بارداری کاذب در گربه چیست؟
بارداری کاذب در گربه چیست؟ | پت لینک

چطور بفهمیم بارداری گربه کاذبه؟

مدت مطالعه 4 دقیقه

بارداری کاذب در گربه چیست؟ چطور بفهمیم بارداری گربه کاذبه؟ حاملگی کاذب یعنی چی و چه علائمی دارد؟ خیلی از صاحبین گربه های ملوس از حاملگی کاذب، علائمش و نحوه ی درمان آن اطلاعات درستی ندارند. با وجود اینکه بارداری کاذب در گربه ها بر خلاف سگها نادر است اما امکان داره یک روزی گربه ی شما هم با علائم بارداری کاذب رو به رو بشه به خاطر همین از شما میخوایم اگر سرپرستی گربه ای را به عهده دارید تا آخر این مقاله با پت لینک همراه باشید تا علائم و علت بروز آبستنی کاذب در گربه ها را بشناسید، به یاد داشته باشید که اولین قدم در صورت بروز این مشکل مراجعه به دامپزشک است.

📌 پت لینک یک سایت بزرگ از اطلاعات دامپزشکیها و مراکز درمانی برای حیوانات دلبند شماست، پت لینک برای سلامتی و بقای آنها تلاش میکند، برای همین سعی کرده با جمع کردن اطلاعات مراکز درمانی مختلف در کل کشور بانکی جامع و کامل از کلینیکهای دامپزشکی و خدمات مختلف آنها را در اختیارتون بذاره. پیدا کردن خدمات مورد نظر در سایت پت لینک خیلی سادس کافیه بر روی لینک لیست دامپزشکی ها کلیک کرده و در صفحه ای که بهتون نشان داده میشود خدمات مورد نظر مثل جرم گیر دندان، چکاپ و واکسیناسیون، اصلاح مو و شستشو و... را در نزدیکی خودتون پیدا کنید.

 بارداری کاذب در گربه ها یعنی چی؟

چطور میتونم بفهمم گربه من حاملگی کاذب داره؟

دلیل حاملگی کاذب گربه ها

بارداری کاذب چقدر طول میکشه؟

چطور بفهمم حاملگی گربه کاذبه؟

درمان حاملگی کاذب گربه (گربه ی من حاملگی کاذب داره چیکار کنم؟) 😢

تجویز مکمل های هورمونی 💊

عمل جراحی 💉

پیشگیری از بارداری پوچ گربه ها

بارداری کاذب در گربه ها یعنی چی؟

بارداری پوچ، آبستنی کاذب، فانتوم یا حاملگي کاذب گربه ها از جمله مشکلاتی است که امکان داره گربه ی شما با آن مواجه بشه، با اینکه حاملگی کاذب گربه ها یک اتفاق نادر در گربه هاست و سگها بیشتر با آن دست و پنجه نرم میکنند اما معناش این نیست که گربه ی ملوس شما اصلا بهش دچار نمیشه، وقتی این اتفاق می افته گربه ی شما علائم بارداری را از خودش نشون میده بدون اینکه واقعا باردار باشد.

بارداری کاذب در گربه چیست؟ | پت لینک

پس اگر گربه ی خودتون را عقیم نکرده و مطمئن هستید گربه جفتگیری داشته در صورت مشاهده ی علائم بارداری باید منتظر دیدن بچه گربه های بامزه باشید چرا که این بارداری کاذب نیست و احتمالا گربه باردار است. اما اگر گربه عقیم شده و مطمئن هستید که گربتون با گربه های نر شیطونی نکرده بهتره منتظر kitten های نمکی نباشید و از مادر شدن گربتون خیلی ذوق نکنید 😻 چرا که احتمال زیاد آبستنی کاذب است.

به زبان ساده حاملگی کاذب یا خیالی زمانی اتفاق می افتد که گربه ی ماده ی بالغ همه ی علائم رفتاری و فیزیکی بارداری را از خودش نشون میده در صورتیکه واقعا باردار نیست.

 

چطور میتونم بفهمم گربه من حاملگی کاذب داره؟

حالا که به سوال بارداری کاذب در گربه چیست؟ پاسخ داده ایم وقتش رسیده تا به شما بگوییم مهمترین علائم آبستی کاذب گربه ها چیه؟ علامتهای حاملگی کاذب مثل علائم بارداری گربه بوده و به خاطر همین بسیاری از افراد نمیتوانند تشخیص بدهند که بارداری کاذب است یا واقعی. مهمترین علائم آبستنی کاذب در گربه ها را در ادامه آورده ایم:

  • استفراغ
  • افزایش وزن
  • بزرگ شدن شکم
  • بی حالی و خستگی
  • متورم شدن سینه ها
  • بزرگ شدن پستانها
  • افسردگی و کناره گیری
  • افزایش یا کاهش اشتها
  • صورتی شدن رنگ نوک سینه ها
  • خارج شدن مایعی قهوه ای رنگ یا آبکی از سینه ها
  • تغییرات رفتاری مثل پیدا کردن مکانی برای لانه سازی

بارداری کاذب در گربه ها یعنی چی؟ | گربه و بارداری

😽 همانطور که گفتیم گربه ها در این وضعیت علائمی مثل گربه ی باردار را از خودشون نشان میدهند، مثلا یکی از این علائم رفتاری تلاش برای لانه سازی با پتو یا کاغذ و داشتن رفتاری مادرانه در برابر عروسکها و اشیای بی جان است.

گفتیم که بارداری کاذب باعث تغییرات رفتاری و جسمی در گربه های ماده میشه به همین خاطر این شرایط برای گربه و سرپرستش ناراحت کننده است، برای همین بهتره با طولانی شدن این دوره و بروز آبستنی کاذب بصورت مکرر حتما برای یک درمان قطعی با دامپزشک مشورت نمایید.

 

دلیل حاملگی کاذب گربه ها

اصلیترین دلیل حاملگی کاذب در گربه ها هنوز مشخص نشده اما میتوانیم بگیم که یکی از مهمترین عاملهایی که باعث ایجاد این شرایط در گربه های ماده میشود عدم تعادل هورمونهای پرولاکتین و پروژسترون است. در حقیقت زیاد شدن هورمون پروژسترون حاملگی کاذب را در گربه ها ایجاد میکند.

 

بارداری کاذب چقدر طول میکشه؟

بارداری کاذب زمانی اتفاق می افتد که گربه ها تخمک گذاری کرده اما بارداری صورت نگرفته باشد، گربه های ماده در این دوران دچار تغییرات فیزیکی و رفتاری میشوند. معمولا آبستنی کاذب بعد از 1 تا 3 هفته بصورت خود به خود درمان میشود اما برخی اوقات این روند طولانی شده و گربه شما نیاز به درمانهای جدیتری خواهد داشت.

چطور میتونم بفهمم گربه من حاملگی کاذب داره؟ | اسهال گربه باردار

به همین دلیل اگر توهم بارداری در گربه بعد از مدتی از بین نرفت حتما گربتون را نزد دامپزشک ببرید معمولا دامپزشکان برای درمان قطعی این مشکل، عقیم سازی را پیشنهاد میکنند.

 

چطور بفهمم حاملگی گربه کاذبه؟

تشخیص حاملگی کاذب گربه  خیلی کار ساده ای نیست و دامپزشک باید از طریق معاینه ی گربه، بررسی تاریخچه ی سلامتی و وضعیت گربه از نظر عقیم سازی، اطلاع از تاریخ چرخ فحلی شما را از بارداری واقعی یا کاذب گربه باخبر کند.

معمولا دامپزشک علاوه بر معاینه ی بالینی، سونوگرافی شکمی و آزمایش خون را هم پیشنهاد میدهد البته سونوگرافی باید بعداز روز بیست و هشت بارداری انجام شود.

بارداری کاذب چقدر طول میکشه؟ | عکس حامله بودن گربه

 

درمان حاملگی کاذب گربه (گربه ی من حاملگی کاذب داره چیکار کنم؟) 😢

اگر علائم بارداری خیالی پایدار نباشد و بعد از مدت کوتاهی از بین برود نیاز به درمان ندارد اما با طولانی شدن مدت زمان این علائم و یا تکرار آن دامپزشک روشهای مختلفی را پیشنهاد میکند که در ادامه آورده ایم:

تجویز مکمل های هورمونی 💊

گفتیم که یکی از دلایل بروز بارداری کاذب عدم تعادل هورمونی است، برای همین دامپزشک سعی میکند با تجویز مکملهای هورمونی، تعادل هورمونها را برقرار کرده و از بارداریهای کاذبی که قرار  است بار دیگر رخ بدهد جلوگیری کند.

 

عمل جراحی 💉

از دیگر روشهایی که دامپزشک برای درمان و جلوگیری از حاملگی کاذب بصورت مکرر پیشنهاد میدهد عقیم سازی است، با توجه به صلاح دید پزشک عقیم سازی بصورت برداشتن هر دو تخمدان و رحم بصورت کامل انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام میشه اما از نظر دامپزشکان انجام آن در طول دوره ی بارداری کاذب اشتباه است.

🐾 ما هم مثل شما عاشق حیوانات هستیم و به همین دلیل از شما میخواهیم در صورت بروز بارداری کاذب در گربه ها از درمانهای خودسرانه و خانگی خودداری کرده و حتما گربه ی خود را نزد دامپزشک ببرید.

 

پیشگیری از بارداری پوچ گربه ها

بهترین روش برای جلوگیری از بارداری کاذب گربه ها این است که گربه ی خود را عقیم کنید. بهترین سن برای عقیم کردن گربه ها یک سالگی بوده و یکی از مزیتهای عقیم سازی گربه جلوگیری از بارداری کاذب است. در حقیقت عقیم سازی مزیتهای فراوانی برای حیوان دلبندتون داره که یکیش جلوگیری از توهم بارداریه از دیگر مزایای این عمل برای گربه ی ماده جلوگیری از سرطان سینه، سرطان رحم، افزایش سلامتی و طول عمر گربه و... است.

پیشگیری از بارداری پوچ گربه ها | ایا گربه باردار فحل میشود

کلام آخر:

قطعا الان که با آبستنی کاذب گربه، علائمش و نحوه ی درمان آن آشنا شده اید میدانید که بروز حاملگی کاذب در گربه ها را باید جدی بگیرید و در صورت طولانی شدن این دوره حتما با دامپزشک مشورت کنید. اگر در خصوص بارداری کاذب گربه سوالی برایتان پیش آمد میتونید در بخش ثبت دیدگاه که در پایین صفحه قرار دارد سوالات خودتون را بپرسید تا پت لینکیها به شما پاسخ بدهند.

اگر دوست دارید به ما در این اطلاع رسانی کمک کنید میتونید از صفحه ی ثبت رایگان مراکز ،کلینیکهایی که میشناسید و اسمشون در پت لینک نیومده را بصورت رایگان و برای کاملتر شدن اطلاعات پت لینک ثبت کنید. 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" سلام وقتتون بخیر من یک گربه ماده تورتوایس ناخالص موکوتاه دارم کمتر از یک سالش که بوپ بالغ شد و شروع کرد به نشون دادن علایم فحل و تقریباً سه دوره فحل رو گذروند من صبر کردم یک سالش تموم بشه ، بعد بردمش برای جراحی عقیم سازی اما دکتر در طی انجام عمل جراحی ، گفت بارداری کاذب داره الان چندماهه از عمل عقیم سازی میگذره ، اما گربه من هنوز به گربه های ماده دیگه خونه پرخاش شدید داره و بیقراری میکنه و انگار دنبال چیزی توی خونه میگرده آیا این رفتار نشون دهنده اینکه هنوز ترومای بارداری کاذب رو داره ؟ یا مشکل دیگه ای داره ؟ "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400