نگهداری از همستر و آشنایی با انواع همستر
همه چیز درباره نگهداری از همستر و آشنایی با انواع همستر | پت لینک

همه چیز درباره نگهداری از همستر و آشنایی با انواع همستر

مدت مطالعه 11 دقیقه

همسترها 🐹 موجودات کوچولو و دوست داشتنی هستند که محاله با دیدنشون قند تو دلت آب نشه و عاشقشوووون نشی 😍، خوشبختانه نگهداری از این کوچولوهای دوست داشتنی آسونه البته معناش این نیست که نسبت به نگهداری صحیح ازشون بی توجه باشیااااا؛ من میخوام در این مقاله از پت لینک هر چیزی که لازمه درباره ی نگهداری از همسترها بدونی بهت بگم تازه قبلش هم میخوام با انواع همستر و ویژگیهای هر نژاد آشنات کنم، پس اگه به فکر نگهداری از این وروجکهای پشمالو هستی تا آخر مقاله ی "همه چیز درباره نگهداری از همستر و آشنایی با انواع همستر" با من همراه باش که قراره کلی نکات جذاب یاد بگیری...

📌 پیش از اینکه برم سراغ اصل مطلب ازت میخوام اگه کلینیک دامپزشکی رو میشناسی که اسمش در پت لینک نیومده با درج نام و شماره تماس کلینیک مورد نظر، اطلاعات پت لینک رو کامل کنی، پس همین الان روی لینک ثبت رایگان مراکز کلیک کن، یادت باشه که وارد کردن اطلاعات دامپزشکی ها کاملا رایگانه و فقط 2 دقیقه وقتتو میگیره.

 

انواع نژادهای همستر

خُب... همونطوری که بهت قول داده بودم اول از همه میخوام برم سراغ معرفی انواع نژاد همستر پس اگه آماده ای بزن بریم... 😉

ویژگی های نژاد همستر کمپل (کوتوله روسی)

نرهای این نژاد نسبت به ماده ها بزرگترند، Campbell ها 10 تا 12 سانتیمتر رشد کرده و خیلی اجتماعی هستند و اگه شرایط خوبی برای زندگیشون فراهم کنی میتونن تا 2 سال عمر کنند، بدن گرد و چاق، پاهای پشمالو، بدنی منعطف از جمله ویژگیهای کمپل هاست.

بخش پشتی این نژاد خاکستری و قسمت شکمش به رنگ سفید دیده میشه و یک خط باریک تیره رنگ از سر تا دم همستر کوتوله روسی کشیده شده، این همستر در مغولستان، نواحی بیابانی آسیای مرکزی و شمال شرقی چین زندگی میکرده، حواست باشه اگه همستر کوتوله روسی رو عصبانی کنی ممکنه گازت بگیره!!

    ویژگی های نژاد همستر کمپل | انواع نژاد همستر با عکس

روبروفسکی بهترین نژاد همستر برای کودکان

این کوچولو که با نامهای همستر صحرایی یا روبو شناخته میشه جزء کوچکترین، سریعترین و پر انرژی ترین نژاد همستر بوده که قدش به 4 تا 9 سانتیمتر میرسه، زیستگاه روبو قسمتهای شرقی و غربی مغلوستان و شمال چین بوده و این نژاد رابطه ی خیلی خوبی با همنوع خودش داره و اگه خوب ازش نگهداری کنی تا 3 سال زنده میمونه، همستر صحرایی به رنگهای نارنجی و طلایی با چشمهای سیاه و ابروهای سفید دیده میشه.

روبروفسکی (roborovski) بعنوان بهترین نژاد همستر برای کودکان شناخته میشه، چون خیلی کوچیکه و عادت به گاز گرفتن نداره و حتی بیماریهای مشترکی با انسان هم در این نژاد دیده نمیشه.

روبروفسکی بهترین نژاد همستر برای کودکان

انواع همستر سوری یا طلایی

همونطور که از نام این نژاد مشخصه پوشش این کوچولوی بامزه، طلایی روشنه و  به مدل مو بلندش همستر خرسی عروسکی گفته میشه. همستر فانتزی نسبت به بقیه ی نژادها کمیاب تره و آنچه باعث خاصتر شدنش میشه اندازه ی مناسبشه این جونده ی بامزه خیلی اجتماعی و خوشگله.

قد Golden hamster به 12 تا 16 سانتیمتر میرسه و معمولا 2 تا 4 سال عمر میکنه، پاهای بدون مو، پوشش طلایی، قهوه ای و مشکی رنگ از مهمترین ویژگیهای ظاهریشه، شاید تعجب کنی و برات این سوال پیش بیاد که اگه اسم این همستر طلاییه چرا باید پوشش مشکی داشته باشه دلیلش اینه که رنگ و اندازه ی این حیوان تغییر میکنه و حتی به همسترهای مو مشکی خرس سیاه اروپایی هم گفته میشه.

 انواع همستر سوری یا طلایی | انواع همستر با قیمت

همستر کوتوله سفید روسی شبیه به یک تخم مرغ

همستری شبیه به یک تخم مرغ!!! درست متوجه شدی این کوچولو به خاطر اندازه و پوشش سفیدش مثل یک تخم مرغِ؛ همستر کوتوله سفید زمستانی روسی و همستر سیبری اسمهای دیگه ای است که این خوشگل دوست داشتنی رو باهاش میشناسن. این نژاد 8 تا 10 سانتی متر رشد میکنه و اگه به ظاهرش نگاه کنی ستون فقراتش به سمت عقب انحنا داره و نوارهای تیره و روشنی پشتش دیده میشه.

رنگ این کوتوله سفید خاکستری روشن و تیره بوده و اگه در فصل زمستان بیرون از خونه نگهش داری رنگش مثل برف سفید میشه. این نژاد هم در گروه همسترهای اجتماعی و خیلی آرومه و کم پیش میاد که به سمتت حمله کنه و گازت بگیره؛ اگه بتونی شرایط خوبی برای زندگیش فراهم کنی این خوشگل دوست داشتنی تا 2 سال عمر میکنه.

همستر کوتوله سفید روسی | نگهداری همستر

همستر چینی یا موش خرمای دُم بلند

همانطور که از نام این همسترها مشخصه خاستگاهشون شمال چین و مغولستان بوده و به خاطر شباهتشون به موش با نام موش خرما هم شناخته میشوند؛ این نژاد پوششی به رنگ قهوه ای با رگه های تیره و چشم و گوشهایی خاکستری رنگ داره. این نژاد اگه شرایط خوبی برای زندگی داشته باشه حداکثر تا 3 سال عمر میکنه.

قد همسترهای چینی به 10 تا 12 سانتیمتر میرسه و مثل موش دُمشون بلنده. این کوچولوها خیلی فعال، تند و فرز هستند و برای همین نگهداری ازشون خیلی ساده نیست.

همستر چینی یا موش خرمای دُم بلند | عوارض همستر برای انسان

خصوصیات همستر دورگه

همسترهای دو رگه حاصل جفت گیری همستر کوتوله سفید زمستانی روسی با همستر کوتوله روسی کمپل هستند و بعنوان یکی از بهترین نژادها برای نگهداری در خونه شناخته میشوند.

خصوصیات همستر دورگه | خرید همستر

علاوه بر این 6 نژادی که معرفی کردم و جزء همسترهای محبوب هستند 13 نژاد دیگه هم در دنیا وجود دارد که در ادامه اسماشون رو آوردم.

  1. همستر مغولی
  2. همستر گانسو
  3. همستر کوتوله سوکولوف
  4. همستر اورسمان (همستر قزاق)
  5. همستر کوتوله کام (همستر تبتی)
  6. همستر کوتوله تبتی (همستر لاداک)
  7. همستر Ciscaucasian  همستر گرجی
  8. همستر رومانیایی (همسترDobrudja )
  9. همستر دم بلند بزرگ (همستر کره ای)
  10. همستر ترکی ( همستر براندت، همستر آذربایجان، آوورتلاک)
  11. همستر کوتوله دم بلند ( همستر دم بلند کوچولو، همستر دم بلند)
  12. همستر اروپایی (همستر اروپایی-آسیایی، همستر سیاه باد کرده، همستر روستایی)
  13. همستر کوتوله خاکستری (همستر ارمنی،همستر خاکستری،همستر مهاجر، همستر مهاجر خاکستری)

 

 

همه چیز درباره نگهداری همستر در خانه

خُب الان که دیگه با انواع همستر و ویژگیهای هر نژاد آشنا شدی بهتره بدونی که برای داشتن یک همستر شاداب و سرحال دونستن یکسری نکات جهت نگهداری از این کوچولوها خیلی مهمه، اصلا نگران نباش چون من هر چی لازمه در مورد نگهداری از این کوچولوی دلبر بدونی رو در ادامه بهت میگم، بهتره قبل از آوردن همستر به خونه اول از همه شرایط و نکاتی که در این مقاله آوردم رو بخونی و بعد همستر خوشگلت رو به خونه بیاری، چون اگه بعد از یه مدت کوتاه محل زندگیش رو عوض کنی این پشمالوی ریزه میزه دچار استرس میشه.

ویژگی های قفس همستر

یک قفس بزرگ بخر تا همستر بتونه به راحتی داخل قفسش بازی کنه، میتونی خیلی راحت قفس جوندگان رو در پت شاپهای مختلف پیدا کنی؛ معمولا قفس همستر دارای چند طبقه است که از مسیرهای مختلف به هم متصل شده و میتونه همستر رو حسابی سرگرم کنه.

میله های قفس باید فاصله ی مناسبی داشته باشند تا همستر کوچولو نتونه فرار کنه. حواست باشه قفسی که میخری یا بدون رنگ باشه یا رنگی داشته باشه که کنده نشه مثل رنگ کوره ای چون همستر عادت به جویدن داره ممکنه میله های قفس رو هم جویده و دچار بیماری بشه. یکی دیگه از ویژگیهای قفس خوب واسه ی همستر تهویه ی مناسبه، بعضی از افراد همسترهای کوچولو رو داخل آکواریوم شیشه ای نگهداری میکنند که کار اشتباهیه و من اصلا پیشنهاد نمیکنم چون تهویه ی خوبی نداره.

خونه ی همستر باید یک محل برای استراحت و مخفی شدن، غذاخوردن، دفع ادرار و یک فضای مناسب برای بازی و ورزش کردنش داشته باشه، قفسی با کفه ی پلاستیکی و سقف و دیواره ی فلزی خیلی خوبه اینطوری میتونی به راحتی قفسش رو تمیز کنی.

ویژگی های قفس همستر | شرایط نگهداری همستر

تکه های کاغذ بدون جوهر، پوشال مخصوص، کاکل ذرت، خاک و شن نرم بهترین بستر برای قفس همسترهاست، باید از موادی استفاده کنی که جاذب رطوبت و بدون رنگ و مواد شیمیایی باشند. استفاده از براده های تیز، کاه، پنبه، الیاف و تراشه های چوب اصلا برای کف قفس مناسب نیست.

 

قفس همستر رو چطوری تمیز کنم؟

برای تمیز کردن قفس، اول از همه حیوان رو به مکانی تمیز منتقل کرده و لوازم داخل قفس رو خالی کن، بعد خونه ی این کوچولو رو حسابی با آب گرم و صابون بشور و  اجازه بده کاملا خشک بشه.

 یادت باشه همه ی لوازم خونه ی همستر مثل اسباب بازی و ظرف آب و غذا رو هم باید کاملا تمیز کنی بعد از آن خونه ی خوشگلش رو مثل قبل مرتب کن به همین راحتی!!

قفس همستر رو چطوری تمیز کنم؟ | چرا همستر نخریم

 

غذاهای اصلی همستر

یکی دیگه از نکات مهم برای نگهداری همستر، تغذیه ی مناسب این جونده ی خوشگله؛ غذای خشک آماده (پلت) همستر به همراه غلات و دانه ها بهترین رژیم غذایی است، البته فکر نکن که غذای حیوان محدود به همین غذای خشک و دانه هاست در واقع اگه میخوای همستر شاداب و سرحالی داشته باشی باید انواع سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذاییش قرار بدی.

غذاهای اصلی همستر | غذای همستر

هویج، بروکلی، سیب 🍎، کاهو، اسفناج و خیار از جمله سبزیجات مفیدی است که همسترها خیلی دوست دارند. یک نکته ی دیگه هم تامین آب تازه و سالمه که باید همیشه در دسترس این کوچولو باشه.

 

👈 نکته 1: بهترین زمان غذا دادن به همستر غروبه 🌇.

👈 نکته 2: همسترها در طبیعت از دانه و ریشه ی گیاهان تغذیه میکنند.

👈 نکته 3: حتما قبل دادن میوه و سبزیجات به حیوان آنها رو به خوبی شسته و تمیز کن.

👈 نکته 4: به دلیل اینکه همسترها گوارش حساسی دارند نباید میوه هایی با قند بالا بهشون بدی.

👈 نکته 5: شکلات 🍫، لوبیای خام، دانه ی سیب، مرکبات 🍊، سیر، غذاهای نمکی و شیرین و پیاز اصلا واسه ی همستر خوب نیست.

👈 نکته 6: قرار دادن غذای تشویقی در بخشهای مختلف قفس بطوری که همستر رو وادار به پیدا کردن آنها کنه ایده ی خیلی خوبیه. در واقع این جونده ی بانمک داخل دهنش یک جیب مخفی داره که تا شونه هاش کشیده شده و میتونه اینطوری غذایش رو ذخیره کنه، خیلی بامزه اس مگه نه؟!!! 😆

👈 نکته 7: بهتره پلت رو با دانه ها مخلوط نکنی چون همستر معمولا دانه هایی رو برای خوردن انتخاب میکنه که ارزش غذایی پایینی دارند.

 

اسباب بازی های مناسب همستر

همونطور که میدونی ورزش و جنب و جوش واسه ی همسترها خیلی مهمه چون اونا رو سرحال میاره برای همین هم فراهم کردن اسباب بازیهای مناسب یکی از وظایف مهمیه که به عنوان سرپرست این کوچولوها به عهده داری. همسترها عاشق چرخ ورزشی هستند پس حتما برای این جونده ی خوشگل یک چرخ و فلک بخر و داخل قفسش بذار تا حسابی سرگرم بشه فقط حواست باشه چون خیلی زیاد ازش استفاده میکنه بهتره مدلی رو بخری که سر و صدای کمی داشته باشه.

یکی دیگه از اسباب بازیهای خیلی خوب برای دوست کوچولوت اسباب بازیهای جویدنی است چون این خوشگلا عاشق جویدن هستند و دندونهاشون دائما در حال رشده این اسباب بازیها بهشون کمک میکنه تا دندونهاشون بیش از اندازه بلند نشه، توپهای رنگی و کوچولو هم میتونه حسابی این شیطونای بامزه رو سرگرم کنه.

اسباب بازی های مناسب همستر | وسایل همستر

 

شایع ترین بیماری های همستر

همسترها جونده های کوچولویی هستند که خیلی بیمار نمیشوند اما با توجه به جثه ی ریزه میزه ای که دارند اگه مریض شوند خیلی سریع حالشون وخیم میشه برای همین یکی از مهمترین وظایفی که برای نگهداری از همسترها به عهده داری شناخت بیماریهای شایع در همسترهاست در ادامه متداول ترین بیماریهای همستر رو معرفی کردم.

دیابت: یکی از بیماریهای شایع در این کوچولوهای بامزه عدم تولید انسولین به مقدار کافی است که باعث دیابت میشه، در بین انواع نژاد، کوتوله ها بیشتر درگیر این بیماری میشوند و مهمترین علائم آن نیز تشنگی و ادرار زیاد است.

بهتره حتما با یک دامپزشک درباره ی رژیم غذایی همستر مبتلا به دیابت مشورت کرده و خوراکیهایی با چربی و شیرینی بالا مثل تخمه آفتاب گردان و میوه های شیرین رو در رژیم غذاییش محدود کنی.

 

اسهال: یکی دیگه از رایجترین مشکلات همسترها اسهال است که معمولا به خاطر خوردن غذاهایی با رنگ سبز رخ میده، بهتره حتما با دامپزشک در اینباره مشورت کنی و به محض اینکه متوجه شدی حیوان دچار اسهال شده غذاهای با رنگ سبز رو از رژیم غذاییش حذف کنی.

شایع ترین بیماری های همستر | چرا همستر نخریم

مشکلات دندان: اگه برای این حیوان اسباب بازیهای جویدنی فراهم نکنی احتمال اینکه دچار مشکلات دهان و دندان بشه خیلی زیاده چون دندونهای همستر تا آخر عمرش رشد میکنه و برای همین باید با ساییدن یا جویدن رشدشون کنترل بشه در غیر اینصورت بیش از اندازه بلند میشه و حیوان طفلکی دچار آبسه، عفونت، رشد دندان به سمت سقف دهان و... میشه و نمیتونه به خوبی غذا بخوره اگه نسبت به دندونهای این کوچولو بی تفاوت بودی و متوجه رشد بیش از اندازشون شدی حتما باید همستر رو پیش دامپزشک ببری تا دندونهاش رو ساییده و کوتاه کنه.

یبوست: همسترها مستعد یبوست هستند و مهمترین عاملی که باعث بروز یبوست در این کوچولوها میشه کم آبی بدنه، برای همین هم پیشتر بهت گفتم که حتما باید آب تازه و تمیز در اختیارش بذاری.

علاوه بر این بیماریهایی که در بالا ذکر کردم، مشکلات پوستی، ریزش موی شدید، مشکلات تنفسی، کاهش وزن و انگلها از مهمترین بیماریهایی است که همسترها رو تهدید میکنه. یادت باشه که همستر سالم چشمهایی باز و براق داره و شیطون و بازیگوشه.

 

تربیت همسترها (چگونه همستر خود را تربیت کنیم؟)

یکی دیگه از مهمترین وظایفی که برای نگهداری از همستر به عهده داری تربیت کردن این جونده ی بازیگوشه حالا در ادامه بهت میگم که چطوری این کوچولو رو تربیت کنی تا دستی بشه.

به همستر فرصت بده محیط جدیدش رو بشناسه بهتره تا چند روز، کاری بهش نداشته باشی و نوازشش نکنی اجازه بده به بو و صدات عادت کنه.

حالا میتونی همستر رو دستت بگیری بهتره با قرار دادن تخمه آفتابگردان کف دستهات توجهش رو جلب کنی، آروم نوازشش کن اینطوری همستر میفهمه که دوستش داری.

تربیت همسترها | همستر خانگی

وقتی همستر بهت عادت کرد میتونی آموزش رو شروع کنی نباید خیلی خسته اش کنی؛ استفاده از جایزه و تشویقی هم خیلی موثره.

مثلا اول خوراکی که دوست داره کف دستت بگیر و با گفتن بیا وادارش کن که به سمت دستت حرکت کنه این آموزش رو تکرار کن بعد از چند روز بدون اینکه خوراکی هم کف دستت باشه با گفتن این کلمه همستر به سمت دستت حرکت میکنه. شاید برات جالبه باشه که همسترها طول روز رو میخوابن و شبها بیدار و فعالند، در واقع حیوانات شب زی هستند.

 

همه چیز در مورد نگهداری از همستر بچه

حالا که همه چیز در مورد نگهداری همستر رو یاد گرفتی خوبه با نکات مهم برای نگهداری از بچه همستر هم آشنا بشی.

بهتره قفس رو بپوشانی تا مادر به بوی بچه ها عادت کنه.

تا یک هفته قفس رو تمیز نکن تا بچه ها دچار استرس نشوند.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای همستر مادر آماده کن، تخم مرغ آبپز انتخاب خوبیه.

از دیگر نکات مهم جدا کردن همسترهاست، کوتوله ها را در 4 یا 5 هفتگی و سوری را در 6 هفتگی باید جدا کرد در غیر اینصورت بارداری مجدد، جنگ و بیماری بینشون رخ میده. لازمه بدونی همسترها برعکس خیلی دیگه از حیوانات تنهایی رو ترجیح میدهند و اینطوری خیلی راحت تر زندگی میکنن.

همه چیز در مورد نگهداری از همستر بچه| مضرات همستر

 

سوالات متداول:

❓❓در ادامه به تعدادی از سوالات رایج  در خصوص نحوه ی نگهداری از همسترهای بامزه پاسخ دادم، پس به هیچ عنوان مطالعه ی این بخش رو از دست نده شاید جواب سوالت رو در این قسمت پیدا کنی.

همستر واکسن نیاز دارد؟

ایا همستر واکسن دارد؟؟ این یکی از پرتکرارترین سوالات در خصوص همسترهاست، در واقع این بامزه های کوچولو جزء بی خطرترین حیوانات خانگی هستند و معمولا مثل خیلی دیگه از جوندگان نیاز به واکسیناسیون ندارند اما بهتره هر 6 ماه یکبار همستر رو پیش دامپزشک ببری تا داروی ضد انگل برایش تجویز کنه. در واقع جوندگانی مثل همستر، سنجاب، خرگوش و... موقعی نیاز به واکسن دارند که سلامتیشون توسط حیوانات خانگی دیگه ای تهدید بشه؛ مثلا سگ 🐶 آنها رو گاز بگیره.

 

ایا باید همستر را شست؟ (آیا میتوان همستر را حمام کرد؟)

همسترها خیلی به حموم کردن نیاز ندارند اگه خیلی کثیف شده باشند میتونی با یک دستمال مرطوب بدنش رو تمیز کنی، حتی این جوندگان نیاز به مسواک زدن هم ندارند. البته یادت باشه که میتونی همستر خوشگلت رو حموم کنی و مشکلی برایش پیش نمیاد اما واقعا نیازی به شستن نداره.

 

فرق همستر کمپل و روبروفسکی چیست؟

همسترهای سوری نسبت به کمپل ها بوی بدی دارند و گاز میگیرند در صورتیکه کمپلها اصلا عادت به گاز گرفتن ندارند، علاوه بر این همسترهای سوری تا 25 سانت رشد میکنند اما روبروفسکی ها نهایتا تا 5 سانت رشد خواهند کرد.

 

چگونه همستر را خوشحال کنیم؟

بهترین روش برای خوشحال کردن همسترهای بازیگوش خرید اسباب بازیهای مناسب برای آنهاست که در این مقاله هم بهش اشاره کردم، علاوه بر این میتونی با غذاهای متنوع و خوشمزه این وروجک ها را حسابی خوشحال کنی.

 

همسترها چه موقع گاز میگیرند؟

امکان داره که همستر دستت رو گاز بگیره اما باید بدونی گاز گرفتن همسترها 4 دلیل اصلی داره اگه بترسند یا دستت بوی غذا بده و نوازششون کنی، یا اینکه از خواب بیدارشون کرده و گاهی اوقات هم برای دفاع از خودشون ممکنه گازت بگیرند، اصلا حیوانی نیست که بی دلیل بخواد شما رو گاز بگیره.

 

چگونه به همستر یاد دهیم کجا دستشویی کند؟

یکی از بهترین روشهایی که میتونی به این شیطونا یاد بدی کجا دستشویی کنند خرید ظرف دستشویی از پت شاپ و پر کردنش با یک ماده ی جاذب آب و قرار دادن مقداری از مدفوع همستر داخلشه بهتره این ظرف را در گوشه ی قفس بذاری چون همسترها عادت دارند گوشه های قفس رو به عنوان محلی واسه دستشوییشون انتخاب کنند.

 

ایا همسترها گوشت می خورند؟

همسترهای وروجک گوشت خوار نیستند و بهترین غذا براشون سبزیجاته، با وجود اینکه افراد زیادی اعتقاد دارند که نباید به همسترها گوشت و مرغ بدی اما با این وجود بعضی از سرپرستان به همسترشون گوشت و مرغ داده و هیچ مشکلی هم پیش نیومده؛ از نظر دامپزشکان قرار دادن گوشت و مرغ پخته در رژیم غذاییشون مشکلی نداره اما یادت باشه که همسترها عاااااشق غلات هستند.

 

ایا همستر کثیف است؟

این جونده های بازیگوش خودشون رو تمیز میکنند و برای همین هم گفتم که نیاز به حمنم کردن ندارند، اما چون کف قفسشون از کاغذهای خردشده و موادی از این دست پوشیده میشه ممکنه مدفوع یا کثیفی در بین کاغذها یا موهای همستر گیر کرده و کثیف شوند.

 

نژاد همستر چشم قرمز چه ویژگی هایی داره؟

همستر چشم قرمز نژاد مستقلی نیست و به همه ی همسترهایی که چشماشون قرمز رنگه آلبینو گفته میشه.

 

و اما کلام آخر پت لینک...

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ازت ممنوم و امیدوارم الان دیگه همه چیز درباره همستر رو بدونی من سعی کردم هر نکته ای که لازمه برای مراقبت از این جونده ی کوچولو بدونی رو در این مقاله بیارم؛ اگه سوالی داری که فکر میکنی در این مطلب بهش پاسخ داده نشده میتونی در بخش ثبت دیدگاه در پایین همین صفحه بنویسی تا خیلی زود بهت جواب داده بشه.

راستی اگه واسه ی حیوان خانگیت دنبال کلینک دامپزشکی نزدیک خونه هستی اینو بدون که پت لینک کار رو برات خیلی آسون کرده کافیه روی لینک لیست دامپزشکی ها کلیک کنی و با فیلتر کردن بخشهای مختلف به لیستی از نزدیکترین دامپزشکیها نزدیک محل زندگیت دسترسی داشته باشی؛ به همین سادگی!

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400