سبزیجات و میوه های ممنوعه و مناسب سگها

سبزیجات برای سگ ها | سبزیجات و میوه های مفید و ممنوعه کدام است؟

مدت مطالعه 14 دقیقه

اوایل که تری ( منظورم سگ دوست داشتنیمه کم کم توی سایت پت لینک با تری بیشتر آشنا میشین منو تری تلاشمون رو میکنیم که به دنیای حیوانات و دوست داران حیوانات خدمت کنیم )  رو گرفته بودم به این موضوع خیلی فکر میکردم که آیا تری سبزی هم میخوره یا فقط باید گوشت بخوره!؟

اصلا سگ‌ها سبزیجات هم میخورند؟ یا خوردن سبزیجات و میوه ها برای سگ ها مجاز است؟ ، میوه های ممنوعه برای سگ ها کدام است و چه میوه و سبزیجاتی رو نباید بخورن و بعد از اینکه با کلی سوال به سراغ دکتر های مختلف رفتم مدتی این سوال ذهنمو درگیر کرده بود که سبزیجات مضر برای سگ چیه؟ چه سبزیجاتی رو میتونن بخورن و چه سبزیجاتی رو نباید سگ ها بخورن؟ در این مطلب می خوام به تمام باید ها و نباید ها درباره مصرف سبزیجات توسط سگها بپردازم، اگر شما هم مثل من یه کوچولوی دوست داشتنی دارین که دلتون میخواد با دقت و حساسیت خاصی ازش مراقبت کنید همراه من باشید که با هم یاد بگیریم ، راستی سایت پت لینک یک سایت جامع اطلاع رسانی مراکز دامپزشکی هست اگر دوست داری دوستات خیلی راحت نزدیک ترین دامپزشکی و پت شاپ و یا دیگر مراکز خدماتی حیوانات را پیدا کنند فراموش نکن پت لینک رو به دوستات معرفی کن ما کنار هم یه خانواده بزرگ هستیم. بهتره بریم به سراغ اولین و مهمترین سوال یعنی " سگ ها میوه و سبزی میخورن؟!" 

در این مقاله چه خواهیم خواند؟ 

آیا سگ ها سبزی و میوه میخورن؟

میوه ها و سبزی های مفید برای سگ ها

میوه های مفید برای سگ ها 

سبزیجات مناسب سگ

سبزیجات ممنوعه و مضر برای سگ ها

میوه هامیوه های ممنوع برای سگ

چگونه سبزیجات برای سگ ها مصرف کنیم ؟

سوالات مرتبط با میوه های مفید و سبزیجات مناسب  برای سگ ها 

 

 

 

آیا سگ ها سبزی و میوه میخورن؟

بله سگ ها هم مانند انسان ها میوه ها و سبزی ها را دوست دارند ، سگها حیوانات همه چیز خوار هستند و میتوانند میوه و سبزی را به عنوان خوراکی مصرف کنند ، اما لازمه حواسمان به سبزی و میوه ای که به آنها میدهیم باشد که غذای اشتباهی به حیوان عزیزمان ندهیم. 

 

🔴 خدمات پت لینک : بانک اطلاعاتی دامپزشکی ها و خدمات حیوانات

میوه ها و سبزی های مفید برای سگ ها

سبزیجاتی که برای سگها مناسب هستند آنهایی هستند که توسط سیستم گوارش سگ به درستی هضم می شوند. سگ‌ها غذاها را متفاوت از انسان‌ها هضم می‌کنند و خوردن غذاهای نامناسب می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی حاد و مزمن در موارد شدید حتی باعث مرگ حیوان شود.

سگ‌ها به‌عنوان حیوانات همه‌چیزخوار، با مصرف گاه به گاه میوه یا سبزی به عنوان خوراکی مشکلی ندارند. وقتی برای سگ خود غذای تازه تهیه می کنید، می توانید برخی از سبزیجات را هم همراه گوش پخته و در اختیار سگ خود قرار دهید یعنی کنار گوشی سبزیجات هم برای سگ ها میتوانید بپزید. بسیاری از تولید کننده های غذای خشک سگ نیز از سبزیجات در تهیه غذای سگ استفاده میکنند بنابراین فکر نکنید که این فقط شما هستید که سبزی و میوه به خورد سگ خود میدهید بلکه همه افرادی که از غذاهای خشک استفاده میکنند نیز در حال انجام اینکار هستند. در ادامه این مطلب که میخواهیم در رابطه با سبزیجات و میوه های ممنوعه و مناسب سگها صحبت کنیم خواهیم گفت که مصرف کدام میوه ها و سبزیجات در حد اعتدال برای سگها مفید است و از مصرف کدام میوه ها و سبزیجات باید جدا خودداری کنید.

 

سبزیجات مناسب برای سگ ها | petlink

 

میوه های مفید برای سگ ها 

سگ ها چه میوه ها یی را میتوانند بخورند؟ اصلا سگها چه میوه هایی رو دوست دارن؟ مثلا آلبالو گیلاس برای سگ ها مفید است یا مضر؟ در این قسمت با هم کلی اطلاعات جالب در این مورد یاد میگیریم

سیب : سگها میتوانند سیب بخورند

بله، سگها میتوانند سیب بخورند. سیب منبع عالی ویتامین های A و C و فیبر بوده و پروتئین و چربی کمی دارد و یک میان وعده عالی برای سگهای مسن محسوب می شود. فقط مطمئن شوید که هسته های سیب را جدا کرده اید. سیب یخ زده را به عنوان یک میان وعده سگ در هوای گرم امتحان کنید.

 

طالبی :طالبی برای سگ ها بی خطر است

بله طالبی برای سگ ها بی خطر است. طالبی سرشار از مواد مغذی، کم کالری و منبع عالی آب و فیبر است. با این حال، قند بالایی دارد، بنابراین باید در حد اعتدال مصرف شود، به خصوص برای سگ هایی که اضافه وزن یا دیابت دارند.

 

خیار : سگ ها خیار دوست دارند !!!

بله، سگ ها می توانند خیار بخورند. خیار مخصوصاً برای سگ‌های دارای اضافه وزن مفید است، خیار، کربوهیدرات و چربی کمی دارد و حتی می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد. خیار سرشار از ویتامین های K، C و B1، و همچنین پتاسیم، مس، منیزیم و بیوتین هستند.

 

موز : موز یک غذای کم کالری عالی برای سگ است

آیا سگها می توانند موز بخورند؟ جواب این سوال مثبت است. موز یک غذای کم کالری عالی برای سگ است. موز سرشار از پتاسیم، ویتامین، بیوتین، فیبر و مس است و کلسترول و سدیم کمی دارد. اما به دلیل قند بالایی که دارد باید به عنوان یک میان وعده و در حد اعتدال برای سگ مصرف شود و نه به عنوان بخشی از رژیم غذایی اصلی سگ شما.

 

انبه :از مصرف زیاد  انبه برای سگتان اجتناب کنید

بله، سگ ها می توانند انبه بخورند. این خوراکی شیرین تابستانی مملو از چهار ویتامین A، B6، C و همچنین دارای پتاسیم و بتاکاروتن و آلفاکاروتن است. فقط به یاد داشته باشید مانند بیشتر میوه ها، ابتدا هسته سفت میوه را جدا کنید زیرا هسته میوه ها حاوی مقادیر کمی سیانید و سمی است. انبه سرشار از قند است، بنابراین از مصرف زیاد و مداوم آن برای سگتان اجتناب کنید.

🔴⚫ ثبت اطلاعات حیوانات خانگی  ⚫🔴

توت فرنگی : به سفید شدن دندان های سگ کمک میکند

بله، سگ ها می توانند توت فرنگی بخورند. توت فرنگی سرشار از فیبر و ویتامین C است. همراه با آن، آنزیمی نیز دارد که می تواند به سفید شدن دندان های سگ شما در هنگام خوردن آنها کمک کند. آنها حاوی قند هستند، بنابراین حتما آنها را در حد اعتدال برای سگ خود مصرف کنید.

 

میوه های مناسب سگ ها | petlink

 

پرتقال :اغلب سگها طرفدار مرکبات با بوی تند نیستند

بله، سگ ها می توانند پرتقال بخورند. به گفته دامپزشکان، پرتقال برای سگ ها مناسب است، اما اغلب سگها طرفدار مرکبات با بوی تند نیستند. پرتقال منبع عالی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است و در مقادیر کم، گوشت میوه پرتقال می تواند یک خوراکی خوب برای سگ شما باشد. پوست آن را دور بریزید و فقط گوشت پرتقال را به سگ خود بدهید.

 

هلو :هلو تازه می تواند یک غذای تابستانی عالی برای سگ ها باشد

بله، هلو برای سگ ها بی خطر است. مقدار کمی هلو تازه یا منجمد خرد شده منبع خوبی از فیبر و ویتامین A است و حتی می تواند به مبارزه با عفونت ها کمک کند، اما درست مانند گیلاس، هسته آن حاوی سیانید و سمی است. هلو تازه می تواند یک غذای تابستانی عالی باشد. ولی از دادن کنسرو هلو به سگ صرف نظر کنید، زیرا معمولاً حاوی مقادیر زیادی شربت قندی است.

 

گلابی : سگ ها می توانند گلابی بخورند

بله، سگ ها می توانند گلابی بخورند. گلابی یک میان وعده عالی است زیرا سرشار از مس، ویتامین C و K و فیبر است. پیشنهاد شده است که خوردن این میوه می تواند خطر سکته مغزی را تا 50 درصد کاهش دهد. فقط مطمئن شوید ابتدا هسته و دانه ها را جدا کرده اید زیرا دانه ها حاوی آثار سیانید هستند. از کنسرو گلابی که دارای قند زیادی است، صرف نظر کنید.

 

هندوانه : پوست و دانه ها ی هندوانه را برای سگ ها جدا کنید

بله، سگ ها می توانند هندوانه بخورند. مهم است که ابتدا پوست و دانه ها را جدا کنید، زیرا می توانند باعث انسداد روده شوند، اما گوشت هندوانه برای سگ ها بی خطر است. سرشار از ویتامین A، B-6 و C و همچنین پتاسیم است. 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، بنابراین راهی عالی برای کمک به هیدراته نگه داشتن سگ شما در روزهای گرم تابستان است.

 

هندان برای سگ | petlink

 

آناناس حاوی بروملین است برای سگ ها 

بله، آناناس برای سگ ها بی خطر است. چند تکه آناناس یک خوراکی شیرین عالی برای سگ است، به شرطی که ابتدا پوسته و تاج خاردار بیرونی آن برداشته شود. میوه استوایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. همچنین حاوی بروملین است، آنزیمی که جذب پروتئین ها را برای سگ ها آسان تر می کند.

 

تمشک :در حد اعتدال خوب است

بله، سگ ها می توانند تمشک بخورند. تمشک در حد اعتدال خوب است. آنها حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سگ ها عالی هستند. تمشک قند و کالری کمی دارد، اما فیبر، منگنز و ویتامین C بالایی دارند. تمشک مخصوصا برای سگ های مسن مفید است زیرا دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش تورم مفاصل در سگهای پیر کمک کند. با این حال، تمشک حاوی مقادیر کمی زایلیتول است بنابراین به سگ خود کمتر از یک فنجان تمشک دهید.

 

🔴⚫  نزدیک ترین دامپزشکی به شما کجاست؟ ⚫🔴

سبزیجات مناسب سگ ها 

در این قسمت با هم بررسی میکنیم که چه سبزیجاتی برای سگ ها مناسب است و از چه سبزیجاتی میتوانیم به سگ خود بدهیم با ما همراه باشید خیلی از افراد سوالات خیلی تخصصی پرسیده اند مثل اینکه آیا سبزی گشنیز برای سگ مفید است یا خیر! و یا آیا کرفس برای سگ مناسب است؟ هر چند خیلی سخت بود اما بالاخره تونستیم جواب این سوالات هم پیدا کنیم و تو این بخش برای شما بنویسیم ، شما هم اگر سوالی دارین کافیه در بخش نظرات همین مطلب بنویسید، خیلی زود جواب سوالتون رو خواهیم داد. 

 

هویج یک سبزی مناسب برای سگ 

سگ ها می توانند هویج بخورند. هویج یک میان وعده عالی کم کالری است که سرشار از فیبر و بتاکاروتن است ( هم برای خودمون هم برای سگمون 🤣 )  که ویتامین A تولید می کنه. بعلاوه، خرد کردن این سبزی نارنجی برای دندان سگ شما عالی و سرگرم کننده است که با توجه به بررسی هایی که کردیم  در بسیاری از غذاهای سگ هویج هم وجود داره .

 

كدو حلوايي برای سگ !!!

بله، کدو تنبل برای سگ ما مفیده در واقع کدو حلوایی یک انتخاب عالی و میان وعده بسیار سالم برای سگ است. علاوه بر کمک به پوست و موی سگ شما، برای هضم غذا عالی است و می تواند اسهال و یبوست را درمان کند. پیشنهاد میکنم حتما مطلب " دلایل ریزش موی سگ " را حتما بخونید خیلی میتونه بهتون کمک کنه . 

 کلم بروکلی

اما کلم بروکلی در مقادیر بسیار کم برای سگ ها بی خطر است و بهتر است به عنوان یک خوراکی گهگاهی سرو شود نه همیشه. کلم بروکلی برای سگ ها فیبر و ویتامین C بالایی دارد و چربی کم . با این حال، کم بروکلی کمی برای سگ ها ضرر دارد و یکی از سبزیجات مضر برای سگ ها محسوب میشود، گلچه های بروکلی حاوی ایزوتیوسیانات هستند که می تواند باعث تحریک معده خفیف تا  شدید در برخی از نژاد های سگ ها شود. علاوه بر این، ساقه های کلم بروکلی باعث انسداد مری می شوند.

 

کرفس برای سگ 

خوردن کرفس برای سگ ها بی خطر است. علاوه بر ویتامین های A، B و C، این میان وعده سبز ترد حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت قلب سالم و حتی مبارزه با سرطان است. کرفس همچنین برای برای خوشبو کردن نفس سگ نیز شناخته شده است. برای خواندن مطالب بیشتر درباره بهداشت دهان و دندان سگ، روی این مطلب کلیک کنید.

 

آیا سگ کرفس میخورد؟ |petlink

 

نخود فرنگی

بله، سگ ها می توانند نخود فرنگی بخورند. نخود فرنگی دارای چندین ویتامین، مواد معدنی و سرشار از پروتئین و فیبر فراوان است. می توانید به سگ خود به نخود فرنگی تازه یخ زده بدهید اما از دادن کنسرو نخود فرنگی با سدیم اضافه شده خودداری کنید.

سیب زمینی

سگها مجاز به خوردن سیب زمینی هستند ولی اگر سگ شما مستعد چاقیست یا دیابت دارد، از مصرف زیاد آن اجتناب کنید.

اسفناج

بله، سگ ها می توانند اسفناج بخورند، اما این یکی از بهترین سبزیجاتی نیست که بخواهید با سگ خود به اشتراک بگذارید. اسفناج سرشار از اسید اگزالیک است که توانایی بدن برای جذب کلسیم را مسدود می کند و می تواند منجر به آسیب کلیه شود. اسفناج شاید بهترین انتخاب برای سگ شما نباشد.

لوبیا سبز

سگها مجاز هستند که لوبیا سبز بخورند. لوبیا سبز خرد شده، بخارپز، خام یا کنسروی همگی برای سگ ها بی خطر هستند. لوبیا سبز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم و همچنین سرشار از فیبر و کالری کم است. اگر کنسرو لوبیا سبز را به سگ خود می دهید، محصولات کم نمک یا بدون نمک را انتخاب کنید.

 

خوراک لوبیا برای سگ ها  | petlink

 

کلم بروکسل

بله، سگ ها می توانند کلم بروکسل را بخورند. کلم بروکسل سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که برای انسان ها و سگ ها بسیار عالی هستند. با این حال، آنها را بیش از حد به سگ خود ندهید، زیرا آنها می توانند گاز زیادی در روده سگ شما ایجاد کنند.

کاهو

کاهو برای سگها بی خطر است. با توجه به اینکه 90 درصد کاهو از آب تشکیل شده است، محتوای غذایی کاهو تا حدودی کم است ولی منبع عالی فیبر است. با این حال، توجه داشته باشید که فقط به این دلیل که سگ شما می تواند کاهو بخورد به این معنی نیست که باید سالاد باقی مانده خود را به او بدهید! این می تواند شامل مواد دیگری مانند پیاز باشد که سمی است و سس سالاد نیز برای سگ مضر است. اما به طور کلی، اشکالی ندارد که هر از گاهی یک تکه کاهوی شسته شده را به سگ خود بدهید ولی مصرف زیاد آن ممکن است باعث اسهال در سگ شود.

ریحان

ریحان برای سگ شما درصورتیکه در مقادیر کم استفاده شود، مفید و بی ضرر است. ریحال ضد التهاب است و حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از بسیاری از انواع بیماری ها از جمله سرطان کمک می کند. ریحال می تواند سگ مضطرب شما را کمی آرام کند و درد آرتریت را کاهش می دهد.

سبزیجات  و میوه های ممنوعه برای سگ ها کدام است؟

سبزیجات و میوه هایی که برای سگها مضر هستند باید مورد توجه ما به عنوان سرپرست حیوان قرار گیرند. در ادامه به ذکر میوه ها و سبزیجات ممنوعه برای سگها می پردازیم.

پیاز

سگ ها هرگز نباید پیاز بخورند. پیاز، تره فرنگی و پیازچه بخشی از خانواده گیاهانی به نام آلیوم هستند که برای اکثر حیوانات خانگی به ویژه گربه ها سمی هستند. خوردن پیاز می تواند باعث پاره شدن گلبول های قرمز سگ شود و همچنین می تواند باعث استفراغ، اسهال، درد معده و حالت تهوع شود. مسمومیت ناشی از پیاز در سگ های ژاپنی مانند آکیتا و شیبا اینوس جدی تر است، اما همه سگ ها به آن بسیار حساس هستند.

گوجه فرنگی

سگ ها باید از گوجه فرنگی اجتناب کنند. در حالی که میوه رسیده گیاه گوجه فرنگی به طور کلی برای سگ ها بی خطر در نظر گرفته می شود، قسمت های سبز گیاه حاوی ماده ای سمی به نام سولانین است. در حالی که یک سگ باید مقدار زیادی از گیاه گوجه فرنگی را بخورد تا او را بیمار کند، اما بهتر است که گوجه فرنگی را حذف کنید تا خیالتان راحت باشد.

انگور

سگ ها هرگز نباید انگور بخورند. انگور و کشمش بدون توجه به نژاد، جنس و سن سگ برای سگ بسیار سمی هستند. در واقع، انگور آنقدر سمی است که می تواند منجر به نارسایی حاد کلیوی شود. همیشه مراقب این میوه خطرناک برای سگ ها باشید.

 

به سگ انگور بدیم ؟ | petlink

 

گیلاس

سگ ها نباید گیلاس بخورند. به استثنای قسمت گوشتی اطراف دانه، گیاهان گیلاس حاوی سیانید هستند و برای سگ ها سمی هستند. سیانید انتقال اکسیژن سلولی را مختل می کند، به این معنی که سلول های خونی سگ شما نمی توانند اکسیژن کافی دریافت کنند. اگر سگ شما گیلاس خورده است، مراقب مردمک های گشاد شده، مشکل در تنفس و قرمزی لثه ها باشید، زیرا ممکن است نشانه هایی از مسمومیت با سیانید باشد.

آووکادو

در حالی که آووکادو ممکن است یک میان وعده سالم برای صاحبان سگ باشد، به هیچ وجه نباید به سگ ها داده شود. پوست و برگ‌های آووکادو حاوی پرسین است، سمی که اغلب باعث استفراغ و اسهال در سگ‌ها می‌شود. داخل گوشتی میوه به اندازه بقیه گیاه پرسین ندارد، اما همان مقدار نیز همچنان برای سگ ها بسیار زیاد است.

 

آووکادو برای سگ | پت لینک حامی حیوانات

 

مارچوبه

در حالی که مارچوبه لزوما برای سگ ها خطرناک نیست، اما دادن آن به سگها واقعاً فایده ای ندارد. خام خوردن آن خیلی سخت است، و زمانی که آن را بپزید تا به اندازه کافی نرم شود تا سگ ها بخورند، مارچوبه مواد مغذی موجود را از دست می دهد.

قارچ

سگ ها باید از قارچ اجتناب کنند. قارچ های وحشی می توانند برای سگ ها سمی باشند. قارچ های سفید شسته شده از سوپرمارکت ممکن است خوب باشد، اما بهتر است که کلا قارچ را از غذای سگ خود حذف کنید.

 

سبزیجات مضر برای سگ ها

در بین سبزیجاتی که در بالا مطالعه کردین متوجه شدین که برخی از سبزیجات مانند کلم بروکلی را بهتر است کمتر به سگ ها بدهیم چرا که خیلی برای آنها مفید نیست ، یا برای مثال دلیلی ندارد که به سگ خود مارچوبه دهید. همچنین مصرف پیاز، سیر، پیازچه و تره‌فرنگی هم برای سگها میتواند باعث افزایش ضربان قلب و تنفس شود

میوه های ممنوع برای سگ

اگر بخواهیم به طور خلاصه، میوه‌های مضر برای سگها را بیان کنیم و دلیل آن را در نظر بگیریم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انگور و کشمش به دلیل احتمال آسیب به کلیه، یک میوه مضر برای سگ ها محسوب میشوند. این میوه‌ها را از دسترس سگ خود دور کنید
  • دانه‌های سیب اگر به تعداد زیاد مصرف شوند، برای سگها سمی و مضر هستند. هرچند که خود میوه سیب بدون دانه، برای سگها به عنوان میان وعده، مناسب است بنابراین دانه سیب را جدا کنید .
  • هسته، برگها و ساقه زردآلو برای سگها ضرر دارد و مصرف آن ممکن است باعث نارسایی تنفسی و مرگ شود. ولی خود میوه زردآلو برای سگها بی خطر است.
  • میوه‌های خشک شده به دلیل قند بسیار بالا، برای سگها توصیه نمیشوند
  • برگ، میوه، پوست و هسته آووکادو به دلیل وجود ماده ای به نام پرسین میتواند باعث ایجاد اسهال و استفراغ در سگها شودمیوهای ممنوعه شامل انگور، کشمش، آووکادو، گیلاس و گوجه فرنگی خام می باشد. همینطور هسته و دانه های سفت تمامی میوه ها برای سگها مضر و سمی است.

چگونه سبزیجات برای سگ ها مصرف کنیم ؟

نحوه مصرف سبزیجات برای سگ ها  هم مهم است. شما میتوانید سبزیجات را به صورت خام یا پخته و حتی تکه های یخ زده برای سگ خود مصرف کنید. این بستگی به ذائقه و سلیقه سگ شما دارد در هر حال زمانی که میخواهیم گیاهی را انتخاب کنیم علاوه بر دانستن مصرف یا ممنوعیت مصرف گیاه مورد نظر، لازمه آن گیاه مورد علاقه سگ شما باشد. ولی پختن خیلی زیاد سبزیجات میتواند بسیاری از ویتامین های آنها را از بین ببرد. شاید بخارپز کردن سبزیجات بهترین روش استفاده آن برای سگ باشد. البته مصرف خام سبزیجات مجاز هم در صورتیکه شسته شده باشند معمولا بلامانع است. اگر برای اولین بار از سبزیجات خاصی برای سک خود استفاده می کنید، به تغییرات گوارشی او حساس باشید. اگر متوجه مشکلی مانند درد، اسهال، یبوست و ... در سگ خود شدید، ممکن است آن خوراکی برای سگ شما مناسب نباشد. همچنین سبزیجات پخته معمولاً راحت تر هضم می شوند.

 

رفع یبوست سگ ها  | petlink

 

چگونه به سگ خود سبزیجات بخورانید؟

نحوه خوراندن سبزیجات به سگ ها نیز یکی از چالش های ما محسوب می شود. برخی از سگها به خودی خود عاشق خوردن برخی از میوه ها و سبزیها هستند ولی برخی از سگهای بد غذا، ممکن است سبزیجات را از ظرف غذای خود جدا کرده و کنار بگذارند! درنظر داشته باشید که مقدار پروتئین در غذای سگ باید بیشتر از سبزیجات باشد. میتوانید سبزیجات پخته را له کرده و به صورت پوره، با بخش پروتئینی غذای سگ خود مخلوط کنید و در اختیار او قرار دهید. همچنین قطعه های کوچک میوه های یخ زده را برای سگ خود امتحان کنید. برخی از سگها علاقه به جویدن هویج خام دارند. این کار علاوه بر سرگرم کردن حیوان، به تمیز شدن دندانهای او نیز کمک می کند. سگها را از تولگی به خوردن سبزیجات در کنار غذا عادت دهید.

 

خوراندن سبزیجات به سگ ها | پت لینک

 

سوال ها در رابطه با اینکه آیا سگ ها هم سبزی میخورند :

این بخش برای شماست ، کاربران عزیز پت لینک همه ما حامی حیوانات هستیم و همیشه در تلاشیم اطلاعات جدیدی کسب کنیم تا هر چه بهتر بتونیم از حیوانات نگهداری کنیم در قسمت دیدگاه ها میتونید سوالات خودتون رو مطرح کنید و من سعی میکنم در کوتاه ترین زمان پاسخ سوال شما را ارسال کنم.

سگها به چه گیاهانی علاقه مند هستند؟

میتونیم سگ ها را در گروه حیوانات همه چیز خوار قراردهیم، راستش اونطور که ما فکر میکنیم سگها فقط گوشت دوست ندارند! بلکه به خوردن گیاه هم علاقه مند هستند. حالا با توجه به این موضوع که این حیوان  را میتوانیم یک حیوان همه چیز خوار در نظر بگیریم لازمه رژیم غذایی مناسبی براشون تهیه کنیم که شامل سبزیجات و گوشت ها است. اما در بین گیاهان و سبزیجات برخی برای این حیوان مفید و برخی دیگر ⚠️سمی و ممنوعه است که در این مقاله با این موراد آشنا شدین

❓انواع سبزیجات و میوه های مناسب برای سگ ها کدامند؟

همانطور که در بالا گفتیم   سیب، موز، طالبی، خیار، انبه، پرتقال، هلو، گلابی، آناناس، تمشک، توت فرنگی، هندوانه، هویج، سیب زمینی، اسفناج، نخود فرنگی، کرفس، لوبیا سبز، کدو حلوایی و کلم برکلی برای سگها مجاز و مفید است . 

❓آیا می توانم به سگم سبزیجات مخلوط بدهم؟

بله شما میتوانید با توجه به ذائقه سگ خود، از سبزیجات مخلوط در غذای او استفاده کنید. هویج و نخود فرنگی از بهترین انتخابها هستند.

❓آیا مصرف میوه و سبزیجات برای سگ و گربه مجاز است ؟

در صورتیکه میوه و سبزی موردنظر شما در لیست سبزیجات و میوه های مجاز برای سگ ها و گربه ها باشد، میتوانید به اندازه و نه خیلی زیاد، از آن ها به عنوان میان وعده یا همراه با وعده غذایی سگ و گربه، استفاده کنید.

❓سگ ها چه میوه هایی میخورند؟

این کاملاً به سلیقه سگ شما بستگی دارد ولی حتماً قبل از دادن هر میوه ای، از مجاز بودن آن میوه برای سگ اطمینان حاصل کنید.

❓آیا کاهو برای سگ مناسب است ؟

مصرف کاهوی شسته شده در مقادیر کم برای سگ بلامانع است.

❓آیا سگ ها کلم میخورند؟

آیا سبزی ریحان برای سگ ها مناسب است؟ همانگونه که توضیح دادیم، مصرف به اندازه سبزی ریحان که به خوبی شسته شده باشد برای سگ مشکلی ایجاد نمی کند.

❓از چه سنی به گربه و سگ میوه بدهیم؟

توله سگ و بچه گربه از زمانی که از شیر گرفته شده و غذا خوردن را شروع می کنند میتوانند خوردن سبزیجات و میوه های مجاز برای سگ و گربه را شروع کنند. ولی چون دستگاه گوارش بچه گربه و توله سگ حساس تر و ضعیفتر است، توصیه می شود حتما از سبزیجات پخته برای آنها استفاده کنید.

❓چرا گربه سبزی میخوره؟

گربه ها در طبیعت گاهی اقدام به خوردن علف می کنند. احتمالاً دلیل این اقدام، کمک به حرکت گلوله های مو در لوله گوارش یا بالا آوردن آنهاست. گربه ها هنگام لیسیدن خود مقدار قابل توجهی از موهای خود را بلعیده و باید آنها را دفع کنند. خوردن علف احتمالاً به این دفع کمک می کند.

❓ریحان برای سگ مفید است یا ضرر دارد؟ 

بله، سگ ها می توانند ریحان بخورند. ریحان مانند گشنیز یک بی خطر برای سگ است و می توان آن را به صورت تازه یا خشک به آنها داد ولی مثل همیشه اعتدال مهم است. مصرف بیش از اندازه سبزیجات، میتواند سلامت گوارش سگ را به هم بریزد.

❓آیا شوید برای گربه ضرر دارد؟

شوید برای گربه ها غذای سمی نیست. در واقع، حاوی تعدادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که می تواند به بهبود رژیم غذایی گربه شما کمک کند. در برخی موارد، شوید همچنین می تواند به مشکلات قند خون گربه شما کمک کند.

اگر می‌خواهید به گربه‌تان شوید دهید و اگر او از طعم شوید در غذایش استقبال می کند، مطمئن شوید که فقط برگهای گیاه را به گربه بدهید، زیرا هضم ساقه‌های سفت‌تر سخت است. مقداری برگ شوید تازه را مستقیماً در غذای معمولی گربه خود بپاشید.

❓آیا گوجه برای گربه ضرر دارد؟

پاسخ این سوال یک بله یا نه ساده نیست. این احتمال وجود دارد که سیستم گوارشی گربه شما گوجه فرنگی را، چه خام و چه پخته، تحمل نکند. اسیدیته گوچه فرنگی بالاست و ممکن است برای گوارش حیوان مشکل ایجاد کند. 

اگر حیوان خانگی شما سعی می کند برگ یا ساقه یک گیاه گوجه فرنگی را بخورد، باید فورا مداخله کنید. همین امر در مورد میوه گوجه فرنگی نارس نیز صدق می کند. 

به غیر از میوه‌ها، برگ‌ها یا ساقه‌های نارس، گوجه‌فرنگی می‌تواند به اشکال زیر برای گربه‌ها مضر باشد:

  • سس گوجه
  • سوپ گوجه فرنگی
  • آب گوجه فرنگی شرکتی که در فروشگاههای عرضه می شود
  • سس های مبتنی بر گوجه فرنگی 
  • هرگز هیچ یک از موارد ذکر شده در بالا را به گربه خود ندهید!
  • سس کچاپ و سایر سس های گوجه فرنگی فرآوری شده، علاوه بر مواد نگهدارنده، دارای ادویه و چاشنی هستند که می تواند واکنش آلرژیک یا سمی ایجاد کند.
برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" من هر کاری میکنم سگ من میوه ای نمیخوره ایا راهی داره میوه دادن به سگ ؟ "

" به نظرم سبزیجات مهم تر از میوه ها هستن برای سلامتشون. من خودم همیشه توی مرغ سگم هویج و گوجه می پزم. بعد با چنگال له می کنم که نتونه جدا کنه، قاطی مرغ پرپر شده و برنجش، بهش میدم. اینم بگم که سگم امسال 18 سالش شده ;) یعنی رژیم غذاییش جواب داده برای سلامتیش! عدس پلو هم گاهی براش درست میکنم و با مرغ بهش میدم. "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400