نکات نگهداری از سگهای نژاد بزرگ و کوچک
سگ بزرگ1

نکات نگهداری از سگهای نژاد بزرگ و کوچک

مدت مطالعه 2 دقیقه

آیا نژادهای بزرگ سگ، انتخاب مناسبی به عنوان حیوان خانگی هستند؟ این سوالی است که خیلی از دوستای گلم ازم پرسیدن و امروز میخوام تجربه هامو در این زمینه در اختیارتون قرار بدم

سگ بزرگ بهتر است یا سگ کوچک؟

سگ های نژاد بزرگ، همیشه یکی از بهترین دوستان بشر در طول تاریخ بوده اند که به عنوان سگ نگهبان، سگ گله، سگ کار، سگ امداد و ... همواره به انسان کمک کرده اند. ولی امروزه شاهد این موضوع هستیم که خانواده های بسیاری در دنیا  همینطور در ایران، سگهای نژاد بزرگ به عنوان حیوان خانگی انتخاب می شوند. در مطلب برآنیم تا نکات و موارد که باید هنگام تصمیم گیری و انتخاب یکی از این غولهای پشمالو به عنوان حیوان خانگی در نظر داشته باشید، عنوان کنیم.

نکته بسیار مهم : حتما واکسیناسیون حیوان خود را انجام دهید اگر میخواهید با دلیل نیاز و هزینه واکسیناسیون سگ و گربه آشنا بشید حتما این لینک رو مطالعه کنید 

طول عمر

یکی از بزرگترین چالشهای انسان به عنوان سرپرست یک سگ، این است که عمر سگ از عمر انسان بسیار کوتاهتر است و فقدان یک سگ میتواند آسیب روحی قابل توجهی برای سرپرست او باشد. در مورد سگهای نژاد بزرگ، باید گفت که متاسفانه این نژادها میانگین عمر کوتاهتری نسبت به سگهای نژاد کوچک دارند و میانگین عمر آنها درشرایط خوب حدود 10 تا 12 سال است. این درحالیست که اغلب نژادهای کوچک سگ میتوانند تا 16 یا 18 سالگی هم طول عمر داشته باشند.

فضای نگهداری

مسلماً هر چه سگ شما بزرگتر باشد، هرچیزی در ارتباط با آن باید بزرگتر باشد! از جمله اسباب بازی ها، ظرف غذا، جای خواب، فضای بازی، فضای دستشویی کردن، ماشین برای جابجایی و .....

شما باید فضای کافی برای رفع نیازهای یک سگ نژاد بزرگ را داشته باشید. همچنین مهم است که در نظر داشته باشید که اگر میتوانید سگ کوچک خود را در یک باکس کوچک به کافه، مهمانی یا مسافرت ببرید، این درمورد سگ بزرگ شما صدق نخواهد کرد. همچنین افرادی که از معاشرت با سگهای بزرگ میترسند قطعاً بیشتر از افرادیست که با سگهای کوچک مشکل دارند. ای موضوع، مکانهایی که میتوانید سگ نژاد بزرگ خود را همراه ببرید، محدود خواهد کرد.


 

فعالیت بدنی

همانطور که میدانیم تمامی سگها نیاز به فعالیت بدنی و ورزش و بازی کافی در طول روز دارند. شاید شما به انداختن توپ و اسباب بازی در آپارتمان خود هم بتوانید تا اندازه ای نیاز سگ نژاد کوچک خود به فعالیت بدنی را تامین کنید. ولی در مورد سگهای بزرگ اینطور نیست. آنها نیاز دارند در طول روز در فضای بزرگی آزادانه بدوند و بازی کنند. این مهم مخصوصاً در کشور ما که مشکلات متعددی برای نگه داشتن حیوانات خانگی مخصوصاً سگها وجود دارد به سادگی امکان پذیر نیست. ما پارک بازی مخصوص سگها نداریم و حتی پیاده روی با سگ نیز ممنوع است! سگ نژاد بزرگ شما اگر قرار باشد مدت زیادی از آپارتمان بیرون برده نشود قطعاً به بیماریهای جسمی و روحی متعددی دچار خواهد شد.


هزینه نگهداری

مراقبت از سگ های نژاد بزرگ ممکن است گران باشد. وقتی سگ بزرگتر است، تمام هزینه های مربوط به آن مانند غذا، هزینه های بهداشتی، هزینه های دامپزشکی، جراحی و .. آن نیز بیشتر است. قبل از اینکه یک سگ نژاد بزرگ را به خانواده خود اضافه کنید، مطمئن شوید که میتوانید هزینه های مربوط به آن را پوشش دهید. غذای سگ نژاد بزرگ، اسباب بازی ها و سایر لوازم عموماً گران تر از سگ های کوچکتر است.

آموزش رفتاری

صرف نظر از اندازه، همه سگ ها به آموزش رفتاری نیاز دارند، اما این امر به ویژه برای نژادهای بزرگ بسیار ضروری است. رفتارهای نادرستی که ممکن است در سگهای کوچک بامزه به نظر بیایند یا قابل تحمل باشند. مانند پریدن و بلندشدن روی پای افراد، جویدن وسایل، کشیدن قلاده و پرخاشگری و ...

ولی وقتی سگ بزرگ جثه شما این رفتارها را نشان دهد نه تنها دوست‌داشتنی نیست بلکه ممکن است مشکلات بسیار جدی ایجاد کند. برخی از نژادهای سگ وقتی کاملا بالغ می شوند از بسیاری از افراد وزن بیشتری دارند. بنابراین ضروریست که آموزش سگ های بزرگ جثه از زمانی که جوان هستند شروع کنید. آموزش باید همیشه سرگرم کننده و همراه با تشویق باشد.


بلوغ ذهنی

سگ های نژاد بزرگ برای مدت نسبتاً طولانی، توله هایی در قالب یک سگ بزرگ هستند! سگهای نژاد بزرگ معمولاً از لحاظ ذهنی و جسمی دیرتر به بلوغ می رسند. سگهای بزرگ جثه در سنین جوانی و هنگام فعالیت های بدنی شدید، میتوانند دچار آسیب مفصلی شوند بنابرابن هنگام بازی و ورزش با آنها باید محتاط باشید.

 

 

اگر با تمام این چالش‌های بالقوه مشکلی ندارید و هنوز فکر می‌کنید انتخاب یک سگ بزرگ به خنوان عضوی از خانواده انتخاب بهتری برای شماست و همچنین مسئولانه مطمئن هستید که می توانید نیازهای او به خصوص نیاز به فعالیت بدنی کافی در فضای بزرگ را برآورده سازید، یکی از این نژادها ممکن است برای خانواده شما مناسب باشد.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400