آشنایی کامل با غذای خشک سگ و گربه

آشنایی کامل با غذای خشک سگ و گربه

مدت مطالعه 4 دقیقه

 

 قطعا میدونی که به عنوان سرپرست سگ، گربه یا هر حیوان خانگی دیگه یکسری وظایف داری، خرید اسباب بازی برای حیوان، فراهم کردن خونه و جای خواب مناسب و از همه مهمتر غذای مقوی و با کیفیت که مواد مغذی مورد نیاز حیوان دلبندتو تامین کنه؛ به همین دلیل آشنایی کامل با غذای خشک سگ و گربه خیلی مهمه، پس اگه سرپرست سگ پشمالو 🐩 یا گربه ای ملوس هستی مطالعه ی این مقاله رو به هیچ عنوان از دست نده ؛ حالا اگه آماده ای بزن بریم... 😉

غذای خشک گربه و سگ چیست؟  

طرز تهیه غذای خشک سگ و گربه به صورت صنعتی

طریقه مصرف غذای خشک سگ

تفاوت بین غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

خوردن غذای خشک گربه توسط سگ

قیمت غذای خشک سگ

 

غذای خشک گربه و سگ چیست؟  

همونطور که میدونی غذای سگ و گربه به انواع مختلف:

  • غذای کنسروی
  • نرم و مرطوب سگ و گربه
  • غذای خشک حیوان
  • غذای خانگی

تقسیم میشه؛ در این بین غذای خشک محبوبیت بیشتری داره و حیوانات عاشق آن هستند 😻؛ این غذا از مواد خوراکی مثل گوشت، غلات و سبزیجات تشکیل شده و با توجه به سن و نژاد سگ یا گربه در کارخانه فرموله و آماده می شود.

خوشبختانه در حال حاضر کم نیستند برندهایی که با تولید غذای خشک سگ و گربه به نیازهای غذایی این کوچولوهای دوست داشتنی پاسخ داده و در این بین برخی از برندها قدرتمندتر عمل کرده اند؛ مثل نوترینس (Nutrience) که یک برند معتبر کانادایی بوده و با مواد اولیه ی باکیفیت و فناوری به روز در زمینه ی تولید انواع غذای حیوانات خانگی فعالیت داره. راستی اگه میخوای با نوترینس و غذاهای خوشمزه اش بیشتر آشنا بشی میتونی سری به صفحه نوترینس بزنی.

 

طرز تهیه غذای خشک سگ و گربه به صورت صنعتی

انواع غذای خشک گربه و سگ شامل گوشت گوساله، اردک، بره، گوسفند، گاومیش، گراز وحشی، ماهی، جگر و قلب بوقلمون و... است؛ که در کارخانه ابتدا گوشت رو به صورت کامل از استخوان جدا میکنند و بعد از خرد کردن و پختن و ترکیب با انواع مواد معدنی و ویتامین مواد آماده شده رو در قالب های مخصوصی به جهت فرم دهی قرار میدهند. تمامی مراحل آماده سازی غذای خشک سگ و گربه با دستگاه ها و تجهیزات مخصوص انجام میشود.

بالاتر در مورد یه برند با هم صحبت کردیم تا جایی که ما تحقیق کردیم Nutrience با بهترین مواد اولیه ی دوستدار طبیعت و با جدیدترین تکنولوژی اقدام به آماده سازی غذای خشک واسه ی پت خوشگلت میکنه؛ تازه غذای خشک نوترینس در مدلها و ترکیبات مختلف تولید میشه.

 

طریقه مصرف غذای خشک سگ

نکته مهم در رابطه با استفاده از غذاهای خشک حیوانات اینه که غذاهای خشک آب کمی دارند بنابراین حتما باید آب تمیز و کافی در کنار حیوان قرار بدی تا رطوبت بدنش تامین شود؛ دامپزشکان به نوشیدن آب در کنار غذای خشک توصیه میکنند، در رابطه با مقدار استفاده این مواد غذایی معمولا بر روی بسته بندی نوشته شده.

 

تفاوت بین غذای خشک سگ و گربه در چیست؟

شاید این سوال برات پیش اومده باشه که تفاوت غذای خشک سگ و گربه چیه؟! از آنجایی که گربه ها در مقایسه با سگها به مواد مغذی بیشتری نیاز دارند بنابراین غذای خشک گربه حاوی مقدار بیشتری از پروتئین، مواد معدنی، چربی و ویتامین است، از طرف دیگه سگها قادر به هضم غذاهایی با کربوهیدرات بالا هستند.

 

خوردن غذای خشک گربه توسط سگ

خوردن غذای خشک سگ برای گربه یا بالعکس صحیح نبوده و بهتر است هر حیوان غذای مخصوص به خودش رو مصرف کنه، البته خوردن غذای خشک گربه توسط سگ  یا خوردن غذای سگ برای گربه مشکلی به وجود نمیاره در صورتیکه تبدیل به یک عادت نشه.

 

 

قیمت غذای خشک سگ

💰قیمت غذای خشک حیوانات خانگی با توجه به برند، مواد تشکیل دهنده و اندازه ی بسته بندی متفاوت خواهد بود. باید این نکته رو بدونی که خرید غذای بی کیفیت از برندهای ناشناخته میتونه عوارض خطرناکی مثل مشکلات گوارشی برای حیوان طفلکی ایجاد کنه بنابراین یا از غذای خشک استفاده نکن یا اگر استفاده میکنی حتما از برندهای معتبر استفاده کن تا سبب بیماری حیوان عزیزت نشی.

 

سوالات متداول درباره ی انواع غذای خشک سگ و گربه

مطالعه ی این بخش را از دست نده شاید به جواب سوالت برسی!

بهترین غذای خشک برای سگ چیست؟

غذای خشکی که با مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی و مصنوعی تولید شده و تنوع بالایی داشته باشه و حیوانات خانگی بتوانند در هر سن و نژادی از آن استفاده کنند جزء بهترین غذای خشک سگ و گربه خواهد بود.

 

دلیل حساسیت سگ به غذای خشک چیست؟

یکی از مهمترین دلایل آلرژی سگ به غذای خشک بی کیفیت بودن غذا و ماندگاری کم آن است، خوشبختانه امروزه بسیاری از برندها مثل Nutrience با بهره گیری از تکنیک های جدید بسته بندی، به ماندگاری محصول کمک کرده اند، چنانچه محصول ماندگاری کمی داشته باشه به سرعت فاسد میشه، کنه و جانور گذاشته و این موضوع میتونه باعث ایجاد آلرژی در حیوان شود که قبلا در رابطه با آلرژی سگ و نشانه های آن صحبت کردیم.

 

چگونه سگ خود را به غذای خشک عادت دهیم؟

بهترین روش برای عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک اینه که غذای سگ رو به صورت ترکیبی از غذای جدید و قبلی آماده کرده و در اختیارش بذاری و به مرور مقدار غذای جدید رو بیشتر کنی تا حیوون به این غذای جدید عادت کنه؛ البته باید صبور باشی و اینکار رو به مدت 7 تا 10 روز انجام بدی.

 

چقدر غذای خشک به گربه بدهیم؟

مقدار غذای خشک گربه به عوامل مختلفی مثل سن، نژاد، تحرک و وزن حیوان بستگی داره و قطعا یک دامپزشک مجرب میتونه بهتر راهنماییت کنه اما بطور کلی، میتونی از قاعده ی زیر برای غذا دادن به گربه استفاده کنی:

گربه با وزن (2 تا 3) کیلوگرم : 30 تا 40 گرم غذا در روز

گربه با وزن (4 تا 5) کیلوگرم: 45 تا 65 گرم غذا در روز

گربه با وزن (6 تا 8) کیلوگرم: 65 تا 95 گرم غذا در روز

بهتره مقدار مناسب مصرف غذای خشک گربه که روی بسته بندی غذا درج شده رو حتما مطالعه کنی.

 

چقدر غذای خشک به سگ بدهیم؟

مقدار مناسب مصرف غذای خشک سگ باید توسط دامپزشک و با در نظر گرفتن وزن، سن و تحرک سگ مشخص شود؛ بعد از سه ماهگی باید غذای خشک رو وارد رژیم غذایی این پشمالوها کرده و با بزرگتر شدنشون مقدارش رو افزایش بدی. بهتره غذای حیوان رو به 2 وعده در روز تقسیم کنی.

 

چرا سگم غذا خشک نمیخوره؟

دلایل مختلفی وجود داره که سگ غذای خشک نمیخوره، که مهمترین آنها عبارت است از: اضطراب و ترس، جدا کردن مادر از توله ها، بیماری، درد دندان، نامناسب بودن ظرف غذا و غذای خشک بی کیفیت.

 

و اما کلام آخر...

در آخر میخوام به خاطر همراهیت تا انتهای این مقاله تشکر کنم، امیدوارم این مطالب مفید و کاربردی بوده باشه و بتونی سگ یا گربه ی سالم و سرحالی داشته باشی؛ فراموش نکن که رژیم غذایی مناسب برای سلامتی حیوان خیلی مهمه پس اگه به سلامتی حیوان خانگیت اهمیت میدی حتما باید بهترین برند غذای خشک رو برایش خریداری کنی.

 

 

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400