علت خارش بدن سگ | دلایل قرمزی پوست و خارش در سگها
دلیل خارش و جوش در بدن سگ چیست|  پت لینک

دلیل خارش و جوش در بدن سگ چیست؟

مدت مطالعه 7 دقیقه

دلیل خارش و جوش در بدن سگ چیست؟ این سوالیه که خیلی از سرپرستان سگ وقتی می بینند سگشان بیش از اندازه بدن خود را میخاراند با آن مواجه میشوند و میخواهند پاسخش را بدانند، اول از همه باید بگیم که خارش بدن سگ مثل همه ی جانداران یک اتفاق کاملا طبیعیه، البته نه وقتی بیش از اندازه و بصورت مکرر تکرار بشه!!! که در اینصورت تبدیل میشه به علامت یک بیماری بنابراین " خاروندن پوست در سگ ها  یک بیماری نیست بلکه میتونه یکی از علائم بیماریهای پوستی سگ باشه" و به همین دلیل لازمه وقتی این مشکل تکرار میشه حتما سگ خودتون را نزد دامپزشک ببرید 🏥، در این مقاله از پت لینک تلاش کردیم به اصلیترین دلایل خارش در سگ ها اشاره کنیم، پس اگر نگران سلامتی سگ خودتون هستید با ما همراه باشید.

فرقی نداره به دنبال کدوم مراکز یا خدمات برای سگ یا حیوان خانگی خودتون میگردید، در هر کجای ایران که سکونت دارید کافیه به صفحه ی کاملترین لیست دامپزشکی ها در سایت پت لینک سر بزنید و با فیلتر کردن محل زندگی و خدمت مورد نظر، لیستی از مراکز و خدمات مرتبط با خواستتون را ببینید.

در این مقاله چه خواهیم خواند؟

آیا بدن سگ من خارش داره؟

گفتیم که خارش بدن سگ اگر بیش از اندازه باشد غیر معمول بوده و میتواند نشان از یک بیماری پوستی یا مشکلی در بدن سگ باشد که تشخیص و درمان آن حتما به تخصص یک دامپزشک نیاز دارد.

خاراندن که خودش میتونه نشان دهنده و یکی از علائم خارش در بدن سگ باشد گاهی اوقات با علامتهای دیگری مثل لیس زدن بخشی از بدن، قرمزی یا جوش بر روی پوست، جویدن یا دندان زدن به بدن، گاز گرفتن قسمتهای مختلف بدن یا مالش سر و بدن به مبل یا فرش همراهه، در واقع اگر هر یک از این علائم را در سگ خودتون مشاهد کردید باید بدانید سگ در سر و بدن خودش خارش داره و باید دلیل آن را پیدا کرده و به درمانش کمک کنید.

آیا بدن سگ من خارش داره؟ | واکسن خارش سگ

دقت داشته باشید اگر خارش سر یا گوش سگ بیش از 5 بار در روز و با علائم ذیل همراه باشد اصلا نباید آن را نادیده بگیرید.

  • درد
  • جوش
  • قرمزی پوست
  • تغییر رنگ موها
  • ضخیم یا تیره شدن پوست
  •  زخمی کردن حیوان با گاز گرفتن خودش
  •  ریزش مو و کچلی در بخشهای مختلف سر و بدن

 

علت خارش و قرمزی پوست سگ (چرا بدن سگم میخاره؟!)

🐶 چرا سگم خارش داره؟ دلیل خارش بدن سگ چیه؟ در واقع علتهای مختلفی میتواند باعث خارش بدن سگ شود این خارش میتونه فقط در یک بخش بدن یا در قسمتهای مختلف ایجاد شود. ما در ادامه مهمترین علل خارش بدن سگ را برای شما آورده ایم.

علت خارش دم سگ چیست؟ 

یکی از سوالات رایجی که برای صاحبان سگ ها معمولا پیش میآید این است که چرا سگ به طور مداوم دم خود را میخوارونه و علت خارش دم چیست؟ موضوعی که مشاهده شده این است که معمولا خارش دم میتونه به دلیل گاز گرفتن خود حیوان و اگزمای پوستی باشه، در چنین مواقعی معمولا دامپزشک آنتی بیوتیک و پماد تجویز میکند. همچنین ممکنه علاوه بر خارش دم شاهد ریزش موی دم حیوان باشیم در چنین مواقعی بهتون توصیه میکنم حتما سگ خود را به دامپزشک نشان دهید. 

 

انگل پوستی در سگ (از کجا بفهمم سگم انگل پوستی داره؟)

یکی از مهمترین دلایل خارش سر و بدن سگ، انگلها هستند در واقع انگل شامل کک، شپش، جرب و کنه بوده که یا در سطح پوست یا چسبیده به ریشه ی موی سگها زندگی میکنند و باعث ریزش مو یا خارش سر و بدن سگ میشوند.

کک ها: یکی از مهمترین انگلها هستند و میتوانند خیلی سریع در سطح پوست تکثیر بشن، اگر ککها را با چشمتون نمی بینید فکر نکنید که وجود ندارند شما نمیتونید این موجودات ریز که لای موهای سگ پنهان شده اند ببینید. این حشرات با قدرت رشد و تکثیر بالایی که دارند تخم ریزی هم میکنند و عمر هر کدومشون هم به 100 روز میرسه، کک میتونه سگ شما را نیش هم بزند و در برخی مواقع علاوه بر خارش پوست موهای ناحیه ی نیش زده ریخته و احتمال دارد سگ به بیماری درماتیت هم مبتلا شود.

کنه ها: یکی دیگر از انواع انگلهای پوستی کنه ها هستند که به بدن و سر سگ چسبیده و خون او را می مکند، شما میتوانید کنه ها را از جای قرمزی و گزیدگی آنها بر روی بدن سگ متوجه شوید. وقتی سگ خودتان را برای پیاده وری بیرون میبرید کنه میتواند به بدن او چسبیده و آنقدر از خون حیوان تغذیه کنند تا حسابی سیر شده و آنوقت حیوان را رها کند، این حشرات میتوانند ناقل بیماریهای مختلفی هم باشند.

 

انگل پوستی در سگ | خارش گوش سگ

 

هیره یا مایت: یکی دیگر از انگلها هستند که باعث خارش پوست سگ شما شده و این موجودات ریز در گروه کنه ها قرار دارند و موجب جرب یا گال سگ هم میشوند.

شپش سگ: شپش یکی دیگر از انگل هایی است که باعث خارش شدید پوست میشه طوریکه ممکنه آن بخش دچار زخم و خونریزی هم بشه، شپشها انواع مختلفی دارند و متاسفانه تا زمانی که تکثیر نشده و تعدادشون خیلی زیاد نشده شاید به سختی متوجه آن بشوید. معمولا شپش به مو و پوست حیوان آسیب میرساند و در زیر موها، کشاله ی ران، دم و اطراف سر و گردن حیوان دیده میشود.

 

آلرژی غذایی در سگها

از دیگر دلایل رایج خارش بدن سگها، آلرژی یا حساسیت غذایی است. این مشکل علاوه بر خارش ممکنه با علائم دیگری مثل مشکلات گوارشی (اسهال و استفراغ) همراه باشد برای همین است که شما باید بدانید که برخی داروها، سویا، شیر، گوشت گاو 🍖 یا حتی نان از غذاهایی است که شاید سگ شما به آن ها آلرژی داشته باشد.

در واقع برخی از سگها به فرآورده های پروتئینی حساسیت دارند و این آلرژی خودش را در قالب خارش سر و بدن سگ نشان میدهد و برای همین شما باید در رابطه با غذا دادن به سگ خود محتاط باشید و بهتر است در صورت وجود علائم آلرژی مانند خارش زیاد گوش و بدن در این خصوص حتما یا یک دامپزشک هم مشورت کنید.

📌 اگه نمیدونید چه غذایی برای سگتون مناسبه و کدوم غذاها رو نباید بهش بدین بهتره مقاله ی "رژیم غذایی سگ، چه غذایی به سگمان بدهیم؟" را از دست ندهید، ما تمامی خوراکی های مفید و مضر برای سگ را در این مقاله برای شما آورده ایم.

آلرژی غذایی در سگها  | درمان آلرژی در سگها

حواستان باشد که آلرژی سگ مثل ما انسانها میتونه با علائمی مثل عطسه یا آبریزش بینی هم همراه باشه اگر سگ شما در فصول خاصی دچار این مشکل میشود احتمال حساسیت فصلی وجود دارد اما اگر دائما دچار این مشکلات است احتمالا به خوراکیها یا موادی که در محیط زندگی اش هست آلرژی دارد. در کل آلرژی و حساسیت سگ میتونه بر اثر نیش حشرات، آلرژی به مواد حساسیت زا، آلرژی به غذا یا دارو ایجاد شود.

اگر سگ شما با مواد شیمیایی، شوینده ها، الکل، وایتکس، سموم حشره کش یا... در تماس باشد هم امکان اینکه دچار حساسیت پوستی و در نتیجه خارش شود بسیار است. توجه داشته باشید که خارش پوست و وجود جوش بر روی بدن سگ یکی از علائم واکنشهای آلرژیک به خوراکی یا مواد مختلف است.

 

خشکی پوست سگها

یکی دیگر از دلایل خارش پوست سگ خشکی و هوای سرد است، البته بعضی از شامپو و صابونها هم میتونند باعث خشکی پوست سگ شوند. بهتره در این شرایط برای سگ خود از اسپری ضد خارش سگ یا شامپوهایی که مناسب پوستهای خشک است استفاده کنید. لطفا و حتما سگها را زودتر از دو هفته (ترجیحاً سه هفته یکبار) یکبار حمام نبرید و با کف نشویید. این کار اصلا به نفع سلامت پوست و موی سگ شما نیست.

 

عفونت پوستی در سگ

خارش پوست سگ میتونه به دلیل عفونتهای مختلف قارچی، باکتریایی و انگلها ایجاد شود. معمولا وقتی سگ دچار عفونت پوستی میشود علاوه بر خارش علائمی مثل پوسته شدن پوست، ترشحات چرکی، ریزش مو و... هم بروز پیدا میکند. عفونت میتواند باعث بیماری درماتیت یا گاهی اوقات زخم و کچلی شود و نیاز به درمان فوری دارد. هرچه عفونت در سطح پوست سگ گسترده تر شود، درمان سخت تر و طولانی تر خواهد بود

عفونت پوستی در سگ | دانه های قرمز روی پوست

 

مشکلات هورمونی سگ میتواند منجر به خارش سر و بدن شود

بعضی از بیماریهای هورمونی مثل کوشینگ یا پرکاری غدد فوق کلیوی یا کم کاری تیروئید باعث میشه موهای حیوان نازک و کم پشت شده و سگ احساس خارش شدید در سر و بدن خود داشته باشد. بهترین روش برای رفع این مشکل مراجعه به دامپزشک و درمان جدی برای تعادل هورمونها است.

 

درماتیت آتوپیک سگها

درماتیت آتوپیک در واقع یک واکنش آلرژیک به محیط بوده و معمولا نژادهای باکسر، بولداگ، تریر و... بیشتر با آن مواجه میشوند. در این عارضه سگ تمامی بدنش را خارانده یا لیس میزند، معمولا درماتیت آتوپی بیش تر پاهای سگ را درگیر میکند در واقع علف های هرز، گرد و خاک و گرد درختان از عواملی هستند که باعث بروز حساسیت در سگ ها میشوند.

معمولا دامپزشک از طریق انجام آزمایشهای مختلف خون می تواند  تشخیص دهد که سگ به کدامیک از این عاملهای حساسیت زا واکنش آلرژیک نشان داده است.

 

درماتیت آتوپیک سگها | جوش روی پوست سگ پت لینک

عوامل ژنتیکی

🐩 برخی از نژادهای سگ مثل باکسر، پاگ، پودل و بولداگ به دلیل چین های زیاد پوستی و تجمع باکتری در این لایه ها، پوست حساسی دارند و به همین دلیل بیشتر دچار خارش و عفونت میشوند و این خارش پوست حیوان در فصل گرم بیشتر هم خواهد شد.

 

خارش بدن سگ بعد از اصلاح

برخی از صاحبین سگ فکر میکنند که با گرم شدن هوا باید موهای سگشان را کاملا کوتاه و کچل کنند که ما به شما میگوییم این تصور اشتباهی است، در واقع کوتاه کردن کامل موهای سگ  می تواند باعث از دست رفتن تعادل دمای بدن سگ، آفتاب سوختگی و در نتیجه خارش پوست و بدن سگ شود. توصیه می کنیم در فصل گرم حتماً موی سگ را کوتاه کنید ولی با شماره صفر نزنید در مقاله نکات اصلاح موی سگ به صورت کامل برای شما باید ها و نباید های کوتاهی موهای سگ ها را توضیح داده ایم 

خارش بدن سگ بعد از اصلاح | بیماری های سگ petlink

 

راهکارهای درمان خارش در سگ چیست

همانطور که گفتیم خارش و جوش در بدن سگ دلایل مختلفی دارد که بهترین روش تشخیص و درمان آن را باید به یک دامپزشک مجرب واگذار کنید تا با معاینه و انجام آزمایشهای مختلف دلیل خارش بدن سگ را تشخیص و آن را درمان کند، امروزه افراد بسیاری درمان خانگی خارش بدن سگ مانند شستشوی سگ با روغن نارگیل، سرکه سیب، عسل و... را پیشنهاد میکنند که ما در پت لینک این روشها را به شما توصیه نمیکنیم و پیشنهاد میکنیم برای درمان حتما سگ خودتون را نزد دامپزشک ببرید.

راهکاری برای از بین بردن کنه و سایر انگلهای پوستی

اگر تعداد کمی باشند می تواند یکبار شستشو با شامپو لیندان که از داروخانه های انسانی تهیه می شود، باشد. ولی اگر آلودگی زیاد و گسترده باشد ممکن است دامپزشک در کنار شستشو با شامپوی ضد حشره، تزریق داروی آیورمکتین با دوز مناسب سگ را نیز یک مرتبه یا به صورت هفتگی برای 3 یا 4 هفته انجام دهد. همینطور درصورت بروز عفونت، آنتی بیوتیک تجویز خواهد شد. خواهش ما از ما این است که خوددرمانی انجام نداده و از دامپزشک کمک بگیرید.

 

سوالات متداول در رابطه با خارش بدن سگ

در ادامه به سوالات رایج شما در خصوص خارش بدن سگها پاسخ داده ایم:

چرا سگ دمش را میخارونه؟

خارش دم سگ هم میتونه به دلایل مختلفی که ذکر کرده ایم ایجاد شود، اگر خارش دم سگ به دلایل بالا نبود شاید سگتان دم خودش را گاز گرفته، بعضی اوقات پیش می آید که سگ بازیگوشی کرده و به دنبال دم خودش چرخیده تا آن را گاز بگیرد معمولا بر اثر گاز گرفتگی، دم حیوان زخم شده و خارش خواهد داشت. ولی جرب هم میتواند در آن نواحی باعث خارش شود.

چرا زیر شکم سگم جوش زده؟

جوشهای زیر شکم سگ میتواند یک اختلال خوش خیم باشد و بیش تر نژادهایی با موی کوتاه به آن دچار میشوند در واقع این مشکل به دلیل تحریک فولیکولهای مو ایجاد شده و معمولا با خارش و درد همراه است. ولی بهتر است این جوشها را زیرنظر داشته و درصورت تغییرات و اذیت شدن حیوان، حتما دامپزشک را در جریان بگذارید.

کدام پماد برای خارش پوست سگ تجویز میشود؟

تجویز دارو باید توسط دامپزشک صورت بگیرد شاید دامپزشک استفاده از داروی ضد خارش سگ با نام پماد تریامسینولون و استفاده ی موضعی از این پماد برای بخش های مختلف بدن سگ را پیشنهاد کند ولی لطفا خوددرمانی نکنید چون ممکن است بیماری پوستی حیوان را حتی وخیم تر کند.

 

حرف درگوشی پت لینک:

ما در پت لینک تمام تلاش خودمون را میکنیم تا شما بتونید بهتر از حیوانات دلبندتون مراقبت کنید و برای همواره مطالب آموزشی مفید و کاربردی را در اختیارتون قرار میدهیم. اگر شما هم به سلامت حیوان خانگی خودتون اهمیت میدهید که قطعا هم همینطوره بهتره همین الان براش یک پلاک گردنی کیوآر کد تهیه کنید تا اگر خدایی ناخواسته حیوان خودتون را گم کردید خیلی راحت بتونید پیداش کنید. این پلاک های گردنی ایده ی پت لینکیها برای مراقبت بیشتر از حیوانات دوست داشتنیه که میتونید اطلاعات بیشتر در مورد آن را با کلیک بر صفحه ی پلاک کیو آر کد  به دست آورید.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" بیشتر مواقع خارش پوست حیوانات برای رهایی از شر حشراتی مثل کک می باشد به نظرم هر کسی که از حیوانات خانگی نگهداری میکنه بهتره در کنار نظافت مکرر حیوان و محل زندگیش حتما یک دستگاه حشره کش تارپادام هم توی خونه داشته باشه حیوان با خارش ککها رو از خودش دور می کنه اما اونها توی محل زندگی پخش میشن و دوباره خودشون رو به میزبان می رسونند "

" سگ که توله هاش تقریبا 40روزه هستنن خیلی خیلی خودشون رو میخارانند و همشون کلا یکسره میخارانند همه بنشونو جوری که دیگه کلافه میشن و یکسره زوزه میکشن حتی حموم هم بردمشون چنبار ولی همون "

" دوست عزیز. این کوچولوها ممکنه به جرب یا قارچ مبتلا باشن یا انگل پوستی داشته باشن. میشه لطفا به دامپزشک نشونشون بدید؟ خارش بسیااااااار عذاب آوره و اگر ادامه پیدا کنه زخم میشه پوستشون و بیماریهای قارچی و عفونت ها هم در اون ناحیه منتشر میشن. هرچه زودتر برای درمانشون اقدام کنید، درمان ساده تره. بعد از تشخیص درست، ممکنه با یه دارو یا شامپوی ساده حل بشه. ممنون که بهشون رسیدگی میکنید. "

" سلام وقت بخیر من یک سگ حمایتی رو به سرپرستی گرفتم که امروز تقریبا چهل روزش شد دکتر بردم واکسن زدم قرص انگل دادم.. زیر شکمش رو خیلی میخارونه تغذیه ش شیرخشک مخصوص سگ بوده زیرشکمش جوش های نارنجی زده وخشکه خیلی میتونین کمکم کنین از نگرانی دربیام؟ "

" سلام دوست عزیز. واقعا اگر بخواید کمک اصولی به حیوون بکنبد باید از دامپزشک حاذق کمک بگیرید. من اگر دلیل درستش و درمانش رو می دونستم حتما بهتون می گفتم ولی واقعا نمیدونم. ولی میدونم که باید براش یه کاری کرد. ضمنا ممنون که به جای خریدن، به سرپرستی گرفتید "

" سلام یه سگ دارم با یک ماده جفت گیری کرده اونجا باسه تا سگ دعوای خیلی شدیدداشت بعدازدوروزسگم نمیتونست بلند بشه الان بلند شده پاهای عقبشکج وکوله شدن دکت میگه با چوب زدنش الانم خودشو خیلی میخارونه موهای بدنش رفته کله بدنش قرمز وسیاه شده اگر کسی میدونه درمانش چیه ممنون میشم "

" دوست عزیز، شما به عنوان سرپرست یه حیوون مسئول امنیتش هستید. حالا هر اتفاقی که افتاده خوااااااااااااهش میکنم برسونیدش دامپزشکی. شاید شکستگی داره، حیوون درد و رنج داره. خواهش میکنم ببریدش دامپزشکی. این موارد چیزی نیست که کسی برای شما کامنت راهنمایی بذاره و بتونه به حیوون کمک کنه. منتظر خبر خوب از بردنش پیش دامپزشک و درمانش هستم. ممنون "

" با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز بنده سگم که مثل بچه ام دوستش دارم چند ماهه دچار خارش بدن شده و به مدت یکماه تحت نظر دامپزشک درمان بیماری جرب را انجام دادم در صورتی که این بچه را خودم فهمیدم جرب نداره باز درمانش را کامل کردم و چهار نوبت دامپزشک در هر نوبت دو تا امپول به این بچه زد وهر بار که امپول را میزد حدود دو روز بدن این بچه از خارش می افتاد باز بعد دو روز خارش شروع میشد دکتر فرمودند شاید حساسیت باشد ما عواملی که فکر میکردیم و دکتر گفتند باعث حساسیت بود رو از بچه ام رفع کردیم اما همچنان بدن خودش رو می خاراند حتی دکتر گفتند پوستش خشک است ک من با روغن نارگیل چرب کردم در هر سایت هم یک روش درمان تجویز میشود گفتند برای ضد عفونی پوست از سرکه سیب با ترکیب نصف سرکه و نصف اب استفاده کن باز هم تاثیری نداشت و حالا چهار پنج ماه است که هر وقت این بچه خودش رو می خاراند انگار گوشت بدن من را میکند و نمی دونم چه خاکی تو سرم بریزم ایا اسپری ضد خارش برایش مفید است و چند بار در روز میتوانم از اسپری استفاده کنم و ایا لیس زدن دست وپا موقع استفاده اسپری ضرر ندارد چون این بچه هم پنجه هاشو و دست وبدنش رو لیس میزند و گاز گاز میکند و پشت کمرش رو هم گاز گاز میکند "

" با سلام سگ من چند روزی هست که مدام گوشش رو میخارونه و داخل گوشش مشکل نداره ولی قسمت بیرونی گوشش دوسه تا جوش خیلی ریز داره که مدام اینارو میخارونه و گهگاهی پنجه هاش رو هم لیس میزنه لطف کنید اگر موردی به ذهنتون میرسه راهنمایی کنید "

" دوست عزیز، میتونه قارچ یا جرب یا حساسیت غذایی باشه.. چرا به دامپزشک نشونش نمیدید؟ هرچه زودتر درمان بشه هم برای خودش و هم برای شما به جهت زمان دوره درمان، بهتره "

" با سلام و خسته نباشید سگ من مدت طولانی هست که درگیر خارش هستش متاسفانه! بار ها پیش دکتر های مختلف بردم و درمان های مختلف صورت گرفته ولی متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده! در همه جای بدنش به شدت خارش داره ، لای پنجه هاش و بدنش قرمز و پوسته پوسته هستش... آزمایش های لازم و نمونه برداری هم انجام شده اما مشکل رو نفهمیدن... فقط میگن شاید آلرژی باشه! ما همه چیزو از درو برش حذف کردیم و فقط غذای هایپوآلرژیک بهش میدیم ولی متاسفانه هنوز که هنوزه بعد از 2 سال دوندگی و درمان به هیچ نتیجه ای نرسیدیم "

" سلام چقدر ناراحت کننده. Javad Khoshnegah (@dr.javadkhoshnegah) این پیج رو در اینستاگرام دیدم که گویا فوق تخصص آلرژی و پوست حیوانات هستن. میخواید از ایشون هم نظری بگیرید؟ "

" سلام خدمت شما.. من سگم پشت آرنج های دستشو خیلی میخارونه درحدی ک خونی می‌کنه دستشو و اینکه کمی هم تورم داره و مثل خشکی شده خیلی اذیته و منم واقعا نگرانشم و نزدیکای من دامپزشکی نیس خواهش میکنم کمکم کنید. "

" سلام. وقتتون بخیر. ممکنه به جرب مبتلا شده باشه. باید پزشک دلیلش رو بررسی کنه. ولی اگر جرب خفیف باشه هفته ای یکبار شستن با شامپو لیندان (به مدت 1 ماه) که از داروخانه انسانی قابل تهیه هست میتونه بهش کمک کنه. ولی اگر دلیلش چیز دیگه ای باشه یا جرب پیشرفته باشه نیاز به تزریق دارو یا درمانهای دیگه داره. کاش میتونستید به دکتر نشونش بدید "

" درود بر شما ، ممنون از اطلاعات خوبی که به اشتراک گذاشتید ، علت ریزش موی بدن سگ به همراه خاروندن چیه ؟ سگ من سه هفته میشه که مدام بدنش رو میخارونه و هر بار هم کلی مو از بدنش کنده میشه "

" سلام میتونه دلیلش نوعی حساسیت و اگزمای پوستی باشه بهتون توصیه میکنم هر چه زودتر سگتون رو به یک دامپزشک نشون بدین "

" ممنون عالی و کامل بود - فکر کنم فهمیدم چه جوری به سگم کمک کنم "

" سگ من شپش نداشت و پیش دکتر هم که بردمش گفت موردی نداره، اما دمش رو فقط میخاروند، تا اینکه داخل مقاله شما متوجه شدم موضوع چیه. خیلی ممنونم از محتوا خوب شما "

" خواهش میکنم ممنونم از همراهیتون "

" سلام وقتتون بخیر سگ من دائما دمش رو میخوارانه به نظر شما این میتونه یه بیماری پوستی باشه؟ شما تو کرج کدام دامپزشکی رو پیشنهاد میکنید؟ "

" بله همانطور که تو مقاله اشاره کردیم خارش دم سگ یکی از نشانه های بیماری های پوستیه مخصوصا اگر بخشی از موهای دم ریخته باشه - میتونید تو بخش لیست دامپزشکی ها استان البرز را انتخاب کنید و دامپزشکی های اطراف خودتون رو مشاهده کنید ، این صفحه هم میتونه کمکتون کنه https://petlink.ir/blog/32/karaj-pet-clinics/ "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400