نژاد سنت برنارد (Saint Bernard)
نژاد سنت برنارد (Saint Bernard)

نژاد سنت برنارد (Saint Bernard)

مدت مطالعه 13 دقیقه

نژاد سِنت بِرنارد (Saint Bernard) یکی از غول پیکرترین سگهای دنیاست که قلبش هم مثل هیکلش بزرگ و مهربونه اصلا یکی از ویژگیهای این سگ همین مهربون بودنشه. سن برنارد یا سنت اسمهایی است که این سگ رو با آنها میشناسند؛ این نژاد کاری برای نجات و امداد آموزش دیده و معروفترین سگ این نژاد، غول مهربونی با نام بَری بوده که تونسته صد نفر رو از مرگ حتمی نجات بده و الان بدن تاکسی درمی شده ی این سگ در موزه ی شهر برن نگهداری میشه. حالا اگه میخوای با این نژاد، خصوصیات ظاهری و خلق و خو و عادتهاش آشنا بشی بهت پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله با من همراه بشی چون قراره بعد از مطالعه ی مقاله، این نژاد رو کاملا بشناسی تازه در آخر هم از خصوصیات سنت برناردها یک کارنامه درست کردم که بهت کمک میکنه تا با یک نگاه ساده اطلاعات زیادی درباره ی سنت برناردها به دست بیاری، پس اگه آماده ای بزن بریم... 😉

📍 قبل از اینکه بری سراغ ادامه ی مطلب ازت میخوام اگه حیوانات رو دوست داری یا سرپرست حیوانی رو به عهده داری هر گونه تغییر در رفتار یا ظاهر این طفلکیها رو جدی بگیری و سریعا حیوان رو پیش دامپزشک برده و به هیچ عنوان خود درمانی نکنی که نتیجه ای جز پشیمونی نداره!! بهتره از طریق صفحه ی لیست دامپزشکی ها و فیلتر نوع خدمات جراحی، معاینه و چکاپ، واکسیناسیون، آزمایشگاه، سونوگرافی و رادیولوژی یا جرم گیری دندان رو انتخاب کنی تا به لیستی از کلینیکهای دامپزشکی مربوط به خدمات مورد نظر در نزدیکی خودت دست پیدا کنی.

 

ویژگی های ظاهری سنت برنارد مهربون

St.Bernard 🐶 جزء نژاد سگ های بزرگ از ناحیه ی آلپ سوئیس بوده که هیکلی قدرتمند و عضلانی، با قدی بلند داره؛ سر این سگ خیلی بزرگ و قدرتمنده و پوزه اش بزرگ و مربعی شکله. سن برنارد ابروهایی چین خورده با گوش و لپهایی آویزون داره و چشمهای مهربون و قهوه ای رنگش آن رو زیباتر کرده است.

رنگ متفاوت گونه ها و اطراف چشم بعضی از برناردها که به رنگهای قهوه ای، سیاه یا قرمز دیده میشه چهره ی آنها رو خیلی بامزه تر کرده طوری که با نگاه اول فکر میکنی سگ پشمالو ماسک به صورتش زده 😷.

ویژگی های ظاهری سنت برنارد مهربون

 

سنت برناردها دُمی بلند و پلکهایی افتاده و پوششی سفید رنگ با لکه های سرخ، سیاه یا قهوه ای دارند. نوک دم، شکم، پاها، سینه و پوزه ی این نژاد سفید رنگ بوده و این سفیدی معمولا تا بین چشمها و بالای سر هم ادامه داره. پوشش خارجی این نژاد یا نرم و صاف است و یا سخت و زبر. حالا میخوای بدونی قد و وزن سن برنارد چقدره؟؟ الان بهت میگم قد نرها در حدود 70 تا 75 و ماده ها 65 تا 70 سانتیمتر و وزن نرها 70 تا 90 و ماده ها هم بین 60 تا 70 کیلوگرم هستند، معمولا این نژاد کاری بین 8 تا 10 سال هم عمر میکنه البته به شرط اینکه خوب بخوره و بگرده یعنی زندگی ایده آلی داشته باشه.

Saint Bernard خیلی خانواده دوسته و عاششششق آدمهاست، خیلی مهمه که آموزش و تربیت این نژاد رو از زمان تولگی شروع کنی چون قابل کنترل تره. این غول مهربون هوش خیلی خوبی داره و کارش جهت یابی در برف است و از عهده ی کشیدن بار هم خیلی خوب برمیاد. اگه سنت برنارد خیلی خوب تربیت بشه علاوه بر آدمها با حیوانات کوچکتر هم حسابی رفیق میشه.

تغذیه سگ سنت برنارد بزرگ

تغذیه سگ سنت برنارد بزرگ

🍖 این نژاد غول پیکر با وجود اینکه اندام درشتی داره اما مثل بقیه ی نژادهای بزرگ زیاد غذا نمیخوره، غذای خشک با کیفیت که برای سگهای با جثه ی بزرگ است مناسبه سنت برناردهاست. فقط حواست باشه که تشویقی زیاد موجب اضافه وزن این پشمالوی درشت هیکل میشه و برای همین نباید خیلی بهش تشویقی بدی؛ چون این نژاد مستعد نفخ و پیچش معده اس باید وعده های غذایی روزانه رو در اندازه ی کم و در چند نوبت به سن برنارد داده و اجازه ندی بعد از خوردن غذا ورزشهای سنگینی انجام بده.

یادت باشه که یک ظرف آب تمیز و سالم همیشه در دسترس سنت برنارد بذاری، روزانه 5 تا 6 پیمانه غذای خشک برای این نژاد کافیه میتونی این مقدار رو در 2 وعده تقسیم کنی البته میزان غذای سگ بالغ به اندازه، سن، سوخت و ساز و فعالیتش بستگی داره.

وضعیت سلامتی سن برنارد غول پیکر

وضعیت سلامتی سن برنارد غول پیکر

🏥 سنت ها نژاد سالمی هستند اما خُب این سگها هم مثل خیلی دیگه از نژادها در معرض یکسری بیماری قرار دارند و معناش این نیست که حتما گرفتار این مریضی ها میشوند، مهمترین مریضی هایی که سنت برنارد در معرض آنهاست عبارت است از:

دیسپلازی مفاصل ران: در این بیماری ژنتیکی نسبت استخوان به مفصل ران هماهنگ نیست و به هم چسبیده است. برای همین امکان داره شاهد درد یا لنگ زدن Saint باشی، رژیم غذایی و سبک زندگی ناسالم میتونه سبب بروز این بیماری ارثی در سگ ها شود معمولا دامپزشک برای درمان این بیماری عمل جراحی رو پیشنهاد میکنه.

دیسپلازی آرنج: این یک بیماری ارثی است که بین سگ های بزرگ دیده میشه؛ در این بیماری استخوانهای آرنج رشد متفاوتی داشته و این امر موجب درد و لنگ زدن حیوان میشه معمولا دامپزشک از طریق دارو درد رو کنترل کرده و از طریق جراحی اقدام به رفع مشکل خواهد کرد.

صرع: از دیگر بیماریهای ارثی بین نژاد سنت برنارد صرع است که یک بیماری عصبی بوده و لازمه سگ رو برای تشخیص و درمان به موقع حتما پیش دامپزشک ببری. این بیماری میتونه با تشنج یا رفتارهای غیر معمول و از دست دادن هوشیاری همراه باشه.

کاردیومیوپاتی متسع: اگه عضله ی قلب سگ خیلی نازک بشه عملکردش با اختلال مواجه شده و این بیماری قلبی بروز پیدا میکنه، ریتم غیرطبیعی قلب، از دست دادن وزن، کاهش اشتها، افسردگی، مشکل تنفسی و بزرگ شدن شکم از جمله علائم این بیماری قلبی در سن برنارد است.

آب مروارید: این بیماری چشمی معمولا وراثتی بوده و گاهی اوقات در سگ های جوان هم دیده میشه.

آنتروپیون: این هم یک بیماری چشمی دیگه است که در سگ برنارد شایع بوده و باعث میشه مژه به داخل چشم فرو رفته و این بیماری سبب سوزش و گاهی اوقات از دست رفتن بینایی شده و دامپزشک میتونه از طریق جراحی به بهبود آنتروپیون کمک کنه.

وضعیت سلامتی سن برنارد سگ بزرگ جثه

آلرژی: از دیگر بیماریهای شایع در نژاد سنت برنارد آلرژی به مواد غذایی یا حساسیتهای تماسی است گاهی اوقات ممکنه حیوان به مواد شیمیایی، شامپو یا حتی رختخواب خود آلرژی داشته باشه حتی گرد و غبار هم یک دلیل برای ایجاد آلرژی در حیوان است.

نفخ یا چرخش معده: اتساع معده و ولولوس که با نام چرخش معده یا نفخ هم شناخته میشه یکی دیگه از بیماریهایی است که در کمین این نژاد بزرگ قرار داره،  GDV میتونه در هر سنی رخ بده اما در سگهای مسن شایع تره. اتساع شکم یا نفخ سگ با نشانه هایی مانند ضعف و بی حالی، سرازیر شدن آب بیش از حد دهان و ضربان سریع قلب همراه است. خوردن آب زیاد همراه با غذا، وعده های غذایی سنگین و فعالیتهای شدید میتونه باعث نفخ برنارد شود.

سرطان: این بیماری هم در این نژاد رایج است، سرطان پروستات و پستان جزء سرطانهای شایع در این نژاد بوده که دامپزشک از طریق جراحی، شیمی درمانی یا پرتو درمانی سعی میکنه این بیماری رو کنترل کنه.

 

اصلاح و نظافت سنت برنارد پشمالو

شاید فکر کنی به خاطر بلند بودن موهای نژاد سنت برنارد مجبوری هر روز خونه رو تمیز کنی اما اینطور نیست چونکه این نژاد ریزش موی فصلی داره و فقط کافیه 2 یا 3 بار در هفته موهاشو شونه کنی. برای تمیز کردن چشمهای مهربون این نژاد کافیه با یک پارچه ی مرطوب اطراف چشمهاشو تمیز کنی.

برای جلوگیری از بیماریهای دهان و دندان حداقل 2 یا 3 بار مسواک زدن در هفته رو پیشنهاد میکنم، حواست به ناخنهای سگ هم باشه چون باید بصورت منظم کوتاه شود.

اگه متوجه قرمزی یا بوی بد از گوش حیوان شدی احمال عفونت وجود داره و بهتره حتما با یک دامپزشک در اینباره مشورت کنی. در واقع هر گونه التهاب، قرمزی، زخم یا خارش بر روی سر و بدن حیوان میتونه نشونه ای از وجود عفونت یا مشکلی باشه و حیوان باید حتما توسط دامپزشک بطور کامل معاینه شود. فراموش نکن که با حموم کردن منظم برناردها یک سگ تمیز و آراسته خواهی داشت.

 

بازی های مورد علاقه سگ Saint Bernard

سنت برناردها بازیگوش و شیطون هستند و عاشق بازی . این نژاد رابطه ی خوبی با آدمها داره و توپ بازی رو خیلی دوست داره. گشت و گذار و گردش در پارک هم جزء تفریحاتی است که این نژاد عاشقشه و بهش حسابی خوش میگذره.

بازی های مورد علاقه سگ Saint Bernard | نژاد سگ پشمالو

 

بارداری و تعداد توله های سنت برنارد صبور

سنت برنارد سر بزرگی داره و معمولا سگ هایی با کله های بزرگ قادر به زایمان طبیعی نبوده و بهتر است طی بیهوشی و عمل سزارین زایمان کنند. معمولا سگهای کوچکتر این نژاد بین 1 تا 5 و سگ های بزرگتر 8 توله به دنیا خواهند آورد.

 لازمه در زمان بارداری و بعد از تولد توله ها حسابی حواست به سگ پشمالوت باشه و براش غذاهای مقوی آماده کنی. احتمال داره سگ بعد از زایمان کمی بد اخلاقی کنه که کاملا طبیعیه و بعد از چند روز خود به خود اخلاقش خوب میشه پس اصلا جای نگرانی نیست. توله ها تا یک ماه فقط باید از شیر مادرشون تغذیه کنند و بعد از آن میتونی با مشورت دامپزشک غذای مخصوص توله هم براشون بخری.

بازی های مورد علاقه سگ Saint Bernard | نژاد سگ پشمالو

قیمت سگ سنت برنارد اصیل در ایران

نژادهای مختلف سگ قیمت های 💰 متنوعی دارند و در این بین نژادهای معروف سگ گرانتر هستند. قیمت سگ سنت برنارد هم با توجه به سن و جنسیتش متفاوته و هرچه سگ سالم تر باشه قطعا قیمت بالاتری خواهد داشت.

 

امتیاز به نژاد سنت برنارد (Saint Bernard)

به نظرم خیلی جالبه که بدونی نژاد Saint Bernard از نظر رفتاری از بین 5 تا ستاره میتونه چند تاشو نصیب خودش کنه مگه نه؟؟؟ برای همین همونطوری که اول مقاله بهت قول دادم در ادامه همه ی رفتارها و خصوصیات اخلاقی سنت برناردها رو امتیاز دهی کردم درست مثل یک کارنامه که نمره هاش با ستاره های طلایی 🌟 مشخص میشه و با اینکار میتونی خیلی خوب و سریع و با یک نگاه اجمالی این نژاد صبور و مهربون رو بشناسی.

 

نیازهای جسمی ⭐⭐⭐   

میزان بازیگوشی  ⭐⭐⭐⭐

یکی از مشخصات سنت برنارد بازیگوشی و شیطونی است مثل خیلی دیگه از نژادهای سگ که زمان تولگیشون دنبال شیطنت و بازیگوشی هستند. البته همه ی سگها شیطون نیستند و بعضی هاشون خیلی آروم و متین بیشتر ساعات روز رو یک گوشه نشسته و مشغول چرت زدن میشن.

 نیاز به تمرین ⭐⭐

Saint Bernard هم مثل بقیه ی سگ ها باید از زمان تولگی تربیت شده و آموزش ببینه، پیاده روی طولانی و نیم ساعت بازی در طول روز میتونه این نژاد بزرگ جثه رو شاداب و سرحال نگه داره. معمولا هر نژاد سگ به یک میزان تحرک و تمرین نیاز داره برای همین لازمه با توجه به نژاد سگ برای تمرینش برنامه ریزی کنی.

 قدرت و نیرو ⭐⭐

همونطور که با دیدن ظاهر و جثه ی این سگ متوجه شدی این نژاد بسیار قدرتمند 💪 و مناسب کارهای سخته. معمولا نژادهایی که قدرت و نیروی زیادی دارند ساده ترین کارها مثل غذا خوردن یا بازی کردنشون هم با قدرت انجام میدن. قدرت بدنی بالای سنت برنارد باعث شده که از این نژاد در کارهایی مثل عملیات جستجو و نجات هم استفاده بشه، پنجه های قدرتمند این پشمالو آن رو برای باربری یا کشیدن گاری هم مناسب کرده است.

میزان انرژی ⭐⭐⭐

سگهای پر انرژی بیشتر وقت خود را صرف کشف بو یا محل جدید و بازی کردن میکنند برعکس سگهای کم انرژی که دوست دارند یک گوشه بشینن و چرت بزنن 💤. این فاکتور برای سرپرستی گرفتن سگ بسیار مهمه و اگه تحمل انرژی بالا و شلوغ کاریهای سگ رو نداری بهتره به سراغ نژادهایی بری که آروم و کم انرژی هستند؛ این سگ غول پیکر هم انرژی متوسطی داره و پیاده روی طولانی مدت میتونه به تخلیه ی انرژی این نژاد کمک کنه.

 

رفتار و برخورد ⭐⭐⭐⭐⭐    

حالا بریم سراغ رفتارها و نوع برخورد های این نژاد

عشق و علاقه به سرپرست ⭐⭐⭐⭐⭐

میزان علاقه به صاحب و سرپرست در نژادهای سگ مختلفه بعضی ها رابطه ی خیلی خوب و صیمیمی با سرپرستشون دارند 😍 و وقتی در کنار آنها قرار میگیرند احساس امنیت و راحتی دارند و در مقابل بعضی از نژادها نسبت به صاحب خود کاملا بی تفاوت هستند، سنت برنارد جزء نژادهایی است که عاشق سرپرستشه تا جایی که هر کاری برای جلب توجه و رضایت صاحبش انجام میده.

 علاقه به کودکان⭐⭐⭐⭐⭐

Saint Bernard مهربون، رابطه ی خیلی گرم و صمیمی با بچه ها داره و میتونه ساعتها آنها رو سرگرم کنه، در واقع این نژاد غول پیکر رفتار کودکان را به خوبی تحمل میکنه و نسبت به بغل کردنهای طولانی، دویدن و جیغ زدن بچه ها رفتار خوبی داره برای همین هم در امتیاز دهی 5 ستاره ی طلایی 🌟 میگیره.

 علاقه به همنوع ⭐⭐⭐⭐⭐

این نژاد بزرگ جثه نه تنها با بچه ها و صاحبش رابطه ی گرم و صمیمی داره بلکه همنوع خودش رو هم خیلییییییی دوست داره 😍 یعنی با دیدن یکی مثل خودش بهش حمله نمیکنه و دوست داره باهاش بازی کرده یا معاشرت داشته باشه.

البته اینم بگم تنها عاملی که باعث میشه یک سگ با همنوع خودش رابطه ی خوبی داشته باشه نژاد نیست معمولا سگهایی که تا 6 یا 8 هفتگی با مادر و خانواده ی خودشون زندگی میکنند و در زمان تولگی با همنوعشون وقت زیادی رو گذروندن در بزرگسالی هم مهارتهای اجتماعی خوبی به دست میارن و نسبت به همنوعشون مهربون و وفادارن. سنت برناردها حتی با دیگر حیوانات هم رابطه ی خوبی دارند؛ این نژاد به حیوانات کوچکتر از خودش هم علاقه نشون میده و میتونه با گربه ها به صورت مسالمت آمیز زندگی کنه.

 عشق و علاقه به غریبه ها⭐⭐⭐⭐⭐

سنت برنارد صبور و مهربون در عشق و علاقه به غریبه ها هم 5 ستاره ی طلایی 🌟 میگیره چونکه خیلی احساسسیه و با دیدن غریبه ها رفتار بدی از خودش نشون نمیده برعکس خیلی از نژادها که وقتی فرد غریبه ای رو میبینند شروع به سر و صدا و پارس کردن میکنن. البته گاهی اوقات ممکنه ببینی این نژاد در برخورد با افراد غریبه کاملا بی تفاوته و هیچ واکنشی نداره اما اصلا حالت پرخاشگری رو نسبت به افراد ناشناس در سنت برناردها نخواهی دید. همین اخلاق سنت برناردهاست که آنها رو  به مهربونی معروف کرده است.

 

سازگاری با شرایط⭐⭐⭐

تحمل آب و هوای گرم

تحمل آب و هوای گرم ارتباط زیادی با پوشش حیوان داره، معمولا حیواناتی با پوشش بلند و ضخیم تاب و توان قرار گرفتن در گرما رو ندارند. سنت برنارد بزرگ جثه هم جزء سگهایی است که اصلا نمیتونه گرما رو تحمل کنه و نباید در اتاق یا ماشین گرم قرار بگیره چون با مشکل تنفسی روبرو میشه.

 تحمل آب و هوای سرد ⭐⭐⭐⭐⭐

معمولا سگهای بی مو یا نژادهایی با پوشش کم خیلی راحت سرما رو تحمل میکنند، این نژاد مهربون برای تحمل آب و هوای سرد در کوه های آلپ پرورش یافته و خیلی راحت میتونه هوای سرد رو تحمل کنه.

 تحمل تنهایی

سگهایی که از تنهایی بیزارند معمولا وقتی تنها میشوند شروع میکنن به پارس کردن، سر و صدا و زوزه کشیدن. سنت برنارد جزء نژادهایی است که اصلا از تنها بودن خوشش نمیاد پس اگه نمیتونی زمان زیادی رو با سگ پشمالوت بگذرونی بهتره سرپرستی گرفتن این نژاد رو فراموش کنی.

زندگی در آپارتمان ⭐⭐⭐

علاوه بر جثه، آروم و بی سر و صدا بودن سگ از جمله فاکتورهایی است که نشون میده میشه سگی رو داخل آپارتمان نگه داشت یا نه. با وجود اینکه سنت برنارد سر و صدای زیادی نداره اما چندان مناسب زندگی در آپارتمان نیست و برای همین در این امتیاز دهی 3 ستاره ی طلایی بیش تر نمیگیره. چون این نژاد نه تحمل آب و هوای گرم رو داره و نه تنهایی.

مناسب برای سرپرستان تازه کار  ⭐⭐

اگه بار اولی است که میخوای مسئولیت نگهداری و سرپرستی از سگی رو به عهده بگیری بهتره سراغ سگهایی بری که آروم و حرف گوش کن هستند، سرپرستی این نژاد غول پیکر برای تجربه ی اول چندان ساده نیست و نگهداری ازش نیاز به تجربه ی بیش تری داره؛ اگه تا حالا تجربه ی نگهداری از سگی رو نداشتی بهتره نژاد دیگه ای رو به سرپرستی بگیری.

 

وضعیت سلامتی ⭐⭐⭐⭐

ریزش مو  ⭐⭐⭐⭐

شاید فکر کنی حالا که سگ برنارد موهای بلندی داره باید دائما موهاش رو از روی مبل و زمین جمع کنی اما اصلا اینطور نیست این نژاد 2 یا 3 بار در سال ریزش موی شدید میگیره در واقع ریزش موی سگهای برنارد فصلیه. وقتهایی که این پشمالوی غول پیکر دچار ریزش موی فصلی میشه نباید برس کشیدن روزانه و حموم کردنش رو فراموش کنی.

آبریزش بزاق دهان ⭐⭐⭐⭐⭐

بعضی از نژادها آبریزش بزاق بیش از اندازه ای دارند و توجه به این موضوع برای سرپرستانی که نسبت به آب دهان سگ حساس هستند خیلی مهمه، برناردها هم جزء نژادهایی هستند که آب دهانشون زیاده و معمولا موقع بازی کردن یا حتی نوازشش متوجه خیس شدن دست یا لباست میشی.

نظافت و شستشوی آسان  ⭐⭐

نظافت و شستشو در انواع نژاد سگ متفاوته بعضی هاشون تنها نیاز به یک برس کشیدن ساده دارند و یکسری دیگه از نژادها رو باید تند تند حموم کرد. اگه میخوای یک سنت برنارد آراسته و تمیز داشته باشی بهتره هفته ای 3 بار موهاشو برس بکشی.

 استعداد چاقی  ⭐⭐⭐⭐

این سگ آلپ سوئیسی عاشق غذا خوردنه و البته استعداد خیلی خوبی در چاق شدن هم داره، اصلیترین وظیفه ای که به عنوان سرپرست برای سگهایی که استعداد چاقی خوبی دارند بر عهده داری اینه که حواست به خورد و خوراکشون باشه. اگه سگ وعده های غذایی ناسالم داشته باشه یا تشویقی زیادی بخوره خیلی سریع دچار اضافه وزن میشه و سلامتیش به خطر میفته.

وضعیت بیماری ⭐⭐

شناخت بیماریهای ژنتیکی در نژادهای مختلف سگ خیلی مهمه اما به این معنا نیست که اگه سرپرست سگی از آن نژاد هستی باید منتظر باشی که حتما سگ خوشگلت به آن مریضی ها دچار بشه نه اصلا اینطور نیست بلکه منظور اینه که احتمال ابتلا به یکسری از بیماریها در بعضی نژادها بیشتره فقط همین! مثلا سگهای سن برنارد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هایی مثل بیماری های قلبی، صرع، سرطان استخوان، مشکلات چشمی، پیچش معده و کم کاری تیروئید قرار دارند.

اندازه ⭐⭐⭐⭐⭐

Saint Bernard بزرگ جثه و قوی هیکله و جزء 17 نژاد بزرگ سگ در دنیاست. برای همین هم از نظر اندازه 5 ستاره ی طلایی میگیره. شاید فکر کنی نژاد بزرگ جثه ای مثل سنت برنارد خیلی وحشتناک و ترسناکه در صورتیکه اشتباه میکنی و این غول پشمالو خیلی مهربوووووونه 😍.

 

میزان تربیت پذیری  ⭐⭐

یادگیری و آموزش ⭐⭐

نژادهای آموزش پذیر خیلی سریع دستورات رو یاد میگیرن و کار رو به عنوان سرپرست برات آسون میکنن اما اگه نژادی یادگیری ضعیفی داشته یا اصلا دلش نخواد دستورات رو یاد بگیره کار رو سخت کرده و باید از طریق بازیهای مختلف یا تشویقی سعی کنی که تربیتش کرده و دستورات رو بهش یاد بدی. برناردها باهوش هستند و اگه از زمان تولگی و در سن پایین آموزش ببینند خیلی خوب دستورات رو یاد خواهند گرفت. سن برنارد از نظر یادگیری و آموزش 2 ستاره ی طلایی میگیره.

پارس کردن و زوزه کشیدن  

پارس کردن و سر و صدای سگ یکی از فاکتورهایی است که نشون میده میشه آن نژاد رو در خونه نگهداری کرد یا نه، مخصوصا اگه جایی زندگی میکنی که همسایه ها نسبت به سر و صدا خیلی حساس هستند. Saint Bernard برای پارس و زوزه کشیدن میگیره یک ستاره بیشتر نمیگیره چون این نژاد خیلی عادت به سر و صدا و زوزه کشیدن های بی دلیل نداره. پارس کردن سن برنارد وقتی زیاد میشه که برای مدت طولانی تنها بمونه چون همونطور که قبلا هم گفتم سن برناردها از تنهایی بیزارن.

گاز گرفتن و جویدن ⭐⭐⭐

بعضی از نژادهای سگ عادت دارند هر چیزی که میبینند داخل دهنشون کرده و گاز بگیرن اول اینکه به عنوان سرپرست وظیفه داری بهش یاد بدی که گاز گرفتن آدمها و وسایل خونه اصلا کار درستی نیست و بعدش هم بهتره براش اسباب بازیهای جویدنی بخری تا با آن ها سرگرم بشه. توله های برنارد مثل خیلی دیگه از نژادهای سگ عاشق جویدن هستند و دوست دارن وسایلی مثل حوله و جوراب رو داخل دهنشون گذاشته و بجوند که اینکار میتونه به سلامتیشون آسیب زده و موجب انسداد روده شود. یکی دیگه از اخلاق های سنت برنارد موقعی است که حوصله اش سر میره و تنهاست در این مواقع شروع میکنه به جویدن وسایل.

علاقه به ولگردی⭐⭐

یکسری از سگها دوست دارند وقتی میرن پیاده روی یا گردش برای خودشون آزاد باشن و صاحبشون کاری به کارشون نداشته باشه اما بعضی دیگه از نژادها حاضر نیستند حتی یک لحظه از کنار سرپرستشون تکون بخورن. این غول مهربون عاشق سرپرستشه و واسه همین در این امتیاز دهی 2 ستاره ی طلایی میگیره.

دنبال طعمه دویدن  

معمولا سگهایی که برای شکار تربیت شده اند هر چیزی که صدا داشته باشه یا حرکت کنه رو مثل طعمه میبینند و سریع دنبال آن راه میفتند تا شکارش کنند، وقتی میخوای با این سگها بیرون بری حتما باید یک قلاده ی درست و حسابی داشته باشند. نگهداری سگهای شکاری در کنار حیوانات کوچکتری مثل گربه های ملوس و کوچولو، همستر یا حتی سگهای کوچک تر کار ساده ای نیست چون به این موجودات مثل یک طعمه نگاه میکنن. برناردها خیلی دنبال طعمه و عاشق شکار کردن نیستند و برای همینه که یک ستاره ی طلایی بیش تر بهشون نمیدم.

 

هوش  ⭐⭐⭐⭐

تربیت و یاد دادن دستورات و در کل آموزش به سگهایی که هوش خوبی دارند نسبت به سگهای کم هوش خیلی ساده تره و کار رو برات راحت تر میکنه نه اینکه نژادهای کم هوش اصلا هیچی یاد نگیرند نه اینطور نیست این نژادها رو باید با تمرین و تکرار بیش تر یا با کمک تشویقی و اسباب بازی تربیت کنی و بهشون آموزش بدی، خوشبختانه سن برنارد درشت هیکل و صبور خیلی خوب دستورات رو یاد میگیره چون هوش خیلی خوبی داره.

 

و اما کلام آخر پت لینک:

ممنونم که تا آخر این مقاله با من همراه شدی و امیدوارم الان دیگه با خصوصیات ظاهری و خلق و خوی نژاد سنت برنارد (Saint Bernard) آشنا شده باشی. خوشحال میشم اگه نظری در مورد این مقاله یا نژاد سنت برنارد داری یا حتی اگه سرپرست این غول مهربون و صبور هستی تجربیاتت رو در آخر همین صفحه و در بخش دیدگاه کاربران ثبت کنی تا همه بتونن از نظر و تجربیاتی که در این باره داری استفاده کنند؛ منتظر نظرات ارزشمندت هستم 👋.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400