کوتاهی موی سگ و خدمات آرایشگاهی حیوانات خانگی
اصلاح موی سگ

همه چیز راجع به اصلاح موی سگ

مدت مطالعه 6 دقیقه

اصلاح موی سگ و یا کوتاهی موی سگ امری حساس و حائز نکات فراوانی است. فراموش نکنید که موی سگ شما نشان دهنده سلامت اوست در این زمینه بهتره مقاله درمان ریزش موی سگ را حتما بخوانید، و اما در این مقاله سعی داریم به کلیه جوانب مربوط به کوتاهی موی سگ بپردازیم و بررسی کنیم که آیا کوتاه کردن موی سگ در تابستان به نفع حیوان است یا خیر، یا آیا میتوانیم اصلاح موی سگ را در منزل انجام دهیم ، و هزینه اصلاح سگ ها چقدر است؟ اگر برای شما هم چنین سوالاتی پیش آمده است با ما در پت لینک همراه باشید تا با اهمیت اصلاح و پیرایش سگ و موارد مرتبط آن آشنا شوید. 

 در این مطلب چه خواهیم خواند؟ 

✅نکته ی مهم در رابطه با هزینه اصلاح موی سگ 

✅آیا کوتاهی موی سگ در تابستان ضروری است؟ 

✅اصلاح موی سگ در نژاد های مختلف 

✅آیا کوتاه کردن موی سگ خطری هم دارد؟ 

✅راههای جایگزین کوتاه کردن موی سگ و گربه برای خنک نگه داشتن حیوان:

✅شانه زدن موی سگ در تابستان 

✅اصلاح دوره ای موی سگ در نژاد های خاص

✅قیمت کوتاهی موی سگ چقدر است؟

 

نکته مهم در رابطه با هزینه اصلاح موی سگ 

در ادامه در رابطه با قیمت کوتاهی موی سگ کامل تر به شما میگویم اما یک نکته مهم که میخواهم در رابطه با آن در این قسمت صحبت کنم این است که هزینه اصلاح موی سگ معمولا در مقایسه با دیگر خدمات حیوانات بسیار ارزان تر است شما در این صفحه میتوانید اقدام به پیدا کردن آرایشگاه های حیوانات اطراف خود کنید : آرایشگاه حیوانات برای اصلاح موی سگ و سپس با تماس با آنها هزینه چند آرایشگاه را بپرسید تا اطمینان حاصل کنید که هزینه کوتاهی موی سگ چقدر است اما معمولا هزینه ای بین عدد 200 تا 300 برای این موضوع لازم است پرداخت کنید اما لطفا از پرداخت هزینه برای اصلاح سگ خود نترسید چرا که این هزینه از بسیاری از هزینه های دیگر کمتر است

آیا کوتاهی موی سگ در تابستان ضروری است؟ 

سوال اصلی این است. آیا باید موی حیوان خانگی خود را در تابستان کوتاه کنم؟ شاید کوتاه کردن موی خودمان در فصول گرم سال، احساس خنکی و راحتی زیادی به ما بدهد ولی الزاماً، کوتاهی موی سگ نتیجه مشابهی برای حیوان نخواهد داشت و حتی ممکن است کوتاه کردن پوشش موی حیوان، توانایی تنظیم دما و خنک شدن حیوان خانگی شما را به خطر بیندازد.

مسلماً پوشیدن کت خز در تابستان برای انسانها، خطر گرمازدگی را به همراه خواهد داشت ولی این امر برای حیوان خانگی شما صددرصد صادق نیست. در بسیاری از نژادهای سگ پوشش خز حیوان در واقع سیستم گرمایش و سرمایش حیوان محسوب می شود. به این معنی که در زمستان خز پوشاننده بدن سگ، روی پوست حیوان خوابیده و باعث جلوگیری از خروج دمای بدن حیوان و گرم نگه داشتن او می شود. در حالیکه در فصل تابستان موهای تابستانی به صورتی عمودی روی پوست قرار گرفته و باعث ایجاد بیشترین گردش هوا و در نتیجه خنک شدن حیوان می شود بنابراین آمدن فصل تابستان الزامی برای کوتاه کردن موهای سگتان نیست.

اگر میخواهید راجع به علت های ریزش موی سگ و راه های درمان آن بدانید این مطلب را از دست ندهید

اصلاح موی سگ در نژاد های مختلف 

برخی از نژادهای سگ مانند چاوچاو، هاسکی آلاسکایی، گلدن رتریور، لابرادور رتریور اسکاتیش تریر و شیتزو دارای پوشش خز دولایه هستند که این خز دو لایه هم در هوای گرم و آفتابی و هم در روزهای برفی باعث محفوظ نگه داشتن حیوان از گرما و سرمای زیاد می شوند. به این صورت که لایه زیرین موی حیوان در فصل سرد باعث ایجاد عایق حرارتی شده و سگ را گرم نگه می دارد و در هوای گرم نیز مانند یک زیرپوش، هوای خنک تر را نزدیک به پوست حیوان نگه داشته و اجازه گرم شدن زیاد توسط هوای گرم اطراف را نمیدهد و به این صورت دمای بدن حیوان را متعادل نگه می دارد.

کوتاهی موی سگ | پت لینک

کوتاه کردن موی حیوانات در تابستان الزاماً بهترین انتخاب برای آنها نیست. درست است که شما هنگام تصمیم به کوتاه کردن موی سگ یا گربه خود در تابستان از نظر خودتان بهترین تصمیم را برای آنها گرفته باشید ولی ممکن است حیوان خانگی شما پس از اصلاح مو مشکل بیشتری در تنظیم دمای بدن خود پیدا کند. اگر پس از اصلاح موهای سگ یا گربه شما مجدد رشد مناسبی نداشته باشد یا به صورت غیرطبیعی رشد کند، حیوان خانگی شما در سالهای آینده نیز با مشکل مواجه خواهد بود.اگر لایه زیرین خز سگ که لایه محافظ به شمار می رود، کامل رشد نکند سگ شما در برخورد با هوای سرد و گرم مشکل خواهد داشت.

از نژاد های مختلف سگ ها بیشتر بدانید

سگ های نگهبان

سگ های خانگی یا همدم انسان

آیا کوتاه کردن موی سگ خطری هم دارد؟ 

یکی دیگر از مسائل حائز اهمیت برای اصلاح موی سگ، خطر آفتاب سوختگی است. سگها و گربه ها پوست بسیار حساسی دارند که تنها محافظ آن دربرابر اشعه مضر آفتاب، پوشش موی حیوان می باشد. این پوشش، پوست حیوان را محافظت کرده و همچنین خطر بروز سرطان پوست حیوان را نیز کاهش می دهد. اگر موی سگ خود را اصلاح کرده اید حتما پیش از پیاده روی زیر نور مستقیم آفتاب از لباس نازک یا کرم ضدآفتاب برای حیوان استفاده کنید. خطر آفتاب سوختگی جدیست!

یکی دیگر از مزایای موی سگ، محافظت از پوست در برابر موارد ناخوشایند مانند نیش حشرات، آلرژن ها، سموم روی چمنها و گیاهان که حین پیاده روی و بازی با آنها برخورد میکند، می باشد. بدوم سد محافظتی پوشش خز و موی حیوان، سگ شما ممکن است پس از یک بازی کوتاه در حیاط یا بیرون از خانه دچار کهیر، خارش، التهاب پوستی و یا گزش حشرات شود..

راههای جایگزین کوتاه کردن موی سگ و گربه برای خنک نگه داشتن حیوان:

این نکات می تواند به حیوان خانگی شما (سگ و گربه) کمک کند تا در طول روزهای تابستان در تابستان خنک بماند.

اگر حیوان خانگی شما زمان را در فضای خارج از خانه سپری می کند، باید مطمئن باشید که در تمام طول روز در قسمتی از فضا، سایه در اختیار خواهد داشت. درست است که خانه حیاطی سگ یا گربه شما در زمستان آنها را از سرما محافظت می کند ولی در فصل گرم، یک فضای کوچک بدون تهویه باعث گیر انداختن هوای گرم و بالا رفتن دمای داخل خانه حیوان خواهد شد. بنابراین شما باید یک سایه در فضای باز در اختیار سگ قرار دهید. اگر هیچ درخت سایه داری در حیاط خود ندارید میتوانید از یک سایبان چتری بزرگ یا یک سایبان شیروانی مانند که امکان عبور و مرور هوا را دارد استفاده کنید.

حتماً در روزهای تابستان مقدار زیادی آب در اختیار سگ و گربه قرار دهید. در هوای گرم حیوانات نیاز به نوشیدن آب بیشتر برای تنظیم دمای خود دارند. همچنین در روزهای گرم میزان تبخیر سطحی آب بالاتر رفته و ظرف به سرعت خشک خواهد شد. ظرف آب سگ و گربه را مکرر با آب تازه پر کنید و ظرف آب حیوان را در سایه قرار دهید.

به هیچ عنوان در ساعات گرم روز سگ را به پیاده روی نبرید. پیاده روی را در زمان کوتاه و در ساعات ابتدایی و انتهایی روز که خنک تر است انجام دهید. درست است که له له زدن سگ باعث کاهش دمای بدن سگ می شود ولی در شهرهایی که رطوبت هوا بالاست تاثیر چندانی در خنک کردن حیوان ندارد.

سگهای پیر، سگهای خیلی جوان و برخی از نژادهای پوزه کوتاه سگ مانند بولداگ واکنش شدیدتری به گرما و رطوبت بالای هوا نشان می دهند و بهتر است که در فصول گرم سال داخل فضای خانه نگهداری شوند.

هرگز هرگز هرگز حیوان خانگی را در ماشین به تنهایی رها نکنید. حتی اگر شیشه های ماشین پایین باشد زمان بسیار کمی لازم است تا دمای داخل ماشین به شدت بالا رفته حیوان شما را به سرعت بکشد! اگر نمیتوانید سگ یا گربه خود را به رستوران یا پاساژ و ... ببرید خیلی بهتر است که حیوان را در خانه تنها بگذارید و یا به دوستان خود به امانت بسپارید. حیوان خانگی شما پیش از مرگ به روش گرمازدگی، شکنجه خواهد شد. پس لطفاً مسئول باشید.


شانه زدن موی سگ در تابستان 

در تابستان موهای سگ را شانه بزنید. شانه زدن باعث خارج شدن موهای ریخته و باز شدن مسیر گردش هوا خواهد شد.

میتوانید پدهای خنک کننده را از پت شاپ ها تهیه کرده و در اختیار حیوان قرار دهید. لیسیدن یخ نیز کمک زیادی به خنک کردن حیوان در فضای خارج از خانه دارد.

اصلاح دوره ای موی سگ در نژاد های خاص

با همه این توضیحات، نژادهای سگ که موی آنها همواره در حال رشد است و رشد طولی آن متوقف نمیشود حتما نیاز به اصلاح دوره ای خواهند داشت. همچنین درصورتیکه موهای سگ شما کرک شده است، این موضوع میتواند خطرات زیادی از قبیل قارچهای پوستی، کشیده شدن پوست و ناراحتی حیوان، بیشتر و ضخیم تر شدن گره و کرک موها و مشکلات فراوان دیگری برای سگ شما ایجاد کند و در این صورت بهترین کار اصلاح موی سگ می باشد.

قیمت کوتاهی موی سگ چقدر است؟ 

خدماتی مانند ، حمام سگ و شستشوی سگگ، کوتاه کردن موی سگ ، کوتاه کردن ناخن و .... جزو  خدمات آرایشگاهی حیوانات خانگی محسوب میشود، که قیمت کوتاهی موی حیوان شما با توجه به فاکتور های مختلفی که در مقالات دیگر صحبت کردیم متفاوت است ، برای مثال اگر سگ شما تا 8 کیلوگرم وزن داشته باشد سگی کوچک محسوب میشود و اگر بین 8 تا 15 کیلو وزن داشته باشد یک سگ بزرگ است که در این حالت قیمت کوتاهی موی سگ شما با توجه به جثه او متفاوت میشود 

همچنین اگر موی سگ با قیچی کوتاه شود و یا کوتاهی موی حیوان شما با ماشین اصلاح انجام شود قیمتی متفاوت دارد، که عددی بین 200 هزار تومات تا 350 هزار تومان متغییر است. 

برای اطمینان بهتر است به صفحه خدمات آرایگاهی حیوانات خانگی بروید و پس از انتخاب شهر خود اطلاعات تماس نزدیکترین آرایشگاه حیوانات به خود را پیدا کنید و طی یک تماس تلفنی هزینه آرایش سگ خود را بپرسید 

📍پیدا کردن نزدیکترین مرکز خدمات آرایشگاهی حیوانات خانگی 

 

توصیه نهایی اینکه در تمام مراحل و تصمیماتی که برای حیوان خانگی خود می گیرید حتما از مشاوره یک دامپزشک حاذق بهره ببرید.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" برای این مطلب دیدگاهی نوشته نشده است " هرگونه سوال ، ابهام یا نظری دارید برای ما بنویسید ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400