نژاد سگ کوهستانی برنیز (Bernese Mountain Dog)
نژاد سگ کوهستانی برنیز | پت لینک

نژاد سگ کوهستانی برنیز

مدت مطالعه 12 دقیقه

سگ کوهستانی برنیز (Bernese Mountain Dog) یکی از قویترین و باهوشترین نژادها در کشور سوئیس بوده که خیلی وفادار و البته مهربوووونه 😍. برنس ها برای کارهای سخت ساخته شده اند و گله داری و نگهبانی از جمله کارهایی است که این نژاد مو بلند کوهستانی به خوبی از عهدشون برآمده. اگه دوست داری بیشتر در مورد برنس مانتن بدونی و با خلق و خو و رفتارهاش آشنا بشی بهت پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله با من همراه باشی چون من میخوام در مورد این پشمالوی عظیم الجثه صحبت کنم، تازه آخر همین مقاله هم همه ی رفتارهای برنیز رو امتیاز دهی کردم که خیلی جالبه و میتونه در شناخت بهتر این نژاد بهت کمک کنه. دیگه بیشتر از این منتظرت نمیزارم برای شناخت کامل این نژاد سگ برو که بریم... 🤗

📌 اجازه بده قبلش یه نکته ی خیلی کاربردی هم بهت بگم که مطمئنم به دردت میخوره اگه حیوان خانگی داری یا عاشق حیواناتی، نیازی نیست واسه ی پیدا کردن کلینیکهای نزدیک خونه خیلی زحمت بکشی فقط کافیه روی لینک لیست دامپزشکی ها کلیک کنی و با فیلتر کردن محل زندگی و خدمات، لیستی از نزدیکترین کلینیک های دامپزشکی نزدیک خونه رو ببینی.

 با هم بخوانیم و لذت ببریم از :

ویژگی های ظاهری برنس مانتن داگ

تغذیه نژاد برنس مانتن داگBernese Mountain Dog

وضعیت سلامتی سگ برنس کوهستانی

اصلاح و نظافت برنس مانتن داگ پشمالو

بازی های مورد علاقه سگهای Bernese Mountain

قیمت نژاد برنس مانتن داگ

امتیاز به نژاد سگ برنس مانتن (Bernese Mountain)

نیازهای جسمی             ⭐⭐⭐⭐   

رفتار و برخورد              ⭐⭐⭐⭐⭐

سازگاری با شرایط          ⭐⭐

وضعیت سلامتی           ⭐⭐⭐⭐

میزان تربیت پذیری         ⭐⭐⭐⭐

ویژگی های ظاهری برنس مانتن داگ

🐶 سگ کوهی برنس یک نژاد بزرگ جثه و قدرتمنده که با پوشش سفید در بخش هایی از سینه، نوک پاها، سر، بالای چشم، چانه، زیر دم و پاها که به شکل صلیب وارونه است به راحتی قابل تشخیصه. این سگ موهای بسیار بلندی داره که صاف یا موجداره و در 3 رنگ سفید، مشکی و قهوه ای دیده میشه.

ویژگی های ظاهری برنس مانتن داگ | قیمت سگ برنس مانتن داگ

این نژاد کوهستانی برای کارهایی مثل گله داری، کشیدن گاری، مسابقات، ردیابی و نگهبانی مناسبه؛ و آنچه این سگ رو زیباتر کرده گوشهای مثلثی، بینی مشکی رنگ، بدن پهن، دم بلند و پشمالوی حیوانه.

Bernese Mountain با چشمانی براق و مهربون به رنگ مشکی یک سگ کاری و قدرتمنده که وقتی روی دوپا می ایسته قدش به بیش از 67 سانتی متر هم میرسه. بطور کلی قد نرهای این نژاد بین 64 تا 70 و ماده ها بین 58 تا 66 سانتیمتر و وزن نرها هم بین 38 تا 50 و ماده ها بین 36 تا 48 کیلوگرم است. این نژاد کوهستانی در فهرست نژاد سگهای غول پیکر قرار داره که زادگاهش کوهستانهای سوئیس بوده و البته این نژاد رو در ایران هم میتونی پیدا کنی. این سگ قوی بین 6 تا  8 سال عمر میکنه البته اگه تغذیه ی خوبی داشته و بتونی شرایط خوبی برای زندگیش فراهم کنی.

 

تغذیه نژاد برنس مانتن داگ | Bernese Mountain Dog

🍖 مقدار غذای سگ به سوخت و ساز، سن و میزان فعالیت حیوان بستگی داره، بهتره روزانه 3 تا 5 پیمانه غذای خشک با کیفیت در دو وعده برای برنیز آماده کنی. حواست باشه اگه متوجه شدی موقع نوازش کردن دنده های سگ لمس نمیشه احتمالا دچار اضافه وزن شده و باید میزان فعالیتش رو بیشتر کرده و بهتره در این باره حتما با یک دامپزشک مشورت کنی تا بهت بگه چه مقدار غذا در طول روز براش لازمه. همیشه یک ظرف آب تمیز هم در کنار سگ قرار بده تا هر وقت تشنه اش شد آب تازه و سالم در دسترس داشته باشه.

فراموش نکن که دادن تشویقی زیاد به حیوان میتونه باعث چاق شدنش بشه؛ پس نباید فکر کنی چون سگها عاشق تشویقی هستند میتونی هر موقع خواستی بی رویه بهشون تشویقی بدی.

تغذیه نژاد برنس مانتن داگ | انواع نژاد سگ


وضعیت سلامتی سگ برنس کوهستانی

🏥 برنیز نژاد مقاوم و سالمیه اما خُب مثل خیلی دیگه از سگ ها در معرض یکسری بیماری قرار داره و برای همین طول عمرش نسبت به دیگر نژادهای غول پیکر کمتره.  مهمترین بیماریهای ژنتیکی در این نژاد عبارت است از:

سرطان: تورم و التهاب غیر عادی در بدن که با درد همراهه میتونه یکی از علائم سرطان در این پشمالوها باشه، زخم هایی که بهبود پیدا نمیکنه، مشکلات تنفسی یا خونریزی بخشی از بدن هم از دیگر علائم این بیماری بوده که معمولا از طریق دارو، شیمی درمانی و جراحی بهبود پیدا میکنه.

دیسپلازی مفصل آرنج و ران: از دیگر بیماریهای شایع و ژنتیکی در برنس ها دیسپلازی مفاصل است که موجب تغییر شکل ظاهری مفصلهای آرنج و ران شده و باعث میشه سگ موقع راه رفتن لنگ بزنه؛ معمولا درمان این بیماری از طریق جراحی امکان پذیر است.

آتروفی پیشرونده شبکیه: PRA یا آتروفی پیشرونده شبکیه یک بیماری چشمی ارثی در برنس ها بوده که باعث تخریب سلولهای شبکیه و در نهایت نابینایی حیوان میشه. این بیماری برخلاف خیلی از بیماریهای چشمی موجب درد یا آبریزش اشک از چشم سگ نمیشه، اما میتونه در عرض چند ماه یا چند سال باعث از دست رفتن بینایی سگ شود. از علائم این بیماری میتوان به براق شدن چشم سگ و شب کوری اشاره کرد.

شانت پروتوسیستمیک: این بیماری که به اختصار PSS هم گفته میشه یک بیماری کبدی نسبتا شایع در سگ های برنس کوهستانی بوده که باعث میشه حیوان اشتهای خود را از دست داده و مشکلات اداری پیدا کنه؛ از دیگر علائم این مریضی میتوان به عصبی بودن، کاهش قند خون و توقف رشد این نژاد اشاره کرد؛ بهترین راه درمان PSS جراحی است.

بیماری فون ویلبراند: این یک بیماری ارثی است که در این سگ کوهستانی دیده میشه و باعث خونریزیهای خفیف یا شدید در حیوان شده و در اینصورت حتما باید سگ خود را نزد دامپزشک ببری.

پیچ خوردگی معده: اتساع معده که همان نفخ معده هم گفته میشه یکی دیگه از بیماریهای شایع در نژاد برنس مانتن بوده که بیشتر در سگ های مسن بروز پیدا میکنه. این سگها معمولا بی حال و ضعیف شده و تپش قلب میگیرند. در واقع اتساع معده بعد از خوردن وعده های غذایی حجیم و نفاخ یا نوشیدن آب زیاد روی میده که معمولا با نفخ معده اشتباه گرفته میشه در صورتیکه بیماری بسیار خطرناکی بوده و ممکنه حیوان جون خودش رو هم از دست بده.

معمولا سگهای بزرگ مانند برنر یا نژادهایی با قفسه سینه ی بزرگ بیشتر دچار این عارضه میشوند فراموش نکن که دادن مقدار زیاد غذا و آب به خصوص زمانی که حیوان در حال فعالیت است این مشکل را تشدید میکنه.

 

اصلاح و نظافت برنس مانتن داگ پشمالو

مانتن داگ برنر جزء نژادهای پشمالویی است که دارای یک پوشش بیرونی بلند و موهای زیرین پشمی است و همیشه و در هر فصلی ریزش موی زیادی داره، برس کشیدن هفتگی و روزانه علاوه بر مرتب شدن موهای سگ باعث میشه موهای کمتری روی زمین ریخته شود. برای جلوگیری از تجمع باکتری لازمه هفته ای 2 تا 3 بار دندان های سگ رو مسواک بزنی و ماهی یکبار هم ناخن هاشو کوتاه کنی دقت کن اگه موقع راه رفتن صدای کشیده شدن ناخنهایش به زمین رو میشنوی وقتشه که ناخنهای برنر رو کوتاه کنی.

اصلاح و نظافت برنس مانتن داگ پشمالو | سگ کوهستانی

نژاد برنس مستعد بیماری ها و عفونتهای گوش هم هست پس باید بصورت منظم و با دقت گوشهای سگ رو بررسی و معاینه کنی هر گونه التهاب و قرمزی چشم، ترشح از چشم یا بینی، زخم یا خارش میتونه نشونه ای از یک بیماری در این سگ بوده و برای همین باید خیلی سریع برنیز کوهستانی رو پیش دامپزشک ببری.

 

بازی های مورد علاقه سگهای Bernese Mountain

این سگ قوی هیکل حتما باید بیرون از خونه فعالیت داشته باشه و نیاز به نیم ساعت ورزش روزانه داره. اگه این نژاد رو برای ورزش و فعالیت بیرون نبری باید پارس کردن و سر و صداش رو هم تحمل کنی چون برنس ها انرژی زیادی دارند و بازی و فعالیت براشون خیلی مهمه.

اگه میخوای سگ شاداب و سر زنده ای داشته باشی بهتره زمانی رو به پیاده روی و قدم زدنهای طولانی مدت با این نژاد اختصاص بدی. برنس کوهستانی همراه خوبی برای تفریح و گردش بوده و  عاشق اینه که ارابه یا سبدی رو با خودش بکشه.

بازی های مورد علاقه سگهای Bernese Mountain | نزاد سگ در ایران

قیمت نژاد برنس مانتن داگ

💰 بهترین نژاد سگ برای خرید که میتونه کارهایی مثل نگهبانی و گله داری رو به خوبی انجام بده همین نژاد کوهستانیه. قیمت سگ کوهستانی برنیز با توجه به سن، گواهی سلامت، جنسیت و... تعیین میشه.

 

امتیاز به نژاد سگ برنس مانتن (Bernese Mountain)

 💯 دیگه وقتشه بریم سراغ امتیازززز دهی.... اگه میخوای بیشتر با خصوصیات رفتاری و اخلاق های برنس مانتن آشنا بشی کافیه یک نگاهی به امتیاز دهی زیر بندازی، در ادامه همه ی رفتارهای این نژاد رو امتیاز دهی کردم و اینطوری خیلی بهتر این سگ رو میشناسی.

 

نیازهای جسمی              ⭐⭐⭐⭐   

نیازهای جسمانی یک سگ مثل تمرین کردن ، ایکه چقدر قدرت داره ، اینکه میزان بازیگوشیش چقدره برای نگهداری از اون سگ بسیار مهمه، مخصوصا اگر با یک سگ بزرگ طرف حساب باشیم که در این حالت لازمه بدونیم چطور باهاش تمرین کنیم و چقدر باید بازیگوشی کنه تا خدایی نکرده آسیبی به حیوون عزیزمون نزنیم 

میزان بازیگوشی              ⭐⭐⭐⭐

این نژاد کوهستانی بازیگوش و کنجکاوه مثل خیلی دیگه از نژادهای سگ که همیشه دنبال شیطونی و بازی هستند. یادت باشه اگه سگ بازیگوشی داری باید در طول روز باهاش بازی های مختلفی انجام بدی. این نژاد برعکس سگ هایی است که بیش تر ساعات روز آروم و ساکت یک گوشه نشستن.

 نیاز به تمرین                    ⭐⭐⭐

نژادهایی که کار گله داری و نگهبانی رو بر عهده دارند باید همیشه ورزش کرده و تمرین داشته باشند در غیر اینصورت خیلی سریع دچار اضافه وزن میشوند. این نژاد غول پیکر هم جزء سگهای کاری بوده و علاوه بر بازی و دویدن در حیاط، حداقل 30 دقیقه تمرین و ورزش سخت براش لازمه. معمولا سگ های پر انرژی از طریق دویدن، پریدن و کندن زمین انرژی خودشون رو تخلیه میکنن.

 قدرت و نیرو                     ⭐⭐⭐

برنس مانتن داگ قدرتمنده 💪 و برای کارهای سخت ساخته شده، معمولا سگهای قدرتمند عادت دارند که حتی کارهای ساده ای مثل دویدن و غذا خوردن رو هم با قدرت انجام میدن، البته همه ی نژادهای سگ اینطور نیستند و بعضی هاشون خیلی آروم و مطیع هستند.

میزان انرژی                     ⭐⭐⭐⭐

برنس مانتن ها خیلی پر انرژی هستند و اگه سرپرست این نژاد هستی باید زمانی رو برای تخلیه ی انرژی این سگ در نظر بگیری؛ در واقع سگهای کاری که وظیفشون نگهبانی و گله داریه خیلی از ساعات روز رو مشغول کشف و اکتشافات هستند. نژادهایی که انرژی زیادی ندارند بیش تر ساعات روز رو یک گوشه نشسته و چرت میزنند 💤.

 

رفتار و برخورد                     ⭐⭐⭐⭐⭐    

عشق و علاقه به سرپرست ⭐⭐⭐⭐⭐

بعضی از نژادها شخصیتی مستقل دارند و خیلی با سرپرست و خانوادشون صمیمی نمیشوند اما برعکس یکسری دیگه از نژادها خیلی با اعضای خانواده و کسانی که باهاش بزرگ شدند احساس راحتی و صمیمیت دارند. برنس اگه به خوبی آموزش ببینه عاشق خانواده ی خودش میشه و حتی میتونه با تازه واردها ارتباط خوبی برقرار کنه.

 علاقه به کودکان                  ⭐⭐⭐⭐⭐

خیلی خوبه که یک سگ رفتار گرم و صمیمی با کودکان داشته باشه معمولا بچه ها دوست دارند سگ ها را بغل کنند نژادهایی که رابطه ی خوبی با کودکان دارند نسبت به این بغل کردن های محکم واکنش خوبی نشون میدن. همونطور که گفتم این نژاد کوهستانی عاشق بچه هاست 👯 البته در صورتیکه که از زمان تولگی خوب تربیت شده و آموزش ببینه. Bernese Mountain با بچه ها کنار میاد و رفتارشون را به راحتی تحمل میکنه.

 علاقه به همنوع                   ⭐⭐⭐⭐⭐

حتما سگی که عاشق کودکان و انسانهاست نمیتونه با همنوع خودش هم رابطه ی خوبی داشته باشه، این موضوع ارتباط زیادی به نژاد سگ ها نداره و ممکنه دو رفتار متفاوت از یک نژاد ببینی. معمولا سگهایی که تا سن 6 یا 7 هفتگی با مادر و خانواده ی خودشون زندگی میکنند رابطه ی خوبی با همنوع خودشون دارند؛ در واقع این سگها در زمان تولگی وقت زیادی رو با بقیه ی سگها گذرونده و خیلی اجتماعی هستند. برنیز هم جزء نژادهایی است که رابطه ی خوب و دوستانه ای با دیگر سگ ها داره و اگه آموزش ببینه میتونه دوست خوبی برای گربه های ملوس 😻 هم باشه.

 عشق و علاقه به غریبه ها      ⭐⭐⭐

برنس مانتن داگ با غریبه ها و افراد تازه وارد هم خیلی رابطه ی خوبی داره، البته به شرط اینکه خیلی خوب آموزش دیده باشه، بطور کلی سگ هایی که با غریبه ها رابطه ی خوبی برقرار میکنند به محض دیدن آنها با تکان دادن دم و مالیدن پوزه به خاک بهشون سلام میکنند. اما سگی که خیلی از غریبه ها خوشش نمیاد نسبت به آنها بی تفاوت یا پرخاشگره. فقط این نکته رو فراموش نکن زمانی که میخوای با سگ پشمالوت به گردش یا پیاده روی بری هر چقدر هم که حیوانه خوب و اجتماعی داشته باشی حتما باید یک قلاده ی محکم و خوب براش تهیه کنی.

 

سازگاری با شرایط                 ⭐⭐

اگر بخواین از برنیز به عنوان یک سگ درشت جثه نگهداری کنید لازمه در رابطه با شرایط سازگاری او اطلاعات کافی داشته باشید که در ادامه بررسی خواهیم کرد

تحمل آب و هوای گرم            

تحمل آب و هوای گرم یا سرد ارتباط زیادی به پوشش حیوان داره، بعضی نژادها که موهای بلند و ضخیمی دارند نمیتونند آب و هوای گرم رو تحمل کنند و سگ برنس هم به دلیل پوششی که داره تاب و توان گرما رو نداشته و حتی ممکنه در آب و هوای گرم، حیوان بیچاره تلف بشه. 

 تحمل آب و هوای سرد            ⭐⭐⭐⭐⭐

سگهای بی مو یا نژادهایی که پوشش کمی دارند طاقت تحمل سرما رو ندارند، این سگ کوهستانی برای آب و هوای سرد و کوهستانی پرورش یافته و به راحتی سرما رو تحمل میکنه. 

 تحمل تنهایی                         

اگه نمیتونی زمان زیادی رو با سگ کوهستانی برنیز بگذرونی سرپرستی این سگ رو فراموش کن چون این نژاد اصلا تحمل تنهایی رو نداره. معمولا سگهایی که از تنهایی بیزارن وقتی تنها میشوند شروع میکنن به سر و صدا، پارس کردن و زوزه کشیدن.

 

زندگی در آپارتمان                   

فاکتورهای مختلفی باید وجود داشته باشه تا بتونی یک نژاد سگ رو داخل خونه های آپارتمانی کوچک امروزی نگه داری، ممکنه سگی اندازه ی کوچکی داشته باشه ولی خیلی شیطون و پر انرژی باشه. در واقع اندازه ی مناسب، آروم و مطیع بودن، انرژی کم همگی جزء فاکتورهایی هستند که نشون میده میشه سگی رو در خونه نگه داشت یا نه. برنس کوهستانی برای آپارتمانهای کوچک یا حتی خونه هایی که حیاط بزرگ با حصار کشی ندارند مناسب نیست.

 

مناسب برای سرپرستان تازه کار  ⭐⭐

بعضی از نژادهای سگ خیلی آروم و حرف گوش کن هستند و میتونی به خوبی باهاشون ارتباط برقرار کنی اما در مقابل برخی از نژادها اصلا آروم و قرار ندارند و نمیشه به راحتی دستورات مختلف رو بهشون یاد داد. اگه تا حالا تجربه ی سرپرستی از یک سگ یا حیوان خانگی رو نداشتی بهتره به سراغ نژادهایی بری که رام و مطیع هستند سرپرستی از این نژاد کوهستانی برای اولین تجربه چندان ساده نیست.

 

وضعیت سلامتی               ⭐⭐⭐⭐

ریزش مو                           ⭐⭐⭐⭐⭐

ریزش موی سگ یک امر کاملا طبیعیه که در بعضی نژادها بیشتر و در یکسری دیگه کمتر اتفاق می افته، سگ های برنس هم ریزش موی زیادی دارند و نمیشه گفت ریزش موهاشون فصلیه چون در تموم طول سال موهاشون رو روی فرش و مبل خونه میبینی. معمولا 2 بار در سال موهای پوشش زیرین این نژاد به صورت کامل میریزه و موهای تازه رشد میکنه.

آبریزش بزاق دهان           ⭐⭐⭐⭐

بعضی از سگ ها آب دهانشون بیش از اندازه ریزش داره و برای همین اگه روی این قضیه حساسی لازمه قبل از اینکه سگی رو به خونه بیاری از میزان آبریزش بزاق دهانش مطلع بشی، این نژاد کوهستانی جزء سگهایی است که آبریزش بزاقش نسبتا زیاده.

نظافت و شستشوی آسان  ⭐⭐⭐

بعضی از نژادها نیاز به استحمام و کوتاهی زود به زود موهاشون دارن در حالی که یکسری دیگه از نژادها با یک برس ساده تمیز میشوند و خیلی نمیخواد برای نظافت و آراستنشون وقت بذاری. چون مانتن داگ برنر ریزش موی زیادی داره بهتره به صورت روزانه یا هفتگی موهاشو شونه بزنی، استحمام منظم 🛀 و استفاده از شامپو خشک رو برای این نژاد یادت نره.

 استعداد چاقی                   ⭐⭐⭐⭐

سگ کوهستانی برنیز نژادی درشت هیکل و مستعد چاقی و اضافه وزنه و اگه حواست به خورد و خوراکش نباشه خیلی زود دچار چاقی میشه و سلامتیش به خطر می افته در واقع اگه غذاهای ناسالم یا وعده ها و تشویقی زیاد به نژادهایی که استعداد چاقی دارند بدی آنها خیلی زود چاق میشوند.

وضعیت بیماری                

اینکه میگم بعضی از نژادها بصورت ژنتیکی در معرض یک سری از بیماری ها هستند معناش این نیست که بطور صد در صد به این مریضی ها مبتلا میشوند بلکه ریسک ابتلا به این بیماریها مثلا در یک نژاد خاص بیشتره. Bernese Mountain نژاد مقاومیه اما سرطان، بیماری های چشمی، نفخ شکمی، دیسپلازی مفاصل و عفونت گوش از جمله بیماری هایی است که در نژاد برنس بیشتر دیده می شه.

اندازه                                  ⭐⭐⭐⭐⭐

سگ ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و بعضی از آنها ریزه میزه و یکسری دیگه از نژادها غول پیکر هستند و شاید در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسند؛ اما حتی سگ های درشت هیکل هم خیلی دوست داشتنی و مهربون هستند. برنس مانتن داگ هم جزء نژادهای بزرگ جثه اما فوق العاده مهربون و باهوشه.

 

میزان تربیت پذیری              ⭐⭐⭐⭐

یادگیری و آموزش                ⭐⭐⭐⭐

ممکنه برای اینکه بخوای دستوراتی رو به سگ یاد بدی اصلا نیاز نباشه زمان زیادی رو صرف کنی و سگ خیلی سریع دستورات رو یاد بگیره گاهی اوقات هم ممکنه مجبور باشی برای تربیت سگ از روشهای مختلفی مثل بازی کردن یا تشویقی استفاده کنی؛ این مسئله تا حد زیادی به نژاد سگ بستگی داره. خوشبختانه نژاد برنس هوش بالایی داره و کاملا تربیت پذیره، البته در صورتیکه آموزش و تربیتش از تولگی شروع بشه در اینصورت وقتی بزرگ شد یک همدم خوب و دوست داشتنی داری که میتونه هم با دیگر انسانها و هم با همنوع خودش ارتباط خوبی برقرار کنه.

 

پارس کردن و زوزه کشیدن      ⭐⭐⭐⭐

بعضی از نژادها سر و صدای زیادی دارند و این ممکنه همسایه ها رو اذیت کنه برای همین هم وقتی میخوای سگی رو به سرپرستی بگیری لازمه بدونی سر و صدا داره یا نه خیلی ساکت و آرومه، معمولا سگ ها وقتی فرد غریبه ای رو میبینن شروع میکنن به پارس کردن. مانتن داگ برنر هم از آن نژادهایی است که اصلا تنهایی رو دوست نداره و به محض تنها شدن شروع میکنه به پارس کردن و حتی وقتایی که به طور ناگهانی و غیر منتظره با یک فرد غریبه برخورد میکنه هم با سر و صدا کردن و پارس و زوزه کشیدن واکنش نشون میده.

گاز گرفتن و جویدن                  ⭐⭐⭐⭐⭐

اگه سرپرست نژادی هستی که عادت داره هر وسیله ای رو داخل دهانش بذاره یا گاز بگیره باید بهش یاد بدی که گاز گرفتن آدمها اشتباهه، این سگها معمولا عاشق بازیهایی هستند که باید براشون یک وسیله ای رو پرت کنی تا آنها به دندون گرفته و بیارند. بهتره اسباب بازیهای جویدنی برای این سگ ها بخری. این نژاد کوهستانی هم جزء سگ هایی است که عاشق جویدن و گاز گرفتنه فراموش نکن که سگها دندان های قدرتمندی دارند پس لازمه هم مواظب باشی و هم سگ رو طوری تربیت کنی که آدمها رو گاز نگیره.

 

علاقه به ولگردی                      ⭐⭐⭐

بعضی از نژادهای سگ خیلی آزادند و دوست دارند وقتی باهاشون به گردش میری کاری به کارشون نداشته باشی تا آزادانه واسه ی خودشون بازی کنند. اما بعضی دیگه از نژادها شخصیت وابسته ای دارند و حتی حاضر نیستند یک لحظه از کنارت تکون بخورند.

دنبال طعمه دویدن                    ⭐⭐⭐⭐⭐

سگهای شکاری ذاتا عاشق تعقیب و دویدن دنبال طعمه هستند نگهداری این سگها در کنار دیگر حیوانات خانگی شاید کار چندان ساده ای نباشه چون معمولا این نژادها حیوانات کوچکتری مثل همستر و گربه های ملوس و کوچولو رو مثل طعمه میبینند. برنر هم مثل خیلی از سگ ها عاشق دویدن و دنبال کردن حیوانات کوچکتر از خودشه.

هوش                                       ⭐⭐⭐⭐

آموزش دادن به سگهایی که هوش بالایی دارند خیلی راحته و آنها سریع همه چیز رو یاد میگیرن، اما نژادهایی که هوش کمتری دارند نیاز به تمرین و تکرار بیشتری خواهند داشت یکی از مشخصات نژاد برنس کوهستانی هوش بالای آنهاست که خیلی سریع همه چی رو یاد میگیره.

 

و اما در آخر...

از اینکه تا آخر این مقاله با من همراه شدی ممنوم و امیدواریم الان دیگه نژاد کوهستانی برنیز رو خیلی خوب شناخته باشی و بدونی چه رفتار و اخلاقی داره و در صورتیکه شرایط نگهداری از این نژاد رو داری آن رو به سرپرستی بگیری.

یادت نره اگه کلینیک یا مرکز دامپزشکی رو میشناسی که اسمش در پت لینک نیومده میتونی برای کمک به حیوانات دوست داشتنی نام و اطلاعات آن مرکز رو در بخش ثبت رایگان مراکز درج کنی. ازت میخوام اگه نظر یا سوالی درباره ی این نژاد کوهستانی داری در آخر همین صفحه و در بخش ثبت دیدگاه برام بنویسی، منتظر نظرت هستم 😉

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400