آشنایی با سگ بزرگ جثه نژاد کن کورسو (Cane Corso)
آشنایی با سگ بزرگ جثه نژاد کن کورسو (Cane Corso)

نژاد کین کورسو (Cane Corso)

مدت مطالعه 11 دقیقه

نژاد کن کورسو بر خلاف ظاهر قدرتمند و پر ابهتش قلبی مهربون داره و وفادار به اعضای خانوادشه، اگه میخوای در آینده همراه خوب و قابل اطمینانی داشته باشی باید تربیت و اجتماعی کردن این نژاد رو از زمان تولگی شروع کنی. حالا اگه دوست داری بیشتر در مورد این نژاد قدرتمند و البته فوق العاده مهربوووون 😍 بدونی کافیه تا آخر این مقاله با من همراه باشی؛ چون تصمیم دارم در مورد خصوصیات ظاهری و اخلاقش حرف بزنم؛ تازه آخر همین مقاله یک کار جالب هم انجام دادم که میتونی با یک نگاه ساده کن کورسو رو بهتر بشناسی پس برای شناخت کامل کن کورسوها بزن بریم...

📍 اگه عاشق حیواناتی یا سرپرستی حیوان خانگی رو به عهده داری بهت پیشنهاد میکنم حتما سری به صفحه ی محصولات پت لینک بزنی چون در این بخش از سایت یه محصول جالب به فروش میرسه که اگه بدونی چقدر کاربردیه حتما برای حیوان خانگیت میخری.

ویژگیهای ظاهری نژاد کین کورسو باهوش

🐶 این سگ اهلی ایتالیا نامش از دو واژه ی "کین" یعنی سگ و "کورسو" به معنای حیاط یا گارد گرفته شده، کن کورسو با نامهای کان کورسو، ماستیف ایتالیایی، کین کورسو و کانه کورسو هم شناخته میشه. این گونه ظاهری قوی و عضلانی با سر بسیار بزرگی داره، جمجمه ی پهن، گونه های برجسته و استخوان بندی درشت، اصالت این سگ رو بیشتر نمایان میکنه. مهربونی، اصالت، هیبت، هوش بالا و وفاداری از مهمترین مشخصات این سگ نگهبانه.

ویژگیهای ظاهری نژاد کین کورسو باهوش | سگ کن کورسو سفید

ممکنه وقتی برای بار اول این سگ رو میبینی از بدن عضلانی و گوش و دم بلندش وحشت کنی 😱 اما این سگ بر خلاف ظاهر خشنی که داره خیلی مهربون و وفاداره، چشمهای این سگ اندازه ای متوسط داره و بادومی شکله و پیشونی صاف و پوزه ی تختش ابهتش رو بیشتر کرده است.

این سگ پرخاشگر روحیه ی تهاجمی داره اما در عین حال خیلی دوست داره به آدمها نزدیک بشه و همونطور که گفتم برای اجتماعی شدن باید از سن کم آموزش ببینه. پوشش نژاد سگ بزرگ کین کورسو موهایی کوتاه و براق به رنگهای سیاه، سفید، زغالی، سرخ مایل به قرمز، حنایی و خاکستری است و خوشبختانه پوست زخمت و دو لایه ی این حیوان باعث شده در شرایط آب و هوایی مختلف تحمل خوبی داشته باشه.

قد و وزن نژاد کن کورسو (Cane Corso)

جنس نر در کن کورسوها این سگ ایتالیایی 63 تا 70 و ماده ها 60 تا 66 سانتیمتر و وزن نرها 45 تا 50 و ماده ها 40 تا 45 کیلوگرم هستند؛ اگه Cane Corso شرایط خوبی برای زندگی داشته باشه بین 9 تا 12 سال عمر میکنه. این سگ میتونه در هر بار زایمان 5 تا 8 توله به دنیا بیاره.

مشخصات ظاهری سگ کن کورسو | خرید نژاد کن کورسو

تغذیه ی سگ بزرگ جثه ی کن کورسو

🍗غذای مناسب این نژاد باید حاوی مواد فیبردار و پروتئین بوده و از اونجایی که کین کورسو cane corso مستعد چاقیه باید حواست باشه که متناسب با سن و میزان فعالیتش برایش غذا آماده کنی. فراموش نکن که آب تمیز همیشه باید در دسترس کین کورسوها باشه.

یک رژیم غذایی مناسب برای کین کورسو شامل غذای خام، غذای خشک و خانگی است. میتونی 2 وعده در طول روز و به میزان 4 تا 5 فنجان غذای خشک با کیفیت به این سگ بدی.

تغذیه ی سگ بزرگ جثه ی کن کورسو | جنگ سگ کن کورسو با گرگ

وضعیت سلامتی نژاد Cane Corso

🏥 در نظر داشته باشین که کین کورسو مستعد یکسری بیماری است که شناخت آنها میتونه به تشخیص و حتی پیشگیری از ابتلای حیوان به این مریضیها جلوگیری کنه. از مهمترین بیماریهایی که کن کورسوها در معرض آن هستند عبارت است از:

دیسپلازی سگ: این بیماری وراثتی باعث میشه استخوانها در جای خود قرار نگرفته و مفاصل شکل نامناسبی پیدا کنند. معمولا دیسپلازی با علائمی مثل درد و لنگیدن همراهه و دامپزشک برای درمان این بیماری دارو، لیزر درمانی و جراحی رو پیشنهاد میکنه.

بیماریهای چشمی: یکی دیگه از بیماری های ارثی بین این گونه، بیماریهای چشمی مانند اکتروپیون (برگشتگی لبه ی پلک)، چشم گیلاسی (افتادگی غده ی اشکی در پلک سوم)، هیپرتروفی (انحراف یا لوچی چشم) و انتروپیون (رشد پلک به سمت داخل چشم) است.

بیماریهای گوارشی: نفخ معده یکی از بیماریهای رایج بین سگهای بزرگ جثه اس که کین کورسوها هم ازش بی بهره نموندن. اگه سگها بعد از صرف غذا فعالیت کرده و استراحت نداشته باشند یا وعده های سنگینی بخورند به نفخ معده گرفتار خواهند شد.

بیماریهای قلبی: این مریضی در نژاد کین کورسو معمولا با مشکلات تنفسی، سرفه های شدید و حتی بیهوشی همراهه.

صرع: سگها به دلایل مختلفی دچار تشنج میشن، صرع یک اختلال ارثی است که علت دقیق آن مشخص نیست.

آلرژی: این گونه از سگها مستعد آلرژی و حساسیت هستند و معمولا این مشکل با علائمی مثل خارش پوست، عطسه، سرفه، تنگی نفس و آبریزش از چشم و بینی همراهه، قبلا در رابطه با آلرژی در سگ ها به صورت کامل براتون نوشتم میتونید از این لینک برای اطلاعات کامل این بیماری کمک بگیرید. 

وضعیت سلامتی نژاد Cane Corso | واگذاری رایگان سگ کن کورسو

اصلاح و نظافت کن کورسو

با وجود اینکه موهای اکان کورسو ها کوتاهه اما کن کورسوها 2 بار در سال ریزش موی بسیار شدیدی رو تجربه میکنن!!! میتونی با هفته ای یکبار برس کشیدن به کم شدن ریزش موی سگ به خصوص در فصل بهار که ریزش موها شدت میگیره کمک کنی.( درمان های ریزش موی سگ رو در این مقاله برات نوشتم ) 

اگه صدای کشیده شدن ناخنهای سگ روی زمین رو شنیدی وقتشه که ناخنهاشو کوتاه کنی بهتره 1 یا 2 بار در ماه ناخنهای کین کورسو کوتاه شوند ، اگر دنبال یه مرکز دامپزشکی برای اصلاح و شستشویی کن کورسو عزیزت هستی از این لینک استفاده کن " لیست دامپزشکی های اطراف برای اصلاح و شستشوی حیوانات " . حواست به قرمزی و التهاب گوشهای سگ هم باشه اگه متوجه بوی بد یا قرمزی و ورم گوشها شدی احتمال داره گوش سگ عفونت کرده باشه و حتما باید حیوان رو پیش دامپزشک ببری البته که راهکار هایی برای درمان این مورد قبلا بهت گفتم میتونی این راهکارهایی که قبلا در رابطه باهاش صحبت کردیم رو انجام بدی اگر نشد حتما با یک دامپزشک حاذق مشکل رو در میون بزار " درمان عقونت گوش سگ " .

 

بازی های مورد علاقه ی گونه ی کین کورسو

کین کورسا قدرتمند و مهربون عاشق پیاده رویهای سریع و طولانی مدته، این نژاد بزرگ تحرک رو دوست داره و میتونه همراه خوبی برای پیاده روی های روزانه باشه. بهترین تفریح اینه که آن رو بیرون ببری و اجازه بدی در فضای باز دویده و بازی کنه.

Cane Corso از آب بازی در استخر، بازی با گودال یا کاسه ی آب یا حفر چاله خیلی لذت میبره.

بازی های مورد علاقه ی گونه ی کین کورسو | سگ کن کورسو در ایران

قیمت سگ کن کورسو اصیل

💰 این سگ زیبا و دوست داشتنی با قیمتهای مختلفی به فروش میرسه. در واقع قیمت کن کورسوی اصیل با توجه به سن، اندازه و جنسیتش متفاوته.

 

امتیاز به سگ کین کورسو

💯 همونطور که اول مقاله هم بهت قول داده بودم در ادامه یه کار خیلی باحال انجام دادم و همه ی رفتار و ویژگی های نژاد کن کورسو رو امتیاز دهی کردم؛ اینطوری میتونی با یک نگاه اجمالی 👀 شناخت کاملی از خصوصیات رفتاری و اخلاقهای کن کورسو پیدا کنی، آماده باش که بریم سراغ امتیاز دهییییی...

 

نیازهای جسمی              ⭐⭐⭐⭐⭐   

اول از همه لازمه نیازهای جسمی این سگ بزرگ جثه رو بررسی کنیم که ببینیم چه کارهایی در این راستا لازمه براش انجام بدیم

میزان بازیگوشی              ⭐⭐

قطعا وقتی یک سگ بازیگوش رو میبینی که مثل زمان تولگی شیطونه خیلی خوشت میاد اما باید بدونی که نگهداری از سگ بازیگوش یک کمی سخت تره چون باید هر روز باهاش بازی کنی یا یک همبازی براش بیاری. برعکسه سگهای شیطون بعضی از نژادها خیلی آروم و متین هستند و بیشتر ساعات روز رو یه گوشه آروم نشستن. این غول مهربون جزء نژادهایی است که یک کمی بازیگوشی در وجودش هست.

نیاز به تمرین                    ⭐⭐⭐⭐⭐

برای نژادهایی که کارشون نگهبانی و گله داریه یا برای شکار پرورش یافته اند ورزش و تمرین ضرورت داره چون در غیر اینصورت دچار اضافه وزن میشوند. میتونی اسباب بازی هایی برایش بخری که باعث تحرک حیوان میشه. بعضی از سگ ها سعی میکنن انرژی خودشون رو از طریق دویدن، کندن زمین و پارس کردن تخلیه کنن.

قدرت و نیرو                     ⭐⭐⭐

سگهای قدرتمند انرژی بسیار بالایی دارند و حتی ساده ترین کارها مثل دویدن یا غذا خوردن رو هم با قدرت انجام میدن، معمولا سگهای نیرومند مثل Cane Corso سعی میکنن با فشار وارد کردن به قلادشون آن را جدا کنن که باید بهشون یاد بدی اینکار اشتباهه؛ سگ های قوی 💪 همراه خوبی برای بچه ها و افراد سالخورده نیستند و در عوض سگهای آروم و مطیع میتونن همنشین خوبی برای این افراد باشند.

میزان انرژی                     ⭐⭐⭐⭐

سگهای پر انرژی و آنهایی که کارشون نگهبانی و گله داریه بیشتر ساعات روز رو مشغول تحرک، بازی کردن، پریدن، دویدن و کشف محل یا بوی جدید هستند در مقابل سگ هایی که انرژی زیادی ندارند مثل یک آدم تنبل بیشتر ساعات رو یک گوشه نشسته و چرت میزنن 😪.

 

 

رفتار و برخورد                     ⭐⭐⭐    

در رابطه با رفتار و برخورد این سگ مهربون لازمه اطلاعات کافی داشته باشید لازم به ذکره که بهتون بگم هر موردی که ستاره بیشتری داره یعنی در این زمینه کین کورسو این نژاد بزرگ سگ تونسته امتیاز بهتری رو از آن خودش کنه 

عشق و علاقه به سرپرست ⭐⭐⭐⭐

بعضی از نژادهای سگ شخصیت وابسته ای دارند و معمولا به آدمهایی که از تولگی با آنها بزرگ شده اند خیلی وابسته میشن و وقتی با اعضای خانواده هستند احساس راحتی دارند اما بعضی دیگه از نژادها شخصیتی کاملا بی تفاوت دارند و خیلی عاطفی و احساسی نیستند. کن کورسو هم با وجود ابهت و ظاهر قدرتمندش خیلی احساسیه و نسبت به اعضای خانواده اش وفاداره.

 علاقه به کودکان                  ⭐⭐

سگی که کودکان رو دوست داره یعنی نسبت به دویدن و جیغ زدنشون هم بی تفاوته و وقتی بچه ای محکم بغلش کرده واکنشی نشون نداده و صبوری میکنه، مهربون بودن با بچه ها ربطی به بزرگ بودن جثه ی سگها نداره خیلی از نژادهای بزرگ هستند که با کودکان رفتار خوبی دارند مثل باکسرها، نژاد کین کورسو هم در صورتیکه خوب آموزش ببینه و تربیت بشه با بچه ها رابطه ی دوستانه ای داره و میتونه از آنها محافظت کنه اما به هر حال باید حواست باشه چون سگها دندانهای قدرتمندی دارند و ممکنه در شرایطی که استرسی میشوند دوست و آشنا سرشون نشه و هر کی در نزدیکیشون ایستاده رو گاز بگیرن.

 علاقه به همنوع                   ⭐⭐⭐

بعضی از نژادها رفتار خیلی خوب و صمیمی نسبت به همنوع خودشون یا حتی حیوانات کوچکتر دارند و سریع باهاشون رفیق میشن اما یکسری از نژادهای دیگه اینطوری نیستد و به محض دیدن یکی مثل خودشون حالت تهاجمی میگیرن. توله کن کورسو اگه خیلی خوب تربیت بشه و آموزش ببینه میتونه در آینده با همنوع خودش دوست بشه و تبدیل میشه به یک حیوان اجتماعی اما خیلی از سگهای این نژاد وقتی هم جنس یا جنس مخالف خود رو میبینن نسبت به آنها رفتاری تهاجمی و خشن دارند.

 عشق و علاقه به غریبه ها      ⭐⭐

آن دسته از سگهایی که به غریبه ها عشق و علاقه دارند معمولا این مهربونیشون رو با مالیدن پوزه به خاک یا دم تکون دادن نشون میدن اما بعضی دیگه از نژادها نسبت به افراد غریبه بی تفاوت هستند یا از آنها خجالت میکشند. این نژاد غول پیکر با وجود اینکه روحیه ی تهاجمی داره اما رفیق شدن و نزدیکی به آدمها رو خیلی دوست داره البته همه ی اینها در شرایطیه که از سن پایین برای اجتماعی شدن آموزش ببینه وگرنه نباید انتظار داشته باشی با غریبه ها خوب برخورد کنه.

سازگاری با شرایط نژاد کن کورسو                ⭐⭐

از نظر سازگاری با آب و هوا میتونیم امتیاز خوبی به این نژاد بدیم اما فکر اینکه این سگ رو بتونی تو آپارتمان نگهداری کنی از سرت بیار بیرون مگر در مواقعی که شرایطی که در ادامه گفتم رو ایجاد کنی.

تحمل آب و هوای گرم             ⭐⭐⭐⭐

اگه سرپرستی سگی رو به عهده داری که نسبت به گرما حساسه باید پیاده روی و گردش رو در روزهای گرم و آفتابی کمتر کنی یا ساعاتی از روز رو انتخاب کنی که هوا خنکتر شده معمولا نژادهایی با پوشش ضخیم یا بینی های کوتاه تحمل آب و هوای گرم رو ندارند. کن کورسو در برابر آب و هوای گرم نسبت به سرد تحمل بیشتری داره.

 تحمل آب و هوای سرد            ⭐⭐⭐

سگ های بی مو یا آنهایی که پوشش کمی دارند در برابر سرما آسیب پذیرتر هستند و بهتره در آب و هوای سرد آنها رو داخل خونه نگه داری؛ همونطور که گفتم cane corso قدرتمند، گرما رو راحت تر از سرما تحمل میکنه.

 تحمل تنهایی                         

بعضی از نژادها به خاطر ارتباط خوبی که با اعضای خانواده دارند نمیتونن تنهایی و نبود آنها رو تحمل کنند و به محض تنها شدن شروع میکنن به سر و صدا. اما یک سری از نژادهای دیگه به راحتی تنهایی رو تحمل میکنن، کن کروسوها خیلی تنهایی رو دوست ندارند و وقتی تنها میشن شروع میکنن به پارس کردن و زوزه کشیدن.

 

زندگی در آپارتمان                  

نژادهایی که آروم و بی سر و صدا باشند رو میشه در آپارتمان هم نگهداری کرد، اگه بتونی شرایط ورزش و بازیگوشی کین کورسو رو فراهم کنی میتونی کن کورسو رو در خونه هم نگه داری.

 

مناسب برای سرپرستان تازه کار 

اگه تا حالا سرپرستی سگی رو به عهده نداشتی و شناخت کاملی از نحوه ی نگهداری و خلق و خوی این حیوان نداری بهتره برای بار اول به سراغ نژادهای آروم و مطیع بری. البته کن کورسوها هوش خیلی خوبی دارن و میتونی خیلی راحت دستورات مختلف رو بهشون آموزش بدی.

 

وضعیت سلامتی               ⭐⭐⭐⭐

به صورت کلی وضیعت سلامتی کن کورسو ها خوبه یعنی خیلی شما رو اذیت نمیکنن و نگهداریشون خیلی سخت نیست سگ های قوی و قدرتمندی هستند

ریزش مو                           ⭐⭐⭐

ریزش مو در سگها کاملا طبیعیه حالا بعضی ها بیشتر و یکسری نژادها فصلی و کمتر، اگه به موی سگ در خونه یا روی مبل و لباس حساسی بهتره به سراغ نژادهایی بری که ریزش موی کمتری دارند. کین کورسو در سال 2 بار ریزش مو رو تجربه میکنه، یادت نره یه کان کورسو رو باید مرتب حموم برده و در هفته 2 تا 3 بار دندونهاشو مسواک بزنی.

آبریزش بزاق دهان           ⭐⭐⭐⭐

کن کورسو جزء نژادهایی است که آب دهانش ریزش نسبتا زیادی داره اگه به این موضوع حساسی باید به سراغ سگ هایی بری که ریزش بزاق کمتری دارند. کین کورسو نسبت به بقیه ی نژادها آب دهانش بیشتر میریزه.

نظافت و شستشوی آسان  ⭐⭐⭐⭐⭐

بعضی از نژادهای سگ با یک برس کشیدن ساده تمیز میشن و یکسری از نژادها نیاز به حموم کردن 🛀 بیشتری دارند، کن کورسوی قدرتمند خیلی به حموم کردن نیازی نداره و میتونی هر سه ماه یکبار و وقتی خیلی کثیف میشه حموم ببریش.

استعداد چاقی                   ⭐⭐⭐⭐

نژادهایی که اشتهای خوبی دارند معمولا خیلی زود هم چاق میشن و متاسفانه این چاقی میتونه به سلامتیشون آسیب بزنه برای همین اگه سگ خوش خوراکی داری باید حواست به ورزش و خورد و خوراکش باشه. این غول مهربون هم استعداد چاقی خوبی داره و اگه حواست بهش نباشه دچار اضافه وزن میشه.

وضعیت بیماری نژاد بزرگ جثه Cane Corso                 ⭐⭐⭐

بعضی از نژادهای سگ در معرض یکسری از بیماریها قرار دارند البته نه اینکه اگه سگی از یک نژاد خاص باشه حتما به آن مریضی مبتلا میشه نه اینطور نیست ریسک ابتلا به آن مریضی مثلا در یک نژاد بیشتره، بیماریهای قلبی، آلرژی، صرع و بیماریهای گوارشی از جمله مریضیهاییه که نژاد کین کورسو بیشتر بهشون مبتلا میشه.

 

اندازه                                  ⭐⭐⭐⭐

نژادهای مختلف سگ اندازه های مختلفی دارند و بعضی هاشون خیلی ریزه میزه و بعضی غول پیکرند، جثه و اندازه ی سگ تاثیر زیادی در شرایط نگهداری و محل زندگیش داره. دیگه همونطور که کین کورسو رو شناختید این نژاد عضلانی و غول پیکره.

 

میزان تربیت پذیری              ⭐⭐⭐⭐

در رابطه با تریبیت پذیری لازمه یک سگ از جهات مختلف مثل هوش در یادگیری و استعداد هاش مورد بررسی قرار بگیره به صورت کلی میتونم امتیاز خوبی رو برای نژاد بزرگ جثه  کن کورس در نظر گرفت.

یادگیری و آموزش در Cane Corso              ⭐⭐⭐⭐

بعضی از سگها خیلی سریع دستورات رو یاد میگیرن اما برخی دیگه نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارند و شاید مجبور باشید برای اینکه دستوری را بهش یاد بدی از روشهای مختلفی مثل بازی کردن یا تشویقی استفاده کنی. این نژاد بزرگ جثه خوشبختانه هوش بالایی داره و میتونی دستورات مختلف رو خیلی راحت بهش یاد بدی.

 

پارس کردن و زوزه کشیدن      ⭐⭐⭐

یکی از نکات مهم برای نگهداری از میزان سگ سر و صدا و پارس کردن حیوانه، به خصوص اگه همسایه ها به سر و صدا حساس باشند. کن کورسو هم مثل خیلی دیگه از نژادها وقتی بخواد در برابر کسی که بهش نزدیک میشه گارد بگیره شروع میکنه به پارس کردن. میتونی این نژاد رو طوری تربیت کنی تا وقتی ازش میخوای شروع به پارس کردن کنه.

گاز گرفتن و جویدن                  ⭐⭐

باید به عنوان سرپرست به نژادهایی که عاشق گاز گرفتن لوازم و اسباب بازی هستند یاد بدی که گاز گرفتن آدمها کار اشتباهیه، بعضی از سگ ها فقط در دوران تولگی و بعضی ها در سن بالاتر هم دوست دارند هر چیزی که میبینند داخل دهنشون کرده و گاز بگیرند این سگ ها بازیهای واکشی رو هم خیلی دوست دارند همون بازی که باید وسیله ای رو پرت کنی تا سگ به دندون بگیره و برات بیاره.

فک و دندانهای کین کورسو خیلی قوی و محکمه و میتونه با قدرت بالایی اسباب بازی و وسایل رو گاز بگیره حتی قوی تر از روتوایلر.

 

علاقه به ولگردی                      ⭐⭐

خلق و خوی بعضی از نژادهای سگ طوریه که وقتی باهاشون میری بیرون دوست دارند آزاد باشند و برای خودشون بگردن اما یکسری دیگه از سگ ها اصلا اینطور نیستند و از پیش صاحبشون تکون نمیخورن.

دنبال طعمه دویدن                    ⭐⭐⭐⭐⭐

سگهای شکاری طوری پرورش یافته اند که بصورت ذاتی دنبال تعقیب و پیدا کردن طعمه هستند و هر صدا و جنبده ای آن ها را به شکار و تعقیب وادار میکنه. این نژادها برای زندگی در کنار حیوانات خانگی کوچک مثل گربه 😺، سگ های کوچولو و همستر مناسب نیستند. کن کورسو هم عاشق شکار و دویدن دنبال طعمه است و اگه طعمه ای رو ببینه تمام سعی خودش رو میکنه تا آن رو شکار کنه.

هوش نژاد کن کورسو                                      ⭐⭐⭐⭐⭐

سگهای نگهبان و گله دار باید هوش بالایی داشته باشند. میتونی از طریق تمرین و تکرار هوش و تمرکز سگ رو بالا ببری، راستی کین کورسو بزرگ جثه ما علاوه بر اینکه قدرتمنده هوش بسیار بالایی هم داره.

 

و اما در آخر...

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ممنونم، امیدوارم الان دیگه یکی از نژاد های قوی و بزرگ سگ ها یعنی کین کورسو قدرتمند خیلی خوب آشنا شدی حالا میدونی چطور باید با این غول مهربوووون رفتار کنی 😍 ازت میخوام اگه نظر یا سوالی درباره ی این مقاله و نژاد کن کورسو داری در آخر همین صفحه و از بخش ثبت دیدگاه نظر یا سوال خودتو ثبت کنی تا خیلی زود بهت پاسخ داده بشه، خوشحال میشم نظرت رو در مورد این مقاله هم بدونم 😉

 

 

 

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" بسیار عالی و کامل و اموزنده ، به جد میتونم بگم ، کامل ترین مقاله موجود در سرچ گوگلم بود و ممنون بابت راهنمایی و کامل بودن مقالتون ، من به تازگی یه کن کورسو دو ماهه ماده وارداتی رو گرفتم و خیلی کمکم کرد . ممنونم از شما 🙏🙏🙏❤❤ "

" دوست عزیز پت لینک، خیلی خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده. ممنون از ثبت نظر🙏🏼 "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400