به صورت حمایتی انجام میدهند که در این صورت میتوانید قیمت واکسن حیوان در دامپزشکی های حمایتی را بررسی کنید که ما لیست دامپزشکی های حمایتی را در صفحه لینک شده برای شما قرار داده ایم،  حالا بهتر است قبل از اینکه به سراغ هزینه بریم لازمه بدانیم چرا حیوان مانیاز به واکسینه شدن دارد؟ 

 

در این مطلب چه خواهیم خواند ؟ 

✅چرا نیاز به واکسن حیوانات خانگی و اهلی داریم ؟

✅ انواع واکسن سگ کدام است ؟

✅ هزینه واکسن حیوانات 

✅ قیمت واکسن سگ چقدر است؟

✅ با انواع واکسن گربه آشنا شویم

✅ دفترچه سلامت حیوانات چیست؟

✅ عوارض واکسن سگ و گربه 

✅ واکسن ضد کنه سگ 

 

چرا نیاز به واکسن حیوانات خانگی و اهلی داریم ؟

حقیقت امر این است که حیوانات به صورت عادی نیازی به تزریق واکسن ندارند اما چرا ما باید واکسیناسیون حیوان خود را انجام دهیم ! مگر این حیوانات اگر بدون ما زندگی کنن به مراکز تزریق واکسن میروند و واکسن تزریق میکنند!!! 

خیر اینکار را نمیکنند و این طرز فکر شما درست است اما یک مورد را در نظر بگیرید ما سبک زندگی این حیوانات را تغییر دادیم! زمانی که این حیوانات در جنگل و یا در طبیعت زندگی میکنند از سطح ایمنی و مقاوت بدنی خوبی برخوردار هستند ، آنها به راحتی میتوانند در برابر باکتری ها ، ویروسها و قارچ ها مقاومت کنند و زندگی سالمی داشته باشند اما حیواناتی که ما به صورت پت نگهداری میکنیم و آنها را از محیط زندگی خود دور میکنیم  این حیوانات در محیط کاملا پاکیزه و عاری از میکروارگانیسم‌ های موجود در طبیعت زندگی می‌‌کنند ، این حیوانات دیگر در فضاهای آلوده زندگی نمیکنن تا سیستم ایمنی حیوان خود را در برابر آلودگی ها ایمن کند بنابراین مجبور به زدن واکسن برای حیوان خود هستیم تا او را واکسینه کنیم و واکسن‌ های ضروری را به سگ‌ ها و گربه‌ ها و سنجاب‌ ها و خرگوش ‌ها و پرنده ‌های زینتی که با آن‌ها زندگی می‌ کنیم، تزریق کنیم.

اگر به دنبال آشنایی با جدول زمانبدی واکسن گربه ها هستید به شما خواندن این مقاله را توصیه میکنم : برنامه زمانی واکسیناسیون گربه (عوارض و نکات مهم)

درصورتیکه تصمیم به نگهداری از یک حیوان خانگی مانند سگ و گربه داشته باشیم، واکسن حیوانات یکی از اصلی ترین اقدامات بهداشتی در نگهداری از آنها محسوب می شود. حیوانات خانگی هم مانند انسانها در معرض بیماریهای واگیردار خطرناکی هستند که برای بسیاری از این بیماری ها واکسن حیوانات مناسب برای پیشگیری از بیمار شدن سگ و گربه شما وجود دارد. مخصوصاً توله سگ ها و بچه گربه ها به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی در برابر بیماریهای سگ و گربه ضعیف بوده و درصورت ابتلا به یکی از این بیماریها احتمال مرگ برای آنها بسیار بالا خواهد بود. در ارتباط با واکسن حیوانات اغلب مردم به اشتباه بر این باور هستند که این واکسنها برای عدم انتقال بیماری از حیوان به خانواده و انسان است. درحالیکه تمامی ویروسهایی که سگ و گربه شما با واکسن سگ و واکسن گربه در برابر آن ایمن می شود (به استثنای ویروس هاری) مخصوص خود حیوانات بوده و نوع و سویه ویروس اصلاً قابل انتقال به انسان نخواهد بود. بنابراین باید بدانیم که واکسیناسیون سگ و گربه در اصل برای حمایت از سلامت خود حیوان در مقابل بیماریهای واگیردار ویروسی مخصوص حیوانات انجام میشود.

 

هزینه واکسن و معاینه حیوانات | پت لینک

 

⭐️⭐️⭐️آیا در باره عقیم کردن سگ و عقیم کردن گربه میدانید؟ ایا میتوانید تشخیص دهید که یک سگ یا گربه عقیم شده است یا خیر؟ ایا عقیم کردن حیوانات به نفع انهاست یا خیر؟ کافیه بر روی مقالات لینک شده کلیک کنی تا پاسخ این سوالات و ده ها سوال دیگر در این زمینه را متوجه شی 😍

انواع واکسن سگ کدام است ؟

از اصلی ترین بیماریهای ویروسی سگ که واکسن بر علیه آن وجود دارد، میتوان به بیماری پاروو-ویروس اشاره کرد. واکسن زدن به توله سگها از سن 6 هفتگی شروع می شود. برنامه و جدول واکسیناسیون سگ و زمان تکرار آن توسط دامپزشک در شناسنامه سگ شما نوشته خواهد شد و در برخی از کلینیک های دامپزشکی برای یادآوری زمان واکسن حیوانات با شما تماس می گیرند. معمولاً دامپزشک از شما میخواهد که توله سگ خود را پیش از انجام دوره واکسیناسیون و ایمن شدن بدن آنها در برابر این بیماریهای کشنده سگ ها ، بیرون از خانه نبرید و در تماس با سایر حیوانات نیز قرار ندهید.

توله سگها از سن 6 تا 8 هفتگی باید اولین دوز واکسن را دریافت کنند. این واکسن شامل واکسن دیستمپر و پاروو ویروس می باشد. در سن 10 تا 12 هفتگی واکسن DHPP شامل دیستمپر، هپاتیت، پاراآنفولانزا و پاروو ویروس به توله سگ تزریق می شود. در سن 16 تا 18 هفتگی واکسن DHPP و هاری تزریق می شود. و در سن 12 تا 16 ماهگی، مجدداً واکسن DHPP و هاری تکرار می شود. از یک سالگی به بعد هر سال یا هر 3 سال یکبار واکسن هاری تکرار می شود.

هزینه واکسن حیوانات 

حالا که با انواع  واکسن حیوانات اشنا شدین بریم به سراغ اینکه ببینیم هزینه واکسن برای سگ و گربه چقدر میشه همراهم باشین که با هم هزینه واکسن حیوانات امسال را بررسی کنیم 

قیمت واکسن سگ چقدر است؟

از آنجاییکه اغلب واکسن حیوانات خارجی هستند قیمت واکسیناسیون سگ باتوجه به قیمت روز دلار متغیر است، قیمت واکسن سگ در هر دوره تزریق در سال 1401 بسته به اینکه کدام شامل کدامیک از واکسن های سگ شود، معمولا بین 350 تا 550 هزار تومان هزینه خواهد داشت. البته دوره های اصلی و مهم واکسیناسیون، در سال اول می باشد. هرچند که اگر شما سرپرستی سگ یا گربه ای را قبول کرده اید که سنی بالای یک سال دارد و از سابقه واکسیناسیون حیوان مطلع نیستید، احتمالاً دامپزشک یک دوره کامل واکسیناسیون گربه یا سگ را برای اطمینان به شما پیشنهاد خواهد داد. قیمت واکسن هاری نیز حدود 250 تومان می باشد.

 

با انواع واکسن گربه آشنا شویم | پت لینک

 

با انواع واکسن گربه آشنا شویم

از اصلی ترین بیماریهای ویروسی گربه می توان به پنلکوپنی و کلسی ویروس اشاره کرد. واکسن زدن به بچه گربه ها معمولا از سن 6 تا 8 هفتگی شروع می شود. برنامه واکسیناسیون گربه و زمان تکرار آن توسط دامپزشک در شناسنامه گربه شما درج خواهد شد معمولاً دامپزشک از شما میخواهد که بچه گربه خود را پیش از انجام دوره کامل واکسیناسیون و ایمن شدن بدن آنها در برابر این بیماریهای خطرناک گربه ها، در تماس با سایر حیوانات و گربه ها قرار ندهید.

بچه گربه ها از سن 6 تا 8 هفتگی باید اولین دوز واکسن FVRCP  را که شامل واکسن پنلکوپنی، کلسی ویروس و هرپس ویروس است را دریافت کنند. در سن 9 تا 11 هفتگی و نیز در سن 12 تا 15 هفتگی یاد آور واکسن FVRCP و واکسن FeLV تزریق می شود و در سن 16 تا 20 هفتگی یادآور نهاییFVRCP  و واکسن هاری تزریق می گردد.

 

🔴⚫ دامپزشکی مورد نظرتو سرچ کن و پیدا کن !!!

 

هزینه واکسن گربه چقدر است ؟

مانند واکسنهای سگ، واکسنهای گربه نیز اغلب خارجی بوده و قیمت واکسیناسیون گربه باتوجه به قیمت روز دلار متغیر خواهد بود. هر دوره تزریق واکسن در سال 1401 بسته به اینکه کدام شامل کدامیک از واکسن های گربه شود، معمولا بین 350 تا 550 هزار تومان هزینه خواهد داشت. هرچند که اگر شما سرپرستی گربه ای را قبول کرده اید که سنی بالای یک سال دارد و از سابقه واکسیناسیون حیوان مطلع نیستید، احتمالاً دامپزشک یک دوره کامل واکسیناسیون گربه را برای اطمینان به شما پیشنهاد خواهد داد.

 

عوارض واکسن سگ ها چیست؟| پت لینک

 

دفترچه سلامت حیوانات چیست؟

دفترچه سلامت حیوانات در واقع همان شناسنامه بهداشتی حیوانات است که پیشینه واکسیناسیون حیوانات در آن ثبت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گرفتن شناسنامه حیوانات این مطلب را مطالعه کنید. 

حالا وقت آن رسیده است که با خیال راحت اطلاعات حیوان دلبند خود را داخل سایت پت لینک ذخیره کنید و یک پلاک گردنی قشنگ به حیوان خود هدیه دهید این پلاک qr کد منحصر به فرد حیوان شما را دارد که به راحتی میتوانید از آن برای پیدا کردن حیوان خود و ثبت اطلاعات حیوان استفاده کنید برای اطلاعات بشتر کافیه وارد صفحه " ثبت اطلاعات حیوان " شوید

 

عوارض واکسن سگ ها چیست؟

عوارض جانبی واکسن حیوانات موضوعیست که باید با آن آشنا باشید. هر درمان دارویی علاوه بر اثرات حیات بخش ممکن است اثرات جانبی ناخواسته ای را به همراه داشته باشد. درصورتیکه سگ یا گربه شما هرگونه بیماری خاص با آلرژی دارد هر اندازه که بی اهمیت به نظر می رسد ولی حتماً آن را پیش از تزریق واکسن با دامپزشک حیوان مطرح نمایید.

 

عوارض متداول و کم اهمیت واکسیناسیون حیوان | پت لینک

 

عوارض متداول و کم اهمیت واکسیناسیون در 24 ساعت پس از واکسیناسیون سگ و گربه:

🔸قرمزی ، تورم خفیف و حساسیت در محل واکسیناسیون

🔸کاهش سطح فعالیت (خستگی)

🔸از دست دادن اشتها

🔸تب درجه پایین

🔸ترشحات بینی ، عطسه ، سرفه یا سایر علائم تنفسی

🔸اگر هر یک از این علائم بیش از 24 ساعت طول کشید یا اگر حیوان خانگی شما بسیار ناراحت و بی قرار است حتما با دامپزشک حیوان خود تماس بگیرید.

 

🔴⚫ ثبت حیوان در پت لینک کاملا رایگان است

ثبت اطلاعات حیوان و خرید پلاک گردنی حیوان

سایر عوارض جانبی کمتر شایع اما جدی تر واکسن حیوانات ممکن است در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از واکسیناسیون ایجاد شود. این واکنشها فوریتهای پزشکی محسوب می شوند و در صورت بروز هر یک از موارد زیر باید فوراً حیوان را به اورژانس دامپزشکی برسانید.

🔸غش کردن و بیهوش شدن

🔸مشکل در تنفس

🔸سرفه مداوم و شدید

🔸برجستگی های قرمز، برجسته و خارش دار کهیرمانند روی بدن حیوان

🔸تورم چشم ها یا پوزه حیوان

🔸استفراغ مداوم یا اسهال

 

هزینه اجرت معاینه حیوانات چقدر است؟

معاینه عمومی حیوانات خانگی در صورتیکه شامل آزمایش خون یا تصویربرداری نباشد، همان هزینه ویزیت بوده و بین 80 تا 120 هزارتومان است.

 

واکسن ضد کنه سگ یکی از مهمترین واکسن های سگ

واکسن ضد کنه سگ یکی از واکسن های مهم است که بسیاری از صاحبان سگ برای تهیه آن پیگیر هستند ، اما در اینجا میخواهم به شما بگوییم چننی واکسنی اصلا وجود ندارد که بدن سگ و گربه ما برای همیشه نسبت به لانه گزینی انگلها مانند کک و کنه ایمنی کامل داشته باشد!!!

اما اگر به دنبال چنین کاری هستید خبر خوب اینه که داروهایی وجود دارد مانند آیورمکتی که زیر پوست حیوان شما تزریق میشود و پس از پخش شدن در زیر پوست تا مدتی ( توجه کنید تا مدتی نه برای همیشه!! ) انگلهای پوستی سگ و گربه را از بین میبرد!

در نظر داشته باشید از آنجایی که این دارو عوارض دارد نباید برای پیشگیری استفاده کنید و برای درمان انگل سگ و گربه استفاده میشود ، سگ و گربه هایی که به انگلهای پوستی خاصی مانند جرب، کک و کنه و غیره مبتلا هستند ، حالا برای اینکه بتوانید از ابتلا به این انگلهای پوستی حیوانات جلوگیری کنید لازم است نظافت محل زندگی حیوان را رعایت کنید و حتما از قلاده های ضد کنه در فصل های بهار و تابستان استفاده کنید چرا که در این فصول احتمال ابتدا به انگلهای پوستی در حیوانات بیشتر میشود.

 واکسن سه گانه گربه چیست؟

واکسن سه گانه گربه درواقع یک واکسن ترکیبی است که گربه رو در برابر بیماریهاس رینوتراکئیت ویروسی گربه، کلسی ویروس و پن لوکوپنی ایمن میکند. این بیماریها ویروسی و در بین گربه‌ها به شدت مسری و کشنده بوده ولی قابل انتقال به انسان نیستند.

 

قیمت واکسن گربه خیابانی چقدر است؟

در اغلب کلینیکهای دامپزشکی قیمت واکسن گربه برای تمامی گربه‌ها اعم از خانگی و خیابانی یکسان بوده و بین 350 تا 450 هزار تومان (1401) . ولی در برخی از کلینیکها برای حمایت از حیوانات شهری و حامیان آنها، تعرفه حمایتی وجود دارد. به این معنی که درصدی تخفیف برای هزینه‌های حیوانات شهری و خیابانی درنظر گرفته میشود. برای دیدن کلینیکهای دامپزشکی با تعرفه حمایتی در تهران، اینجا کلیک کنید

 

واکسن رایگان گربه در تهران موجود است؟ 

شما میتوانید در کلینیکهایی که تعرفه حمایتی دارند، برای هزینه‌های گربه‌های شهری، تخفیف بگیرید ولی واکسن رایگان وجود ندارد.

🔴⚫ با کلیک بر روی این لینک برای حیوان خود شناسنامه آنلاین تهیه کنید ثبت حیوان در پت لینک کاملا رایگان است : 👈🏻 ثبت اطلاعات حیوان خانگی 

برای خرید واکسن گربه به چه مراکزی میتوانیم مراجعه کنیم؟ 

تقریبا در تمامی کلینیکهای دامپزشکی، واکسیناسیون گربه‌ها با واکسنهای استاندارد انجام میگیرد، باید با نزدیکترین کلینیک دامپزشکی تماس گرفته و برای تزریق واکسن وقت بگیرید

در صورتی که به سگ یا گربه واکسن نزنیم چه اتفاقی میآفتد؟

تا به اینجا میدانیم زمانی که یک دوره کامل واکسیناسیون انجام میشود تاثیر بسیار زیادی روی سلامتی و همچنین طول عمر سگ و گربه ما دارد اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیآید : آیا بعد از انجام یک دوره کامل واکسیناسیون سگ و گربه، نیاز به تکرار سالانه واکسن هست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم توصیه دامپزشکان این است " واکسن های سگ و گربه تا به سن 7 یا حتی 10 سالگی حیوان به صورت سالانه و منظم تکرار شود " اما تحقیقات جدید نشان داده است که حتی یک دوره کامل واکسیناسیون سگ و گربه میتوانید حیوان شما را بین 5 تا 10 سال در برابر بیماری ایمن نگه دارد.

بنابراین نیازی به تکرار هر سال واکسیناسیون گربه و یا سگ خود را ندارید و عدم تکرار سالیانه واکسن میتواند در هزینه نگهداری حیوان شما صرفه جویی کند ، ولی باز به هر حال بهتر است هر تصمیمی را با نظر دامپزشک بگیرید تا حیوان دلبند شما با مشکلی رو به رو نشود.

 

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" سلام من یک گربه خیابانی دارم که چون بچه بود و جا مکانی نداشت آوردم بزرگش کردیم الان فکر کنم 6یا 7 ماه سنش باشد آیا واکسن ریگان هست به این بزنیم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید "

" دوست عزیز. اولا ممنون از قلب مهربونتون. در مورد واکسن قطعا واکسن رایگان جایی زده نمیشه ولی برخی کلینیکهای دامپزشکی تعرفه های حمایتی دارن و برای حیوانات حمایتی تخفیف قائل میشن. "

" خیلی عالی.من هم حدود ۳ سال هست سگ دارم زمان ۴ ماهه بود واکسن ۳ کار زدم تا امروز دیگر واکسن نزدم بهتره واکسن بگیرم و چون خودم بلد هستم بزنم بهتره یا برای چک به دکتر ببرم خدای هزینها یه مقدار سخت برام اما نظر شما محترمه .سپاس از این لطفتان به مخلوقات یک رنگ و بی ریا "

" سلام ممنون از مطالب خوب سایت شما ما یه گربه بریتیش داریم که در سن یک سالگی از پرورش دهنده اش خریدیم و ظاهرا یکبار واکسن هاری و ضد انگل زده بود سال بعدش ما واکسن سه گانه و هاری رو براش زدیم و ضد انگل هم سه ماه یه بار میزنه ولی با توجه به اینکه هیچ وقت از خونه بیرون نمیره شک دارم لازم باشه هر سال واکسن سه گانه و هاری رو بزنه ظاهرا نظر شما هم همینه ممنون میشم اگه اطلاعات بیشتری دارید بفرمائید با تشکر "

" سلام دوست عزیز. خوشحالیم که مطالب سایت برای شما مفید بوده. در پاسخ به سوال شما، همونطور که در مطلب هم عنوان شد، دامپزشکان همواره توصیه میکنند که تا حداقل تا سن 7 سالگی، حیوانات خانگی سالیانه واکسینه شوند. اما تحقیقات جدید (خارج از ایران) نشان داده که حتی یک دوره کامل واکسیناسیون سگ و گربه میتواند حیوان شما را بین 5 تا 10 سال در برابر بیماری ایمن نگه دارد. البیه بحث داروهای ضدانگل متفاوت است و باید تکرار بشه ولی شاید برای گربه ای که همیشه توی خونه نگهداری میشه و غذای خام هم نمیخوره، شش ماه یکبار هم کافی باشه. شما حتی میتونید قرصهای ضد انگل رو از دامپزشکی تهیه کنید و از دامپزشک بپرسید که باتوجه به وزن گربه شما باید چه مقداری از قرص رو در یک نوبت مصرف کنه. برای دادن قرص ضدانگل شاید نیازی نباشه تا دامپزشکی حیوون رو ببرید و علاوه بر استرس، اون رو در معرض بیماریهای موجود در فضای دامپزشکی قرار بدید. حتما در هزینه هم صرفه جویی میشه. با این حال حتماً با یک یا چند دامپزشک مورد اطمینان هم برای هر تصمیمی که برای حیوانتون میگیرید مشورت کنید. "

" خیلی ممنون از راهنمایی شما البته دامپزشکی که من میبردم هم قرص و هم آمپول میزد برای ضد انگل و سال گذشته هزینه اش پنجاه تومن بود خیلی استرس نداره ولی کلا قرص دادن به گربه خیلی سخته فکر نکنم قرص ضد انگل رو مثل مولتی ویتامین با اشتها بخوره اگه تجربه ای در این مورد دارید ممنون میشم بفرمائید با سپاس مجدد "

" بعضی گربه ها عاشق قرص ضد انگل هستن یعنی بذاری جلوشون بااشتها میخورن و حتی بازم میخوان اما بعضیاشون نه ، برای اینا باید قرص رو پودر کنید و با غذایی که بو و طعم زیادی داره مخلوط کنید ، مثل کنسرو ها . خیلی راحت بدون اینکه متوجه بشن میخورن . هم استرس جابجایی به دامپزشک رو دیگه نداره هم شما هزینه اضافی نکردید هم بدون درگیری با شما قرصشو خورده . اما قرصی که میگیرید حتما تاریخشو چک کنید چون تاریخ گذشته زیاده . "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400