بهترین هتل های حیوانات ، بهترین پانسیون حیوانات
بهترین پانسیون حیوانات کدام است و آشنایی با استانداردهای هتل حیوانات |پت لینک

بهترین پانسیون حیوانات کدام است و آشنایی با استانداردهای هتل حیوانات

مدت مطالعه 6 دقیقه

 

پانسیون حیوانات خانگی یا به عبارت دیگر، هتل حیوانات خانگی شاید تنها انتخاب شما باشد که دوست کوچک یا بزرگ جثه خود را هنگام سفر به آنجا بسپارید. البته پیشنهاد اول ما به شما این است که اگر دوست یا فامیلی دارید که سگ یا گربه شما او را میشناسد و دوست دارد، از او بخواهید که در زمان نبودن شما این لطف را کرده و میزبان حیوان خانگی شما باشند. البته راه حل  بهتر است که دوست شما به خانه شما آمده و در محل شما از حیوان مراقبت کند. ولی درصورتیکه شما به خوش شانسی من نیستید و چنین دوستان فداکاری ندارید، یک پانسیون استاندارد و مناسب حیوانات خانگی، می توانند از سگ یا گربه شما در زمانیکه به سفر می روید و امکان همراه بردن او را ندارید، مراقبت کرده و تلاش کنند تا نه تنها دوست کوچک شما از نبودنتان آسیب نبیند، بلکه دوستهای جدیدی پیدا کرده و خاطرات خوبی از اقامت خود داشته باشد.

 

هتل حیوانات خانگی چیست و استانداردهای آن کدام است؟

در این مقاله قصد داریم که انواع پانسیون حیوانات را معرفی کنیم و شما میتوانید لیست پانسیون های حیوانات در ایران را در این قسمت مشاهده کنید : لیست پانسیون ها در ایران  همانطور که میدانید پت لینک یک سایت مرجع در رابطه با بانک اطلاعاتی دامپزشکی ها و خدمات حیوانات است ، بنابراین شما با اطلاعاتی که از هر دامپزشکی حیوانات ، پانسیون حیوانات  و یا هتل حیوانات دریافت میکنید به راحتی میتوانید تصمیم گیرنده باشید که حیوان خود را به کدام پانسیون برای نگهداری  و یا دامپزشکی برای درمان بسپارید 

 

⚫️🟠 لیست پانسیون های سگ در غرب تهران ⚫️🟠

 

بستری حیوانات پانسیون حیوانات خانگی یا پانسیون درمانی

در این نوع از پانسیون حیوانات خانگی، حیواناتی که پس از عمل جراجی یا در دوران درمان یا نقاهت سایر بیماریها، نیاز به مراقبتهای مداوم و تخصصی پزشکی و پرستاری دارند، بستری می شوند تا نگهداری از حیوان خانگی شما در اینجا انجام شود . خدمات مربوط به این نوع از پانسیون درمانی حیوانات خانگی معمولاً توسط بیمارستانهای دامپزشکی شبانه روزی ارائه می شود.

در یک بخش بستری استاندارد حیوانات، بایستی حیواناتی که بیماری مسری و عفونی دارند در اتاقی مجزا از حیوانات بیماری دیگر نگهداری شوند. تهویه مناسب و کافی فضاهای بستری حیوانات یکی از مهمترین استانداردهای بخش بستری حیوانات می باشد. بنابراین در زمان انتخاب یک پانسیون نگهداری حیوان برای حیوان بیمار خودتان حتما به این نکته توجه کنید که چنین فضایی به خوبی تعبیه شده باشد. 

 

مهد و پانسیون حیوانات خانگی | پت لینک

تصویر بخش بستری بیمارستان دامپزشکی درین

برخی از بیمارستانهای حیوانات دارای بخش بستری ICU هم که مجهز تر از بخش بستری معمولی حیوانات است، می باشند، که معمولا هزینه نگهداری پانسیون به دلیل مجهز تر بودن نیز بیشتر است.

در پانسیون درمانی حیوانات، از آنها در قفسها یا محفظه های مجزایی که فضای زیادی برای تحرک ندارد نگهداری می شود. یک پانسیون درمانی خوب، به شما اجازه می دهد که هر روز از روند درمان حیوان به دقت باخبر شده و در ساعتهای مشخصی به ملاقات حیوان خود بیایید و حتی غذای مورد نیاز خانگی او را برایش بیاورید.

 

 هزینه نگهداری پانسیون سگ و گربه | پت لینک

 تصویر بخش بستری بیمارستان دامپزشکی درین

مهد و پانسیون خانگی حیوانات

در این نوع از پانسیون، برخی از علاقمندان به حیوانات که معمولاً خود نیز حیوان خانگی دارند، در خانه خود با رعایت برخی مسائل و مقررات، پذیرای حیوان خانگی شما در مدت محدود هستند. این نوع از پانسیون حیوانات خانگی، مزایا و معایب خود را دارد.

از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد

✴️ فضای خانه برای حیوانات استرس کمتری ایجاد می کند و احتمالاً قابل پذیرش تر است.

✴️ حیوان خانگی شما، اگر تجربه خوبی در کنار صاحب پانسیون خانگی خود داشته باشد، برای دفعات بعدی به خوبی با نبودن شما و بودن درکنار دوست جدید خود کنار می آید و دلتنگی کمتری خواهد داشت.

✴️ هزینه نگهداری پانسیون خانگی حیوانات معمولا پایین تر است 

 

هزینه نگهداری پانسیون خانگی حیوانات  | پت لینک

تصویر پانسیون خانگی تی تی شوکا در گیلان

معایب پانسیون خانگی نگهداری از حیوانات 

 در پانسیون های خانگی فضای مجزایی برای هر حیوان وجود ندارد و اگر حیوان شما ترسو، خجالتی یا پرخاشگر باشد، احتمالاً از اینکه در یک فضای اشتراکی با سگها یا گربه های دیگر و در یک خانه غریبه زمان خود را بگذراند، خوشحال نخواهد شد. یا مثلاً سگ پیر من اصلا دوست ندارد که یک توله بازیگوش دمش را بکشد و او را به بازی دعوت کند. شاید هیچ عکس العمل مشخصی نشان ندهد یا به توله سگ پارس نکند، ولی من که سالها با او زندگی کردم میدانم که بسیار مستاصل و مضطرب خواهد شد.

⭕ پانسیون های خانگی زیر نظر هیچ ارگان ناظری نیستند و پروانه و استاندارد معینی ندارند.

⭕ اگرنظارت و مقررات کافی و صحیح برای پذیرفتن حیوانات وجود نداشته باشد، احتمال سرایت بیماری حیوانات به یکدیگر، بالاست.

⭕ احتمال جفت گیری حیوانات عقیم نشده با هم وجود دارد. البته که برخی از پانسیون های خانگی حیوانات، سگها و گربه های عقیم نشده را نمی پذیرند.

⭕ ممکن است در زمانهای تعطیلات رسمی، پانسیونهای خانگی تعداد زیادی از حیوانات را بپذیرند که بالاتر بودن جمعیت حیوانات از تعداد استاندارد متناسب با فضا، میتواند به استرس آنها و ایجاد درگیری یا افسردگی بیانجامد.

درصورتیکه تصمیم دارید دوست کوچک خود را به یک پانسیون خانگی بسپارید، حتماً در روزهای قبل، از آن محل بازدید به عمل آورده و تحقیق کافی کنید.همینطور هرروز از حال حیوان خانگی خود با عکس و فیلم، خبردار شوید. یادتان باشد که حیوانات زبان ندارند تا برای شما تعریف کنند که روزهای خود را چگونه گذراندند. این وظیفه شماست که چشم و گوش و زبان دوست کوچک خود باشید.

 

 معایب پانسیون خانگی نگهداری از حیوانات | پت لینک

 تصویر پانسیون حیوانات خانگی رمدی در تهران

هتل حیوانات یا پانسیون تخصصی حیوانات با فضای باز و بسته

اولین چیزی که باید بدانید، خدماتی است که هتل حیوانات خانگی می تواند به شما ارائه دهد. شاید هتل و پانسیون حیوانات خانگی دارای تاکسی اختصاصی باشد تا مجبور نباشید خودتان حیوان را به پانسیون برسانید. برخی از هتل های حیوانات خانگی یک دامپزشک دارند تا 24 ساعت حیوانات هتل را تحت نظر و کنترل داشته باشد.یکی از خدمات اساسی این است که هتل حیوانات خانگی باید بتواند در صورت لزوم، خدمات اورژانسی کمک های اولیه را به حیوان خانگی شما ارائه دهد. اکثر هتل‌های حیوانات خانگی باید دارای دوربین مدار بسته باشند و شاید برخی از آنها به شما این امکان را بدهند که در طول روز و شب بتوانبد از طریق موبایل خود، حیوان خانگی خود را ببینید. همچنین برخی از هتلهای حیوانات خانگی و پانسیون های مجهز، امکان دادن خدمات آرایشی و بهداشتی و همچنین تربیت و آموزش رفتاری به حیوانات را دارند.

 

بهترین پانسیون های حیوانات برای نگهداری حیوانات | پت لینک

تصویر پانسیون حیوانات خانگی آپادانا در اصفهان

امکانات هتل پانسیون حیوانات خانگی

قبل از انتخاب هر هتلی برای حیوانات خانگی، وضعیت هتل حیوانات خانگی و همچنین امکاناتی که آنها ارائه می دهند را بررسی کنید. وضعیت هتل حیوانات خانگی گواهی بر تعهد هتل در ارائه بهترین ها برای حیوانات خانگی شما خواهد بود.

 

آیا امکان اختصاص یک فضای مجزا و انفرادی به هر حیوان وجود دارد؟

بدیهیست که منظور ما از فضای مجزا، قفس نیست! پانسیون کردن حیوانات در قفس، جز در موارد خاص بستری و درمانی، نقض فاحش حقوق حیوانات محسوب می شود. در یک هتل حیوانات خوب باید امکان اختصاص دادن یک فضای انفرادی به سگ یا گربه شما وجود داشته باشد. درست است که تعامل حیوانات با هم برای اغلب آنها فرح بخش و خوشحال کننده است ولی این موضوع برای تمامی حیوانات صادق نیست. برخی از سگها و گربه ها شخصیتهای منزوی و مضطربی دارند و اصلاً از اینکه به اجبار در تعامل با سایر حیوانات ناشناس قرار بگیرند خوشحال نمیشوند. علاوه بر آن حیوانات به زمانی برای استراحت احتیاج دارند که درصورت حضور انواع سگها یا گربه های دیگر که در سنین مختلفی هم قرار دارند، این استراحت آرام و مفید برای آنها امکان پذیر نخواهد بود.

 نگهداری حیوانات خانگی تهران | بهترین پانسیون های حیوانات | پت لینک

تصویر پانسیون گربه سایمون کت در تهران

آیا فضای سرباز و سرپوشیده برای حیوانات وجود دارد؟

سگهای بزرگ نیاز به فعالیت بیستری نسبت به سگها کوچکتر دارند. بهتر است که هتل حیوانات، درصورتیکه سگهای بزرگ را پذیرش میکند، حتما فضای نسبتاً بزرگی در قسمت روباز مجموعه داشته باشد تا سگها بتوانند فعالیت و بازی کافی داشته باشند.

هتل حیوانات خانگی| پانسیون حیوانات | پت لینک

تصویر هتل پانسیون سگ تک کنل

آیا در پانسیون گربه تجهیزات کافی برای سرگرم شدن حیوان وجود دارد؟

همانطور که میدانید، گربه ها بسیار علاقمندند از وسایل بالا رفته و تایم زیادی را در ارتفاع به جای زمین بگذرانند. یک هتل گربه یا پانسیون خانگی خوب گربه، باید از درختهای مخصوص گربه یا طبقاتی که برای این کار تهیه شده اند، بهره گیرد.

پانسیون سگ در تهران | پت لینک

آیا مقررات کافی برای عدم پذیرش حیوانات بیمار وجود دارد؟

یک هتل حیوانات خانگی خوب، روی سلامت مهمانان خود بسیار دقیق است و از پذیرش حیوانات بیمار برای عدم ابتلای سایر حیوانات به بیماری، اجتناب می کند. در برخی از پانسیون های حیوانات، دکتر دامپزشک مجموعه حیوان شما را پیش از پذیرش، معاینه کرده و حتی ممکن است از شما، جواب آزمایش خون CBC حیوان را که به تازگی داده اید، درخواست کنند.

 

حتماً نظرات مثبت و منفی سایرین را در مورد هتل حیوانات موردنظر خود، بررسی کنید

یکی از نشانه‌های بارز خدمات و شهرت هتل حیوانات خانگی، تعداد نظرات مثبت یا منفی درباره آنها است. در صورت داشتن پروفایل در شبکه های اجتماعی، نظرات در مورد هتل حیوانات خانگی را بررسی کنید. آیا آنها گزارش منظمی از میهمانان روزانه خود منتشر می کنند؟ آیا خوشنام بوده و کاربران زیادی اعلام رضایت کرده اند؟

 

با مسئولین هتل حیوانات خانگی، مستقیماً صحبت کنید

توصیه می کنیم که حتماً با هتل حیوانات خانگی تماس بگیرید و با مسئولین آنجا تعامل کنید. بهترین هتل های حیوانات خانگی باید کارکنانی داشته باشند که درباره همه چیز مربوط به حیوانات خانگی به خوبی مسلط باشند و این را می توان با تماس با آنها و صحبت با کارکنان به بهترین وجه متوجه شد.

 

از محل هتل حیوانات خانگی بازدید کنید

چشم شما یکی از بهترین مشاورین شماست. حتماً پیش از تحویل حیوان خانگی خود در روزهای قبل از سفر، به محل پانسیون موردنظر خود بروید و از نزدیک میزان رعایت اصول بهداشتی، غذاهای قابل ارائه به حیوانات، نحوه رفتار با حیوانات، پارکهای بازی و سایر مواردی که موردنظر شماست را بررسی کنید. حتی میتوانید حیوان خانگی خود را نیز در این بازدید همراه خود ببرید و نحوه برخورد و واکنش او با محیط و پرسنل را نیز متوجه شوید.

 

مرکز پانسیون سگ گربه نگهداری اصلاح شستشو |پت لینک

 تصویر هتل حیوانات پارادایز

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400