بهترین دامپزشکی های تهران
بهترین کلینیک های دامپزشکی در شهر تهران  | پت لینک

بهترین کلینیک دامپزشکی های تهران کدام است؟

مدت مطالعه 5 دقیقه

 هر آنچه که باید در مورد یافتن بیمارستان مناسب حیوانات بدانید را در این مقاله با هم مطالعه خواهیم کرد 

ما به عنوان یک صاحب حیوان خانگی، بهترین ها را برای دوستان پشمالوی خود میخواهیم. به همین دلیل است که وقتی زمان مراجعه آنها به دامپزشک فرا می رسد، می خواهیم مطمئن شویم که بهترین کلینیک دامپزشکی را انتخاب کرده ایم. به هر حال، هیچ چیز بدتر از این نیست که سگ یا گربه یا پرنده خود را برای یک پروسه تشخیصی یا درمانی به کلینک دامپزشکی ببریم و در اثر بی توجهی یا ناکارآمدی مجموعه، یک تجربه ناراحت کننده داشته باشیم یا خدای ناکرده اتفاق بدی برای حیوان کوچک ما بیافتد.

بهترین کلینیک دامپزشکی جاییست که هدف تمامی پرسنل آن ایجاد فضایی امن برای حیوانات خانگی و صاحبان آنها باشد.

چرا نیاز داریم بهترین کلینیک دامپزشکی تهران را بشناسیم؟

شما هم مثل من سرپرستی حیوان خانگی را بر عده دارید؟ و دلتان میخواهد بهترین سرپرست باشید؟ من هم مثل شما هستم زمانی که پیگیری واکسیناسیون سگ خودم را انجام میدم و یا زمانی که میخواهم برای ویزیت دوره ای این کوچولوی بامزه را به دکتر ببرم اولین موضوعی که فکرم را درگیر خودش میکند همینه که آیا این کلینیک یکی از بهترین کلینیک های دامپزشکی تهران است؟ اولین نکته اینه که من با ویژگی های مهم یک دامپزشکی خوب آشنا باشم زمانی که این مسائلو میبینم به راحتی میتونم بین دامپزشکی های مختلف سرچ کنم و یکی را انتخاب کنیم حتی شما میتوانید داخل صفحه " لیست دامپزشکی های اطراف من " ویژگی های دامپزشکی های اطراف خودتان را بخوانید و یا با تلفن تماس آنها تماس بگیرید و سپس انتخاب کنید.

 

نکته ای که لازم میدونم در اینجا اشاره کنم این است که همه ما دوست داریم حیوان سالمی داشته باشیم و میدانیم هر چه بیشتر چکاپ های به موقع حیوان خودمان را انجام دهیم خیلی سریع تر متوجه اختلال های سلامتی او میشویم بنابراین از مشکلات جدی جلوگیری میکنیم بنابراین پیگیری های روتین پزشکی در حیوانات خود را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید چرا که هم کیفیت زندگی خودتان را بالا میبرد هم کیفیت زندگی آنها که برای اینکار لازمه ، اول از همه اقدام به پیدا کردن بهترین کلینیک دامپزشکی در تهران کنید. 

 

استانداردهای فضای انتظار کلینیک دامپزشکی

همانطور که در بالا ذکر کردیم، اولویت اصلی یک کلینیک دامپزشکی خوب، این است که به شما و حیوان شما کمک کند تا احساس راحتی داشته باشید. مراجعه به دامپزشکی برای اغلب حیوانات بسیار استرس آور است و علائم استرس تقریباً در رفتار و زبان بدن اغلب حیوانات خانگی در هنگام انتظار در دامپزشکی دیده می شود. همینطور ما به عنوان صاحب حیوان خانگی به دلایل بسیاری ممکن است هنگام مراجعه به دامپزشکی اضطراب پیدا کنیم. این سوالات که آیا تشخیص درست در مورد حیوان بی زبان ما انجام میگیرد؟ آیا اصول و استانداردهای بهداشتی به درستی رعایت می شود، آیا مراحل در مورد مراحل درمان به درستی تصمیم گیری خواهد شد؟ و ...

 

بهترین کلینیک های دامپزشکی | پت لینک

 

  • در یک دامپزشکی خوب، فضای انتظار باید به طور مناسبی طراحی و تجهیز شده باشد. برخی از این فاکتورهای مهم در طراحی محل انتظار عبارتند از:
  • صندلیهای کافی برای تعداد مراجعینی که معمولاً در سالن انتظار هستند، درنظر گرفته شده باشد.
  • از آنجایی که اغلب افراد حیوان خانگی خود را در کنار خود می نشانند، جنس صندلیها باید از نوعی باشد که به خوبی قابل شستشو و ضدعفونی کردن باشد.
  • بهتر است فضای انتظار و چیدمان صندلیها به نوعی باشد که صاحبان حیوانات خجالتی و ترسیده، بتوانند جای دنجی برای خود و حیوانشان پیدا کنند.
  • باید برای ایستادن افرادی که سگهای بزرگی را به کلینیک می آوردند جای کافی باشد تا با نزدیک شدن زیاد به افراد و حیوانات کوچک دیگر، باعث ترس در آنها نشوند.
  • از زمانی که پذیرش برای مراجعه شما اعلام کرده تا زمانی که به اتاق پزشک فراخوانده می شوید نباید زمان زیادی باشد. منتظر ماندن به مدت طولانی مخصوصاً برای حیواناتی که در باکس هستند می تواند بسیار استرس زا باشد.
  • رفتار پرسنل پذیرش نیز تاثیر بسزایی در ایجاد احساس آرامش و امنیت برای شما خواهد داشت.
  • بهتر است کلینیک دامپزشکی نزدیک به محل زندگی خود انتخاب کنید و درنظر داشته باشید که دسترسی به جای پارک مناسب نیز وجود داشته باشد.

 

تبحر و تخصص تیم دامپزشکی

بهترین بیمارستان دامپزشکی قطعاً جاییست که از پزشکان متبحر و کارآزموده در زمینه های تخصصی بهره می گیرد. پیشینه پزشکان و میزان رضایتمندی سایر افرادی که حیوان خانگی خود را پیش آنها آورده اند معیار کاملی نیست ولی می تواند به انتخاب دامپزشک مناسب برای حیوان خانگی کمک کند

موضوع مهم بعدی تخصص دامپزشک است. مسلماً دامپزشکی که تنها در زمینه سگها و گربه ها تجربه و مطالعه داشته است، انتخاب مناسبی به عنوان دامپزشک پرندگان یا لاک پشتها نیست. چون این حیوانات بسیار با هم متفاوت هستند و یک تشخیص و درمان اشتباه به راحتی می تواند به مرگ پرنده یا حیوانات اگزوتیک منجر شود.

همینطور، بهتر است در مورد بیماریهای تخصصی، حتماً از مشورت متخصصین در آن زمینه بهره بگیرید. دامپزشکی هم مانند پزشکی، دارای تخصصهای مختلفی مانند تخصص داخلی، جراحی و ... است.

 

دامپزشک خوب، علاوه بر داشتن دانش کافی و به روز، با حوصله، مهربان، دقیق و صبور است. برای حیوان شما وقت می گذارد، با دقت به توضیحات شما گوش می دهد و با صبوری برای شما توضیح می دهد که مشکل چیست و روند درمان چگونه است. همچنین در صورت شک داشتن در تشخیص بیماری یا انتخاب بهترین روند درمان، از مشورت با سایر متخصصین همکار خود، استقبال می کند

مجهز بودن کلینیک دامپزشکی

آیا بهترین کلینیک دامپزشکی، مجهزترین آنهاست؟ پاسخ به این سوال الزاماً بله نیست! کلینیکهای دامپزشکی هم مانند مراکز پزشکی، سطوح مختلفی دارند. در یک کلینیک دامپزشکی تنها خدمات معاینه عمومی و واکسیناسیون ارائه میشود و در یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی حتی تجهیزات لازم برای آندوسکوپی یا فیزیوتراپی حیوانات هم وجود دارد. پس اگر حیوان شما دچار مشکل پیچیده ای شده است که احتمالاً برای تشخیص آن نیاز به خدمات متنوع از جمله، آزمایش خون، رادیولوژی، سونوگرافی و ... وجود دارد، بهتر است به کلینیک دامپزشکی مناسبی مراجعه کنید که امکان ارائه خدمات کاملی را دارد و برای آنجام آنها مجبور نیستید به جای دیگری مراجعه کنید. برای دیدن دامپزشکی دارای فیزیوتراپی و آب درمانی برای حیوانات اینجا کلیک کنید

 

معرفی بهترین کلینیک های دامپزشکی تهران  | پت لینک

 

همچنین برخی از کلینیکهای دامپزشکی مجهز به ماشین بیهوشی جهت ایجاد بیهوشی استنشاقی در حیوانات هستند که به مراتب عوارض و خطرات کمتری برای حیوان بیهوش شده دارد. البته وجود تکنسین ماهر بیهوشی نیز برای استفاده از ماشین بیهوشی برای حیوانات ضروری و حیاتیست.

ولی اگر حیوان خود را برای معاینات دوره ای یا واکسیناسیون یا خرید از پت شاپ می خواهید به دامپزشکی ببرید، همنیکه از تبحر و دانش دامپزشک حیوان خود مطمئن باشید کافیست تا آن کلینیک برای مراجعه حیوان شما مناسب محسوب شود.

اتفاقاً اگر حیوان شما مشکل خاص و پیچیده ای ندارد، بهتر آن است که با مراجعه به کلینیکهای دامپزشکی محدودتر و خلوت تر، امکان بیمار شدن حیوان و همچنین استرس ناشی از انتظار در یک فضای شلوغ را به حداقل برسانید.

ساعت کاری دامپزشکی خوب

اینکه بهترین دامپزشکی چه ساعت کاری ای باید داشته باشد نیز به خدمتی که شما به آن نیاز دارید بستگی دارد. اگر نیمه شب با حیوان تصادفی ای برخورد کرده اید باید به دنبال دامپزشکیهای مجهز شبانه روزی بگردید. ولی قطعاً برای انجام اصلاح موی حیوان خود میتوانید از دامپزشکی ای که شاید حتی تمام روزهای هفته هم باز نباشد، وقت بگیرید و در ساعت مقرر به آنجا مراجعه کنید. باز هم تاکید میکنم، از مزیتهای کلینیکهای دامپزشکی کوچک و خلوت برای انجام پروسه های روتین و ساده غافل نشوید.

ولی بهترین کلینیکهای دامپزشکی قطعاً آنهایی هستند که بدون توجه به ساعت کاری روتین یک شماره تماس اورژانسی برای مواقع خاص در اختیار شما قرار می دهند. همچنین برخی از کلینیکهای دامپزشکی امکان اعزام دامپزشک به محل شما را نیز دارند که مخصوصاً زمانیکه سگ بزرگی در حیاط خانه دارید، این امکان می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

 

بستری حیوانات در بیمارستان دامپزشکی

کلینیک دامپزشکی تهران | بهترین دامپزشکان در تهران | پت لینک

امکان بستری کردن حیوانات در صورت لزوم نیز، یکی از خدمات مهمی است که بسیاری از بیمارستانهای شبانه روزی دامپزشکی در اختار شما قرار می دهند که البته بخش بسیار حساسی از یک کلینیک دامپزشکی محسوب می شود. باید اطمینان حاصل کنید که بستری حیوان شما در محیطو با پروتکلهای استانداردی انجام میشود. برخی از این مسایل مهم در زمینه بخش بستری حیوانات خانگی شامل موارد زیر است:

  • وجود دو فضای مجزا برای حیوانات با بیماری عفونی مسری و سایر حیوانات که به دلایل دیگری بستری شده اند.
  • تهویه هوای بسیار خوب و نوردهی کافی در فضاهای بستری
  • انجام پروسه روتین و دقیق شستشو و ضدعفونی محفظه های نگهداری حیوانات.
  • بازدید روزانه پزشک از وضعیت و بررسی روند درمان حیوان.
  • درنظر گرفتن غذای مناسب برای حیوانات با شرایط مختلف. برخی از حیوانات به دلایل مختلفی نمی توانند از غذای خشک تغذیه کنند.
  • وجود ظرف آب تمیز در فضای نگهداری حیوان
  • امکان بازدید روزانه شما از حیوانی که بستری کرده اید
  • نگهداری سگها و گربه ها در فضاهای جداگانه تا حضور انواع مختلف حیوانات در مجاورت یکدیگر باعث ایجاد استرس در حیوانات نشود.
  • فضاهای نگهداری ازحیوانات باید متناسب با اندازه جثه آنها بوده و بتواند کاملا در فضای خود ایستاده و جابجا شوند.
  • برای گربه ها باید فضایی جهت  قرار دادن ظرف خاک حیوان وجود داشته باشد که با فضای استراحت و آب و غذا، ادغام نشده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استانداردهای بستری و پانسیون حیوانات، این مطلب را هم مطالعه کنید

نظرسنجی و ارتباط داشتن با مراجعین

حتی بهترین کلینیکهای دامپزشکی هم از اشتباه مبرا نیستند. اگر کلینیکهای دامپزشکی پس از مراجعه افراد و حیوانهایشان، با آنها تماس گرفته و نظر، انتقاد و پیشنهاد مراجعین را جویا شوند، قطعاً علاوه بر ایجاد احساس خوب در صاحب حیوان، به رشد و بهبود عملکرد خود دست می یابند.

برای دوستانتان بفرستید :

دیدگاه کاربران

" ممنونم از اطلاعات خوبتون "

" ممنون که ما رو دنبال میکنید "

ثبت دیدگاه

به غیر از نام، سایر اطلاعات اختیاری بوده و در سایت منتشر نخواهند شد

نام شریف شما *

ایمیل شما

موبایل *

متن دیدگاه *

عملیات انجام شد

کلیه حقوق این وبسایت محفوظ می باشد 1399-1400