روز جهانی گربه ، هشتم آگوست
تماس با ما !به آسانی، لینک اول گوگل باشید ✨
روز جهانی گربه ها

روز جهانی گربه ، هشتم آگوست

مدت مطالعه 1 دقیقه

8 آگوست به عنوان روز جهانی گربه برای یادآوری و احترام به یکی از قدیمی ترین و دوست داشتنی ترین حیوانات خانگی بشر، نامگذاری شده است. این روز برای اولین بار در سال 2002 توسط IFAW، صندوق بین المللی رفاه حیوانات، در میان سایر گروه های حقوق حیوانات برگزار شد تا از محبوب ترین حیوان خانگی روی کره زمین تجلیل شود. 
روز بین المللی گربه ها برای کمک به افزایش آگاهی عمومی در مورد گربه ها، یادگیری نحوه نگهداری و محافظت از آنها گرامی داشته می شود.
بسیاری از کشورها روز گربه را جشن می گیرند تا آگاهی خود را درباره به سرپرستی گرفتن گربه افزایش دهند. کانادا و ایالات متحده همچنین روز ملی گربه را در کشورهای خود به ترتیب در 8 آگوست و 29 اکتبر جشن می گیرند. ژاپن روز ملی گربه را در 22 فوریه و روسیه در 1 مارس جشن می گیرد.
در سال 2020 ، مدیریت روز جهانی گربه ها از IFAW به سازمان غیرانتفاعی بریتانیایی International Cat Care رسید ، خیریه ای که در سال 1958 توسط دوستداران گربه ها تاسیس شد تا اطلاعات مربوط به سلامتی و رفاه گربه ها را آموزش دهد. به نقل از این سازمان: "هدف نامگذاری روز جهانی گربه این است که مردم را قادر سازند که این حیوان خاص، مستقل و زیبا را بیشتر درک کنند و با نیازهای این حیوان آشنا شوند. ما این کار را با ایجاد و به اشتراک گذاشتن دانش، مهارت ها و بهترین شیوه های عملی انجام می دهیم تا مردم بتوانند توانایی خود در کمک به گربه ها را بالا برده و جهل و تصورات غلط در خصوص این حیوانات دوست داشتنی را به چالش بکشند.


روز جهانی گربه در سال 2021

این سازمان امسال اعلام کرده است که 95 درصد از صاحبان گربه ها در مورد آموزش گربه های خود به مشاوره نیاز دارند بنابراین، امسال روز جهانی گربه ها برای تشویق آموزش گربه ها و صاحبان آنها جشن گرفته می شود. صاحبان گربه ها نیز دعوت شده اند تا تجربیات خود را در زمینه آموزش حیوانات خانگی خود به اشتراک بگذارند.

درباره آموزش و تربیت حیوانات خانگی اینجا بخوانید

می توانید به یکی از روشهای زیر روز بین المللی گربه را جشن بگیرید!


  • از نزدیکترین از پناهگاه گربه ها دیدن کنید و داوطلب شوید سرپرستی یکی از گربه هایی که نیاز به مراقبت دارند شوید.
  • با یک عکاسی سرگرم کننده یا یک بازی طولانی با گربه خود، روز خود و او را به یاد ماندنی کنید
  • گربه خود را به یکی از غذاهایی که خیلی به آن علاقه دارد مهمان کنید.
  • برای گربه های کوچه خود کمی غذا و آب تازه بگذارید.
  • به اطرافیان خود برای کمک به شناخت این حیوان شکفت انگیز و زیبا کمک کنید و با جهل و خرافات درباره گربه مقابله کنید.



از آنجا که روز جهانی گربه در تابستان برگزار می شود، می تواند همزمان با موج گرما همراه باشد که حیوانات به آن حساسیت خاصی دارند. بنابراین می توانید در مورد چگونگی کمک به گربه ها در مبارزه با گرما اطرافیان خود را آگاه کنید و همچنین نکات و دانش خود را در مورد سلامت گربه ها، بهداشت، غذا یا اخلاقیات گربه با آنها تبادل کنید.


برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" چه جالب "

" بله :) "

" چه جالب اصلا نمیدونستم روز جهانی دارن این کوچولو های بامزه "

" بله که دارن :) "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400