علت علف خوردن سگ چیه و چرا سگ ها چمن دوست دارن؟
6 راز اصلی چمن خوردن سگ‌ها؛ علت علف خوردن سگ چیست؟

6 راز اصلی چمن خوردن سگ‌ها؛ علت علف خوردن سگ چیست؟

مدت مطالعه 4 دقیقه

همه ی ما وقتی سگمون رو برای گردش و تفریح بیرون میبریم با این سوال روبرو میشم که چرا سگ ها چمن یا گیاه می خورند؟ 🌿 اصلا خوردن گیاه یا علف برای این پشمالوهای دوست داشتنی مفیده یا مضر؟ قبل از اینکه در مورد علل چمن خوردن سگها صحبت کنم ازت میخوام سری به مقاله ی گیاه مورد علاقه سگ بزنی تا متوجه بشی سگها چه گیاهانی رو دوست دارن و خوردن کدوم یک از این گیاهان براشون ضرری نداره تا وقتی سگ کوچولوت گل و گیاه آپارتمانی رو میخوره یا وقتی میری بیرون شروع به خوردن چمن میکنه بدونی براش مضره یا نه؟ باید جلوش رو بگیری یا کاری به کارش نداشته باشی. حالا که با گل و گیاهان مورد علاقه ی سگ آشنا شدی با من تا آخر این مقاله همراه شو تا بهت بگم چرا سگمون دوست داره علف و چمن بخوره!

در این مقاله چه خواهیم خواند؟

آیا سگ همه چیز خوار است؟

دلایل علف خوردن سگ‌ها

1) چمن خوردن سگ ها رفتاری غریزی است!

2) رفع نیازهای گوارشی سگ با خوردن چمن

3) چمن خوردن سگ و رفع مشکل معده و روده

4) تامین ویتامین مورد نیاز برای سگ با خوردن چمن

5) خوردن چمن و رفع مشکلات عصبی در سگ

6) طعم چمن برای سگ لذیذ و دوست داشتنیه

آیا باید جلوی علف خوردن سگم رو بگیرم؟

 

آیا سگ همه چیز خوار است؟

سگها رو میشه در گروه حیوانات همه چیز خوار قرار داد 🐶 و به خاطر همین خیلی راحت میتونیم یک رژیم غذایی متنوع براشون آماده کنیم. یعنی ما میتونیم به سگمون انواع غذاهای حاوی پروتئین و کربوهیدرات رو بدیم و بهترین رژیم غذایی برای این حیوان باید حاوی گوشت و سبزیجات برای سگ ها باشه. در بین گل و گیاهان مختلف یکسری از آنها مثل گل گاوزبان برای سگ خوبه و میتونه بهش آرامش بده و تعدادی از گل و گیاهان آپارتمانی مثل زاموفیلیا، پتوس، سانسوریا، آلوئه ورا و... براش مضره و باید حسابی حواسمون به دوست پشمالومون باشه.

 علت علف خوردن سگ چیست؟ 

چمن خوردن سگها گاهی صرفا دلیلش اینه که سگها بافت و طعم چمن را دوست دارن اما از طرفی سگ با خوردن علف فیبر وارد بدنش میکنه که باعث بهبود عملکرد سیستم گوارشی سگ ها میشه همچنین خوردن چمن در سگ ها باعث ایجاد حالت تهوع میشه که شایدغریزه ای در این حیوان باشه برای رفع ناراحتی و نفع معده و مشکلات گوارشی، استفراغ کنه

آیا سگ‌ها طعم چمن را دوست دارند؟

خب میشه گفت بله، بعضی از سگها فقط به این خاطر که از طعم چمن خوششون میاد زمانی که اونا رو برای قدم زدن به پارک میبریم شروع به علف خوردن میکنن، اما همانطور که گفتم یکی از مهمترین دلایلی که سگ تمایل به خورد چمن داره اینه که با وارد کردن فیبر به بدنش باعث بهبود پیداکردن سیستم گوارش بدنش میشه و مشکلات گوارشیش رو برطرف میکنه در ادامه به مهمترین دلایلی که سگها چمن میخورن اشاره میکنم

میدونی که کنه میتونه از سگ ها به انسان هم منتقل بشه؟ دونستن راه های جلوگیری و نحوه مواجهه با این شرایط خیلی مهمه " خطرات کنه سگ برای انسان و شناخت راه های درمان " 

مهمترین دلایل چمن خوردن سگ ها 

  • خوردن غذای فیبردار و رفع مشکلات گوارشی در سگ ها 
  • ایجاد حالت تهوع و استفراق 
  • رفتار غریزی که از اجدادشون به اثر بردن 
  • سگها برای تامین ویتامینشون چمن میخورن‌
  • خوردن علف اضطراب سگ ها رو کاهش میده 
  • دوستی با طبیعت و لذت از طعم چمن در سگها 

6 علت علف خوردن سگ‌ها که باید بدانید

حتما وقتی سگتو واسه تفریح میبری بیرون و میبینی سریع میره سمت چمنها و شروع به خوردن میکنه برات جالبه که دلیل اینکارشو بدونی. حدس و نظریه های مختلفی در مورد چمن خوردن سگ وجود داره که در ادامه مهمترین آنها رو برات توضیح دادم.

1) چمن خوردن سگ ها رفتاری غریزی است!

خیلی از متخصصین بر این باورند که چمن خواری سگ ها یک رفتار غریزیه که شاید از اجدادشون به ارث بردن. در واقع اینکه سگتون مشغول به خوردن علف و گیاه میشه یک رفتار طبیعیه و نباید نگرانت کنه (البته اگه اینکارش یه عادت نشه و در خوردن علف و چمن زیاده روی نکنه 🌾)؛ معمولا سگهای جوان در مقایسه با سگهای سن و سال دار علاقه ی بیشتری به خوردن علف و گیاه دارن.

2) رفع نیازهای گوارشی سگ با خوردن چمن

خوردن چمن میتونه نیازهای گوارشی سگ رو برطرف کنه. هممون میدونیم که گیاهان فیبر زیادی دارند و فیبر و خوردن غذای فیبردار برای سگ مفیده چون باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارشش میشه.

اگه دیدی سگ دوست داشتنیت بعد از خوردن چمن استفراغ نکرد پس حتما برای بهبود و کمک به دستگاه گوارشش داره چمن میخوره.

 بالاآوردن سگ بعد از خوردن چمن | پت لینک

3) چمن خوردن سگ و رفع مشکل معده و روده

وقتی سگ به مقدار زیادی چمن میخوره استفراغ میکنه و اینکار باعث میشه آنچه باعث مشکل در معده یا دستگاه گوارشش شده خارج بشه. شاید سگ برای درمان مشکل معده اش یا کم شدن نفخش بصورت غریزی اینکار رو میکنه. پس اگه سگتون یه مقدار کم چمن میخوره و استفراغ نمیکنه حتما داره با جویدن علف خود درمانی میکنه!

4) تامین ویتامین مورد نیاز برای سگ با خوردن چمن

🐩 گفتم که سگها باید یک رژیم غذایی حاوی انواع ویتامین و مواد مغذی داشته باشند و در رژیم غذاییشون باید غذای خشک و مرطوب، غذای خانگی حاوی گوشت، پروتئین و سبزیجات رو قرار بدیم، چون یک غذای خاص هیچوقت کامل نیست و نمیتونه همه ی نیازهای سگمون رو تامین کنه. چمن خوردن که بیش تر در سگ های جوان دیده میشه شاید اقدامیه که سگمون داره به جهت وارد کردن ویتامین به جیره ی غذاییش انجام میده البته یادت نره که این عادت نباید افراطی و بیش از اندازه بشه چرا که اونموقع میتونه براش خطرناک باشه و اونوقته که به عنوان سرپرستش وظیفه داری اونو سریع ببری پیش دامپزشک.

5) خوردن چمن و رفع مشکلات عصبی در سگ

از دیگر دلایل خوردن چمن در سگها وجود مشکلات عصبیه! اگه سگ دچار استرس، اضطراب یا مشکل عصبی باشه کارهای عجیبی میکنه که یکیش خوردن علف و چمنه 🍂. اضطراب و استرس در سگ مشکلیه که خیلی زود باید برای درمانش اقدام کنی.

6) طعم چمن برای سگ لذیذ و دوست داشتنیه

یکی دیگه از دلایل خوردن چمن توسط سگ اینه که شاید طعم و مزه ی چمن رو دوست داره!! (ما که نمیدونیم شاید طعمش واسه سگ با یه تشویقی خوشمزه برابری میکنه 😍) شاید هم سگتون به قدری تنهاست که حوصله اش سر رفته و کنجکاویش اونو وادار به خوردن چمن میکنه این اتفاق برای سگهایی که در باغ و تک و تنها زندگی میکنن بیشتر اتفاق می افته.

 خوردن چمن و رفع مشکلات عصبی در سگ | petlink

آیا باید جلوی علف خوردن سگم رو بگیرم؟

همونطور که در بالا هم گفتم خوردن علف و چمن برای سگ مضر نیست و جویدن علف و چمن یک رفتار طبیعیه البته به شرط آنکه تبدیل به عادت نشه. اما وقتی سگتو برای گردش میبری بیرون باید حواست باشه که خوردن علف، چمن یا خوردن برگ درخت توسط سگ به دلیل وجود سموم شیمیایی و آفت کش ها بر روی این گل و گیاهان میتونه به سلامتیش آسیب بزنه و علاوه بر این خوردن گیاهان مضر برای سگ میتونه مشکلات جدی ایجاد کنه و جونش رو در خطر بندازه.

برای جلوگیری از این رفتار در سگ بهتره وقتی باهاش به گردش میری برای سرگرم کردنش باهاش بازی کنی یا اسباب بازی براش بخری، کمبود مواد مغذی رو در رژیم غذاییش جبران کنی و غذاهای فیبردار بهش بدی تا شاید دست از خوردن چمن برداره.

یادت نره اگه سگ شیطونمون بعد از خوردن چمن 🌱 دچار اسهال، بی حالی، کم اشتهایی و ریزش بیش از اندازه ی بزاق شد حتما باید با یک دامپزشک مجرب مشورت کنیم.

 

در آخر نیز باید بگویم که...

ازت ممنونم که تا آخر این مطلب با من همراه شدی و سلامت سگ پشمالو و دوست داشتنیت اینقدر برات مهمه 🐾 حالا که با دلیل خوردن چمن و علف سگ آشنا شدی بهتره حواست باشه که خوردن گل و گیاهان سمی میتونه به قیمت جون این طفلکی تموم بشه و باید خیلی مراقبش باشی میتونی وقتی با سگت میری گردش حسابی سرگرمش کنی و یه رژیم غذایی کامل براش در نظر بگیری یادت نره که چکاپهای دوره ای سگ و ویزیت و معاینه اش توسط دامپزشک میتونه تو رو از وجود هر مشکلی در دستگاه گوارشش آگاه کنه.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400