ایدز پرندگان یا بیماری PBFD چیست؟ | آشنایی با علایم ایدز پرندها
ایدز پرندگان و آشنایی با بیماری pbfd | PETLINK

ایدز پرندگان و آشنایی با بیماری pbfd

مدت مطالعه 7 دقیقه

شاید تعجب کنید که بیماری ایدز در بین پرندگان هم وجود داره و ایدز پرندگان یکی از بیماریهایی است که بسیاری از پرنده ها به خصوص طوطی سانان درگیر آن میشوند. شما بعنوان صاحب یا کسی که دارید از پرنده ها نگهداری میکنید حتما باید درباره ی این بیماری که با نام PBFD  یا بیماری فساد منقار و پر طوطی شناخته میشه آشنا باشید و علائم و نحوه ی پیشگیری از این بیماری را هم بدونید چرا که متاسفانه این بیماری هم از بیماری های جدی پرندگان و هم در گروه بیماریهای مسری، کشنده و غیرقابل درمان کامل در بین پرندگانه. فکر کنم کمی نگرانتون کردیم اگر الان با شنیدن اسم این بیماری دچار استرس شده و نگران حال پرندتون هستید آرامش خودتون رو حفظ کنید و با ما تا آخر این مقاله همراه باشید، ما همیشه کنار شما هستیم و امروز در این مقاله ی پت لینک سعی میکنیم بصورت مفصل درباره ی این بیماری به شما اطلاعات دهیم و همچنین شما را با راه های پیشگری از بیماری ایدز پرندگان آشنا کنیم بدون نگرانی همراه ما باشید.

⭐️⭐️⭐️درباره عقیم کردن سگ ها بخوانید!!! آیا لازم است سگ ها عقیم شوند؟ آیا میتوانیم عقیم بودن یک سگ نر رو ماده رو تشخیص دهیم و ده ها سوال دیگر که ما در این مقاله پاسخ داده ایم. 

اگر حیوانات و پرندگان را دوست دارید و میخواید به سلامت و بقای آنها کمک کنید با ما هم مسیر هستید، پس میتونید ما را در این راه یاری کنید و با ثبت رایگان مراکز درمانی که میشناسید در سایت ما رو در جهت کامل کردن اطلاعاتمون مراکز خدماتی و درمانی حیوانات همراهی کنید. برای اینکار کافیه بر روی لینک ثبت رایگان مراکز خدماتی حیوانات  کلیک کنید، نام و اطلاعات مرکز درمانی مورد نظر را بصورت کاملا رایگان درج کنید مسیرمان سبز باشد 🌱

در این مقاله با هم خواهیم خواند:

✔ آیا پرندگان هم ایدز میگیرند

✔ دلیل ایدز پرندگان

✔ علائم ایدز پرندگان در عروس هلندی

✔ کدام پرنده ها ایدز میگیرند

✔ ممکنه ایدز پرندگان به انسان منتقل بشه؟

✔ راه تشخیص ایدز پرندگان

✔ پیشگیری از ایدز پرندگان

✔ درمان ایذر پرندگان عروس هلندی

✔ حرف درگوشی پت لینک

 

آیا پرندگان هم ایدز میگیرند

بیماری PBFD  (psittacine beak and feather disease) که با نام ایدز پرندگان (Bird Aids) 🐦 شناخته میشه و برای اولین بار توسط دامپزشکان استرالیایی، در سال 1975 شناخته شده یکی از بیماریهای ویروسی و نسبتا رایج بوده که مسری و متاسفانه کشنده است 😔! این بیماری میتونه با درگیر کردن سیستم ایمنی، پرها و منقار پرنده به آنها آسیب وارد کنه. البته خیلی نگران نباشید گاهی اوقات ممکنه که پرندتون با قرار گرفتن در معرض این ویروس دچار عفونت خفیفی شده و شما بتوانید با تشخیص به موقع به بهبودش کمک کنید ولی لازمه با دلیل این بیماری که در ادامه میگوییم آشنا باشید.

 

دلیل ایدز پرندگان

بیماری پی بی اف دی پرندگانی ویروسی در هوای آزاد و معلقه است، برای همین سرایتش خیلی راحته

اگر اخیرا بدن پرندتون را لمس کرده و متوجه شدیدکه پرنده درد احساس میکنه یا پرهاش مقاومت خودشون را از دست داده یا خونی شده اند شاید نشانه ای از بروز ایدز در پرنده باشه!!!

راه های انتقال ایدز در پرندگان

همانطور که بالاتر اشاره کردیم یکی از راه های انتقال این بیماری از طریق هوای آزاد است چرا که ویروسی در هوا پراکنده است اما به موارد زیر هم دقت کنید:  

⚠️حواستون باشه که این بیماری میتونه از طریق محتویات چینه دان به بچه ها وقتی که پدر و مادر میخوان به بچه هاشون غذا بدن هم منتقل بشه

⚠️ترشحات چشم، استنشاق، آب یا غذای آلوده، گرد یا پرهای پودری، مدفوع حتی مدفوع آلوده ای که خشک شده باشه و اشک هم از دیگر راه های انتقال بیماری ایدز به سایر پرندگان محسوب میشه. برای همین بهتره با مشاهده ی اولین علائم تا زمانیکه از بیمار نبودن پرنده اطمینان پیدا نکردید، پرنده ها  رو از هم جدا کنید، حواستون باشه انتخاب قفس مناسب که فضله گیر داشته باشه خیلی خیلی مهمه داخل مقاله " قفس مناسب عروس هلندی " کامل راهنماییتون کردم 

⚠️لازمه بدونید احتمال انتقال این بیماری خطرناک از پرنده یا طوطی ماده به تخم هم وجود داره.

دلیل ایدز پرندگان | خطر ایدز پرندگان برای انسان

بسیار مهم : همانطور که پیشتر هم گفتیم ویروس پی بی اف دی خیلی ریز بوده و از طریق هوا هم میتونه منتقل بشه این ویروس با درگیر کردن سیستم ایمنی پرنده بیشترین تاثیر منفی خودش را روی پر و منقار پرنده ها میذاره، خیلی از پرورش دهنده ها اصلا به این موضوع توجه نمیکنند و همین مسئله باعث میشه ظرف مدت کوتاهی همه ی پرنده ها به ایدز دچار شوند.

 

علائم ایدز پرندگان در عروس هلندی

ایدز پرندگان میتونه در 3 حالت مزمن، حاد و فوق حاد در انواع پرنده ها 🐥 و طوطی سانان اتفاق بیفته. این بیماری میتونه تغییرات زیادی در ظاهر پرندگان ایجاد کنه که در ادامه نشانه های هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

نشانه های ایدز مزمن در پرنده

در پرندگان  اگر طوطی یا پرندتون به ایدز پرندگان بصورت مزمن مبتلا شده باشه شما شاهد خارش و تحریک پوستی غیر عادی بدن طوطی، نازک یا پلاسیده شدن پرها، شکستن نوک طوطی، دفرمه یا دراز شدن منقار پرنده، کاهش اشتها، زخم و دفرمه شدن ناخن ها، خونریزی و کنده شدن پرها و ترشحات سبز رنگ از چشم پرنده خواهید بود معمولا طوطی و پرنده ها در سنین بالا ممکنه به ایدز مزمن مبتلا شوند.

نشانه های ایدز حاد در پرندگان

از جمله علائمی که در فرم حاد ایدز پرندگان شاهد آن هستید میتوانیم به افسردگی، ریختن پرها، اسهال، دفرمه شدن پرها، کم اشتهایی، شکستگی پرها، درد و خونریزی در محل شکستگی پر و استفراغ اشاره کنیم. حواستون باشه که پرنده های جوان معمولا با فرم حاد ایدز پرندگان رو به رو میشوند.

علائم ایدز فوق حاد در پرندگان

از مهمترین علائم PBFD زمانی که به نوع فوق حاد خودش میرسه هم میتونیم به اسهال، افسردگی، بیماری تنفسی، ایجاد حالت غیر طبیعی در منقار و پرها اشاره کنیم. در زیر عکس ایدز پرندگان را برای شما گذاشتیم.

علائم ایدز پرندگان در عروس هلندی | ایدز پرندگان واگیر دارد

 

کدام پرنده ها ایدز میگیرند

خیلیها از ما میپرسند که آیا کاسکو هم ایدز میگیره؟ آیا ایدز پرندگان به عروس هلندی هم منتقل میشه و .....؟! جوابی که ما به این سوالات میدیم اینه که نمیشه این بیماری رو فقط به گروهی از پرنده ها نسبت بدیم و بگیم که فقط آنها مبتلا میشن. البته امکان داره که در این بین برخی از گونه ها حساسیت بالاتری نسبت به این بیماری داشته باشند همانطوریکه طبق تحقیقات انجام شده طوطی سانان بیشتر در معرض بیمار ایدز پرندگان هستند به این معنی که کاسکو، عروس هلندی، مرغ عشق و دیگر پرنده ها گرفتار بیماری پی بی اف دی  مستعد ابتلا به این بیماری هستن.

بیماری pbfd  بیشتر طوطی های جوان را هدف قرار میده بطوریکه بیشترین آمار مرگ و میر پرنده ها بر اثر بیماری پی بی اف دی شامل پرندگان کمتر از 2 سال بودند.

 

دوره پنهان ایدز پرنده ها چند روزه؟

ویروس PBFD  هم مثل خیلی از بیماریهای دیگه یک دوره ی نهان داره و از زمان ورود به بدن پرنده تا بروز علامتهاش  می تونه یک ماه یا حتی چندین سال همپنهان و در دوره ی نهان خودش باشه. حالا یک نکته ای که جا داره اینجا بهتون بگیم اینه که اگه سن پرندتون کم باشه این علائم خیلی زودتر یعنی تا حداکثر 21 روز خودش رو نشون میده و این علائم در طوطی یا پرنده های پیر و مسن با شدت کمتری دیده خواهد شد. بطور کلی مدت زمان نهان این بیماری به سیستم ایمنی پرنده، حجم ویروس، سن و سلامت پرها بستگی داره.

حواستون باشه که پرنده در مدت زمان نهان این بیماری هم میتونه ناقل ویروس پی بی اف دی باشه، پس حتی در صورتیکه نسبت به ابتلای طوطی به این بیماری شک دارید آن را از دیگر پرنده ها جدا کنید.

ایدز عروس هلندی به انسان سرایت میکند | خرید کیت تست ایدز پرندگان

ممکنه ایدز پرندگان به انسان منتقل بشه؟

افراد زیادی از انتقال بیماری ایدز پرندگان به انسان میترسند!!! اما خوشبختانه این ترس بی مورد بوده و احتمال انتقال بیماری pbfd  از پرنده ها به انسان وجود نداره و با وجود اینکه ویروس این مریضی تا ماه های طولانی بر روی سطح باقی میمونه اما نمیتونه انسانها را درگیر کنه و احتمال انتقال ایدز پرندگان به انسان ابداً وجود نداره.

راه تشخیص ایدز پرنده ها

با وجود اینکه ما یکسری از مهمترین علائم این بیماری را براتون معرفی کردیم اما با مشاهده ی این علامتها نمیتوانید مطمئن باشید که حتما پرنده ی دوست داشتنی شما هم گرفتار بیماری پی بی اف دی شده، در واقع تشخیص دقیق این بیماری بر عهده ی دامپزشک بوده و شما باید با مراجعه به کلینیک پرندگان و بعد از معاینه ی پرنده توسط پزشک از وجود این بیماری مطمئن شوید.

تشخیص این بیماری توسط پزشک پرندگان هم به این سادگیها نیست و پزشک با بررسی پرنده، سوابق بیماری، علائم بالینی و معاینه ی پرنده 🏥 میتونه از وجود بیماری پی بی اف دی مطمئن بشه. با توجه به اینکه خیلی از بیماریها شبیه به ایدز پرنده ها هستند دامپزشک معمولا از کیتهای تست ویروس و از طریق گرده پرهای پرنده یا آزمایش خون قادر به تشخیص ویروسpbfd  خواهد بود.

در صفحه ثبت حیوان به صورت رایگان برای شما قابلیتی را فراهم کرده ایم تا به راحتی یک شناسنامه آنلاین برای حیوان خود ایجاد کنید، شما میتونید تمامی اطلاعات تماس خودتان و اطلاعات مرتبط با حیوون عزیزتون رو داخل این صفحه وارد کنید تا هر زمان نیاز شد وارد پروفایلتون بشین و به این اطلاعات دسترسی داشته باشید 🤩

 برای مثال من اطلاعات پزشکی حیوونم روداخل این صفحه دارم تا اگر به هر دلیلی این اطلاعات رو فراموش کردم و یا نام قرصی از ذهنم رفت به راحتی وارد صفحه خودم بشم و به این اطلاعات دسترسی داشته باشم، این خدمات برای تمامی شهروندان در حال حاضر کاملا رایگان است، شما هم میتوانید یک شناسنامه آنلاین برای حیوان خود داشته باشید : 👈🏻 ثبت حیوان خانگی و ایجاد شناسنامه آنلاین 👉🏻

 

پیشگیری از ایدز پرندگان

همیشه میگن پیشگیری بهتر از درمانه! در مورد بیماری PBFD که درمان قطعی هم نداره قطعاً شما باید تمام ملاحظات رو انجام بدید که از ابتلای پرنده خودتون پیشگیری کنید.

اصلیترین موضوعی که باید به اون توجه کنید جایی هست که پرنده از اون مکان میاد. من به شخصه تمایلی به خریدن پرنده از تکثیرکننده ها و پرنده فروشی ندارم و ترجیح میدم پرنده رو از خونه ای که توش دوتا پرنده دیگه جوجه دار شدن و تجمع انواع و اقسام پرنده ها نیست بیارم. یکی از این روشهای پیشگیرانه از این بیماری اینه که اگر از سلامت پرنده و جایی که پرنده جدید شما از اونجا اومده، اطمینان ندارید، پرنده های تازه وارد را به مدت 8 هفته در مکانی جداگانه نگهداری کنید و بعد از اطمینان از سلامت پرنده آنها را وارد جمع دیگر پرنده ها کنید.

یک موضوع مهم دیگه عدم بردن بی مورد و بی دلیل پرنده به دامپزشکیه. بعضیها پرنده رو تند تند میبرن دامپزشکی به دلیل چکاپ! دوست من پرنده نیازی به اینهمه چکاپ نداره. با این کار علاوه بر اینکه استرس زیادی و بیخودی به پرنده تحمیل میکنید، احتمال ابتلا به بیماریهای واگیردار پرندگان مثل ایدز رو ناخواسته بالا می برید. به نظر من حتی هنگام بیمار شدن پرندتون هم از ویزیت آنلاین ترجیحاً استفاده کنید.

دوره پنهان ایدز پرنده ها چند روزه؟ | انتقال بیماری pbfd به انسان

سطح ایمنی پرنده که بستگی به جیره ی غذایی و تغذیه ی پرنده داره هم از عوامل مهمیه که میتونه در مبتلا شدن یا عدم ابتلا به بیماری pbfd موثر باشه.

 

درمان ایذر پرندگان عروس هلندی

راه های درمان ایدز پرندگان چیه؟ متاسفانه درمان قطعی برای ویروس pbfd  وجود نداره و ایدز پرندگان در گروه بیماریهای لاعلاج به حساب می آید به خصوص اگر علائم حاد یا فوق حاد در پرنده بروز پیدا کنه. معمولا طوطیهایی که به این مرض دچار میشوند اگه گرفتار نوع مزمن آن شده باشند میتوانند تا چند سال هم زندگی کنند. البته ما قصدمون این نیست که شما را ناراحت کنیم لازمه در این بین بدونید که پرندگان با سیستم ایمنی قوی و مقاومت بالا توانستند این بیماری را شکست داده و سالهای طولانی زنده بمونناگر خدایی ناخواسته طوطی زیبای شما هم گرفتار بیماری پی بی اف دی شد اول از همه و مهمتر از همه به رسم انسانیت و اخلاق، عشق و محبت خودتون رو از پرنده کوچیک و مظلومتون دریغ نکنید. توجه و محبت شما اصلیترین ابزار پرنده برای مقابله با بیماری محسوب میشه. بعد از اون لازمه زیر نظر دامپزشک باشه یعنی انجام چکاپهای منظم(ترجیحاً غیر حضوری و آنلاین)، بررسی دستگاه گوارش، برنامه ی غذایی مناسب، مکملها و ویتامینها جهت تقویت سیستم ایمنی پرنده و داروهای تجویز شده زیر نظر پزشک پرندگان میتونه از شدت این بیماری کم کرده و پرنده را برای سالهای بیشتری در کنار شما نگه داره.

ما از شما خواهش میکنیم اگر به فکر سلامت پرنده ی کوچولوتون هستید از درمان خانگی ایدز پرندگان خودداری کرده و پرندتون را برای تشخیص و درمان این بیماری به کلینیک پرندگان ببرید.

پیشگیری از ایدز پرندگان | داروی ایدز پرندگان

حرف درگوشی پت لینک

ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید و خوشحالیم از اینکه توانستیم یک مطلب مهم دیگه را برای شما توضیح بدیم تا بتوانید با پیشگیری، از بروز مریضی ایدز در پرنده هاتون جلوگیری کنید.

ما از شما میخواهیم اگه سوال یا نظری دارید از طریق بخش دیدگاه کاربران با ما در ارتباط باشید تا ما در اسرع وقت بهتون جواب بدیم. پت لینک امکانات مختلفی در اختیار شما گذاشته که یکی از مهمترین آنها جمع آوری اطلاعات دامپزشکی هاست که به شما این امکان را میده تا بتوانید از طریق صفحه ی لیست دامپزشکی ها نام و اطلاعات نزدیکترین کلینیک دامپزشکی به محل خودتون را پیدا کنید.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" سلام من یک عروس هلندی حدود دوساله اشه ولی از چند وقت پیش پرهاش شروع کرد به ریختن پرهایی که میرزه خونی نیست نه افسرده شده قبلا که صحبت میکردن الان برام صحبت میکنه پرخاش وقتی میرزه درد نداره میشه کمکم کنید ممنون "

" سلام. عکسش رو به شماره 09353882488 در واتس اپ برام بفرستید "

" سلام من پرنده برای اولین بار دیدم کل شاه پر هاش ریخته ته قفس و نامرتب هستش بردمش داخل حال بعد یه مدت پر زد و دوباره یکی دیگه از شاه پرهاش افتاد و کمی خون پاشید و نوک شاه پرش خونی بود خیلی میترسم ممنون میشم پاسخ بدید🙏🙏 "

" سلام وقت بخیر. عکسش رو به شماره 09353882488 در واتس اپ بفرستید "

" سلام روزتون بخیر من به اون پیجی که گذاشتید خواستم پیام بدم ، نیاورد ، توروخدا یه ایدی دیگه بدید من شک دارم پرندم ایدز داره یا نه "

" سلام. لطفا در واتس اپ به شماره 09353882488 پیام بدید "

" سلام عروس هلندی منم از وقتی خریدمش ضعیف بود حتی نمیتونست رو پاهاش راه بره خیلی بهش رسیدگی کردم بهتر شد ولی درکل ضعیفه.. الان ۸ماهشه اوایلش دم داشت، الان سه چهارماهه که دمش ریخته و هرموقع یدونه درمیاد میوفته دوباره، پروازم نمیکنه دیگه. الانم یک هفتس کز کرده غذا نمیخوره حرفم نمیزنه.. میتونید راهنماییم کنید "

" دوست عزیز حیون بنده با این مشکل روبرو شد و پس از مراجعه به دامپزشکی و چکاب کامل متوجه ایدز شدم و بهترین راه درمان حییون اینه ک لطفا مثل روز اول دوسش داشته باشید و باهاش بازی کنید "

" سلام من دوتا عروس دارم حدوداً ۶ماهه هستن یکیشون پراش خیلی ژولیده و تا مرتبه و از وقتی خریدم یکی از بالاش در بلند در نمی یاره "

" سلام. به من در اینستاگرام به آدرس tootoo_free_cockatiel پیام بدید و عکسشون رو بفرستید که اگه تونستم راهنماییتون کنم. "

" سلام خسته نباشین . ایا فقط خونی بودن ساقه پرها میشه نشونه بیماری ایدز باشه ؟ واینکه من بیماری ام اس دارم و اگه پرندم خدای نکرده ایذز داشته باشه امکانش هست که به منم تاثیر بزاره؟ "

" دوست عزیز. لطفا به پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel پیام بدید و عکس پرنده رو هم بفرستید که اگر بتونم کمکتون کنم. ضمنا بیماری پرنده هییییچ ارتباطی به سلامت شما نداره. نگران نباشید "

" سلام خسته نباشید من یه عروس هلندی ماده لوتینو ۷ ماهه دارم یه مدت پرهاش خیلی نامرتب و ژولیده شده ولی خیلی پرهاش و دمش میریزه ولی خونی نیستن ممکنه ایدز داشته باشه؟ ولی شاده افسرده نیست "

" دوست عزیز. لطفا عکس پرندتون رو به ادرس اینستاگرام tootoo_free_cockatiel برام بفرستید "

" سلام من یه عروس هلندی ماده لوتینو دارم، ۱۱ ماهشه تقریبا دو سه ماهی هس پراشو میکنه،یبار ک پرشو کند خون اومد،وقتایی هم ک پرش شل میشه خودمون میکنیم خون میاد ولی ریشه ی بعضی پرایی ک میکنه سیاهه وقتیم ک میکنه جیغ میزنه،حالت روحیشم مثل قبلنه،خوبه وزنشم ۷۲ گرمه،از وقتی داریمش تقریبا همین بوده وزنش ممکنه بیماری داشته باشه؟ "

" سلام دوست عزیز. لطفا حتما عکسش رو در اینستاگرام به آدرس tootoo_free_cockatiel برام بفرستید. خیلی وقتها این مشکلات درمان قطعی دارن. "

" عروس هلندی من این بیماری رو داره.خدا شاهده به قدری شیرین و دلرباست که خدا میدونه.خیلی حرف میزنه.یعنی تمام فامیل باهاش فیلمو سلفی دارن. نمیدونم وقنی که به مرگش فکر میکنم بهم میریزم. اگر راهی هست که حداقل عقب بندازه زمانشو لطفا دریغ نکنید. "

" سلام دوست عزیز. لطفا حتما در اینستاگرام به پیج من به آدرس tootoo_free_cockatiel پیام بدید تا راهنماییتون کنم و ممنون که به بچتون عشق و توجه کافی میدید. "

" سلام، من یه جفت عروس هلندی نر وماده دو سه ماه پیش گرفتم،نر بال نداشت در حد بلدرچین،براش کلسیم و یه پودری برای رشد بالش گرفتم، بعد یه مدت پرش بیشتر شد ولی شاپرش که در میاد کج میشه می افته، پرش شکننده وخونی نیست،وضعیت ظاهری خوبی داره شیطون و مسته،ایا ایدزه؟دامپزشک نشون دادم ویتامین داده،ولی میگه مشکوکه،حالم خیلی بده ،تازه یه عروس هلندی از دست دادم،لطفا کمک کنید "

" سلام دوست عزیز. لطفا در پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel برام عکسش رو بفرستید تا اگر تونستم راهنماییتون کنم "

" مال منم دقیقا اینجوریه چیشد مال شما درست شد پرندتون "

" سلام. به من در اینستاگرام به آدرس tootoo_free_cockatiel پیام بدید و عکسشون رو بفرستید که اگه تونستم راهنماییتون کنم. "

" سلام مریضی انسان به عروس هلندی منتقل میشه؟ "

" سلام. منظورتون چه نوع مریضی هست؟ بیماریهای ویروسی معمولا برای گونه انسان و حیوانات مختلف، با هم فرق دارن. ایدز پزندگان هم کاملا مختص خود پرنده هاست. "

" سلام مریضی انسان به عروس هلندی منتقل میشه؟ "

" سلام. خیر به هیچ وجه. نگران نباشید "

" سلام من یه جفت ملنگو دارم که دو سالشون هست. جوجه پرنده هام بودن و خودم بزرگشون کردم. پرنده ماده رام نیست ولی نر دستی و رامه. چند وقت پیش براشون یه لونه گذاشتم بعد از مدتی ماده پرخاشگر شد و نر رو بشدت میزد. لونه رو برداشتم دو روز بعد پرنده ماده پرهای سرش ریختن و پر جایگزین هم نداشت و پرهای توی سر و اطراف گوش رو دست میکشم می‌ریزه و سست شدن. خیییلی نگرانشم. پرها ریخته شدن "

" سلام دوست عزیز. به پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel پیام بدید و عکس پرنده تون رو بفرستید که در حد توان کمکتون کنم "

" سلام هزینه ازمایش چقدره "

" با سلام. باید از کلینیکهای پرندکان سوال بفرمایید دوست عزیز "

" سلام من یه عروس لوتینو دارم سرحاله تمام علائم طبیعی مثل رنگ مدفوع اشتها و ... ولی بعضی وقتا شاه پرش کنده میشه اوایل خونه بود ولی الان خونه نیست خودشم میخارونه پراشم نامنظمه رو به تیرگی داره میره حدودا ۴ ماهشه ایا ایدز داره؟ "

" سلام دوست عزیز. به پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel پیام بدید و حتما عکس پرنده تون رو بفرستید. ممکنه با یک دوره ویتامین تراپی، درمان بشه حیوون "

" سلام من ۳ تا عروس دارم که یکیشون ایدز داره چون پرهای نامنظم و ساقه پرخونی داره چندروز پیش مقدارزیادی از یکی از پرهاش خونریزی کرده بود که من جاش رو از اون دوتای دیگه عوض کردم من خیلی دوستش دارم و نمیخوام عاقبتش مثل عکسهای توی مقاله بشه دکتر هم بردمش بهش مولتی ویتامین داد و گفت درمانی نداره من چکار کنم خیلی دارم به خاطرش غصه میخورم "

" سلام دوست عزیز. به پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel پیام بدید و عکس پرنده تون رو با ویتامینهاش بفرستید که در حد توان کمکتون کنیم "

" سلام من یه لوتینو دارم که پر هاش می‌ریزه اما نوکش خیلی خوبه و کچل هست و زیر بالش هم خیلی قرمزه و پر نداره دم هم نداره و پرهاش می‌ریزه. یه زره هم افسرده هست اما علایم دیگه ای نداره مثلاً غذاش رو کاملا میخوره و نوکش خیلی خوبه و مشکل چشم هم ندارم من مشکوکم می‌تونه ایدز داشته باشه ؟ یا مثلاً به قطره ای هست که بتونه خوبش کنه ؟ "

" سلام دوست عزیز. لطفا به پیج tootoo_free_cockatiel در اینستاگرام پیام بدید و عکس پرنده رو بفرستید تا اگر تونستم کمکتون کنم. "

" سلام وقت بخیر عروس هلندی ۵ماهه دارم هنوز قادر به پرواز کردن نیست پرهاش که رشد میکنه فوق العاده خشک وشکننده کافیه به جایی برخوردکنه میشکنه وخونریزی میکنه درکل پرهاش منسجم نیست پریشونه وموقع تمیزکردن خودش گهگاهی جیع میزنه درد داره "

" سلام دوست عزیز. به پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel پیام بدید و عکس پرنده تون رو بفرستید که در حد توان کمکتون کنم "

" با سلام یه عروس یکساله دارم وایت فیس نر خیلی وابستگی داریم بهش چند روزیه که خیلی بی حال و کسل شده یه گوشه میشینه کز میکنه چشماشو میبنده و پف کرده ، توی این چند روز پرز پرهاش زیاد شده طوریکه خودشو تکون میده حجم زیادی پرز بلند میشه ازش دیگه حرفم نمیزنه، مشخصه واضحی از ایدز نداره ولی نگرانشیم ، اینم بگم که حدود یک ماهه که چند تا پرنده اوردم ولی نزدیک این نیستن دو تا عروس که احتمال زیاد ایدز دارن ،چه کاری رو پیشنهاد میدید واسش انجام بدم؟ "

" سلام دوست عزیز. شاید مشکلش چیز دیگه ای باشه. نهایتا دامپزشک متخصص پرنده، تاکید میکنم متخصص پرنده باید تشخیص بدن که مشکلش چیه. کدوم شهر هستید؟ "

" سلام.. من یه عروس هلندی دارم که طبق اطلاعاتی که به من دادن ، سه ماهش هستش و لوتینو هستش پرنده من پشت سرش کمی کم پشته ، و زیر پر هاش هم کمی کم پشته امروز که نگاه کردم طوری بود انگار پوستش قرمز تر شده بود حس کردم ریشه پر هاش خونیه اما مطمئن نیستم ایا ممکنه ایدز داشته باشه ؟:) "

" سلام دوست عزیز. عروس هلندی لوتینو این مساله رو به صورت ژنتیکی داره که زیر بغل و پشت سرش میتونه کمی تاسی داشته باشه. اگر هیچ علامت دیگه ای نداره نگران نباشید. اگر دیدید خارش و ریزش پر و سایر علائم رو داشت به دکتر مراجعه کنید. ولی اگر حیوون رفتارش سالمه، حساس نشید. برای لوتینو طبیعیه "

" سلام وقتتون بخیر با تشکر از اطلاعات کامل شما عروس هلندی من کاملا این علائمی ک گفتید رو داره ولی چند ماهی میشه یه پرنده دیگه آوردم، راستش نمیدونستم دلیل مشکلی که داره انقد خطرناکه می‌خوام ببینم آزمایشی هست ک از سلامت پرنده دیگم مطمئنم بشم و هزینش چقدره؟ "

" سلام دوست عزیز. امیدوارم پرنده دوم مبتلا نشده باشه و البته شاید هم پرنده مبتلا نباشه. بله آزمایشهایی وجود داره. لطفا به دامپزشک متخصص پرنده ها مراجعه کمید نه هر دامپزشکی. کد.م شهر هستید؟ و اینکه برای بهبود قابل توجه پرهای پرنده و سلامت نسبیش اگر به پیج اینستاگرامی tootoo_free_cockatiel دایرکت بدید پکیج تقویت پر رو بهتون معرفی میکنم که تاثیرش غیر قابل انکاره "

" باسلام و خداقوت تشکر از راهنمایی تون متاسفانه من عروس هلندی بیماری دارم که با هیچ کس ارتباط رودررو نداره اما با نبودن همنوعانش جیغ می زنه قفسش جداشت امافاصله ش باسایر عروس هلندی هامون زیاد نیست من پرسشم اینه که ابم پرنده با توجه به اینکه پرهاش کم میریزه آیا زیر دو سال فوت می کنه و اینکه اگر واقعن خیلی درد می کشه و ما هم نمیتونیم کاری کنیم شما چه پیشنهادی میدین بسیار ساس "

" سلام دوست عزیز. پرندتون حق زندگی داره و اگر بهش برسید میتونه زندگی با کیفیت و طولانی ای داشته باشه. خواهش میکنم محبتتون رو ازش دریغ نکنید. حتی میتونید دنبال کسانی بگردید که اونها هم پرنده PBFD دارند که شاید سرپرستی این بچه رو هم به عهده بگیرن اگر شما پرنده های دیگه ای دارید که سالم هستن و نمیتونه نزدیک اونها باشه و این اذیتش میکنه. برای سلامتی نسبی پرهاش و خودش اگر به پیج اینستاگرام tootoo_free_cockatiel پیام بدید یه پکیج عالی تقوییت پر بهتون معرفی میکنم. برای پیدا کردن کسانیکه پرنده PBDF دارند هم میتونید توی اینستاگرام با عناوین ایدز پرندگان ,.. سرچ کنید شاید پیداشون کنید. چون من دیده بودم که چنین پیجی بود. "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400