طول عمر همستر و تشخیص سن همسترها
عمر همستر چقدر است | پت لینک

عمر همستر چقدر است ؟

مدت مطالعه 5 دقیقه

عمر همستر چقدر است 🐹 این سوالیه که خیلی از افراد وقتی که میخوان یک همستر کوچولو و بامزه را به سرپرستی بگیرند با آن مواجه میشوند، در جواب به این سوال باید بگیم که میانگین طول عمر همسترها بین 1 تا 3 ساله و این عدد به نژاد همستر و شرایط و کیفیت زندگی این کوچولوهای دوست داشتنی هم بستگی داشته و امکان داره بعضیهاشون تا بیش از 3 سال هم عمر کنند البته در صورتیکه شما شرایط یک زندگی ایده آل را براشون فراهم کرده باشید و با انواع همستر ها آشنا باشید که تو مقاله لینک شده قبلا در رابطه با این موضوع با هم صحبت کردیم، ما در این مقاله از پت لینک تصمیم گرفتیم مفصل تر به این سوال پاسخ بدیم که طول عمر همستر چقدر است پس اگر تصمیم گرفتید همستری را به سرپرستی بگیرید تا آخر این مقاله با ما باشید تا به جواب کامل این سوال برسید.

ما پت لینکیها مثل شما عاشق حیواناتیم برای همین تمام تلاشمون را برای حفظ سلامتی این موجودات دوست داشتنی میکنیم، و از شما هم میخواهیم اگر دوست دارید به بقاء و حفظ جان حیوانات کمک کنید در صورت شناخت مرکز درمانی که نام آن در سایت پت لینک نیامده اطلاعات مرکز مورد نظر را در صفحه ی ثبت رایگان مراکز خدمات حیوانات بدون پرداخت هزینه و به شکل کاملا رایگان ثبت کرده و به ما در کاملتر شدن اطلاعات پت لینک کمک کنید.

اگر همستر داری رو میخوای بدونی الان چند سالش یا چند ماهشه حتما این مقاله رو بخون 👈👈👈 " تشخیص سن همستر "

 

چرا همستر نخریم/بخریم؟!

همسترها یکی از دوست داشتنی ترین جوندگان پستاندار هستند که خیلی از افراد تمایل دارند از آنها بعنوان حیوان خانگی مراقبت کنند، البته چونکه همسترها عمر کوتاهی در مقایسه با سگ و گربه دارند افراد زیادی از اینکه همستری را به سرپرستی بگیرند پشیمان میشوند چونکه مرگ حیوان خانگی که به عنوان عضوی از خانواده شده  قطعا ناراحت کننده ست ولی با اینحال شما میتونید با داشتن یک همستر شیطون و بامزه از وجودش در خانه لذت ببرید به خصوص اگر با کمک مطالب این مقاله بتونید شرایط زندگی خوبی را برایش فراهم کنید در اینصورت همستر میتونه عمر بیشتری داشته و حداکثر عمر خودش رو زندگی کنه.

 

همستر چقدر زنده میمونه

طول عمر همستر چند سال است؟؟ اجازه بدین همین اول مقاله به شما بگیم که عمر همستر چقدره البته در نژادهای مختلف!

نژاد همستر

مدت عمر همستر

عمر همستر روبروفسکی همستر کوتوله

3 تا 3.5 سال

عمر همستر کوتوله سیبری

1.5 تا 2 سال

عمر همستر کوتوله چینی

2 تا 3 سال

عمر همستر طلایی (سوری)

2 تا 2.5 سال

عمر همستر روسی (کمپل)

1.5 تا 2 سال

 

همستر چقدر زنده میمونه | طول عمر خوچکه هندی

تشخیص سن همستر

اگه ندونید همستر چند سالشه تشخیص طول عمرش هم براتون سخت میشه حالا اگر میخواهید بدونید همستر چند سال عمر میکنه و سن همستر خودتون رو نمیدونید بهتره اول از همه با روشهایی که بهتون یاد میدیم سن همستر رو حدس بزنید البته این روش تقریبیه و احتمال خطا هم وجود دارد.

اگر نمیدانید همستر شما چند سالشه بهتره همسترتون را نزد دامپزشک ببرید تا با معاینه و بررسی بتواند به شما عمر تخمینی همسترتون را بگه، اگر میخواهید خودتان عمر همسترها را تشخیص بدین هم میتونید با این 5 روش ساده بفهمید همسترتان چند سالشه؟!

 

رابطه ی سرعت با سن همستر

اگر همستر خیلی سریع در قفسش حرکت میکنه این همستر بالغ و جوونه ، همسترهای سالخورده خیلی علاقه ای به دویدن ندارند.

سن و سال همستر و وزنش

اگر همستر شما چاق است و وقتی او را در دست میگیرین استخوانهایش را لمس نمیکنین به احتمال زیاد همستر جوان یا بالغ است. همسترهای سالخورده معمولا لاغر و استخوانی هستند.

خوابیدن همستر پیر و جوان

همسترهای جوان کمتر از همسترهای پیر میخوابند 💤 اگر متوجه شده اید که همسترتون بیشتر طول روز را خوابه همستری سالخورده و پیر دارید.

تشخیص سن همستر | علائم مریضی همستر

خشکی پوست و سن همستر

همسترهای جوان پوستی صاف به رنگ هلویی یا صورتی دارند اما همستر پیر و سالخورده پوستشون خشکه. علاوه بر این همسترهایی که زیر یک سال هستند پوششی براق و پرپشت و همسترهای میانسال پوشش خشنتری دارند اگر همستر شما سالخورده و پیر باشد احتمال کچلی در برخی از بخشهای بدنش هست و علاوه بر این موهای بدنش مثل جوونیاش دیگه درخشان نیست. ولی لطفاً حتی بیشتر از قبل همستر پیر خودتون رو دوست داشته باشید و بهش برسید و محبت کنید.

 

عوامل موثر در طول عمر همسترها

اینکه عمر همستر چند ساله و همسترها تا کی عمر میکنن به عوامل مختلفی بستگی داره که در ادامه به شما توضیح دادیم:

1-تاثیر نژاد همستر

2-عوامل محیطی

3-ویژگی های ارثی در طول عمر همستر

4-تاثیر رژیم غذایی همستر­­

5-تاثیر ورزش بر عمر همستر

 

1-نژاد همستر

نژاد همسترها از عوامل مهمیه که در طول عمر آنها تاثیر داره مثلا همونطور که دیدید طول عمر همستر کوتوله کمپل با دیگر نژادهای همستر متفاوته، اگر با نژادهای مختلف همستر آشنایی ندارید نگران نباشید ما در ادامه انواع نژاد همستر و ویژگیهای هر نژاد را به شما توضیح دادیم.

آشنایی با انواع نژاد همستر

همسترها موجودات بامزه ای هستند که دست و پاهای کوچکی داشته و وقتی روی پاهاشون می ایستند شبیه به یک خرس کوچولو میشن به همین علت به آنها خرس مینیاتوری هم میگن.

همستر کمپل (Campbell )

این نژاد که به اسم همستر روسی هم شناخته میشن اندازه ی کوچکی داشته و رنگشون طوسیه و خطوط مشکی روی بدنشون دارن و آنچه این نژاد را از بقیه ی همسترها متمایز میکنه طرح و نقش بدنشه.

نژاد کمپل همستر | علائم مرگ همستر

همستر روبروفسکی

این نژاد نسبت به همسترهای سوری جثه ی کوچکتری داره و قدش فقط تا 5 سانتی متر رشد میکنه.

همستر کوتوله سیبری (Phodopus sungorus)

این نژاد همستر دم های کوتاهی داشته و با نام همستر کوتوله سفید برفی هم شناخته میشوند.

همستر کوتوله چینی

این همسترها زیستگاه اولشون چین و مغولستان بوده و به خاطر همین بهشون همستر کوتوله چینی هم میگن. این همسترها ریزه میزه هستند و نسبت به بقیه ی نژادها خیلی رایج نیستد و قدشان تا 10 سانتی متر هم میرسه.

انواع همستر سوری ( Syrian یا Golden )

این نژاد بزرگترین جثه را داشته بطوری که اندازه ی آن به 18 سانتی متر هم میرسه، زیستگاه این همستر سوریه بوده و با نام همستر سوریه، همستر طلایی، همستر پاندا و خرسی هم شناخته میشه و گونه های مختلف این نژاد موهایی کوتاه، بلند یا فر دارند.

همستر سوری | عمر همستر سوری

2-عوامل محیطی

از دیگر نکاتی که میتونه در طول عمر همسترها موثر باشد عوامل محیطیه مثلا تغذیه یا وارد نشدن استرس به همستر در طول عمرشون تاثیر زیادی داره پس اگر میخواهید همسترتون را مدت بیشتری در کنار خودتون داشته باشید به خوبی از همسترهای کوچولوتون مراقبت کرده و شرایط خوبی برای زندگیشون فراهم کنید.

 

3-ویژگی های ارثی در طول عمر همستر

از جمله عواملی که در طول عمر همستر مینیاتوری تاثیر داره ویژگیهای ارثی و ژنتیکیه. نژادهای مختلف همستر میتوانند ویژگیهای ارثی مثل بیماریها یا طول عمر را به ارث ببرند مثلا کوتوله همسترها در مقایسه با همستر سوری بیش تر در معرض ابتلا به دیابت هستند یا مثلا نژاد سوری بیش از دیگر نژادها در معرض بیماری اسهال قرار دارند. به همین خاطر ژنتیک و ویژگیهای ارثی در طول عمر همسترها تاثیر گذار است.

 

4-تاثیر رژیم غذایی همستر

یک رژیم غذایی سالم تاثیر مستقیمی بر طول عمر همسترها داره، پس یک غذای باکیفیت و سالم برای همستر خودتون آماده کنید توجه داشته باشید که غذاهای ممنوعه برای همستر مثل بادام زمینی، لوبیا، شکلات، میوه، آجیل، سیب زمینی، سبزیجات و... را از غذاهای همسترتون حذف کنید.

رژیم غذایی همستر | چه غذایی برای همستر بد است

5-تاثیر ورزش بر عمر همستر

شاید برایتان جالب باشه که همستر هم مثل انسان برای یک زندگی سالم و طول عمر بیشتر نیاز به ورزش داره به خصوص همسترهای جوان که انرژیشون زیاده پس حتما در داخل قفس همسترها چرخ بذارید تا این کوچولوها شروع به دویدن کنند. میتونید برای افزایش تحرک و بهبود روحیه همستر اجازه بدین کمی خارج از قفس به گشت و گذار و شیطونی مشغول بشه.

 

برای افزایش طول عمر همستر چیکار کنیم؟

همه ی ما دوست داریم حیوانات خانگی که به آنها دلبسته شدیم تا آخر عمر کنارمون باقی بمونند اما متاسفانه این حیوانات عمر محدودی دارند اما شما میتوانید با رعایت نکاتی که در ادامه بهتون توضیح میدهیم کمک کنید همستر برای مدت بیشتری در کنارتون زندگی کنه.

درباره رژیم غذایی همستر تحقیق کنید و از دامپزشک سوال بپرسید.

محیط زندگی همستر را حتما تمیز کنید، همسترها موجودات تمیز و حساسی هستند و خیلی زود در محیط آلوده بیمار میشن.

اگر به طول عمر همستر خودتون فکر میکنین اگر با یک همستر دیگه سازگاری ندارن و همدیگه رو زخمی میکنن باید از هم جداشون کنید. همسترها میتونن تا حد مرگ با هم بجنگن.

خرید تونل بازی، چرخ و فلک و اسباب بازیهای مخصوص همستر برای سلامتی و افزایش عمر این کوچولوهای دوست داشتنی خیلی مهمه اگر به حفظ سلامت و طول عمر همسترتون اهمیت میدید به خرید این اسباب بازیها بی توجهی نکنین.

برای افزایش طول عمر همستر چیکار کنیم؟ | طول عمر همسترها

شاید براتون جالب باشه اما ویروس سرماخوردگی خیلی زود از انسان به همستر سرایت میکنه پس اگر سرما خورده اید مواظب سلامتی همستر خودتون باشید.

همسترها بخش زیادی از آب موردنیازشون رو از سبزیجات تامین میکنن ولی همیشه براشون آب تمیز قرار بدید و هرروز عوض کنید.

از علل مهمی که باعث میشود همسترها خیلی زود جان خودشون را از دست بدن اسهال است که معمولا بر اثر عفونتهای ویروسی ایجاد میشه به همین علت وقتی همستر با این مشکل مواجه میشه خیلی زود باید برای درمانش اقدام کنید، متاسفانه همسترها بعد از چند روز درگیری با اسهال جون خودشون را از دست میدهند.

 

حرف درگوشی پت لینک

از شما ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودید امیدواریم مطالب این مقاله براتون مفید بوده باشه و بتونید از این طریق به افزایش طول عمر همستر و نگهداری بهتر از این کوچولوها کمک کنید، اگر از ما سوالی دارید میتونید خیلی راحت از طریق قسمت دیدگاه کاربران که در پایین صفحه قرار داره از ما بپرسید تا در اسرع وقت به شما جواب بدیم.

اگر هم به دنبال کلینیک یا مرکز درمانی برای حیوان خانگیتون میگردید خیلی سادس کافیه از صفحه ی لیست دامپزشکی ها با فیلتر کردن خدمات و استان مورد نظرتون کلینک نزدیک محل زندگیتون را پیدا کنید.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400