کلینیک خدمات حیوانات و دامپزشکی شبانه روزی خوب
ویژگی‌های یک دامپزشکی شبانه روزی خوب چیست؟ | پت لینک

ویژگی‌ های یک دامپزشکی شبانه روزی خوب چیست؟

مدت مطالعه 3 دقیقه

امروزه حیوانات خانگی عضوی از یک خانواده به حساب می آیند و سلامتی آن ها اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل برای بررسی وضعیت سلامتی آن ها استفاده از یک بیمارستان دامپزشکی امری ضروری محسوب می‌شود و در این بین خیلی از زمان ها ممکن است حیوان دلبند ما در شب دچار یک بیماری شود! که شناخت ویژگی های یک دامپزشکی شبانه روزی خوب میتواند به شما در پیدا کردن یک دامپزشکی مناسب کمک کننده باشد

اگر برای شما هم این اتفاق افتاده است که در نیمه های شب متوجه شوید که حال حیوان دلبندتان خوب نیست و نیاز به یک پزشک دارد، در این مواقع استفاده از دامپزشکی شبانه روزی می تواند گزینه مناسبی باشد زیرا در این مراکز تمامی بخش های مهم به صورت 24 ساعته فعال است، در ادامه قصد داریم تا ویژگی های یک دامپزشکی شبانه روزی خوب را بیان کنیم.

 در این مقاله چه خواهیم خواند؟ 

✅بخش جراحی در یک دامپزشکی شبانه روزی چگونه باید باشد؟ 

✅بخش بستری و پانسیون شبانه روزی حیوانات 

✅کلینیک دامپزشکی شبانه روزی و بخش آزمایشگاه آن 

✅اصلاح و نظافت حیوانات در کلینیک های شبانه روزی خوب

✅بخش واکسیناسیون و تزریقات

✅یک دامپزشکی شبانه روزی خوب داروخانه هم دارد

✅استفاه از تجهیزات مناسب حیوانات 

✅رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم است

✅مدرک نظام پزشکی برای یک کلینیک دامپزشکی خوب واجب است! 

✅خدمات حیوانات در محل شما 

✅ارسال عکس و فیلم از وضعیت حیوانات به صورت شبانه روزی 

✅جمع بندی

بخش جراحی در یک دامپزشکی شبانه روزی چگونه باید باشد؟ 

یک کلینیک خوب باید بخش جراحی حیوانات خانگی داشته باشد، حیوانات خانگی به دلایل مختلفی می‌توانند جراحی شوند. کلیه و مثانه، جراحی دندان، زایمان، جراحی اخته حیوانات،برداشتن تومور و جراحی‌های مربوط به شکستگی استخوان و ... از جمله جراحی هایی هستند که حیوانات به آن‌ها نیاز دارند و دقیقا ممکن است در طی شب این مشکل برای حیوان عزیز ما اتفاق بیوفتد که نیاز به بردن آن به یک درمانگاه شبانه روزی حیوانات داشته باشیم

 

بخش بستری و پانسیون شبانه روزی حیوانات 

حیوانات ممکن است از بیماری‌های مختلفی رنج ببرند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند و یا ممکن است حیوانات برای مراقبت‌های بعد از عمل نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند، یک کلینیک دامپزشکی شبانه روزی خوب باید مجهز به واحد بستری یا پانسیون باشد. این بخش باید امکانات لازم را داشته باشد و هر گونه نیازی که ممکن است برای حیوانات ایجاد شود را پیش بینی کرده و و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهد.

 

کلینیک دامپزشکی شبانه روزی و بخش آزمایشگاه آن 

یکی از ویژگی های یک دامپزشکی خوب، داشتن آزمایشگاه است، این بخش باید افرادی داشته باشد که در مراقبت از حیوانات خانگی مهارت داشته باشند و همچنین حیوانات را دوست داشته باشند چرا که بسیاری از حیوانات در آزمایش دادن ابراز ترس و نگرانی از خودشان نشان میدهند. گاهی برای تشخیص یک بیماری نیاز است تا آزمایش‌هایی از حیوان گرفته شود، افرادی که آزمایش از حیوان شما میگیریند لازم است در این کار تبهر کافی را داشته باشند. 

 

 پیشنهاد مطلب : شناخت انواع بیماری های عفونی در سگ ها و راه های درمان اولیه 

اصلاح و نظافت حیوانات در کلینیک های شبانه روزی خوب

برخی از صاحبان ممکن است نظافت و شستن حیوانات خانگی خود را دشوار بدانند و بخواهند این کار را در کلینیک انجام دهند یا بخواهند که ناخن‌های حیوان را کوتاه کنند که سگ من در این مورد بسیار بد قلق است، گاهی کلی غر میزنه که ناخونهاشو نگیرم!  و یا ممکن است بخواهید موی حیوان را کوتاه کنند که هم میتوانید از آرایشگاه حیوانات استفاده کنید و هم اگر یک  کلینیک دامپزشکی خوب باشد، این نوع خدمات را نیز ارائه میدهد که شما میتوانید با خیال راحت از این خدمات برای حیوان خود از این خدمات استفاده کنید.

 

بخش واکسیناسیون و تزریقات

جراحی حیوانات در دامپزشکی شبانه روزی خوب | پت لینک

یکی از عواملی که در سلامت حیوان خانگی نقش موثری دارد واکسیناسیون حیوانات است که قبلا در پت لینک در این رابطه کاملا با هم صحبت کردیم و حتی هزینه واکسیناسیون حیوانات را نیز بررسی کردیم. واکسن های هاری، آنفولانزا و دیگر واکسن‌ها باید در زمان مشخصی به حیوانات تزریق شود وگرنه میتواند باعث بیماری حیوان ما شود. 

برخی از داروهای دامپزشکی تزریقی هستند و این کار باید توسط یک فرد آموزش دیده تزریق شوند طبیتعا نمیتوانیم همینطور یک سرنگ برداریم و به حیوان خود بزنیم!  بنابراین، کلینیک های دامپزشکی باید یک اتاق کاملا مجهز برای تزریق و واکسیناسیون داشته باشند.

 

یک دامپزشکی شبانه روزی خوب داروخانه هم دارد

اکثر کلینیک‌ها باید دارای داروخانه مجهزی باشند که همه داروها، مکمل‌ها، غذای حیوانات خانگی و غیره را برای حیوان ما بتوانند تامین کنند  فرض کنید حیوان خود را برای درمان به یک کلینیک برده اید و حالا برای خرید یک دارو مجبور هستید مسافت طولانی را بروید این اصلا منطقی نیست بنابراین در انتخاب یک دامپزشکی شبانه روزی خوب به این نکته نیز توجه داشته باشید.

همچنین معمولا در قسمتی از این داروخانه ها که در کلینیک های دامپزشکی تاسیس شده است محصولات سرگرمی حیوانات خانگی، محصولات حمام و توالت، محصولات خواب، لباس و غیره را نیز عرضه می‌کنند.

 

استفاه از تجهیزات مناسب حیوانات 

یک کلینیک دامپزشکی خوب باید دارای سونوگرافی، دندانپزشکی، آزمایشگاه داخلی، فشارسنج و... باشد. همچنین در مورد خدماتی که برای حیوانات خانگی خود انجام می‌دهید، می‌توانید به طور کامل درروند درمان و خدمات انجام شده قرار بگیرید و از متصدی اطلاعات دریافت نمایید.

 

رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم است

یکی از ویژگی های یک دامپزشکی خوب که آن را از سایر کلینیک های دامپزشکی و سایر بیمارستان ها متمایز می‌کند، تمیزی محیط و رعایت بهداشت است، مطمئنا کلینیکی که استانداردهای بهداشتی را رعایت نکند، سلامتی را به خطر می‌اندازد. حیوانات داخل بیمارستان بیمار می‌شوند و می‌توانند عامل انتقال بسیاری از بیماری ها باشند.

 

مدرک نظام پزشکی برای یک کلینیک دامپزشکی خوب واجب است! 

به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید که گواهینامه معتبر نظام پزشکی خود را گرفته باشد، پس لازم است قبل از انتخاب دامپزشک، درباره تحصیلات و تجربه آن‌ها تحقیق کنید و مطمئن شوید که آن‌ها دارای مجوز هستند و می‌توانند حیوانات خانگی را با اعتبار کاری خود در کلینیک ها و بیمارستان‌های حیوانات خانگی درمان کنند.

 

خدمات حیوانات در محل شما 

گاهی اوقات بیماری و مشکل در رابطه با حیوان خانگی شما نیست و یک حیوان در جاده تصادف می‌کند و شما به عنوان یک انسان نمی‌توانید بدون هیچ کاری از کنار حیوان عبور کنید، همچنین ممکن است زمان کافی برای رساندن به کلینیک نداشته باشید. 

در چنین مواردی، می‌توانید از یک کلینیک دامپزشکی خدمات در محل کمک بگیرید و با استفاده از خدمات دامپزشکی در محل که بسیاری از کلینیک‌های دامپزشکی ارائه می‌دهند، جان یک موجود زنده را نجات دهید یکی از ویژگی هایی که در یک دامپزشکی شبانه روزی خوب میتوانیم مشاهده کنیم این است بخش خدمات در محل برای حیوانات داشته باشد تا در هر زمان و هر مکانی بتواند به کمک حیوان شما بیآید

 

ارسال عکس و فیلم از وضعیت حیوانات به صورت شبانه روزی 

در کلینیک ها یا بیمارستان‌های دامپزشکی معمولا مکانی مخصوص نگهداری از حیوانات اختصاص داده شده است و این خدمات به صورت24 ساعته به مشتریان ارائه می‌شود و همچنین ارسال عکس و فیلم از وضعیت زندگی حیوان در پانسیون یکی دیگر از خدمات کلینیک دامپزشکی محسوب می‌شود.

 دامپزشکی شبانه روزی خوب | پت لینک

جمع بندی

سلامت هر حیوان خانگی باید به طور ماهانه بررسی شود؛ بنابراین، مراجعه به کلینیک دامپزشکی تنها به بیماری حیوانات محدود نمی‌شود. همچنین شناخت و انتخاب یک کلینیک دامپزشکی خوب موضوع مهمی است که نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

ما در این مقاله سعی کردیم ویژگی های یک دامپزشکی خوب را بررسی نماییم، ناگفته نماند که حتی سالم ترین حیوانات خانگی نیز باید به طور مداوم مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرند تا بتوانید از سلامت و تندرستی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

در نتیجه، بهتر است ابتدا ویژگی های یک دامپزشکی خوب را بررسی کنید و بهترین کلینیک دامپزشکی یا بیمارستان دامپزشکی را با تحقیقات کامل انتخاب نمایید. توصیه ما این است که از تجربیات دیگران در این کار استفاده کنید، طبیعی است که تجربیات افراد مختلف برای شما متفاوت باشد اما با بهره گیری از آن ها می‌توانید با هوشمندی بیشتری بهترین دامپزشکی تهران را انتخاب کنید.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" سلام من سگ گرفتم 4ماهشه الان 4روزی هست که پیشه منم حیوان به درو دیوار میخوره چشاش نمی‌بینه راهی هست برای درمانش نتیجه بگیره اگر مادر زادی باشه درمان میشه که درست بشه "

" سلام دوست عزیز. آیا تهران هستید؟ حتما ببریدش دامپزشکی نگاه که مخصوص چشم پزشکی حیوانات هست. شاید به خاطر بیماری ای این مشکل رو پیدا کرده و شاید زمان مهم باشه در درمانش. امیدوارم اقدام کنید و حیوون بهتر بشه "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400