سگ بزرگ از نژاد آیریش ولفهاند (Irish Wolfhound)
آیریش ولفهاند (Irish Wolfhound) | پت لینک

آیریش ولف هاند (Irish Wolfhound)

مدت مطالعه 13 دقیقه

آیریش ولفهاند (Irish Wolfhound) یکی از قد بلندترین نژادهای سگ در دنیاست، این پشمالوی بلند در گروه سگهای شکاری بوده و خیلی مهربوووون و خانواده دوسته 💕 و وقتی روی دو پای خودش می ایسته قدش نزدیک به 1 متر میرسه و برای همین جزء نژادهای قد بلند شناخته میشه. از سگ آیریش ولف هاندها در زمانهای قدیم برای کشیدن ارابه های بدون اسب استفاده میکردند. اگه میخوای درباره ی این نژاد مهربون و باهوش بیشتر بدونی کافیه تا آخر این مقاله با من همراه بشی. علاوه بر این آخر همین مقاله یک کارنامه از خصوصیات ظاهری و اخلاقی این نژاد درست کردم که بهت کمک میکنه تا با یک نگاه ساده خیلی بهتر این سگ رو بشناسی؛ پس اگه آماده ای بزن بریم... 😉

📍 قبل از اینکه برم سر اصل مطلب ازت میخوام به کاملتر شدن اطلاعات پت لینک کمک کنی و اگه مرکز درمانی یا کلینیکی رو میشناسی که اسمش در پت لینک نیومده، نام و اطلاعات تماس 📱 آن مرکز رو از طریق صفحه ی ثبت رایگان مراکز درج کنی، ثبت این اطلاعات کاملا رایگانه و فقط چند دقیقه وقتت رو میگیره.

 

ویژگی های ظاهری آیریش ولفهاند پشمالوی قد بلند

🐶 وقتی این سگ ایرلندی نگاهت میکنه و چشمهای تیره و براقش رو از زیر ابروهای پشمالوش تماشا میکنی حتما چشمهات قلبی قلبی 😍 میشه و دلت میره؛سگ آیریش ولف هاند با ظاهری نجیب خیلی شجاعه و اگه بخوام از خصوصیات اخلاقیش هم بهت بگم خوبه بدونی این نژاد تهاجمی نیست و با خانواده اش آروم و با وقار رفتار میکنه و از همه مهمتر خیلی سریع اجتماعی میشه.

Wolfhound ها اگه شرایط ایده آلی برای زندگی داشته باشند و خیلی خوب بهشون رسیدگی کنی میتونن 6 تا 8 سال در کنارت زندگی کنند، این نژاد پوششی خشن و عضلاتی قوی داره که موهای بلندش به رنگهای خاکستری، سیاه، قرمز، سفید و حنایی دیده میشه. این سگ غول پیکر دندان و آرواره های بسیار قدرتمندی هم داره؛ پوزه ی بلند، چشمانی درشت، گوشهای کوچک و نرم با بافت مخملی، گردن بلند و قوی از ویژگیهای ظاهری این نژاد است.

قد نرهای نژاد آیریش ولف هاند (Irish Wolfhound) 86 تا 89 و ماده ها به 81 تا 86 سانتی متر میرسه و از نظر وزنی نرها بین 64 تا 68 و ماده ها هم 52 تا 64 کیلوگرم هستند.

ویژگی های ظاهری آیریش ولفهاند پشمالوی قد بلند | تازی ایرلندی

 

تغذیه نژاد Irish Wolfhound

🍖 میزان غذایی که باید برای این نژاد در نظر بگیری با توجه به میزان فعالیت و سوخت و ساز بدنش، سن و جنسیتش متفاوته اما میزان غذای توصیه شده برای این سگ ایرلندی 4 تا 8 پیمانه غذای خشک باکیفیت آن هم در دو وعده است.

یادت باشه که حتما باید غذاهای مقوی برای سگ پشمالوت آماده کنی و یک ظرف آب تمیز هم همیشه کنار دستش بذاری تا هر وقت تشنه اش شد آب در نزدیکیش داشته باشه.

یک نکته ی مهم دیگه هم که باید بدونی چاقی و اضافه وزن این حیوانه اگه با نوازش کردن سگ ستون فقراتش رو لمس نمیکنی احتمالا این پشمالو دچار اضافه وزن شده و باید حواست به خورد و خوراکش باشه و خیلی بهش تشویقی ندی.

 


وضعیت سلامتی ولف هاند ایرلندی

🏥 خوشبختانه Irish Wolfhound ها سگهای سالمی هستند اما خُب... مثل بقیه ی نژادها ممکنه درگیر یکسری بیماریهای ژنتیکی شوند. مهمترین مریضیهایی که امکان داره این نژاد غول پیکر گرفتارش بشه عبارت است از:

دیسپلازی مفاصل ران: در این بیماری استخوانهای ران به درستی به مفصل متصل نشده و در این حالت حیوان در یک یا هر دو پای خود احساس درد میکنه. این بیماری وراثتی ممکنه در اثر عوامل محیطی یا رژیم غذایی ناسالم تشدید شود.

حساسیت به دارو: بعضی از سگهای نژاد آیریش به یکسری از داروها مثل داروی بیهوشی حساسیت دارند و حتی امکان داره این حساسیت موجب مرگ حیوان طفلکی شود؛ برای همین حتما باید در صورت نیاز به جراحی یا تجویز دارو سگ رو پیش دامپزشکی با تجربه ببری.

دیسپلازی آرنج: از دیگر بیماریهای ارثی که بین این نژاد شایع است دیسپلازی آرنج نام داره این بیماری علاوه بر درد، موجب لنگیدن حیوان موقع راه رفتن میشه و معمولا دامپزشک برای کنترل درد داروهای آرامبخش تجویز کرده و در نهایت با عمل جراحی مشکل را رفع خواهد کرد.

 وضعیت سلامتی ولف هاند ایرلندی | نژاد سگ ایرلندی

بیماری های کبدی: در این نژاد غول پیکر بیماریهای کبدی هم دیده میشه. همونطور که میدونی کبد کارش زدودن سم از بدن بوده و اگه به درستی کار نکنه حیوان رو با مشکلاتی رو به رو خواهد کرد. رژیم غذایی سالم و تجویز دارو کاری است که دامپزشک برای بهبود بیماریهای کبدی سگ انجام میده.

نارسایی قلبی: از بیماریهای دیگه ای که این نژاد مستعد ابتلا به آن است نارسایی قلبی بوده که با علائمی مثل ضعف، کاهش وزن، مشکل در تنفس، از دست دادن اشتها و تک سرفه همراهه. پس اگه این علائم رو دیدی حتما سگ رو پیش دامپزشک ببر تا با تجویز دارو و رژیم غذایی مناسب این بیماری کنترل بشه.

پیچ خوردگی معده: اتساع که با پیچ خوردگی معده یا نفخ هم شناخته میشه از دیگر بیماریهای وراثتی است که این نژاد ایرلندی رو تهدید میکنه، در واقع این بیماری در سگهایی با جثه بزرگ بیشتر دیده میشه و معمولا زمانی که حیوان یک وعده ی غذایی خورده یا مقدار زیادی آب رو با سرعت نوشیده و بعدش شروع به فعالیت و ورزش میکنه بهش گرفتار میشه؛ در این حالت معده ی حیوان از گاز و هوا پر شده و این طفلکی که قادر به خالی کردن این هوای اضافی نیست دچار افت شدید فشار خون، حالت تهوع، بی حالی، تپش قلب، شکم برآمده و آبریزش بیش از اندازه از دهان خواهد شد. در این مواقع باید فورا سگ رو نزد دامپزشک ببری.

سرطان استخوان: استئوسارکوم شایع ترین تومور بدخیم استخوان بوده که در سگ های بزرگ و غول پیکر دیده میشه و یکی از مهمترین نشانه های آن لنگ زدن حیوان است. بهترین کاری که میشه برای سگ مبتلا به استئوسارکوم انجام داد قطع عضو و شیمی درمانی است.

آتروفی پیشرونده شبکیه: این بیماری ژنتیکی که با نام PRA هم شناخته میشه از دیگر مریضیهای ژنتیکی در این نژاد غول پیکر بوده که در واقع یک اختلال چشمی است و حیوان هیچ دردی احساس نمیکنه و برای همین اصلا چشمهای خودش رو نمیخوارونه یا اشک نمیریزه بلکه بعد از مدتی و بصورت آهسته بینایی خودش رو از دست میده، براق شدن چشمها یکی از علائم این بیماری چشمی است و برای همین حتما باید چکاپهای منظم رو جدی بگیری تا از سلامت چشمان حیوان مطمئن شوی.

Osteochondritis dissecans (OCD یاOD ): از دیگر بیماریهای ژنتیکی در آیریش ولف هاند که موجب رشد نامناسب غضروف در مفاصل میشه استئوکندروسیس کندریت نام داره و باعث میشه حیوان دیگه قادر به خم کردن آرنج خودش نباشه؛ این بیماری از سن 4 تا 9 ماهگی قابل تشخیص بوده و جراحی یکی از روشهای درمان این بیماری است.

 سلامتی ولف هاند ایرلندی | انواع نژاد سگ

 

 اصلاح و نظافت آیریش ولفهاند غول پیکر

این سگ نژاد غول پیکر موهایی سخت و خشن با ریزش موی متوسطی داره و باید به عنوان سرپرستش هفته ای یک بار موهای این پشمالو رو برس بکشی، ولف هاند خیلی نیاز به حموم و شستشو نداره و فقط وقتایی که کثیف میشه یا بو میگیره باید حمومش کنی.

برای اینکه این غول پشمالو دندونهای سالمی داشته باشه باید در هفته 2 تا 3 بار برایش مسواک بزنی ( قبلا بهتون گفتم مسواک زدن برای سگ ها چقدر اهمیت داره !!! به هیچ عنوان با توجه به مسائلی که بهت گفتم اینکارو پشت گوش ننداز! ) ، یادت باشه اگه صدای کشیده شدن ناخنهاشو روی زمین شنیدی وقتشه که آنها رو کوتاه کنی در واقع باید یک یا دو بار در ماه ناخنهای سگ رو کوتاه کنی. بهت پیشنهاد میکنم اگه تا حالا تجربه ی نگهداری از سگی رو نداشتی برای اصلاح و شستشو، این پشمالو رو پیش دامپزشک ببری. اسم دامپزشکیهایی که این خدمات رو ارائه میدن هم میتونی در صفحه ی لیست دامپزشکی ها پیدا کنی.

👈 یک نکته ی خیلی مهمه دیگه که باید حتما بهت بگم بررسی گوشهای آیریش ولفهاندهاست هر گونه قرمزی یا بوی بد میتونه نشون دهنده ی عفونت گوش سگ باشه. در واقع وجود هر نوع زخم، قرمزی، برآمدگی یا خارش زیاد پوست میتونه دلیل عفونت پوستی این حیوان بی زبون باشه.

 

بازی های مورد علاقه سگ تازی ایرلندی

این سگ ایرلندی عاشق بازی کردنه به خصوص در فضای باز. در واقع یکی از خصوصیات این نژاد بازیگوشیه و برای همین نیاز به فضایی داره که بتونه حداقل دو بار در روز به مدت نیم ساعت در آنجا آزادانه دویده و بازی کنه. آیریش ولفهاند پیاده روی رو هم خیلی دوست داره و ازش لذت میبره؛ فقط حواست باشه که تحرک و ورزش یک تا دو ساعت قبل و بعد از غذا برای حیوان ضرر داره.

نکته ی مهم: اگه توله سگی از نژاد آیریش ولفهاند رو به سرپرستی گرفتی باید بدونی تا زمانی که هنوز به سن 6 ماهگی نرسیده نباید خیلی پیاده روی کنه و فقط اجازه ی 5 دقیقه پیاده روی در طول روز رو داره.

بازی های مورد علاقه سگ تازی ایرلندی | نژاد سگ قد بلند

 

قیمت ولف هاند ایرلندی

💰 قیمت نژاد آیریش ولفهاند با توجه به سن، جنسیت و سلامت سگ متفاوته و نمیشه قیمت دقیقی برای آن اعلام کرد.

 

امتیاز به سگ نژاد آیریش ولفهاند (Irish Wolfhound)

💯 الوعده وفااااا همونطور که اول مقاله بهت قول داده بودم قراره الان بریم سراغ امتیاز دهی به نژاد آیریش ولف هاند، با اینکار خیلی بهتر میتونی خصوصیات رفتاری و ظاهری این پشمالوی خوشگل رو بشناسی فقط کافیه یه نیم نگاهی به امتیازهای زیر بندازی، حواست باشه که امتیازها رو با ستاره های طلایی 🌟 نشون دادم و 5 ستاره ی طلایی یعنی این نژاد تونسته امتیاز کامل رو بگیره.

 

نیازهای جسمی سگ بزرگ سگ نژاد آیریش ولفهاند          ⭐⭐⭐   

میزان بازیگوشی              ⭐⭐⭐⭐

انواع نژاد سگ از نظر بازیگوشی رفتارهای متفاوتی دارند بعضی از نژادها مثل زمان تولگی شیطون و بازیگوش هستند و یکسری دیگه از نژادها اصلا اینطور نیستند و وقتی بزرگ میشن رفتار آرومی دارند. این سگ تازی ایرلندی هم جزء نژادهایی است که انگار اصلا نمیخواد بزرگ بشه و حتی زمانی که پا به سن میزاره همچنان به بازیگوشی خودش ادامه میده؛ برای همین هم من 4 ستاره ی طلایی بهش میدم.

 نیاز به تمرین                    ⭐⭐⭐⭐

سگها بر اساس نژادشون به تمرین و ورزش نیاز دارند برای مثال سگهای کاری و نگهبان باید برنامه ی منظمی برای ورزش داشته باشند تا بتونند بدن خودشون رو آماده و قدرتمند نگه دارند؛ در غیر اینصورت به سرعت چاق میشوند. آیریش ولف هاندها هم مثل خیلی دیگه از نژادها نیاز به تمرین و یک برنامه ی ورزشی منظم دارند پس اگه میخوای این نژاد غول پیکر رو در خونه نگه داری باید بدونی که نیاز به حیاط یا یک بالکن برای ورزش و دویدن داره. فقط حواست باشه چون نژادهای عظیم الجثه در معرض ابتلا به مشکلات مفصلی هستند اگه در دوران رشد بیش از اندازه ورزش کنند به مفاصلشون آسیب وارد میشه پس باید یک برنامه ی ورزشی منظم برای این پشمالو در نظر بگیری.

 قدرت و نیرو                   ⭐⭐

سگهای قدرتمند حتی ساده ترین کارها مثل راه رفتن یا دویدن رو هم با قدرت و نیروی بالایی انجام میدن و شاید نگه داری از این سگها برای افراد سالمند و ضعیف چندان مناسب نباشه؛ اما سگهای کم قدرت رفتار آروم تری دارند.  Irish Wolfhound با وجود اینکه در دسته بندی سگهای غول پیکره اما قدرتش نسبت به خیلی دیگه از نژادها کمتره و برای همین از نظر قدرت و نیرو فقط 2 امتیاز میگیره.

میزان انرژی                     ⭐⭐

این نژاد ایرلندی انرژی خیلی کمی داره به خصوص در فضای داخل خونه برای همین هم 2 ستاره ی طلایی بیشتر نمیگیره، در واقع نژادهایی که انرژی بالایی دارند رو نمیتونی خیلی آسون در یک محیط کوچک نگه داری و اگه دوست داری سرپرست سگی باشی که بیشتر ساعات روز روی کاناپه مشغول استراحت و چرت زدنه سگهای کم انرژی مثل آیریش ولفهاند انتخاب خوبی هستند.

 

رفتار و برخورد سگ بزرگ Irish Wolfhound                ⭐⭐⭐⭐⭐    

عشق و علاقه به سرپرست ⭐⭐⭐⭐⭐

آیریش ولف هاند رابطه ی خوبی با آدمها داره و عاشق خانواده و سرپرستشه در حقیقت سگها از نظر عشق و علاقه به سرپرست در دو دسته قرار میگیرند، بعضیهاشون بی تفاوت هستند و یکسری دیگه علاقه ی زیادی به صاحب خودشون نشون میدن.

 علاقه به کودکان                ⭐⭐⭐⭐⭐

این نژاد بزرگ جثه همونطور که عاشق سرپرستشه، بچه ها رو هم خیلی دوست داره و نسبت به بغل کردن های طولانی کودکان یا حتی جیغ زدن و دویدنشون واکنش بدی نشون نمیده. اما یک نکته ی خیلی مهم که باید به کودک خودت آموزش بدی اینه که این سگ غول پیکر اسب نیست و بچه ها اصلا نباید سوارش شوند. علاوه بر این باید به آن ها یاد بدی که کشیدن دم یا گوش های حیوان کار اشتباهیه و نباید با این رفتارها حیوان طفلکی رو اذیت کنند. دست زدن به غذای حیوان هم از دیگر رفتارهایی است که باعث عصبانیت این پشمالو میشه و اگه در این مواقع عصبانی بشه کاملا حق داره.

 علاقه به همنوع                  ⭐⭐⭐⭐⭐

دوستی و علاقه به انسان و همنوع کاملا با هم تفاوت داره یعنی ممکنه سگی عاشق انسان ها باشه اما وقتی همنوع خودش رو میبینه رفتاری تهاجمی از خودش نشون بده یا بالعکس. البته نژاد سگ تنها تعیین کننده ی عشق و علاقه اش به آدمها یا همنوعش نیست و معمولا سگهایی که حداقل تا 6 یا 8 هفتگی با مادر یا خانواده ی خودشون زندگی میکنن نسبت به همنوعشون رفتار بهتری دارند. نژاد ایریش ولف هاند هم جزء سگهایی است که رفتار خوبی با همنوعش داره و وقتی آنها رو میبینه اصلا حالت تهاجمی نمیگیره بلکه شروع میکنه به بازی و معاشرت.

 عشق و علاقه به غریبه ها     ⭐⭐⭐⭐⭐

معمولا سگ ها در برخورد با افراد غریبه رفتارهای متفاوتی از خودشون نشون میدن، یک عده وقتی غریبه ای رو میبینن شروع میکنن به دم تکون دادن، بعضی از سگها خجالتی هستند و برخی دیگه رفتار کاملا بی تفاوتی دارند. فرقی نداره سگ از کدوم نژاد باشه سگ های اجتماعی و آنهایی که خوب آموزش دیده باشند نسبت به افراد غریبه ها رفتار تهاجمی نخواهند داشت اما خُب این نکته رو هم نباید یادت بره که هر موقع میخوای سگ رو بیرون ببری باید حتما یک قلاده ی خوب و محکم داشته باشه. Irish Wolfhound ها هم جزء نژادهایی هستند که رفتار خوبی با غریبه ها دارند.

 

آیریش ولفهاند چقدر سازگاری دارد؟    ⭐⭐

تحمل آب و هوای گرم             ⭐⭐

آیریش ولفهاند از نظر تحمل آب و هوای گرم 2 ستاره ی طلایی بیشتر نمیگیره، در حقیقت سگ هایی با پوشش ضخیم و بینی های کوتاه تاب و توان گرما 🔥 را ندارند. بهتره سگهایی که آب و هوای گرم رو دوست ندارند در روزهای گرم و مرطوب در خونه نگه داری.

 

 تحمل آب و هوای سرد            ⭐⭐⭐⭐

این نژاد ایرلندی آب و هوای سرد رو بهتر از گرم تحمل میکنه، معمولا سگهای بی مو یا کم مو سرما رو دوست دارند و در آب و هوای سرد اذیت نمیشوند.

 تحمل تنهایی                          ⭐⭐

این سگ ایرلندی خیلی تنهایی رو دوست نداره در واقع سگهایی که پیوند نزدیکی با خانواده و سرپرستشون دارند زمانی که تنها میشن شروع میکنن به پارس کردن، زوزه کشیدن، ناله کردن، جویدن لوازم و اسباب خونه که اینکارشون بیشتر به خاطر اینه که مضطرب میشوند.

زندگی در آپارتمان                  

آیریش ولفهاندها رو نمیشه در خونه های آپارتمانی نگه داشت این نژاد خیلی مناسب زندگی در آپارتمان نیست چرا که برای ورزش و فعالیتهای بدنی نیاز به حیاط داره. در واقع فاکتورهای مختلفی مشخص میکنه که میشه سگی رو در خونه نگه داشت یا نه که یکی از آنها تحرک و فعالیت سگه. اندازه و سر و صدا هم از فاکتورهای دیگه ایه که تعیین میکنه سگ مناسب خونه های آپارتمانی هست یا نه.

مناسب برای سرپرستان تازه کار  ⭐⭐

اگه تا حالا تجربه ی نگهداری و سرپرستی سگی رو به عهده نداشتی باید به سراغ نژادی بری که آروم و حرف گوش کن باشه تا بتونی به راحتی باهاش ارتباط برقرار کنی. آیریش ولف هاند چندان انتخاب خوبی برای تجربه ی اول نیست و بهتره برای تجربه ی اول به سراغ نژادهای آروم تری بری.

 

بررسی وضعیت سلامتی این سگ بزرگه جثه              ⭐⭐⭐

ریزش مو                        ⭐⭐⭐

میزان ریزش موی سگ در نژادهای مختلف با هم فرق داره یعنی بعضی هاشون به صورت فصلی و یکسری دیگه ریزش موی دائمی دارند و لازمه افرادی که نسبت به ریزش موی سگ و وجود موهای حیوان در خونه، روی لباس یا مبلمان حساس هستند بهش توجه کنند. ولف هاند ایرلندی ریزش موی متوسطی داره و حتما باید هر یک یا دو هفته یکبار موهاشو شونه کنی.

آبریزش بزاق دهان          

میزان آب دهان و آبریزش بزاق هم در نژادهای سگ متفاوته و بعضی از نژادها به قدری آب دهانشون میریزه که وقتی نوازششون میکنی دستهات خیس میشه، Wolfhound آبریزش بزاق خیلی کمی داره و برای همین اگه نسبت به آب دهان سگ حساس هستی سرپرستی این نژاد رو بهت پیشنهاد میکنم.

نظافت و شستشوی آسان  ⭐⭐⭐

آیریش ولف هاند خیلی نیاز به حموم کردن نداره، کافیه یک یا دو بار در سال حمومش کنی. در واقع بعضی از نژادها خیلی نیاز به نظافت و شستشوی منظم ندارند و بعضی دیگه رو باید تند تند به حموم ببری و این نژاد قد بلند هم جزء سگهایی است که خیلی نیاز به شستشو نداره.

 استعداد چاقی                 ⭐⭐⭐

این نژاد غول پیکر مثل خیلی دیگه از نژادهای سگ مستعد چاقی و اضافه وزنه برای همین باید خیلی حواست رو جمع کنی چون اگه رژیم غذایی سالمی نداشته باشه یا بیش از اندازه تشویقی بهش بدی دچار اضافه وزن میشه و سلامتیش به خطر می افته.

وضعیت بیماری                

مثل ما آدمها که در معرض یکسری بیماری های ژنتیکی هستیم سگها هم با توجه به نژادشون احتمال داره به بعضی از بیماری های وراثتی مبتلا شوند البته این بدان معنا نیست که اگه سگی از یک نژاد باشه حتما به آن بیماری ها دچار میشه؛ اما خیلی خوبه که اگه میخوای توله سگی رو به سرپرستی بگیری حتما با نژاد و بیماری های ژنتیکی آن آشنا باشی. آیریش ولفهاندها نژاد سالمی هستند و خیلی دچار بیماری های وراثتی یا ژنتیکی نمیشوند اما دیسپلازی مفاصل ران، دیسپلازی آرنج و مشکلات کبدی و نارسایی قلبی از جمله مریضی هایی است که امکان داره این نژاد غول پیکر به آن ها مبتلا بشه.

اندازه آیریش ولفهاند          ⭐⭐⭐⭐⭐

انواع نژادهای سگ اندازه های مختلفی دارند و یکی از فاکتورهای نگه داری از سگ ها در خونه های آپارتمانی اندازشونه، Irish Wolfhound جزء نژادهای غول پیکره و برای همین هم اسمش در مقاله ی 17 نژاد بزرگ جثه اومده. و از نظر اندازه 5 ستاره ی طلایی میگیره.

 

میزان تربیت پذیری     ⭐⭐⭐

یادگیری و آموزش                ⭐⭐⭐

یادگیری و آموزش پذیری یعنی اینکه بتونی خیلی راحت دستورات مختلف رو به سگ یاد بدی و نیاز نباشه زمان زیادی صرف کنی. وقتی سگی برای یادگیری مقاومت میکنه کار برات خیلی سخت میشه چون مجبوری دستور و فرمان هایی مثل بشین، بیا و... رو چندین بار تکرار کنی تا یاد بگیره و انجامشون بده. حتی برای سگ هایی که یادگیری پایینی دارند باید از اسباب بازی یا تشویقی استفاده کنی تا بتونی دستورات رو بهشون یاد بدی. خوشبختانه این پشمالوی غول پیکر از این نظر 3 ستاره ی طلایی میگیره چون هوش خیلی خوبی داره و تربیت پذیره برای همین میتونی راحت و سریع فرمان و دستورات مختلف رو بهش یاد بدی.

 

پارس کردن و زوزه کشیدن    

یکسری از سگها خیلی سر و صدا میکنن و برعکس بعضی دیگه از نژادها بی سر و صدا هستند، میزان زوزه کشیدن و پارس کردن سگ یکی از فاکتورهایی است که باید برای سرپرستی آنها بدونی و اگه در محلی زندگی می کنی که همسایه ها نسبت به سر و صدا حساس هستند باید به سراغ نژادهایی بی سر و صدا بروی. این نژاد ایرلندی سر و صدای خیلی کمی داره و برای همین از نظر پارس کردن و زوزه کشیدن 1 امتیاز بیش تر نمیگیره.

گاز گرفتن و جویدن               ⭐⭐⭐

گاز گرفتن و جویدن در خیلی از نژادهای سگ دیده میشه یعنی این عادتیه که بسیاری از نژادها از زمان تولگیشون دارند. معمولا این گاز گرفتن خیلی آرومه طوری که اصلا دستت سوراخ نمیشه و آسیبی نمیبینه اما به هر حال باید به سگ پشمالوت یاد بدی که گاز گرفتن وسایل خونه و آدمها کار اشتباهیه و اصلا نباید اینکار رو انجام بده و فراموش نکن که سگها دندونها و فک به شدت قدرتمندی دارند و امکان داره با گاز گرفتن بهت آسیب وارد کنند. این پشمالوی قد بلند هم مثل خیلی از نژادها احتمال داره وقتی که استرسی میشه شروع به گاز گرفتن اطرافیانش کنه.

علاقه به ولگردی                  ⭐⭐⭐

از نظر علاقه به ولگردی، آیریش ولف هاند 3 ستاره ی طلایی میگیره، در حقیقت وقتی با بعضی از نژادها به گردش و تفریح میری آنها دوست ندارند یک لحظه هم از پیشت تکون بخورن و درمقابل یکسری دیگه از سگها به محض اینکه پاشون به بیرون میرسه برای خودشون آزادانه اینطرف و آنطرف میرن.

دنبال طعمه دویدن              ⭐⭐⭐⭐⭐

دنبال طعمه دویدن یکی از ویژگیهای مهم سگهای شکاری بوده که در نژاد ولفهاند ایرلندی هم دیده میشه. این سگها عاشق تعقیب و دویدن دنبال طعمه هستند و هر جنبده ای رو مثل طعمه میبینند برای همین هم نگهداری این نژادها در کنار حیوانات خانگی کوچکی مثل گربه و همسترها خیلی سخته. این نژاد ایرلندی هم چون جزء سگهای شکاری است عادت به دویدن دنبال طعمه داره.

هوش                                  ⭐⭐⭐⭐

آیریش ولفهاندها جزء نژادهای باهوش هستند و برای همین به عنوان سرپرست خیالت راحته چون میتونی دستورات مختلف رو خیلی راحت و سریع به این نژاد یاد بدی. اگه سرپرست سگی باشی که هوش کمی داره مجبوری دستورات و آموزش رو با تکرار بیشتر بهش یاد بدی.

 

سخن پایانی:

ممنونم که تا آخر این مقاله با من همراه شدی و امیدواریم الان دیگه این نژاد قد بلند ایرلندی رو خیلی خوب شناخته و با همه ی خصوصیات ظاهری و رفتاریش آشنا شده باشی. حالا که دیگه این نژاد رو شناختی میتونی تصمیم بگیری که  برای سرپرستی گرفتنش مناسبی و میتونی شرایط خوبی برای زندگیش فراهم کنی یا نه، ازت خواهش میکنم اگه قادر به نگهداری این نژاد نیستی یا در خونه ای زندگی میکنی که برای آیریش ولف هاند مناسب نیست از سرپرستی گرفتن این غول پشمالو منصرف شوی! چون حیوانات خیلی حساس هستند و ما در مقابلشون مسئولیم.

راستی در صفحه ی محصولات سایت پت لینک هم یک محصول کاربردی و خیلی خوب واسه حیوانات خانگی داریم که بهت پیشنهاد میکنم حتما یه سر به این بخش بزنی.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400