نژاد داگو دبورداکس از سگ ها بزرگ جثه Dogue de Bordeaux
داگو دبوردکس (Dogue de Bordeaux) |  پت لینک

داگو دبوردکس (Dogue de Bordeaux)

مدت مطالعه 12 دقیقه

داگو دبوردکس (Dogue de Bordeaux) سگی قدرتمند و وفاداره که حتما این نژاد رو در فیلم ترنر و مشروب تند 🎥 دیدی؛ شاید در نگاه اول به خاطر بدن عضلانی و بزرگ این سگ ازش بترسی اما این نژاد خیلی مهربونه به خصوص با سرپرست و اعضای خانوادش . البته اگه با این سگ غریبه ای، باید بدونی داگو دبوردکس ها چندان دل خوشی از غریبه ها ندارند برای همین ممکنه حیوان در نگاه اول خیلی ازت خوشش نیاد و نباید از این موضوع ناراحت بشی چون اخلاق این غول مهربون همینه!!!؛ حالا اگه به سگهای بزرگ جثه علاقه داری و میخوای در مورد این نژاد و خصوصیات ظاهری و رفتاریش بیشتر بدونی بهت پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله با من همراه باشی. تازه میخوام آخر مقاله با امتیازدهی به نژاد بوردو فرانسه بهت کمک کنم تا خیلی بهتر این نژاد رو بشناسی حالا اگه آماده ای بزن بریم... 😉

📌 قبل از اینکه برم سراغ ادامه ی مطلب ازت میخوام اگه حیوان خانگیت رو خیلی دوست داری سری به صفحه ی محصولات پت لینک بزنی چون ما پت لینکی ها یک محصول جدید و جذاب داریم که خیلی به دردت میخوره و میتونی برای حیوان خانگی بخری با این محصول هم یه گردنبند زیبا برای سگت میخری هم یه شناسنامه آنلاین داره که میتونی داخلش توضیحات کاملی بنویسی.

 

ویژگی های ظاهری داگو د بوردکس آروم و مهربون

🐶 دیگه وقتشه بریم سر وقت ادامه ی مقاله و شناخت این نژاد غول پیکر، اول از همه میخوام بهت بگم که خاستگاه این نژاد، بردو یا بوردو در  کشور فرانسه 🇫🇷 است؛ و این سگ بصورت ذاتی نگهبانه و بهترین محافظت برای فرد و مکانهای مختلفه. این نژاد رو با نامهای ماستیف فرانسوی، French Mastiff و Bordeaux Mastiff هم میشناسن.

بدنی تنومند و عضلانی، سر بزرگ و پیشانی برجسته، چین و چروکهای عمیق و فک قوی از جمله مهمترین ویژگیهای ظاهری این حیوانه. چشمهای بزرگ و تیره ی داگو د بوردکس از هم فاصله داره و با گوش هایی آویزون و متوسط چهره ای خشمگین به خودش گرفته در صورتیکه این سگ خیلی مهربووووون و آرومه. یکی از خصوصیات رفتاری این نژاد لجباز بودنشه برای همین هم حتما باید آموزش و اجتماعی کردنش رو از سن تولگی شروع کنی.

ویژگی های ظاهری داگو د بوردکس آروم و مهربون | ماستیف فرانسوی

 

ماستیف فرانسوی در گروه سگهای کاری تقسیم بندی میشه. نرهای این نژاد 50 و ماده ها 33 کیلوگرم وزن دارند و قد نرها بین 60 تا 67 و ماده ها بین 58 تا 65 سانتی متر رشد میکنند. اگه این نژاد شرایط زندگی ایده آل و خوبی داشته باشه میتونه 8 تا 12 سال عمر کنه. شاید برات جالب باشه که بدونی نژاد سگ لیونل مسی ستاره ی فوتبال آرژانتین هم بزرگترین سگ فرانسوی یعنی برودکس است 👌.

 

 

تغذیه ی Dogue de Bordeaux غول پیکر

🍖 داگو دبوردکس فرانسوی مثل بقیه ی نژادهای بزرگ نیاز به یک برنامه ی غذایی با کیفیت و غنی از پروتئین و چربی داره. این نژاد باید روزانه 2 تا 3 بار غذا بخوره و میزان غذاش هم با توجه به وزن، سن و میزان فعالیتش مشخص میشه.

حواست باشه چون این نژاد مستعد چاقی و اضافه وزنه باید در کنار رژیم غذایی سالم، فعالیت کافی هم داشته باشه. بهتره در خصوص تغذیه ی این نژاد حتما با دامپزشک مشورت کنی. فراموش نکن که حیوان نباید غذاهایی که کربوهیدرات یا چربی بالایی دارند را بیش از اندازه مصرف کنه چون برای سلامتیش خطرناکه.

یادت باشه که این نژاد عاااااشق اسباب بازیهای جویدنیه.

 

تغذیه ی Dogue de Bordeaux غول پیکر | سگ های غول پیکر خانگی

 

وضعیت سلامتی داگو دبوردکس با وفا و صبور

🏥 این نژاد که بعد از ماستیف انگلیسی به عنوان سنگینترین نژاد سگ شناخته میشه از نظر سلامتی وضعیت خوبی داره؛ اما خُب مثل بقیه ی سگها در معرض یکسری بیماری ژنتیکی قرار داره که احتمالش هست به آنها مبتلا بشه شاید هم با داشتن رژیم غذایی مناسب و فعالیت کافی هیچ وقت درگیر این بیماریها نشه؛ اما به هر حال شناخت بیماریهای ژنتیکی نژاد داگو  د بورداکس خیلی مهمه و لازمه که با آنها آشنا بشی.

دیسپلازی هیپ: در این بیماری ارثی مفصل ران به خوبی رشد نمیکنه و در پی آن حیوان احساس درد داشته و موقع راه رفتن لنگ میزنه. در واقع این عارضه در سگهای نژاد بزرگ به فراوانی دیده میشه و معمولا در سن 5 تا 10 ماهگی این بیماری تشخیص داده میشه. استراحت، آب درمانی، داروهای ضد التهابی، رژیم غذایی سالم و در نهایت عمل جراحی از جمله اقداماتی است که باید به صلاح دید دامپزشک برای درمان این بیماری انجام میشه.

 

دیسپلازی آرنج: از دیگر بیماریهای وراثتی که باز هم سگهای بزرگ جثه بیش تر درگیر آن میشوند دیسپلازی آرنج نام داره که معمولا در سال اول زندگی حیوان تشخیص داده میشه و با علائمی مثل درد، التهاب، لنگیدن و راه رفتن نامتقارن همراهه.

 

مشکلات قلبی: احتمال ابتلا به مشکلات قلبی مثل کاردیومیوپاتی متسع  (DCM) در این نژاد غول پیکر هم زیاده؛ این بیماری باعث کاهش راندمان پمپاژ خون شده و عضلات قلب رو تحت تاثیر قرار میده پس اگه سرپرستی داگو د بوردکس رو به عهده داری معاینات منظم برای سلامت قلب حیوان را فراموش نکن.

وضعیت سلامتی داگو دبوردکس با وفا و صبور | انواع نژاد سگ

 

Entropion و Ectropion  چشم: آنتروپیون و اکتروپیون جزء بیماریهای چشمی ارثی در این نژاد است. آنتروپیون یعنی چرخش پلک به سمت داخل و اکتروپیون یعنی افتادگی پلک به سمت بیرون؛ معمولا دامپزشک برای درمان این بیماریها عمل جراحی رو پیشنهاد میده.

 

مشکلات پوستی: این غول مهربون در معرض انواع عفونتهای باکتریایی و آلرژیهای پوستی قرار داره؛ برای همین نظافت و شستشوی به موقع برای حفظ سلامت پوست این نژاد خیلی مهمه.

 

اتساع معده (GDV): نفخ یا پیچیدگی معده از دیگر مشکلاتی است که این نژاد ممکنه با آن مواجه بشه؛ این عارضه بسیار خطرناکه و باید سریعا برای درمان آن اقدام کنی. معمولا نژادهای غول پیکر و سگهایی که قفسه ی سینه ی بزرگی دارند بیشتر درگیر این بیماری میشوند. خوردن آب و غذا به مقدار زیاد و با سرعت و ورزش بعد از خوردن غذا احتمال بروز این عارضه رو افزایش میده. نبض ضعیف و تنگی نفس از جمله مهمترین علائم اتساع یا پیچیدگی و نفخ معده است. تجویز دارو و جراحی از جمله اقداماتی است که دامپزشک برای درمان این مشکل انجام میدهد.

 

 

اصلاح و نظافت داگو دبورداکس حنایی

این سگ بزرگ موهایی نرم و کوتاه به رنگ حنایی روشن و حنایی قرمز تیره داره؛ پوست این نژاد ضخیم و شل به همراه چین و چروکه برای همین باید حتما چین و چروکهای پوستش رو تمیز کنی وگرنه ممکنه دچار انواع عفونتهای پوستی بشه.

مسواک زدن به موقع رو هم برای سلامت دندونهای Dogue de Bordeaux نباید فراموش کنی. از جمله کارهای دیگه ای که برای نظافت این سگ به عهده داری کوتاه کردن منظم ناخن هاشه چون بلند بودن آنها علاوه بر اینکه راه رفتن رو براش سخت میکنه ممکنه باعث بروز بیماری های پنجه ای هم بشه.

👈 راستی حتما باید گوش ها و پوست حیوان رو به خوبی بررسی کنی و در صورت بروز هر گونه قرمزی، ترشح، تورم، ورم، بوی بد و... سریعا سگ رو پیش دامپزشک ببری.

 

 

بازی های  مورد علاقه ی ماستیف فرانسوی

این سگ نیاز به فعالیتهای ورزشی و تحرک منظم بصورت روزانه داره، پیاده روی  در طور روز میتونه داگو دبوردکس ها رو حسابی سرحال بیاره. برای همین هم اگه در آپارتمان زندگی میکنی باید شرایطی برای فعالیت روزانه ی حیوان فراهم کنی. یک حیاط کوچک یا تراس برای جنب و جوش روزانه ی این نژاد کافیه.

 

بازی های  مورد علاقه ی ماستیف فرانسوی | سگ غول پیکر مسی

قیمت داگو دبوردکس (Dogue de Bordeaux)

💰 قیمت این نژاد فرانسوی با توجه به سن، جنسیت و میزان سلامتیش مشخص میشه و برای همین نمیشه قیمت دقیقی برای آن اعلام کرد؛ اما باید بدونی این سگ جزء نژادهای گران قیمته.

 

 

امتیازدهی به داگو د بوردکس مهربون

 💯خُب دیگه... رسیدیم به بخش امتیاز دهی! همونطور که اول مقاله بهت گفته بودم مطمئنم بعد از اینکه یک نگاه خیلی ساده و اجمالی به این قسمت بندازی خیلی بهتر با این نژاد بزرگ جثه آشنا شده و متوجه میشی از نظر ظاهری و رفتاری چه امتیاز و رتبه ای داره. فقط اینو بدون که ⭐⭐⭐⭐⭐ ستاره ی طلایی یعنی امتیاز کامل و یعنی کمترین امتیاز.

 

نیازهای جسمی              ⭐⭐⭐  

از آنجاییکه شناخت نیازهای جسمی سگ برای سرپرستی گرفتن این حیوان مهمه تصمیم گرفتم اول در مورد نیازهای جسمی این نژاد صحبت کنم.

 

میزان بازیگوشی              ⭐⭐⭐

بازیگوشی فاکتوریه که در نژادهای مختلف سگ با هم فرق داره؛ شاید ببینی سگی با وجود اینکه بالغ شده همچنان مثل یک توله سگ شیطون و پر جنب و جوشه و برعکس یک سگ دیگه اصلا اینطور نیست و رفتار آروم و با وقاری داره. داگو دبوردکس ها جزء آن دسته از نژادهایی هستند که نسبتا شیطنت و بازیگوشی دارند و مثل توله سگی میمونن که قرار نیست هیچ وقت بزرگ بشه، البته هستند نژادهایی که از این نظر 5 ستاره ی طلایی رو میگیرند و نسبت به این نژاد خیلی شیطون ترند.

 

 نیاز به تمرین                    ⭐⭐⭐⭐⭐

سگهایی که مثل این نژاد غول پیکر نیاز به تمرین و ورزش زیاد دارند باید روزانه در فضای باز بدوند و بازی کنند. در واقع نیاز به تمرین هم در نژادهای سگ با هم فرق داره و بعضیها با یک پیاده روزی ساده شاداب و سرحال میشوند و یکسری دیگه هم نیاز به ورزش و تحرک بیشتری دارند این نژاد جزء آن دسته است که باید تحرک و ورزش منظم و زیادی داشته باشه.

 

 قدرت و نیرو                     ⭐⭐

نژاد داگو د بوردکس به بدن عضلانی معروفه و از نظر قدرت و نیرو 2 ستاره ی طلایی میگیره 💪  چون نسبت به خیلی از سگ های بزرگ جثه ی دیگه نیرو و قدرت کمتری داره. یادت باشه که سگهای قدرتمند تمامی کارهاشون رو با نیروی زیاد انجام میدن مثلا دائما تلاش میکنند که قلادشون رو جدا کنند و برای همین باید یک قلاده ی محکم براشون تهیه کنی.

 

میزان انرژی                     ⭐⭐

ماستیف فرانسوی جزء نژادهای کم انرژیه و برعکس سگهای پر انرژی که دائما در حال دویدن، تحرک، کشف و اکتشاف هستند این نژاد خیلی تحرک رو دوست نداره و بیشتر ترجیح میده یک گوشه لًم بده و استراحت کنه.

 

 

رفتار و برخورد داگو دبوردکس (Dogue de Bordeaux)                   ⭐⭐⭐   

اگه میخوای داگو د بوردکس رو از نظر عاطفی بشناسی و بدونی میزان عشق و علاقه اش نسبت به اعضای خانواده، همنوعش و بچه ها چقدره با من همراه باش.

 

عشق و علاقه به سرپرست ⭐⭐⭐⭐⭐

برعکس بعضی از نژادها که نسبت به سرپرستشون بی تفاوت هستند و شخصیتی گوشه گیر و مستقل دارند این غول مهربون عاشق خانواده و سرپرستشه 💕؛ برای همین از این نظر 5 ستاره ی طلایی میگیره. معمولا آن سگهایی که از زمان تولگی داخل خونه و با آدمها بزرگ شدند رفتار بهتری با اعضای خانوادشون دارند.

 

 علاقه به کودکان                  ⭐⭐⭐⭐⭐

از نظر عشق و علاقه به کودکان 👧 هم این نژاد امتیاز کامل میگیره، یعنی وقتی داگو د بوردکس پیش بچه هاست با آن ها به خوبی رفتار میکنه و نسبت به جیغ زدن و  دویدنشون یا حتی بغل کردن محکم هم واکنش بدی نشون نمیده. البته یادت باشه که بچه ها هم نباید از مهربونی و عشق و علاقه ی این نژاد نسبت به خودشون سوء استفاده کنند؛ مثلا بعضی از بچه ها به دلیل بزرگ بودن این نژاد باهاش مثل اسب برخورد میکنند و دوست دارند سوارش شوند یا اینکه خیلی شیطون هستند و فکر میکنند با کشیدن دم یا گوش سگ دارن باهاش بازی میکنند در صورتی که این رفتارها حیوان رو عصبانی میکنه و برای همین هم وظیفه داری حتما به فرزندت بیاموزی که چطوری باید با سگ رفتار کنه.

 

 علاقه به همنوع                  

اینکه سگی آدمها و بچه ها رو دوست داره دلیل نمیشه که حتما رفتار خوبی با همنوع خودش داشته باشه، Dogue de Bordeaux دقیقا همینطوره! یعنی با اعضای خانواده و کودکان خیلی رفتار خوبی داره و عاشق آنهاست امااااا میونه ی خیلی خوبی با همنوع خودش نداره و معمولا با دیدن آنها حالت تهاجمی میگیره. البته این رفتار خیلی هم ربطی به نژاد حیوان نداره و معمولا سگهایی که تا 6 یا 8 ماهگی در کنار مادر یا خواهر و برادر خودشون زندگی کردند نسبت به همنوعشون رفتار بهتری دارند.

 

 عشق و علاقه به غریبه ها    

این نژاد غول پیکر علاوه بر اینکه چندان دل خوشی از همنوعش نداره با غریبه ها هم ارتباط خوبی برقرار نمیکنه و برای همین در این امتیازدهی کمترین ستاره رو میگیره. این رفتار در نژادهای مختلف سگ متفاوته و ممکنه یک نژاد دیگه با دیدن فردی غریبه به شور و شعف بیاد و شروع کنه به تکون دادن دمش اما نباید از داگو د بوردکس همچین انتظاری داشته باشی.

 

 

سازگاری با شرایط                 ⭐⭐⭐

نژاد داگو دبورداکس رو میشه در آب و هوای گرم قرار داد؟ اصلا این نژاد تحمل سرما رو داره؟ میشه با این غول مهربون در خونه ی آپارتمانی زندگی کرد؟ میخوام به تمامی این سوالات در ادامه پاسخ بدم؛ پس بزن بریم...

 

تحمل آب و هوای گرم             ⭐⭐

تحمل آب و هوای گرم برای آن دسته از سگ هایی که پوشش بلند و ضخیمی دارند سختهههه و این پشمالوها در هوای گرم خیلی اذیت میشوند. علاوه بر این آن دسته از سگهایی که بینی های کوتاهی دارند هم از آب و هوای گرم خوششون نمیاد. این ماستیف فرانسوی هم جزء نژادهایی است که خیلی گرما رو دوست نداره و وظیفه ای که بعنوان سرپرست این حیوان داری اینه که در فصل های گرم ساعات خنک تر رو برای گردش و ورزش سگ در نظر بگیری.

 

 تحمل آب و هوای سرد            ⭐⭐⭐

Dogue de Bordeaux آب و هوای سرد رو بهتر از گرم میتونه تحمل کنه، برای همین خیلی در فصلهای سرد اذیت نمیشه.

 

 تحمل تنهایی                          ⭐⭐

تحمل تنهایی هم از دیگر فاکتورهایی است که در نژادهای مختلف سگ با هم فرق داره یعنی بعضی از نژادها به محض تنها شدن شروع میکنن به پارس کردن، سر و صدا و زوزه کشیدن و حتی ممکنه شروع به پرخاشگری کرده و به وسایل خونه هم آسیب بزنند و برخی دیگه اصلا اینطور نیستند و اگه تنها بمونن عین خیالشون هم نیست. این نژاد غول پیکر جزء سگهایی است که خیلی تنهایی رو دوست نداره و برای همین اگه مجبوری سگ رو برای ساعات طولانی تنها بذاری بهتره از سرپرستی گرفتن این نژاد منصرف بشی.

 

زندگی در آپارتمان                   ⭐⭐⭐⭐⭐

اگه عاااااشق نژادهای غول پیکری و میخوای با سگ پشمالوت در آپارتمان زندگی کنی؛ داگ دِ بُردو انتخاب خوبیه چون مناسب زندگی در خونه های آپارتمانیه. فقط فراموش نکن که این نژاد نیاز به یک حیاط یا بالکن برای ورزش و تمرین داره و اگه بتونی این شرایط رو براش فراهم کنی عالیهههه چون این سگ در خونه خیلی آروم و حرف گوش کنه.

 

مناسب برای سرپرستان تازه کار 

اگه تا حالا تجربه ی نگهداری از سگی رو نداشته و برای اولین باره که میخوای از سگی در خونه نگهداری کنی بهتره به سراغ نژادهای دیگه بری؛ زندگی در کنار نژاد داگو د بوردکس برای کسی که تجربه ی سرپرستی از سگ رو نداشته کار سختیه. بهترین نژادها برای تازه کارها آن دسته از سگهایی هستند که رفتار آرومی دارند اینطوری میتونی خیلی راحت بهش آموزش بدی و تربیتش کنی.

 

 

وضعیت سلامتی               ⭐⭐⭐⭐

خیلی مهمه که با وضعیت سلامتی سگی که میخوای آن رو به خونه بیاری آشنا باشی و بدونی این پشمالو در معرض چه بیماریهای ژنتیکی قرار داره و برای اینکه بخوای داگو دبوردکس آراسته و تمیزی داشته باشی چه کارهایی لازمه انجام بدی؛ نگران نباش من همه ی اینا رو میدونم پس ادامه ی این مقاله رو از دست نده.

 

ریزش مو                           ⭐⭐⭐

ریزش موی سگ کاملا طبیعیه و نباید به خاطرش نگران باشی. این نژاد هم مثل خیلی دیگه از سگها ریزش موی متوسطی داره، اگه جزء کسایی هستی که از وجود موی سگ روی فرش، مبل، تخت و... خیلی خوشت نمیاد بهتره به سراغ نژادهایی بری که ریزش موی کمتری دارند چون این غول با وفا از این نظر 3 ستاره ی طلایی میگیره.

 

آبریزش بزاق دهان           ⭐⭐⭐⭐⭐

و امااااا ریختن آب دهن روی لباس یا وسایل خونه که در این نژاد فرانسوی میبینی و چون میزان آبریزش بزاق دهان 💦 این سگ خیلی زیاده و ممکنه حتی موقع نوازش و بازی کردن با حیوان دستهات خیس بشه پیشنهاد میکنم اگه نسبت به این قضیه وسواس داری بهتره نژاد دیگه ای رو انتخاب کنی.

 

نظافت و شستشوی آسان  ⭐⭐⭐⭐⭐

خوشبختانه نظافت و شستشوی داگ دِ بُردو خیلی ساده است و نیاز به شستشو و حموم کردن منظم نداره و با یک برس ساده خوشگل و آراسته میشه.

 

 استعداد چاقی                   ⭐⭐⭐⭐

این نژاد بزرگ جثه هم مثل خیلی دیگه از سگها در معرض چاقی و اضافه وزنه و اگه حواست به خورد و خوراکش نباشه و زیاد بهش تشویقی بدی به سرعت چاق میشه و در معرض انواع بیماری ها قرار میگیره درست مثل ما آدمها. برای اینکه از چاق شدن بیش از اندازه ی حیوان جلوگیری کنی باید یک رژیم غذایی سالم براش در نظر بگیری و تشویقی دادن بهش افراط نکنی.

 

وضعیت بیماری                 ⭐⭐

این سگ قوی جزء نژادهای سالمه و برای همین خیلی در معرض بیماری قرار نداره اما خُب مهمترین بیماریهای ژنتیکی که امکان داره داگو د بوردکس بهشون مبتلا بشه شامل دیسپلازی هیپ، دیسپلازی آرنج، مشکلات قلبی، مشکلات پوستی و نفخ است.

 

اندازه                                  ⭐⭐⭐⭐

میدونی که سگها اندازه و جثه های مختلفی دارند و دیگه همونطور که از اول مقاله دارم میگم مشخصه که این نژاد جزء سگهای غول پیکره و برای همین در این امتیاز دهی 5 ستاره ی طلایی میگیره. در واقع جثه و اندازه ی سگ یکی از فاکتورهایی است که برای نگهداری از این حیوان باید در نظر بگیری شاید در نگاه اول از داگو دبورداکس خیلی بترسی چون بزرگ و عضلانیه اما این غول دوست داشتنی بر خلاف ظاهرش قلب مهربونی داره و خیلی خانواده دوسته.

 

 

میزان تربیت پذیری نژاد داگو دبوردکس            ⭐⭐⭐

تربیت و اجتماعی کردن سگ یکی از مهمترین وظایفی است که به عنوان سرپرست به عهده داری، حالا برای اینکه از پس این وظیفه به خوبی بر بیای خوبه که شناختی از ویژگیهای سگ داشته باشی مثلا بدونی باهوشه یا نه؟ میزان یادگیریش کمه یا خیلی زود همه چی رو یاد میگیره؟ خیالت راحت من همه ی اینا رو در ادامه بهت توضیح میدم، پس اگه آماده ای بزن بریم...

 

یادگیری و آموزش                ⭐⭐

آموزش و یاد دادن  فرمانهای مختلف به یکسری از نژادها آسون تره اما برای بعضی از سگهای دیگه باید وقت بیشتری بذاری تا بتونی دستورات رو بهشون یاد بدی. داگو د بوردکس هم جزء نژادهایی است که برای یادگیری و آموزششون باید وقت بیشتری بذاری و از طریق تشویقی یا اسباب بازیهای مختلف بهشون آموزش بدی؛ برای همین هم فقط 2 ستاره ی طلایی میگیره.

 

پارس کردن و زوزه کشیدن     ⭐⭐

این نژاد فرانسوی خیلی سر و صدا نداره به خصوص داخل خونه که خیلی آروم و ساکته. در واقع پارس کردن و زوزه کشیدن یکی از فاکتورهای مهمیه که برای به سرپرستی گرفتن سگ باید در موردش بدونی به خصوص اگه در محلی زندگی میکنی که همسایه ها به سر و صدا حساس هستند.

 

گاز گرفتن و جویدن                  ⭐⭐⭐⭐

گاز گرفتن یا جویدن لوازم و اسباب بازی یا بهتر بگم گاز گاز کردن نرم و بدون درد در بین توله سگها و خیلی از نژادها جزء رفتارهای طبیعی و رایجه که میتونی این اخلاق رو در نژاد Dogue de Bordeaux هم ببینی. به عنوان سرپرست حیوان وظیفه داری بهش آموزش بدی که گاز گرفتن آدمها و وسایل خونه اشتباهه و باید یاد بگیره که فقط اجازه داره اسباب بازیهای جویدنیشو گاز گاز کنه.

 

علاقه به ولگردی                     

داگو دبوردکس ها خیلی علاقه به ولگردی یا سرگردانی ندارند و وقتی باهاشون میری گردش و تفریح خیلی دوست ندارند ازت جدا شوند بر خلاف بعضی دیگه از نژادها که عادت به ولگردی دارند و دوست دارند برای خودشون اینطرف و آنطرف بدوند.

 

دنبال طعمه دویدن                    ⭐⭐⭐⭐

سگهای شکاری بصورت غریزی عاشق شکار کردن هستند و این اخلاق در این غول مهربون هم دیده میشه؛ از آنجایی که این گروه از سگها عادت به شکار و گرفتن طعمه دارند نگهداری کردن آنها کنار حیوانات خانگی کوچک مثل گربه و همستر 🐹 چندان کار مناسبی نیست چون ممکنه داگو د بوردکس آنها رو مثل طعمه دیده و بهشون آسیب بزنه.

 

هوش                                       ⭐⭐⭐

این نژاد بزرگ جثه، هوش نسبتا خوبی داره اما همونطور که گفتم برای یاد دادن فرمانها و اجتماعی کردنشون باید وقت بیشتری بذاری و حتی مجبوری از اسباب بازیهای مختلف هم استفاده کنی. اگه خیلی حوصله و وقت سر و کله زدن با حیوان رو نداری بهتره به سراغ نژادهایی بری که هوش خیلی بالایی دارند. در کل این نژاد فرانسوی از نظر هوش 3 امتیاز بیش تر نمیگیره.

 

 

و در آخر...

در پایان ازت ممنونم که تا آخر این مقاله با من همراه شدی 😊 و امیدوارم الان دیگه نژاد داگو د بوردکس رو خیلی خوب شناخته باشی و بتونی تصمیم بگیری که آدم مناسبی برای نگهداری از این نژاد هستی یا نه؟! فقط حواست باشه اگه نمیتونی شرایط مناسبی برای زندگی این غول دوست داشتنی فراهم کنی بهتره از سرپرستی گرفتنش منصرف بشی چون اینطوری بیشتر بهش آسیب میزنی.

راستی اگه دنبال کلینیکهای دامپزشکی نزدیک خونه هستی تا حیوان رو برای چکاپ، واکسیناسیون، آزمایش، اصلاح و شستشو و... به آنجا ببری کافیه روی لینک لیست دامپزشکی ها کلیک کنی تا بتونی با کمک فیلترهای صفحه و انتخاب استان و خدمات دلخواه آدرس و اطلاعات دامپزشکیهای نزدیک خونه رو ببینی.

در آخر هم ازت میخوام اگه نظر یا سوالی درباره ی این نژاد غول پیکر داری حتما در بخش ثبت دیدگاه ها برام بنویسی تا در سریع ترین زمان بهت پاسخ داده بشه؛ منتظر نظراتت هستم...

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400