آشنایی با بیمارستان دامپزشکی و بخش های مختلف بیمارستان حیوانات
بیمارستان دامپزشکی چه خدماتی ارائه میدهد | پت لینک

بیمارستان دامپزشکی و بخش های مختلف آن

مدت مطالعه 4 دقیقه

در سال‌های اخیر، حیوانات خانگی به بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از خانواده‌ها تبدیل شده‌اند و سلامتی آن‌ها برای صاحبانشان بسیار مهم است. برای اطمینان از اینکه حیوانات خانگی شاد و سالم باقی می‌مانند، معاینات و مراقبت‌های بهداشتی منظم ضروری است. کمک گرفتن از یک متخصص در این زمینهها بسیار مهم است و بیمارستان‌های دامپزشکی یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای این کار محسوب می‌شوند. در واقع بیمارستان‌های دامپزشکی با متخصصین مجرب و آگاه خود خدمات پزشکی با کیفیتی را به حیوانات ارائه می‌دهند. برخی از این مراکز ۷ روز هفته به صورت 24 ساعته کار می‌کنند و پزشکان حیوانات در این مراکز بیست و چهارساعته تمام مدت برای رسیدگی به موارد اورژانسی حیوانات و ارائه کمک به موقع به حیوان دلبند ما در دسترس هستند.

بیمارستان های دامپزشکی چه خدماتی را ارائه میدهند؟

در ادامه به پاسخ جامع تری از این سوال دست خواهید یافت اما به صورت کلی طیف گسترده‌ای از خدمات برای حیوانات در بیمارستان‌های دامپزشکی در دسترس است؛ از جمله معاینات معمول، واکسیناسیون، جراحی‌ها ، مراقبت‌های اورژانسی، انواع چکاپ حیوانات ، خدمات دندان پزشکی برای حیوانات و  .... این خدمات توسط متخصصانی ارائه می‌شود که آموزش دیده‌اند تا با مراقبت و شفقت با حیوانات رفتار کنند.

تفاوت بیمارستان دامپزشکی با کلینیک دامپزشکی

بیمارستان دامپزشکی و کلینیک دامپزشکی دو مفهوم متفاوت در حوزه درمان حیوانات هستند؛ کلینیک دامپزشکی معمولا یک مرکز درمانی کوچک‌تر است که در آن خدمات پایه‌ای مانند معاینه، واکسیناسیون و تشخیص بیماری و درمان‌های ساده ارائه می‌شود بهتر بگویم در کلینیک های دامپزشکی خدمات سرپایی حیوانات ارائه میشود اما بیمارستان دامپزشکی معمولا یک مرکز درمانی بزرگ‌تربا طیف خدمات پزشکی حیوانات وسعتر است که در آن انواع مختلفی از خدمات درمانی برای حیوانات خانگی ارائه می‌شود. این خدمات شامل خدمات ساده کلینیک‌ها بعلاوه خدمات پیشرقته‌تری مانند مراقبت‌های ویژه، جراحی‌های پیچیده، امکانات تصویربرداری پیشرفته‌تر و مواردی از این قبیل است، بنابراین اگر نیاز به خدمات ویژه تر و استفاده از امکانات پیشرفته تر برای حیوان خودتان دارین لازم است به جای مراجعه به کلینیک دامپزشکی به یک بیمارستان دامپزشکی مراجعه کنید.

آیا خدمات بیمارستان دامپزشکی گران‌تر از کلینیکهای دامپزشکی است؟

برای پاسخ به این سوال به این موضوع فکر کنید که آیا خدمات ارائه شده در کلینک هایی که خودمان مراجعه میکنیم ارزانتر از خدماتی است که در در بیمارستان ها ارائه میشود؟ برخلاف تصور عموم، هزینه خدمات پزشکی در بیمارستان‌های دامپزشکی پایین تر از کلینیک‌های دامپزشکی است. تفاوت اصلی این دو در امکانات و تجهیزات موجود است که بالاتر بهش اشاره  کردم. در واقع بیمارستان‌های دامپزشکی معمولاً دارای امکانات رفاهی و تجهیزات پیشرفته‌تری هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای دریافت خدمات پزشکی حیوانات تبدیل می‌کند.

بیمارستان دامپزشکی چه خدماتی ارائه می‌کند؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، در بیمارستان‌های دامپزشکی، طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله معاینات معمول، واکسیناسیون، جراحی‌ها و مراقبت‌های اورژانسی در دسترس است و همین موضوع این مراکز را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای ما صاحبان حیوانات خانگی کرده تا به این وسیله سلامت و رفاه دوستان پشمالوی ما را تضمین کنند. برای آشنایی شما در ادامه انواع خدماتی را که در بیمارستان دامپزشکی ارائه می‌شوند به اختصار توضیح میدهم.

بخش جراحی و هوش‌بری در بیمارستان های دامپزشکی

گاهی تنها راه نجات یک حیوان جراحی است بنابراین این مسئله از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. جراحی‌های حیوانات خانگی شامل جراحی‌ بافت‌های نرم (به عنوان مثال: عقیم سازی)، جراحی بافت‌های سخت (مانند : ترمیم شکستگی‌های حیوان) و جراحی‌های اعصاب (مانند جراحی دیسک) است. اکثر این جراحی‌ها بدون امکانات بیهوشی استاندارد ممکن نیستند. از طرفی بیهوشی عملا ریسک بالایی دارد و در صورتی که درست انجام نشود زیان‌بار و برای حیوان بسیار خطرناک است. بنابراین باید در یک مرکز معتبر و به دست متخصصان حاذق و با تجربه انجام شود. در بخش جراحی بیمارستان دامپزشکی مرکزی، جراحی‌های ساده و پیچیده، توسط بهترین و باتجربه‌ترین جراحان انجام می‌شود.

خدمات بیمارستان های دامپزشکی | petlink

آزمایشگاه دامپزشکی

هنگامی که صحبت از تشخیص و درمان بیماری در حیوانات می‌شود، آزمایش‌ های دامپزشکی اغلب ضروری هستند. سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات مدرن و پرسنل متخصص برای هر بیمارستان دامپزشکی که می‌خواهد خدمات آزمایشگاهی باکیفیتی ارائه دهد بسیار مهم است.

همه ما میدانیم که بسیاری از آزمایش های حیوانات مانند هماتولوژی، میکروبیولوژی، قارچ شناسی، آسیب‌شناسی و بسیاری از انواع تحقیقات دیگر نیاز به تجهیزات پیشرفته و متخصصان آموزش‌ دیده دارند. بنابراین، انتخاب بیمارستان دامپزشکی که دارای آزمایشگاهی مجهز باشد، حائز اهمیت است. اگر بیمارستانی که انتخاب می‌کنید آزمایشگاه نداشته باشد، ممکن است مجبور شوید برای انجام آزمایش‌های لازم به چندین بیمارستان مراجعه کنید که کاری زمان‌بر و پرهزینه است، بنابراین در انتخاب یک بیمارستان دامپزشکی این بخش را نیز در نظر داشته باشید.

 

بخش داخلی

 درست مانند انسان‌ها، حیوانات نیز برای حفظ سلامت و تندرستی خود نیاز به مراقبت و توجه دارند. با این حال، حیوانات بر خلاف انسان نمی‌توانند درد و ناراحتی خود را بیان کنند که همین امر اغلب منجر به بیماری‌های تشخیص داده نشده و آسیب‌های جدی می‌شود. بنابراین برای تشخیص و درمان هر گونه مشکل یا بیماری اساسی، ضروری است که حیوان خانگی خود را به صورت منظم توسط متخصص بیماری‌های داخلی معاینه کنید. بخش داخلی بیمارستان دامپزشکی مرکزی، به نوعی قلب آن محسوب می‌شود و با استفاده از مدرن‌ترین امکانات و دامپزشکان آموزش‌دیده، وظیفه تشخیص و درمان بیماری‌های دامی را بر عهده دارد. با مراجعه به این بخش، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی محبوبتان بهترین مراقبت و درمان ممکن را برای سلامت و رفاه خود دریافت می‌کند.

 خدمات دریافتی از بیمارستان حیوانات | پت لینک بانک جامع اطلاع رسانی دامپزشکی ها

داروخانه

داروخانه بیمارستان دامپزشکی مکانی مناسب برای خرید غذا، دارو و سایر لوازم مورد نیاز حیوان خانگی است. داشتن داروخانه در محل درمان و بستری حیوان نیز همانند آزمایشگاه  در زمان و هزینه هنگام مراجعه به بیمارستان دامپزشکی صرفه‌جویی می‌کند. بیمارستان دامپزشکی مرکزی علاوه بر داروخانه امکانات رفاهی دیگری مانند پت شاپ، شستشوی حیوانات و آرایشگاه را نیز ارائه می‌دهد، که میتوانید از تمامی این امکانات در صورت نیاز استفاده کنید.

بخش دندانپزشکی در بیمارستان دامپزشکی

 بیماری‌های دهان و دندان می‌توانند برای حیوانات به ‌شدت دردناک باشند. هنگامی که متوجه مشکل در جویدن یا بوی بد دهان می‌شوید، بسیار مهم است که به دنبال کمک حرفه‌ای باشید. بیمارستان‌‌های دامپزشکی مراقبت‌های دندانپزشکی تخصصی مانند تراشیدن دندان‌های گربه‌ها و سگ‌ها را نیز انجام می‌دهند. پس اگر با مورد مشکوکی مانند بوی بد دهان برخورد کردید، این موضوع را با یک دامپزشک در میان بگذارید تا حیوان خانگی دلبندتان درمان و مراقبت‌های لازم را دریافت ‌کند.

بستری و پانسیون

گاهی اوقات صاحبان حیوانات خانگی به دلایل مختلف مانند مسافرت یا مهمانی نیاز دارند حیوانات خود را برای مدت کوتاهی تنها بگذارند. با این حال، تنها گذاشتن حیوان خانگی می‌تواند عواقب ناگواری در پی داشته باشد. در چنین مواردی، بیمارستانهای دامپزشکی که برای حفظ ایمنی و مراقبت از حیوانات، خدمات بستری و پانسیون شبانه‌روزی را ارائه می‌دهند بسیار کمک‌کننده هستند. بسیاری از بیمارستان‌ها حتی برای راحتی خیال صاحبان حیوان، مرتب از او عکس و فیلم می‌گیرند و ارسال می‌کنند.

سخن پایانی

بیمارستان‌های دامپزشکی طیف وسیعی از خدمات را برای کمک به حفظ سلامت و شادی حیوانات خانگی فراهم می‌کنند. بیمارستان دامپزشکی مرکزی، یکی از مجهزترین بیمارستان‌های دامپزشکی ایران است که علاوه بر بخش‌هایی که در این مقاله ذکر شد، بخش‌های دیگری مانند تصویربرداری تشخیصی، فیزیوتراپی، انکولوژی (علم مطالعه و درمان سرطان) و بخش اگزوتیک و پرندگان هم دارد. به عبارتی این بیمارستان تمام نیازهای مرتبط با سلامت و رفاه حیوانات را پوشش می‌دهد.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400