سگ نژاد تریر روسی سیاه (Black Russian Terrier)
سگ نژاد تریر روسی سیاه (Black Russian Terrier) | پت لینک

سگ نژاد تریر روسی سیاه (Black Russian Terrier)

مدت مطالعه 11 دقیقه

 

سگ نژاد تریر روسی سیاه (Black Russian Terrier) همون غول پشمالوییه که اعتماد به نفس بالایی داشته و خیلیییییی باهوشه؛ بلک راشن تریر عاشق کار کردنه و وظیفه ی اصلیش گشت زنی در کنار سربازها در مرز بوده و طوری پرورش یافته که میتونه محافظ خوبی برای محل کار یا خونه باشه. این سگ خوشگل رو تنها در شرایطی میتونی در خونه 🏠 نگهش داری که فضای کافی برای فعالیتهای روزانه اش فراهم کرده باشی، یک حیاط یا تراس کوچک برای جنب و جوش این سگ روسی کافیه. اگه میخوای درباره ی این نژاد بیشتر بدونی و با خصوصیات رفتاری و اخلاقیش آشنا بشی کافیه تا آخر این مقاله همراه من باشی تازه در آخر همین مطلب هم یک کار جالب 😎 انجام دادم و با امتیاز دهی و درست کردن یک کارنامه از خصوصیات ظاهری و رفتاری راشن تریر بهت کمک کردم تا این نژاد رو خیلی خوب بشناسی پس اگه به سگهای غول پیکر علاقه داری و میخوای اطلاعات کاملی درباره ی تریر روسی سیاه داشته باشی بدووووو که جا نمونی... 🏃

 📌 اگه برای واکسیناسیون سگ دوست داشتنیت دنبال مرکز درمانی نزدیک خونه میگردی پت لینک این امکان رو به سادگی برات فراهم کرده کافیه روی لینک پیدا کردن نزدیک ترین دامپزشکی به من کلیک کنی تا ببینی چطوری میشه در عرض چند ثانیه به نزدیکترین کلینیکهای دامپزشکی به همراه اطلاعات تماس و خدماتشون دسترسی پیدا کنی.

 

ویژگی های ظاهری تریر روسی پشمالو

🐶 خُب... دیگه وقتشه که یک راست برم سر اصل مطلب اول از همه میخوام در مورد خصوصیات ظاهری این نژاد بهت توضیح بدم، این پشمالوی مشکی با استخوانهایی درشت، ظاهر زیبایی داره و خزهای ژولیده، پیشانی پهن، چشمانی کوچک، بیضی شکل و تیره رنگ، گوشهای مثلثی کوچک و پوزه ای چهارگوش زیبایی آن را افزایش داده.

ویژگی های ظاهری تریر روسی پشمالو | قیمت سگ روسی

قد Black Russian Terrier در نرها بین 67 تا 75 و ماده ها بین 65 تا 73 سانتیمتر و وزنشون 40 تا 70 کیلوگرمه. این نژاد میتونه بین 10 تا 11 سال عمر کنه البته به شرطی که شرایط خوبی برای زندگیش فراهم کنی. تریر روسی که با نام مروارید سیاه هم شناخته میشه فوق العاده باهوشه و در رنگهای سیاه و سفید دیده میشه.

 

تغذیه سگ Black Russian Terrier

🍖 تریر روسی باید غذای باکیفیت بخوره بهتره روزانه در دو وعده و به میزان 3 تا 4 پیمانه غذا بهش بدی. البته لازمه بدونی که میزان غذای تریر سیاه به فعالیت، سن، سوخت و سازش بستگی داره. بطور کلی بهترین غذا برای این نژاد غذاهای مقوی و کم حجمه. فراموش نکن که یک ظرف آب تمیز هم همیشه باید در اختیار Black Russian Terrier بذاری.

👈 اگه نمیدونی سگ پشمالوت اضافه وزن داره یا نه بهتره کمر و دنده های سگ رو بررسی کنی اگه قادر به لمس دنده هاش نبودی احتمالا این نژاد روسی دچار اضافه وزن شده و باید غذایش رو کمتر و فعالیتش رو بیشتر کنی.

تغذیه سگ Black Russian Terrier | بهترین نژاد سگ روسی

وضعیت سلامتی بلک راشن تریر

🏥 راشن تریرها نژادهای سالمی هستند، اما خُب مثل بقیه ی نژادها ممکنه درگیر یکسری بیماریهای ژنتیکی شوند. مهمترین مریضیهایی که در سگهای سیاه روسی دیده میشه عبارت است از:

دیسپلازی آرنج: زمانی که استخوانهای آرنج بصورت هماهنگ رشد نکنند سگ دچار این بیماری شده و راه رفتنش با درد و لنگیدن همراه خواهد بود. دامپزشک برای درمان دیسپلازی آرنج اقدام به جراحی و تجویز دارو خواهد کرد.

دیسپلازی مفصل ران: از دیگر بیماریهای رایج بین نژاد روسی، دیسپلازی مفصل ران است که علاوه بر ژنتیک عوامل دیگری مانند تغذیه ی ناسالم و شرایط محیطی در بروز آن تاثیر دارند. در این بیماری شکل مفاصل ران تغییر کرده و درمان آن معمولا از طریق جراحی امکانپذیر است، لازمه بدونی که این بیماری وراثتی میتونه در سن بالا موجب ورم مفاصل شود.

آلرژی: یکی دیگر از بیماریهای شایع بین بلک راشن تریرها آلرژی است؛ حساسیت یا آلرژی میتونه بر اثر خوردن مواد غذایی یا تماس با مواد آلرژی زا رخ بده. ممکنه سگ پشمالوت به گرده گیاهان، شامپو، مواد شیمیایی یا حتی رختخوابی که در آن میخوابه هم حساسیت داشته باشه. معمولا دامپزشک میتونه با تجویز دارو یا آمپول 💉 آلرژی سگ رو تا حد زیادی کنترل کنه.

 آتروفی پیشرونده شبکیه (PRA): این یک بیماری چشمی ژنتیکی در نژاد تریر روسی سیاه است، شاید فکر کنی وقتی سگی به PRA مبتلا میشه باید دائما چشمهای خودشو خارونده یا مالش بده اما اینطور نیست بلکه آتروفی پیشرونده شبکیه منجر به براق شدن چشمهای سگ شده و باعث میشه بینایی سگ بعد از مدتی کاهش پیدا کرده و حتی امکان داره بصورت کامل نابینا شود.

وضعیت سلامتی بلک راشن تریر | سگ روسی خطرناک

اصلاح و نظافت راشن تریرها

این نژاد دارای موهایی فر و آشفته است که معمولا به رنگهای سیاه و سفید و گاهی اوقات با لکه های خاکستری دیده میشه و بعنوان سرپرستش وظیفه داری هفته ای یک بار موهای بلند و خوشگلش رو شونه کنی. سگ روسی سیاه خیلی ریزش مو نداره و تنها زمانی که خیلی کثیف میشه نیاز به حموم 🛀 داره و باید حتما با شامپوی مخصوص سگ بشوریش.

حتما باید حواست به بهداشت دهان و دندان تریرها هم باشه بهتره هفته ای 2 تا 3 بار دندونهاشو مسواک بزنی. ناخنهای این نژاد هم مثل بقیه ی سگها باید مرتب کوتاه بشه بهتره ماهی یک بار ناخنهای تریر مشکی رو کوتاه کنی. حواست باشه اگه موقع راه رفتن سگ، صدای کشیده شدن ناخنهاش رو میشنوی وقتشه که ناخنهای این پشمالو رو کوتاه کنی. در غیر اینصورت نمیتونه خیلی خوب راه بره و ممکنه دچار مشکلاتی مثل زخم پنجه و التهاب هم بشه. علاوه بر این باید گوشهای سگ رو هم خیلی خوب بررسی کنی چون هرگونه قرمزی، خارش یا بوی بد میتونه نشونه ی عفونت گوش سگ باشه.

یک نکته ی مهم دیگه رو هم باید بهت بگم اگه متوجه هر گونه ترشح و قرمزی چشم یا التهاب و خارش پوست سگ خوشگلت شدی باید خیلی سریع حیوان رو پیش دامپزشک ببری.

 

بازی های مورد علاقه تریر مشکی روسی

تریر روسی سیاه در طول روز حداقل باید 30 دقیقه ورزش کنه؛ برای همین میگم اگه میخوای این نژاد رو در خونه ی آپارتمانی نگه داری حتما باید بالکن یا حیاطی برای فعالیتش داشته باشه چونکه تریرها عاشق بازی در فضای باز هستند و دویدن و بازی کردن در یک حیاط بزرگ باعث تخلیه ی انرژیشون میشه.

بازی های مورد علاقه تریر مشکی روسی | سگ روسیه جنگی

 

قیمت سگ تریر روسی سیاه (Black Russian Terrier)

💰 از آنجاییکه قیمت سگ با توجه به سن، جنسیت و سلامتش متغیره نمیشه برایش قیمت دقیقی اعلام کرد. یادت باشه که این سگ، باهوش و آموزش پذیره و جزء نژادهای کاری است که میتونه محافظ خیلی خوبی هم باشه.

 

امتیاز به راشن تریرهای سیاه

خُب همونطور که اول مقاله بهت قول داده بودم الان وقت امتیاز دهی به این غول مهربووووونه. با یک نگاه سطحی به امتیازهای زیر میتونی این نژاد رو بهتر بشناسی حواست باشه که 5 ستاره ی طلایی 🌟 یعنی امتیاز کااااامل.

 

نیازهای جسمی               ⭐⭐⭐⭐   

میزان بازیگوشی              ⭐⭐⭐⭐⭐

نژاد تریر روسی سیاه به قدری بازیگوش و شیطونه که 5 ستاره ی طلایی میگیره، در واقع بعضی از نژادهای سگ انگار قرار نیست بزرگ شوند و همیشه دنبال شیطنت و بازی هستند. البته همه ی نژادها اینطور نیستند و بعضی هاشون بعد از اینکه پا به سن میذارن خیلی آروم و متین میشن و بیش تر ساعات روز رو یک گوشه مشغول چرت زدن 💤 هستند.

 نیاز به تمرین                    ⭐⭐⭐⭐

سگها با توجه به نژاد و فعالیتشون نیاز به تمرین دارند، مثلا سگهای نگهبان باید مغزشان را تمرین دهند و سگهایی که کاری هستند باید بدنی آماده و قوی داشته باشند. راشن تریرها جزء نژادهایی هستند که برای کارهای نظامی مثل گشت زنی در کنار مرزها آماده شده اند و برای همین باید بدنی آماده داشته و برای همین نیاز به تمرین و فعالیت مناسب خواهند داشت.

 قدرت و نیرو                     ⭐⭐⭐⭐⭐

یکی از مهمترین ویژگیهای بلک راشن تریر قدرت و نیروی بالای 💪 این نژاد است که آن رو برای کارهای سخت مناسب کرده و برای همین در این رتبه بندی 5 ستاره ی طلایی میگیره. در واقع در بین انواع نژادهای سگ، نژاد روسی جزء قدرتمندترین نژادهای سگ در دنیا به حساب می آید. نیرومندی این سگ ها در رفتارشون کاملا مشخصه چون ساده ترین کارها رو هم با قدرت بالایی انجام میدن و به راحتی میتونی در راه رفتن، غذا خوردن، آب خوردن، بازی کردن و دیگر فعالیتهاشون قدرت و نیرومندی رو ببینی.

میزان انرژی                     ⭐⭐⭐

میزان انرژی سگ یکی از مشخصه های مهم برای سرپرستی گرفتن حیوان است، بعضی از نژادها تحرک و انرژی زیادی دارند و برعکس برخی دیگه خییییلی تنبل هستند و همیشه یک گوشه نشسته و مشغول استراحتند. سگ راشن تریر برای اینکه بتونه انرژی خودش رو تخلیه کنه به حیاط بزرگی نیاز داره تا در آنجا دویده و بازی کنه.

 

رفتار و برخورد                     ⭐⭐⭐    

عشق و علاقه به سرپرست ⭐⭐⭐⭐

بعضی از نژادها علاقه ی زیادی به صاحب و سرپرستشون دارند 💕 و بعضی دیگه اصلا اینطور نیستند و نسبت به سرپرست خودشون کاملا بی تفاوت هستند، البته این رفتار ممکنه در دو سگ از یک نژاد، متفاوت باشه. اما بطور کلی نژاد تریر روسی سیاه رابطه ی خوبی با سرپرستش داره و در این نژاد عشق و علاقه به صاحب دیده میشه.

 علاقه به کودکان                  ⭐⭐⭐⭐⭐

با وجود اینکه Black Russian Terrier جثه ی بزرگی داره اما عاشق بچه هاست 👶 و به راحتی رفتار آنها رو تحمل میکنه، وقتی صحبت از علاقه به کودکان در نژاد سگ میشه منظور اینه که این پشمالوها نسبت به دویدن یا فریاد کشیدن و حتی بغل کردنهای طولانی و محکم بچه ها خیلی صبور هستند و واکنش بدی از خودشون نشون نمیدن. البته فراموش نکن که وظیفه داری به کودک خودت آموزش بدی چطور با این پشمالو رفتار کنه و باید وقتایی که سگ و کودک کوچولوت با هم بازی میکنن حواست بهشون باشه تا هیچ کدوم آسیبی نبینند. چون ممکنه گاهی اوقات و به صورت ناخواسته در حین بازی به کودک صدمه ای وارد بشه اما به هر حال این نژاد روسی تونسته از نظر عشق و علاقه به کودکان همه ی ستاره های طلایی رو از آن خودش کنه.

 علاقه به همنوع                   ⭐⭐

راشن تریرها ذاتا سگهای پرخاشگری نیستند اما امکان داره در برخورد با سگهای کوچکتر حالت تهاجمی به خودشون بگیرند و به آنها حمله ور شوند.  البته اگه این نژاد خیلی خوب آموزش ببینه میتونه به راحتی در کنار حیوانات خانگی کوچکی مثل همستر و گربه های ملوس 😻 زندگی کنه.

 عشق و علاقه به غریبه ها     ⭐⭐

نژاد تریر روسی سیاه چندان رابطه ی خوبی با غریبه ها نداره و امکان داره به محض دیدن یک فرد غریبه حالت تهاجمی بگیره و شروع به پارس کردن یا حتی گاز گرفتن فرد غریبه کنه. برای همین از نظر عشق و علاقه به غریبه ها فقط 2 ستاره ی طلایی میگیره چون در مقایسه با خیلی از نژادها رفتار مسالمت آمیزی با غریبه ها نداره.

 

سازگاری با شرایط                 ⭐⭐⭐

تحمل آب و هوای گرم             ⭐⭐⭐

این نژاد که با نام مروارید سیاه روسیه هم شناخته میشه خیلی آب و هوای گرم رو دوست نداره. معمولا سگهای نژاد روس طوری تکامل پیدا کردند که آب و هوای سخت رو تحمل کنند سگ راشن تریر به دلیل موهای ضخیم و متراکمی که داره در گرما اذیت میشه و بهتره این نژاد در فصلهای گرم سال بیش تر ساعات روز رو در خونه باشه.

 تحمل آب و هوای سرد            ⭐⭐⭐⭐

سگهایی که پوشش بلندی دارند راحت میتونن آب و هوای سرد رو تحمل کنند و در مقابل نژادهای بی مو یا کم مو در آب و هوای سرد خیلی اذیت میشوند. این نژاد روسی هم چون پوشش ضخیم و بلندی داره آب و هوای سرد رو دوست داشته و تاب و توان زندگی در سرما رو داره.

 تحمل تنهایی                          ⭐⭐

سگها در شرایطی که تنها میشوند رفتارهای متفاوتی از خودشون نشون میدن بعضی از نژادها عاشق تنهایی هستند و اصلا براشون مهم نیست که کسی در خونه هست یا نه و وقتی تنها میشوند برای خودشون زندگی میکنن اما بعضی دیگه از نژادها اصلا دوست ندارند تنها باشند و از خودشون رفتارهای عجیب و غریبی نشون میدن و اغلب شروع میکنن به سر و صدا، پارس کردن و زوزه کشیدن. برای اینکه سگی رو به سرپرستی بگیری خیلی مهمه که با این خصوصیت اخلاقیش آشنا باشی؛ تریر سیاه روسی از نظر تحمل تنهایی در امتیاز دهی 2 ستاره ی طلایی میگیره.

زندگی در آپارتمان                   ⭐⭐⭐

اگه در آپارتمان زندگی میکنی خیلی مهمه سگی که به سرپرستی میگیری مناسب زندگی در آپارتمان باشه یا نه، در واقع علاوه بر جثه، فاکتورهای مختلفی تعیین میکنند که سگ مناسب زندگی در آپارتمان است که یکیشون سر و صدا و پارس کردن حیوانه. همونطور که قبلا هم گفتم تریرهای سیاه رو در شرایطی میشه در خونه نگه داشت که شرایطی برای ورزش و تحرکش فراهم باشه بهتره اگه خونه ای داری که دارای حیاط یا تراس است به سراغ این نژاد بری. در واقع این پشمالوی سیاه باید فضای کافی برای تحرک و جنب و جوش داشته باشه.

مناسب برای سرپرستان تازه کار  ⭐⭐

تریر روسی سیاه جزء نژادهای سرسخته. برای همین اگه اولین باریه که میخوای سگی رو به عنوان عضو جدید وارد خونه کنی بهتره به سراغ نژادهای دیگه بری. این که میگم نژادی مناسب سرپرستان تازه کاره یا نه یعنی حیوان حرف گوش کن و آرومه یا برای اینکه بتونی باهاش زندگی کنی باید خیلی باهاش کلنجار بری.

 

وضعیت سلامتی               ⭐⭐⭐

ریزش مو                           ⭐⭐⭐

 Black Russian Terrierجزء نژادهایی است که با وجود موهای خوشگل و ضخیم ریزش موی کمی داره. پس اگه به چسبیدن موهای سگ روی مبلمان، فرش یا لباست حساس هستی این نژاد رو بهت پیشنهاد میکنم البته این بدین معنا نیست که تریر پشمالو اصلا موهاش نمیریزه بلکه نسبت به خیلی از نژادها ریزش موی کمتری داره. بهتره موهای این غول سیاه رو هفته ای یک بار محکم شونه کنی.

آبریزش بزاق دهان          ⭐⭐⭐

این مشخصه هم برای افرادی که نسبت به آب دهان سگ وسواس دارند خیلی مهمه چون بعضی از نژادها آبریزش زیادی از دهانشون دارند و به محض نوازش یا بازی کردن متوجه خیسی دست یا لباست میشی. تریر غول پیکر از این نظر هم مثل ریزش مو، 3 ستاره ی طلایی 🌟 میگیره.

نظافت و شستشوی آسان  ⭐⭐

تعداد دفعات حموم کردن در نژادهای سگ با هم متفاوته بعضیهاشون کمتر و بعضی دیگه از نژادها بیش تر به شستشو و حموم نیاز دارند. اگه سرپرست این نژاد هستی برای اینکه بلکی تمیز و آراسته ای داشته باشی کافیه زمانهایی که خیلی کثیف میشه آن رو به حموم ببری و برای جلوگیری از خشک شدن موهاش حتما باید از شامپوی مخصوص سگ استفاده کنی.

 استعداد چاقی                   ⭐⭐⭐

مثل ما آدمها بعضی از سگ ها مستعد چاقی هستند و اگه خیلی غذا بخورند و تغذیه ی سالمی نداشته باشند به سرعت دچار اضافه وزن شده و سلامتیشون به خطر می افته؛ بهتره یک رژیم غذایی سالم برای راشن تریر سیاه در نظر بگیری و در تشویقی دادن بهش افراط نکنی. دو بار غذای سالم و مقوی در طول روز برای این نژاد سیاه روسی مناسبه.

وضعیت بیماری                 ⭐⭐⭐

سگهای  Black Russian Terrierنژادهای خوب و سالمی هستند اما خُب مثل بقیه ی نژادها در معرض یکسری بیماریهای ژنتیکی قرار دارند. اصلا نگران نباش این بدین معنا نیست که سگ پشمالوت حتما دچار این بیماری ها میشه نه اینطور نیست  منظورم اینه که احتمال ابتلا به یکسری از بیماری ها در بعضی از نژادها بیشتره توجه کن گفتم احتمااااال یعنی ممکنه سگ خوشگلت اصلا به آن مریضی های ژنتیکی مبتلا نشه!!! دیسپلازی مفصل ران، آلرژی و آتروفی پیشرونده شبکیه از جمله بیماریهایی است که این غول سیاه پشمالو بیشتر بهشون مبتلا میشه.

 

اندازه                                  ⭐⭐⭐⭐⭐

تریر بلک روسی از نظر اندازه جزء سگ های غول پیکره به طوری که اسمش در مقاله ی "معرفی 17 نژاد بزرگ سگ" اومده. برای همین هم من در این امتیاز دهی بهش 5 ستاره ی طلایی میدم، شاید فکر کنی سگ های غول پیکر به خاطر جثه ی بزرگشون خیلی وحشتناک و بد اخلاقند اما اینطور نیست و راشن تریرها قلبشون هم مثل هیکلشون بزرگه و خیلی مهربون هستند.

 

میزان تربیت پذیری               ⭐⭐⭐

یادگیری و آموزش                ⭐⭐⭐⭐

نژادهایی که آموزش پذیر هستند خیلی راحت و سریع دستورات مختلف رو یاد گرفته و برای همین نگهداری از این سگها ساده تره، نژاد تریر روسی سیاه با وجود اینکه سرسخته اما خیلی باهوشه و برای همین دستورات رو راحت یاد میگیره و آموزش پذیره. اگه راشن تریرها رو خوب آموزش داده و تربیتشون کنی میتونی یک دوست وفادار و مهربون در کنار خودت داشته باشی.

پارس کردن و زوزه کشیدن       ⭐⭐⭐

یکی دیگه از مشخصه هایی که نشون میده میتونی سگ رو در خونه نگه داری یا نه میزان سر و صدا و پارس کردن حیوانه، در بین انواع نژادهای سگ بعضی هاشون خیلی پارس کرده و زوزه میکشند و یکسری ساکت تر هستند. بلک راشن تریر خیلی علاقه ای به ایجاد سر و صدا و زوزه کشیدن نداره و تنها مواقعی که خیلی ترسیده باشه یا هیجان زده بشه شروع میکنه به پارس کردن.

گاز گرفتن و جویدن                  ⭐⭐⭐⭐

گاز گرفتن و جویدن در بین انواع نژاد سگ میتونه شامل گاز گرفتن حیوانات یا اشیا و لوازم منزل باشه. آنچه مهمه اینه که به عنوان سرپرست باید به سگ خوشگلت یاد بدی که گاز گرفتن آدمها و لوازم خونه کار اشتباهیه و میتونی با خریدن اسباب بازیهای جویدنی آنها را سرگرم کنی تا جویدن مبل و فرش خونه رو ترک کنند. نژاد تریر روسی سیاه هم مثل خیلی دیگه از نژادهای سگ علاقه به جویدن و گاز گرفتن داره به خصوص اگه احساس کنه شخصی قصد داره بهش آسیب بزنه به سمت آن حمله ور شده و گازش میگیره. در کل بهتره وقتی سگ رو بیرون میبری براش قلاده ی محکمی تهیه کنی و به خاطر اینکه سگها دندون و فک های قدرتمندی دارند باید موقع بازی با بچه ها حواست به آنها باشه.

علاقه به ولگردی                      ⭐⭐⭐

وقتی با بعضی از سگ ها میری بیرون متوجه میشی آنها دوست دارند در کنارت راه بیان و حتی یک لحظه هم نمیخواهند ازت جدا بشن؛ اما یکسری دیگه از نژادها اصلا خوششون نمیاد سرپرستشون رو همراهی کنند و موقع گردش و تفریح برای خودشون این طرف و آن طرف می دوند؛ در حقیقت نژادهای مختلف سگ رفتارهای متفاوتی از نظر علاقه به ولگردی از خودشون نشون میدن و راشن تریرها تونستند 3 ستاره ی طلایی رو از آن خودشون کنند.

دنبال طعمه دویدن                    ⭐⭐

معمولا سگ های شکاری به صورت غریزی به دنبال شکار بوده و تریرها نیز جزء نژادهای هستند که به شکل ذاتی علاقه به تعقیب و حتی گاهی اوقات کشتن حیوانات کوچکتری مانند سنجاب، گربه 🐱، همسترها و ... دارند؛ پس اگر در خونه حیوانات خانگی کوچکتری داری باید خیلی حواست رو جمع کنی تا مبادا راشن تریر سیاه آنها را به چشم طعمه دیده و بهشون آسیب بزنه.

 

هوش                                       ⭐⭐⭐⭐

یکی از مشخصات Black Russian Terrier هوش بالای  آنهاست، در حقیقت سگ هایی که هوش بالایی دارند کار آموزش و تربیت رو خیلی ساده میکنند چرا که میتونند دستورات رو خیلی سریع یاد بگیرند اما سگهای کم هوش تر اینطور نیستند و باید با کمک تشویقی یا اسباب بازی دستورات مختلف رو بهشون یاد بدی فقط حواست باشه که تشویقی زیاد باعث چاقی و اضافه وزن تریر راشن ها میشه.

 

و اما کلام آخر...

اول از همه ازت ممنونم که تا آخر این مقاله با من همراه شدی و امیدوارم الان دیگه سگ نژاد تریر روسی سیاه (Black Russian Terrier) رو خیلی خوب شناخته و با رفتار و ویژگی های ظاهریش آشنا شده باشی.

ازت میخوام اگه عاشق حیواناتی 😍 به تکمیل شدن اطلاعات پت لینک کمک کنی و اسم مراکز درمانی یا کلینیک های دامپزشکی که در این سایت نیومده را از طریق صفحه ی ثبت رایگان مراکز برای استفاده ی افرادی که  عاشق حیوانات هستند ثبت کنی اینکار فقط 2 دقیقه وقتت رو میگیره و کاملا هم رایگانه.

میتونی هر گونه سوال یا حتی نظری که درباره ی این مقاله داری یا حتی تجربه ات در مورد نگهداری از این غول پشمالو رو در آخر همین صفحه برام بنویسی تا خیلی زوووود بهت جواب بدم 😉.

 

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400