پارس کردن سگ و متوقف کردن پارس سگ
علت پارس سگ و دلایل پارس بیش از حد سگ | پت لینک

جلوگیری از پارس سگ و راه های تصمینی برای آن

مدت مطالعه 5 دقیقه

پارس کردن سگ یکی از انواع ارتباط صوتی برای سگ ها است. زمانیکه سگ شما وظیفه نگهبانی را به عهده دارد، پارس کردن یکی از مهمترین اقدامات او برای مطلع کردن شما از خطر است. ولی درحال حاضر بسیاری از سگها به عنوان حیوان خانگی و در آپارتمان نگهداری می شوند که در این صورت پارس کردن سگ میتواند باعث ایجاد مزاحمت و مشکل شود. برای اینکه بتوانیم جلو پارس سگ را بگیریم، باید ابتدا دلایل و انگیزه پارس کردن سگ را بررسی و مشخص کنید.

پارس کردن سگ: چگونه از واغ واغ کردن بی موقع سگ جلوگیری | پت لینک

پارس سگ و روشهای برطرف کردن این مشکل

هر نوع پارس کردن، کارکرد مشخصی برای سگ انجام دارد و اگر به‌طور مکرر برای پارس کردنش پاداش داده شود به این معنی که به خواسته اش برسد، بیشتر به پارس کردن تشویق خواهد شد.

بسیاری از صاحبان می توانند علت پارس سگشان را فقط با شنیدن نوع صدای پارس او تشخیص دهند. به عنوان مثال، صدای پارس سگ زمانی که می‌خواهد بازی کند در مقایسه با زمانی که می‌خواهد برای دستشویی به حیاط برود متفاوت است. اگر می‌خواهید پارس سگ خود را کاهش دهید، باید راهکارهای آرام کردن سگ را بیاموزید. مشخص کردن دلیل پارس کردن سگ بسیار مهم است. باید درنظر داشته باشید که مدتی طول می کشد تا به سگ خود آموزش دهیم که چگونه جلوی پارس سگ را بگیریم. انتظار یک راه حل سریع برای جلوگیری از پارس سگ، واقع بینانه نیست. هدف شما باید کاهش تعداد دفعات پارس کردن باشد، نه از بین بردن آن. به خاطر داشته باشید که برخی از سگ ها بیشتر از بقیه مستعد و علاقمند به پارس کردن هستند.

دلایل پارس سگ چیست؟

سگها به دلایل مختلفی مانند هشدار دادن، واکنش به زنگ در، جلب توجه کردن، سلام کردن، ترسیدن، اعلام سلطه یا برتری، وسواس، ناامیدی و در پاسخ پارس سگهای دیگر، تنها ماندن و اضطراب جدایی و درد پارس میکنند.

 رایگان اطلاعات حیوان خود را با چند کلیک ثبت کنید اینجا کلیک کن 👈🏻 ثبت اطلاعات حیوان 👉🏻

راهکارهای کنترل پارس سگ

برای پارس کردن بیش از حد سگ خود چه باید کرد؟

اولین قدم برای اینکه بدانیم چگونه جلوی پارس سگ را بگیریم، این است که متوجه شویم  کدامیک از دلایل بالا، انگیزه پارس کردن سگ ماست.

سوالات زیر می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً بتوانید نوع پارس کردن سگ خود را مشخص کنید.

  • پارس در چه زمانی و در کجا رخ می دهد؟
  • هدف پارس کیست یا چیست؟
  • چه چیزهایی (اشیاء، صداها، حیوانات یا افراد) پارس را تحریک می کنند؟
  • چرا سگ شما پارس می کند؟
  • چه کاری باعث آرام شدن سگ می شود؟

 

دلایل پارس کردن سگ چیست و چطور جلو آن را بگیریم ؟ 

در این قسمت با چند راهکار برای جلوگیری از پارس سگ آشنا می شویم.

دلایل 

پارس کردن به دلیل اضطراب جدایی

اگر دلیل پارس کردن شما، اضطراب جداییست و هنگام تنها ماندن در خانه، پارس می کند، یکی از راه کارهای آرام کردن سگ، فعالیت فیزیکی کافی و پیاده روی نسبتاً طولانی پیش از تنها ماندن است. سگ خسته زمانی که شما در خانه نیستید بیشتر استراحت می کند.

 

پارس کردن سگ و روش برطرف کردن این مشکل | پت لینک

 

البته درصورتیکه اضطراب جدایی در سگ شما شدید است و هنگام تنها ماندن بی قراری و پارس خیلی زیادی می کند، باید تنها ماندن را به او آموزش دهید. برای این کار با او تمرین تنها ماندن انجام دهید. به این معنی که در طول روز، زمان های کوتاه در حد یک یا چند دقیقه، سگ را تنها بگذارید. حتی اگر اضطراب جدایی سگ شما زیاد باشد شاید حتی رفتن شما به اتاق دیگری باعث بی قراری و پارس سگ شود. هربار که سگ را تنها میگذارید درصورتیکه حتی برای مدت کوتاهی پارس نکرد، پیش او برگردید و همراه با تشویق کلامی، به او جایزه دهید. این تمرین را چند بار در روز انجام داده و هربار زمان تمرین را کمی بیشتر کنید. تقریباً پس از یک هفته سگ شما میتواند زمانهای نسبتاً بیشتری را تنها سپری کند. میتوانید برای ایجاد حواس پرتی هنگام تنها گذاشتن سگ، تلویزیون یا رادیو را با صدای معمولی، روشن بگذارید.

درنظر داشته باشید که سگها نباید برای مدت خیلی طولانی تنها بمانند. این تنهایی می تواند باعث افسردگی و بیماری سگ شود. وقتی پیش سگ برمی کردید حتما او را تشویق کرده، با او بازی کنید و ترجیحاً به پیاده روی ببرید. اینگونه سگ متوحه می شود که تنها و ساکت ماندن او، تشویق و جایزه دارد.

 

پارس کردن برای جلب توجه

بسیاری از سگ ها پارس می کنند تا توجه شما را جلب کنند، غذا بخواهند یا به شما بگویند که در را باز کنید یا آنها را از باکس خارج کنید. در این صورت بهتر است که اصلاً به پارس سگ توجه نکرده به او نگاه نکنید و داد نزنید. زمانیکه سگ ساکت شد آنچه را که می خواهد به او بدهید.

 

پارس کردن از روی ترس

برخی از سگها بسیار ترسو هستند و هنگام مواجهه با هرچیزی که باعث ترس آنها می شود، پارس می کنند. اینکه سگ شما از روی ترس پارس می کند یا از روی سلطه، باید به زبان بدن سگ هنگام پارس کردن توجه کنید. سگی که ترسیده، دم خود را بین پا برده و خود را جمع میکند. درصورتیکه سگ شما از روی ترس پارس می کند، در ابتدا باید وسایلی که باعث ترس سگ می شوند (مانند سطل آشغالهای بزرگ شهری یا موتورسیکلت، صدای جاروبرقی و ...) را شناسایی کنید. سپس سعی کنید زمانیکه در فاصله نسبتا دوری از شیئ هستید، با او بازی کنید و سگ را در وضعیت هیجان مثبت و شادی قرار دهید. طی دفعات و روزهای متوالی، کم کم این فاصله را کمتر کنید و همین بازی را تکرار کنید. تا زمانیکه سگ شما نسبت به آن شیئ حساسیت و ترس خود را از دست دهد.

 

رفع واکنش سگ به صدای زنگ در

رفع واکنش سگ به صدای زنگ در، یکی از مهمترین چالشهای صاحبان سگ در آپارتمان است. جالب است بدانید که سگ شما به زبان بدن شما بسیار حساستر از کلام شماست. شما باید وقتی زنگ به صدا درمیاید، با فاصله کمی مقابل سگ بایستید، به سمت او بروید تا جاییکه مجبور به عقب رفتن شود و به او اجاره ندهید به سمت در هجوم برده و پارس کند. وقتی آرام گرفت و در جای خود نشست، او را تشویق کرده و جایزه بدهید. این تمرین را تکرار کنید.

برای پیدا کردن حیوانات خانگی نیاز به ثبت اطلاعات آنلاین آنها داریم رایگان ثبت اطلاعات حیوان خانگی خود را انجام دهید 

پارس کردن به  سگهای دیگر و انسانها

اگر سگ به اندازه کافی اجتماعی نشده باشد، ممکن است به سمت مردم یا سگ های دیگر پارس کند. سگی که تجربیات مثبت زیادی با افراد مختلف از جمله دوچرخه سوار، افراد روی ویلچر، کودکان و غیره داشته است، کمتر به آنها پارس می کند. بهترین و ساده ترین کار برای اجتماعی شدن سگها این است که در سنین کم، آنها را در تعامل با سایر سگها و انسانهای غیر از افراد خانه قرار دهید. همچنین میتوانید برای مثال، اجازه دهید پستچی یا یک دوچرخه سوار به سگ شما جایزه دهند. این شاید به اجتماعی شدن سگ کمک کند.

 

چطور از پارس کردن سگ ها جلوگیری کنیم؟ | پت لینک

 

راههای آرام کردن توله سگ و جلوگیری از پارس سگ

توله سگها به خصوص وقتی در زمان شیرخوارگی از مادر و خوهر و برادرهای خود جدا شوند، معمولاً در اولین شبها بی قراری و پارس می کنند و زوزه می کشند. این بسیار طبیعیست و از ترس و اضطراب جدایی سگ ناشی می شود. سعی کنید توله سگ را سیر نگه دارید. برای بسیاری از توله سگها یک عروسک پولیشی یا حوله و ملحفه ای که بوی خانه قبلی و مادرش را بدهد ، میتواند باعث آرامش شود. با توله سگ حرف بزنید و نوازشش کنید تا احساس امنیت کند. اسباب بازیهای گازگرفتنی در اختیار توله سگ قرار دهید تا با آن خود را سرگرم و آرام کند.

 

 علت پارس کردن سگ و راههای جلوگیری از آن | پت لینک

 

حتی اگر سگ بالغی را به سرپرستی گرفته اید نیز، احتمالا! در شبهای اول با مشکل بیقراری سگ روبرو خواهید شد. البته که این موضوع درصورت توجه و محبت شما به سگ، به زودی رفع می شود.

در این مطلب سعی کردیم راهکارهای کنترل پارس سگ در خانه را آموزش دهیم. ولی درنظر داشته باشید که پارس کردن یه واکنش بسیار طبیعی در سگهاست و ما نهایتاً باید روی کاهش پارس سگها تمرکز کنیم و از بین بردن کامل آن امکان پذیر و حتی اخلاقی نیست. همچنین برخی از نژادهای سگ مانند پامرانین، علاقه بیشتری به پارس کردن دارند.

ضمناً استفاده از روشهای بسیار غیر اخلاقی مانند عمل حنجره سگ و استفاده از قلاده شوک و پوزه بند برای سگ نه تنها توصیه نشده بلکه استفاده از این روشها نشان دهنده ظلم آشکار به حیوان است.

 

سوالات مرتبط با پارس بی موقع سگ 

در این قسمت به سوالاتی که مرتبط با پارس کردن و واق زدن بی موقع سگ است پاسخ میدهیم شما هم میتوانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه مطرح کنید ، در اولین زمان پاسخ خود را در همین صفحه مشاهده خواهید کرد. ما در تیم پت لینک خوشحال میشیم که بتونیم به شما در زمینه نگه داری از حیوانتون کمکی کرده باشیم ، همانطور که میدانید با خرید و استفاده از پلاک های گردنی حیوانات که مجهز به qr کد است میتوانید همیشه به اطلاعات حیوان خود دسترسی داشته باشید و یا اگر خدایی ناکرده حیوان گم شد به راحتی آن را پیدا کنید برای آشنایی بیشتر با پلاک گردنی حیوانات و ثبت اطلاعات حیوان عزیزتان وارد این لینک شوید و اگر سوالی دارید در پایین صفحه برای ما بنویسید. 

1-چگونه از واغ واغ زدن بی موقع سگ جلوگیری کنیم

دلایل بسیاری وجود دارد که سگ ها واغ واغ میکنند و یا رفتارهای مشکوک از خود نشان دهند ، برخی مواقع میخواهند جلب توجه کنند و یا چیزی را درخواست کنن، اولین کاری که میکنید این است که به درخواستشون پاسخ مثبت ندین تا این شرط در ذهنشون شکل نگیره که با واغ واغ کردن به خواسته خودم میرسم ، و یا اگر متوجه شدید پارس کردن برای جلب توجه است به هیچ وجه  بهش توجه نکنید !!! و قدم دوم این است ، زمانی که پارس کردن را متوقف کردن برای اون پاداش در نظر بگیرید، با این کار از پارس کردن های بی مورد جلوگیری میکنید 

 

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400