پارک بازی سگ و تاثیر آن در تریبیت سگها | آشنایی کامل با داگ پارک Dog Park
پارک بازی سگ چیست و چه تاثیری در تربیت سگ ها داره؟

پارک بازی سگ چیست و چه تاثیری در تربیت سگ ها داره؟

مدت مطالعه 8 دقیقه

میخوام تو این مقاله از پت لینک بهت بگم پارک بازی سگ چیست و چه تاثیری تو تربیت سگ ها داره؟ بذار اینطوری شروع کنم اگه دیدی سگی خیلی مؤدب و اجتماعیه مطمئن باش که زمان تولگی پارک داگ خوبی داشته 😂 پارک بازی سگ یا همون پارک داگ یک محوطه ایه که میتونی سگ رو داخل آن نگهداری کرده و بهش آموزش بدی. در حقیقت این محوطه ی بازی یکی از تجهیزات و لوازم ضروری برای مراقبت و نگهداری از سگ ها و البته تربیت توله سگهاست، حالا اگه میخوای بدونی این محوطه که یک پارک سگ ساده است چه تاثیری در تربیت و آموزش حیوان داره و در کل مزیتهاش چیه تا آخر این مقاله با من همراه باش چون قراره کلی نکات آموزنده در مورد پارک داگ ها یاد بگیری.

📌 قبل از اینکه برم سراغ اصل مطلب ازت میخوام که بهم کمک کنی تا اطلاعات پت لینک کامل تر بشه برای اینکار کافیه هر کلینیک یا مرکز دامپزشکی که میشناسی و اسمش در پت لینک نیومده رو از طریق لینک ثبت رایگان مراکز درج کنی.

 

داگ پارک چیه؟

Dog Park، پارک سگ یا قفس سگ در واقع یک محوطه ی بازی برای سگ 🐶 است. شاید فکر کنی با خرید این محصول سگ رو داخل قفس گذاشتی و حبسش کردی و شاید هم با این کار احساس ظالم بودن بهت دست بده اما اصلا اینطور نیست چونکه داگ پارک یکی از بهترین ابزارها برای تربیت و آموزش سگ به حساب می آید. محوطه بازی سگ که بهش میگن پارک سگ در واقع یک فضایی بدون سقفه و فقط محل بازی و گشت و گذار حیوان رو محدود میکنه.

یک نکته ی خیلی مهم: بسیاری از صاحبین سگ براشون این سوال پیش میاد که تا کی باید سگ رو داخل این محوطه گذاشت؟ ببینید بهترین نحوه ی استفاده از پارک سگ اینه که تا وقتی این پشمالوها هنوز توله هستند و آموزشهای لازم رو ندیده و تربیت نشده اند از این محوطه برای تربیت آنها استفاده کنی؛ مثلا تا وقتی که هنوز جای دستشویی رو یاد نگرفته اما از آن به بعد وقتی که بزرگتر شد و تبدیل شد به یه هاپوی با تربیت و مودب پارک داگ میتونه یک محل مناسب برای استراحتش باشه و بهتره دربشو باز بذاری تا هر موقع دوست داشت داخل این محوطه بشه و واسه خودش خلوت کنه ؛ حتی میتونی وقتهایی که خونه نیستی و نمیتونی مراقبش باشی با خیال راحت دوست پشمالوتو بذاری داخل پارک سگ البته حواست باشه که نباید زمان زیادی رو آنجا تنها باشه.

 

انواع پارک سگ

معمولا قطعات داگ پارکها از هم جدا شده و میتونی به راحتی فضای بازی و فعالیت سگ رو کوچک یا بزرگ کنی. این محصول انواع مختلفی داره و از جنس استیل، فلز، چوب، پارچه و پلاستیک ساخته میشه.

مدلهای فلزی دوام و استحکام بالایی داشته و به راحتی میتوان آنها را شست و تمیز کرد و برای همین هم طرفداران بیش تری داره. اما مدلهای پارچه ای یا برزنتی به دلیل سبک بودن برای مسافرت مناسبتر هستند. معمولا این پارکهای بازی بدون سقف ساخته میشوند و نباید آن ها را با باکس یا جعبه ی نگهداری از حیوان اشتباه بگیرید. همونطوری که گفتم قطعات این پارک یا قفسهای بزرگ از هم جدا میشه و برای همین میتونی خیلی راحت آن را با خودت حمل کنی.

انواع پارک سگ | چگونه پارک سگ درست کنیم

 

مزایای پارک بازی سگ (کاربرد داگ پارک چیه؟)

این محوطه یا پارک بازی که در موردش حرف زدیم مزیتهای مختلفی برای سگ داره که مهمترینش آموزش و تربیت توله سگه که جلوتر بصورت مفصل در موردش توضیح دادم اما از دیگر مزایای پارک بازی سگ عبارت است از:

محلی ایمن برای نگهداری و بازی حیوان

این محوطه یک فضای مناسب برای بازی و شیطونی کردن حیوان است مخصوصا اگه اسباب بازیهایش رو هم داخل این پارک بازی بذاری که حتما خیلی بهش خوش میگذره.

آسودگی خاطر برای سرپرست سگ

میدونی دیگه سگها خیلی شیطون و بازیگوش هستند و چون به هر جایی سرک میکشن ممکنه براشون خطر آفرین باشه؛ برای همین بهترین فضا برای نگهداری حیوان وقتی میخوای چند ساعتی به کار خودت مشغول باشی یا از خونه بری بیرون همین پارک بازی سگه. البته فراموش نکن گذاشتن سگ برای مدت طولانی داخل این محوطه اشتباهه.

تربیت و آموزش سگ

اگه یک پارک سگ مناسب برای حیوان خریداری کنی در واقع با اینکار یک حریم خصوصی برایش مشخص کردی و این موضوع در تربیت سگ خیلی موثره.

احساس امنیت برای سگ

حیوان درون این پارک احساس امنیت کرده و با راحتی و آرامش مشغول بازی و شیطنت میشه. حتی سگ درون پارک یاد میگیره که نباید کارهای خطرناک انجام بده.

محیطی امن برای نگهداری سگ

این پارک بازی علاوه بر اینکه فضای خوبی برای تربیت توله سگ هاست محوطه ای است که میتونی با خیالی آسوده حیوان رو داخل آن قرار بدی و چند ساعتی رو بیرون باشی البته ناگفته نمونه که نباید مدت زمان زیادی حیوان طفلکی رو داخل پارک سگ تنها بذاری.

مزایای پارک بازی سگ (کاربرد داگ پارک چیه؟) | پارک سگ شیشه ای

 

پارک سگ چه تاثیری در تربیت سگ ها داره؟

از همون روزی که یک توله سگ رو به خونه میاری و سرپرستیشو به عهده میگیری باید تربیتش رو شروع کنی و برای اینکه سگ رفتار خوبی داشته باشه باید برایش وقت بذاری و اینجاست که پارک سگ به کمکت میاد. خیلی از دامپزشکان، مربیان و کسانی که تربیت سگها رو به عهده دارند داشتن داگ پارک رو الزامی میدونن.

اصلا لازم نیست نگران حال و احوال سگ پشمالوت باشی چون سگها عاشق این هستند که یک لونه ی امن داشته باشن و پارک سگ این شرایط و محیط رو براشون فراهم میکنه پس مطمئن باش که سگ دوست داشتنیت داخل این محوطه حسابی خوش میگذرونه و کیف میکنه.

داگ پارک شبیه به یک قفسِ بدون سقفه و باعث میشه فعالیت های حیوان در یک محیط خاص محدود بشه در حقیقت با خرید پارک بازی سگ میتونی یک حریم خصوصی برای حیوان مشخص کنی. میتونی با داگ پارک بهش یاد بدی که نباید هر جایی از خونه رو به عنوان دستشویی انتخاب کنه. میتونی وقتایی که خونه نیستی با خیال راحت سگ نازت رو داخل این محوطه بذاری و مطمئن باشی که بدون خرابکاری در پارک برای خودش مشغول بازی میشه.

از آنجایی که پارک سگ یک فضای کاملا امن و راحت برای سگ به شمار می آید میتونی خیلی از آموزشها رو وقتی توله سگ در این فضا است بهش بدی مثل پارس نکردن، نجویدن وسایل خانه، گاز نگرفتن و یاد گرفتن جای دستشویی که پیشتر بهت گفتم.

👈 فراموش نکن که سگها را میتونی در هر سنی تربیت کنی البته بهترین سن برای تربیت و آموزش از سن 2 تا 5 ماهگی شروع میشه.

 

پارک سگ چه تاثیری در تربیت سگ ها داره؟ | پارک بازی سگ در تهران

 

نکات مهم برای خرید پارک سگ

از نکات مهم برای خرید محوطه بازی سگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

اگه قصد خرید محوطه بازی سگ رو داری باید بدونی که قرار نیست حیوان فقط در زمان تولگی از این فضا استفاده کنه، ابعاد این فضا باید به قدری باشه که وقتی سگ بزرگ هم شد بتونه به راحتی در پارک خوابیده یا بازی کنه علاوه بر اینکه باید فضای کافی برای قرار دادن وسایلش هم در نظر بگیری. پس برای خرید این محوطه جثه ی فعلی سگ رو در نظر نگیر و به فکر آینده و بزرگ شدنش هم باش.

👈 نکته ی مهم دیگه برای خرید این محصول جنس آن است. معمولا پارک سگها از جنسهای مختلف فلز، پلاستیک، پارچه، چوب و... ساخته شده و لازمه با توجه به خونه و جایی که میخوای این پارک رو قرار بدی جنس مناسب رو انتخاب کنی.

دیوارهای پارکها ارتفاع متفاوتی دارند و لازمه با توجه به سن، نژاد و جثه ی سگ پارک داگ با ارتفاع مناسب رو انتخاب کنی چونکه اگه ارتفاع مناسب نباشه سگ به راحتی از این محوطه خارج میشه. بهتره ارتفاع دیوارها 2 تا 3 برابر قد سگ باشه.

توجه: اگه دائما مجبور به جابجایی هستی بهتره به سراغ خرید پارک سگهایی بری که دارای قطعات مجزا هستند تا بتونی به راحتی آن را جدا و بعد متصل کنی.

بیشتر پارک بازیهای سگ که در بازار موجود است از جنس فلز بوده و چون علاوه بر دوام و ماندگاری، شست و شوی ساده ای داره خیلی از افراد به سراغ این نوع داگ پارکها میروند. البته همونطور که گفتم بهتره جنس این پارک با توجه به محیطی که قراره نصب بشه انتخاب شود، اگر میخوای این محوطه رو بیرون و در فصای باز بذاری قطعا باید ضد زنگ باشه اما برای داخل خونه میتونی از پارک سگ پلاستیکی هم استفاده کنی. آن دسته از پارک سگ ها که سایزشون قابل تغییره انتخاب بهتری هستند چون میتونی با توجه به رشد توله، اندازه ی آن رو بزرگتر کنی.

 

داخل پارک سگ چی بزارم؟

اگه این محوطه بازی رو برای سگ خودت خریدی و نمیدونی باید داخل آن چه چیزهایی بذاری نگران نباش الان بهت میگم. بهتره وسایلی رو داخل قفس سگ قرار بدی که حیوان احساس راحتی کنه میتونی مثل مواردی که در ادامه بهش اشاره کردم.

ظرف آب و غذای مناسب

توالت یا پد آموزش ادرار سگ

اسباب بازی های مورد علاقه ی حیوان

تشویقی و خوراکی هایی که سگ دوست داره

یک جای خواب خوب که میتونه باکس سگ هم باشه به همراه پتو

داخل پارک سگ چی بزارم؟ | پارک سگ چوبی

 

نحوه عادت دادن سگ به داگ پارک (چطور میتونم سگم رو عادت بدم داخل پارک بمونه؟)

ممکنه دفعه ی اول که سگ کوچولوت رو داخل این محفظه قرار میدی برخورد خوبی ازش نبینی اما با توجه به مزیتهای فراوانی که این محصول داره حتما باید صبر و حوصله به خرج بدی تا حیوان خوشگلت به این فضا عادت کنه. برای اینکه سگ خیلی راحت قرار گرفتن در این محوطه رو بپذیره لازمه به نکات زیر توجه داشته باشی:

برای دفعه های اول که توله سگ رو داخل این محوطه قرار میدی درب ورود و خروج پارک بازی سگ رو نبند.

حتما با قرار دادن اسباب بازی و تشویقی سگ رو عادت بده که وارد این محوطه بشه.

تا زمانی که سگ هنوز به این فضا عادت نکرده تنهاش نذار چون ممکنه بهش استرس وارد بشه.

اگه توله سگ داخل پارک شروع به پارس کردن یا زوزه کشیدن کرد بهتره اجازه ندی از این محوطه خارج بشه و با نشستن کنارش و تشویقی دادن، بهش یاد بدی که باید داخل پارک آروم باشه.

اگه قصد بیرون رفتن از خونه رو داری باید بدونی که فقط میتونی چند ساعت سگ رو داخل این محفظه قرار بدی و گذاشتن حیوان برای ساعات طولانی در پارک سگ اصلا کار درستی نیست.

 

فرق پارک سگ و جعبه ی نگهداری سگ چیست؟

🆚 باکس یا جعبه ی نگهداری سگ معمولا برای حمل و نقل و جابجایی موقت حیوان استفاده میشه و فضای کمی داره، در صورتیکه پارک سگ فضای بزرگی داشته و سگ میتونه خیلی راحت در آن فضا راه بره یا بازی کنه و حتی میشه برای مدت طولانی حیوان را داخل آن نگه داشت.

فرق پارک سگ و جعبه ی نگهداری سگ چیست؟ | پارک سگ بخرم یا نه

 

پارک سگ رو کجای خونه بذاریم؟

این موجودات دوست داشتنی از اینکه در کنار خانواده باشند لذت میبرند برای همین بهتره که پارک بازی سگ رو در نزدیکی خودت و دیگر اعضای خانواده قرار بدی نه در یک بخش کم رفت و آمد خونه البته قرار دادن این محوطه در محلی شلوغ هم مناسب نیست چون آرامش سگ رو به هم میزنه.

از دیگر نکات مهم برای قرار دادن پارک بازی سگ توجه به آفتاب و سایه است بهتره قفس سگ رو در بخشی قرار بدی که مخلوطی از نور آفتاب و سایه بهش میتابه. به همه ی مواردی که میتونه موجب آسایش و آرامش حیوان بشه توجه کنید تهویه ی مناسب، هوای خوب و... در کل این محفظه رو بهترین جای خونه قرار بدین تا این پشمالوی دوست داشتنی 🐩 حسابی کیف کنه.

پارک سگ رو کجای خونه بذاریم؟ | ساخت پارک سگ

 

چرا باید پارک بازی سگ بخرم

با وجود تمام مزیتهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردم اگه هنوز هم نسبت به  خرید پارک برای سگ تردید داری و نمیدونی پارک بازی برای سگ خوبه یا نه باید بهت بگم که پارک بازی سگ بهترین وسیله برای تربیت سگهاست البته نباید از آن به عنوان ابزاری جهت تنبیه و زندانی کردن حیوان استفاده کنی.

پارک داگ علاوه بر اینکه باعث آرامش و امنیت حیوان میشه در تربیتش خیلی موثره. اولش شاید مجبور باشی برای اینکه سگ به این محیط جدید عادت کنه کمی صبوری به خرج بدی اما مطمئن باش ارزششو داره.

طریقه نصب پارک سگ هم خیلی ساده اس و خودت از پسش برمیای، این نکته رو هم باید بهت بگم که قیمت پارک سگ با توجه به جنس و ابعادش متفاوته مثلا قیمت پارک سگ پلاستیکی نسبت به مدلهای فلزی ارزونتره از طرفی اگه بودجه ی کافی نداری و به دنبال خرید پارک سگ ارزان قیمت هستی میتونی به سراغ مدلهای دست دوم بری چون قیمت پارک سگ دست دوم در مقایسه با نو ارزونتره.

 

و اما کلام آخر...

ممنونم که تا آخر مقاله ی "پارک بازی سگ چیست و چه تاثیری در تربیت سگ ها داره؟" همراه من شدی و امیدواریم کلی مطالب مفید از این مقاله یاد گرفته باشی، اگه تربیت و آموزش سگ یا توله سگی 🐾 که به تازگی عضوی از خانواده ات شده برات مهمه بهت پیشنهاد میکنم حتما پارک سگ براش خریداری کنی چون یکی از بهترین وسایل برای آموزش به حیوانه. همونطور که میدونی اگه برای تربیت دوست پشمالوت وقت نذاری نه تنها دستور و فرمان هاتو اجرا نمیکنه بلکه به افراد غریبه دندون نشون میده و گازشون میگیره، وقتی تنهاست شروع میکنه به سر و صدا و جای دستشویی رو یاد نمیگیره پس مهمه که برای تربیت و آموزش این پشمالو اهمیت بدی.

اگه خودت وقت و حوصله ی کافی برای تربیت سگ رو نداری میتونی از متخصصین در این زمینه کمک بگیری، فقط کافیه از طریق لینک لیست دامپزشکی ها در فیلد مربوط به خدمات، گزینه ی آموزش رفتاری رو انتخاب کنی به همین سادگی و راحتی!.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400