شناخت و پیدا کردن دامپزشکی خوب
ویژگی های بهترین کلینیک های دامپزشکی خوب | پت لینک

ویژگی های بیمارستان دامپزشکی استاندارد و مجهز

مدت مطالعه 3 دقیقه

در سالهای اخیر افراد بسیاری حیوانات خانگی مختلفی را به سرپرستی قبول میکنند مثل من و احتمال زیاد شمایی که در حال مطالعه این مطلب در رابطه با ویژگی های یک دامپزشکی  خوب هستید ،با قبول این سرپرستی سگ‌ها، گربه‌ها و پرنده‌ها و حتی حیوانات جونده های زیادی به مجموعه خانواده‌ آنها اضافه می شوند . طبیعتاً نگهداری و مراقبت از این حیوانات دوست داشتنی نیاز به مراقب‌های بهداشتی و درمانی هم دارد. لذا سرپرست حیوانات حتماً باید به صورت منظم حیوان خانگی خود را تحت نظر بهترین مرکز درمانی دامپزشکی داشته باشند بنابراین شناخت و پیدا کردن یک کلینیک دامپزشکی خوب از نیاز های اساسی افرادی است که از حیوانات نگهداری  میکنند، این نکته واضح است که هر چقدر که حیوان خانگی تحت نظر دامپزشک باشد، بسیار سریعتر متوجه کوچک ترین مشکل در سلامتی حیوان می شویم و بدیهی است در چنین شرایطی با کشف هر چه سریع تر اختلالات و یا بیماری ها خواهیم توانست از بروز مشکلات جدی تر که میتواند جان آن ها را تهدید می کند، پیشگیری کنیم. هر چند که ممکن است در بیشتر مواقع نیاز به خدمات دامپزشکی اورژانسی داشته باشید که در چنین شرایطی میتوانید از دامپزشکی های شبانه روزی استفاده کنید.

در این میان هر صاحب پت یا حیوان خانگی با این سوال مواجه است که یک کلینیک دامپزشکی خوب که مناسب حیوانات خانگی است چه ویژگیهائی دارد؟ هر چند پاسخ به این سوال کمی مشکل و پیچیده است اما داشتن برخی فاکتورها و امکاناتی که تواماً و یکجا در یک مرکز درمانی دامپزشی، موجود و قابل ارائه باشد می تواند در تصمیم گیری سرپرست حیوان موثر و تعیین کننده باشد.

دامپزشکی خوب و مناسب | پت لینک  

ویژگی های یک دامپزشکی خوب

در یک مرکز درمانی استاندارد، مجهز و علاقمند به ارتقا کیفیت و ارائه خدمات نوین مانند بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی درین در تهران میتوان خدمات و موارد زیر را یافت:

1-داشتن مجوز از سازمان دامپزشکی و نظام پزشکی اولین مشخصه لازم برای یک مرکز دامپزشکی خوب می باشد.

2- فعالیت شبانه روزی دامپزشکی و حضور بیست و چهار ساعته دامپزشک مقیم یکی دیگر از مشخصه های یک کلینیک حیوانات خوب است.

3-دارای بخشهای تخصصی دامپزشکی و مجهز مختلف برای تشخیص و درمان مانند اورژانس، بخش مراقبتهای ویژه، جراحی، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه، داروخانه، بخش داخلی و قلب، دندانپزشکی، جرم گیری، اولتراسونیک، چشم پزشکی، فیزیوتراپی، واکسیناسیون و ضد انگل تراپی، تزریقات و پانسمان و سرم تراپی، شیمی درمانی و سرطان شناسی و... باشد

4-دامپزشک دانش آموخته و ابزارهای لازم جهت درمان حیوانات خاص و اگزوتیک.

5-آمبولانس و بخش دامپزشکی اورژانس و فوریتهای دامپزشکی فعال و شبانه روزی که بتواند بصورت کلینیک سیار با آمبولانس مجهز همراه با کادر درمان، خدمات در محل را ارائه نماید.

 

ویژگی های یک دامپزشکی خوب | پت لینک

 

6-داشتن امکانات مختلف برای بهداشت و سلامت و رفاه حیوانات مانند بخش اصلاح و شستشو، پت شاپ و فروشگاه تجهیزات و لوازم حیوانات که بصورت شبانه روزی و آنلاین فعال باشد و امکان صدور شناسنامه، تزریق میکروچیپ، گواهی سلامت وگواهی بهداشتی برای پروازهای داخلی و خارجی و مجوز خروج از کشور داشته باشد.

7- مجهز بودن به بخش جراحی و ارتوپدی تخصصی و مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های بیهوشی استنشاقی و مونیتورینگ و همچنین تیم جراحی شامل جراح،کمک جراح، دکتر بیهوشی، نرس اتاق عمل. با وجود چنین بخش جراحی تخصصی ریسک بسیاری از جراحی های خطرناک به حداقل رسیده و امکان انجام جراحی های الکترو سرجری میسر می باشد و متخصصان جراح آن قادر به انجام کلیه جراحیهای پیشرفته اختصاصی بافت نرم نظیر پارگی دیافراگم، برداشت تومور، عقیم کردن نر و ماده، سزارین، سنگ کلیه و مثانه، جراحیهای توراکس و PDA، جراحیهای چشم حیوانات نظیر بیرون زدگی غدد اشکی، انتروپیون، اکتروپیون وجراحی گوش، دم، فتق و جراحیهای دندان و فک و جراحیهای تخصصی و ستون فقرات و انواع جراحیهای تخصصی ارتوپدی باشند.

شناخت بهترین کلینیک های دامپزشکی | پت لینک

8-مجهز به دستگاه اندوسکوپی حیوانات و دستگاه های الکتروکوتربای پلار و مونوپلار جهت انجام الکترو سرجری واندوسکوپ جهت تشخیص ضایعات داخلی بدن، بدون آسیب و مداخله جراحی برای خارج کردن اجسام خارجی و بلعیده شده توسط حیوان. همچنین با کمک دستگاه اندوسکوپی، برونکوسکوپی و کولونوسکوپی حیوانات، کمک به تشخیص بیماری های گوارشی و ریوی و نیز تسریع در موارد نمونه برداری از دستگاه گوارش فراهم می باشد.

9-آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی یک مرکز درمانی دامپزشکی معتبر و خوب  لازم است مجهز به جدید ترین دستگاه های ازمایشگاهی روز دنیا از قبیل سل کانتر NIHON KOHDN بوده که توسط متخصصین کلینیکال پاتولوژی بصورت 24 ساعته تشخیص و گزارش نویسی گردد و امکان انجام آزمایش خون در یک دقیقه توسط دستگاه CBC آنالیزور و دیجیتال مخصوص حیوانات را داشته  و بتواند اندازه گیری کلیه فاکتورهای بیوشیمیایی خونی حیوانات توسط دستگاه اسپکترفتومتر و کلیه آزمایش های میکروبی، قارچی، انگلی، ادرار، پاتولوژی، هماتولوژی (خون شناسی)، انگل شناسی، بیوشیمی، قارچ شناسی، آنالیز تخصصی ادرار، میکروب شناسی، سیتولوژی، هورمونی، الکترولیتها و خدمات آزمایشگاهی ویژه طیور را نیز انجام دهد.

آزمایشگاه دامپزشکی درین | پت لینک

10- بخش بستری حیوانات بیمار با رده بندی و تقسیم بندی بیماریهای ویروسی و عفونی و عادی حیوانات به صورت جداگانه از یکدیگر همراه با امکانات نظارتی و نرسینگ و پرستاری 24 ساعته.

زمانی که یک فرد سرپرستی یک حیوان خانگی را بر عهده می گیرد، اموری مانند ویزیت دوره ای، پیگیری واکسیناسیون و هر موضوعی که به کیفیت و سلامت زندگی حیوان مربوط باشد، بر عهده صاحب و سرپرست حیوان خانگی خواهد بود، اینکه چه سبک و روش زندگی را برای حیوان خانگی خود بسازید و چگونه او را تغذیه کنید، یکی از مهم ترین نکات است که نقش بسیار مهمی را در کیفیت زندگی حیوان خانگی شما خواهد داشت، وقتی شما ساکن پایتخت و یا دیگر شهر ها هستید و به صورت مداوم به یک مرکز درمانی دامپزشکی مراجعه مینمایید، پرونده پت شما در آن مرکز دامپزشکی ثبت می شود و همان پرونده، گویای سوابق پزشکی و همچنین شناخت مطلوب دامپزشک از حیوان شما است، پس می‌ توان گفت پیدا کردن بهترین کلینیک دامپزشکی و یا بهترین بیمارستان دامپزشکی، می‌ تواند کیفیت معاینات دامپزشکی حیوان‌ خانگی شما را افزایش دهد و خطر بروز اشتباهات تشخیصی و درمانی را کاهش دهد.

برای دیدن اطلاعات تماس و تصاویر بیشتر از بیمارستان شبانه روزی دامپزشکی درین، اینجا کلیک کنید

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400